Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

USA-Canada 2007

Discussie gestart

Hans B

Hallo AngelHarrold,
het hoogseizoen begint op dezelfde dag dan vorig jaar. Vrijdag 15 juni nog goedkoop, zaterdag 16 juni duur. Dus zitten jullie met 5 juni wel goed en een week later ook nog.
Ik heb zelf even gezocht op de DELTA-site.
Ams - Seattle heen en terug Las Vegas - Amsterdam   570 euro + 50 euro tax
Heen een tussenstop van 3 uur in Atlanta en terug een tussenstop van 2 uur op JFK New York.
Lijkt me niet zo verkeerd.
Hans
#16 - 26-07-2006, 13:21 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Traveller

Hallo!
Wij zijn vanaf Calgary zuidwaards gereden, via Chief Mountain een stukje door Montana en dan Idaho in. Daar het park 'Craters of the Moon' bezocht. Echt heel apart! Vandaar reden we oostwaards richting Yellowstone.
We hadden in het zuiden van Alberta een prachtinge overnachtingsplek in Crowsnest Pass. Op camping Lost Lemon hadden ze een prachtige cabin met tweepersoons bed, badkamer en keukentje en gratis gebruik van de jaccuzzi (!) en helemaal niet duur. De eigenaars waren Zwitsers, dus ja, die weten wel wat kwaliteit is.
Als je meer wil weten, hoor ik het wel!
groetjes,
Ytsje 2006-01
#17 - 03-08-2006, 12:32 uur

AngelHarold

 nlvlag De tickets zijn geboekt!! nlvlag Ams-LV via Washington met United Airlines. Vetrek 5 juni en terug 30 juni. Ik heb de tickets rechtstreeks bij www.unitedairlines.nl geboekt. Heb nog allerlei andere sites geprobeerd maar bv WTC had zoveel bijkomende kosten dat ik daar geen trek in had. Alleen expedia was nog een serieuze optie. € 656/stuk (incl alles). Stoelen ook al vast kunnen leggen via internet.

We willen verder nog via de ANWB (10% korting) een auto huren bij Hertz en enkele hotels vast leggen op voorhand. Zoals bij Yellowstone, Grand Teton en de Canadeze parken.

1. Ams-Was-LV
2. LV-SLC
3. SLC-Grand Teton
4. Grand Teton-Yellowstone
5. Yellowstone
6. Yellowstone-?
7. ?-Calgary
8. Calgary
9. Calgary-Banff
10. Banff-Jasper
11. Jasper
12. Jasper-?(Sun Peaks?)
13. ?-Vancouver
14. Vancouver
15. Vancouver (met dagtrip naar Victoria Island)
16. Vancouver-Seattle
17. Seattle-Olympic
18. Olympic-Portland
19. Portland
20. Portland-Crater Lake
21. Crater Lake-Lake Tahoe
22. Lake Tahoe-Las Vegas
23. Las Vegas
24. Las Vegas
25. Las Vegas
26. LV-Was-Ams

Zo zal het er ongeveer gaan uitzien. We zoeken nog wat voor de ? en eventuele andere suggesties vwb boeken van hotels etc. Of gewoon tips in het algemeen.
#18 - 08-08-2006, 07:41 uur
« Laatst bewerkt op: 08-08-2006, 07:43 uur door AngelHarold »

DennisH

Met welke ferry kan ik het beste van Port Angeles naar Victoria varen ??
Moet ik die van te voren boeken ?
En wat is de beste tijd om te varen ? Ik zit zelf aan heel vroeg te denken.
#19 - 08-08-2006, 10:36 uur

Hans B

Hallo Dennis,
er is maar één grote ferry maatschappij. Kijk op :
http://www.cohoferry.com/
volgens mij moet je daar alles kunnen vinden.
Hans
#20 - 08-08-2006, 10:43 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

AngelHarold

  De tickets zijn geboekt!!  Ams-LV via Washington met United Airlines. Vetrek 5 juni en terug 30 juni. Ik heb de tickets rechtstreeks bij www.unitedairlines.nl geboekt. Heb nog allerlei andere sites geprobeerd maar bv WTC had zoveel bijkomende kosten dat ik daar geen trek in had. Alleen expedia was nog een serieuze optie. € 656/stuk (incl alles). Stoelen ook al vast kunnen leggen via internet.

We willen verder nog via de ANWB (10% korting) een auto huren bij Hertz en enkele hotels vast leggen op voorhand. Zoals bij Yellowstone, Grand Teton en de Canadeze parken.

1. Ams-Was-LV
2. LV-SLC
3. SLC-Grand Teton
4. Grand Teton-Yellowstone
5. Yellowstone
6. Yellowstone-?
7. ?-Calgary
8. Calgary
9. Calgary-Banff
10. Banff-Jasper
11. Jasper
12. Jasper-?(Sun Peaks?)
13. ?-Vancouver
14. Vancouver
15. Vancouver (met dagtrip naar Victoria Island)
16. Vancouver-Seattle
17. Seattle-Olympic
18. Olympic-Portland
19. Portland
20. Portland-Crater Lake
21. Crater Lake-Lake Tahoe
22. Lake Tahoe-Las Vegas
23. Las Vegas
24. Las Vegas
25. Las Vegas
26. LV-Was-Ams

Zo zal het er ongeveer gaan uitzien. We zoeken nog wat voor de ? en eventuele andere suggesties vwb boeken van hotels etc. Of gewoon tips in het algemeen.
#21 - 08-08-2006, 12:04 uur

Traveller

Wat betreft de autohuur bij Hertz: je hoeft dit niet per se via de ANWB te regelen als je korting wilt. Je kunt het ook rechtstreeks bij Hertz boeken en aangeven dat je ANWB-lid bent: dan voeren ze de korting er automatisch bij in. Als je bij Hertz boekt via internet, moet je een code ingeven voor de korting: die staat vermeld op de site van de ANWB.
Ons is het goed bevallen bij Hertz. Wel is het een tip om een auto te boeken net onder de klasse die je eigenlijk wilt, want je krijgt altijd een goede aanbieding voor een luxere auto ter plekke als je je auto ophaald. Dit is altijd voordeliger!
Groetjes,
#22 - 09-08-2006, 12:22 uur

Mrjn

Ik heb onlangs op het prikbord van amerika.pagina.nl gelezen dat buitenlandse touristen tegenwoordig bijna standaard een upgrade krijgen naar een grotere auto, omdat de kleine auto's nu steeds meer gewild zijn door Amerikanen, wegens de hoge benzineprijs.
#23 - 09-08-2006, 21:19 uur

AngelHarold

De reis is nu volledig klaar en ziet er nu als volgt uit :

5 juni : 1. Ams-Las Vegas (via Washington met United)
2. Las Vegas - Layton (tussenstop)
3. Layton-Yellowstone
4. Yellowstone
5. Yellowstone-richting Canada
6. naar Calgary
7. Calgary-Banff/Jasper
8. Banff/Jasper
9. naar Glacier NP (Canada)
10. Mount Revelstoke NP
11. Richting Vancouver
16 juni : 12. Vancouver
13. Vancouver
14. Vancouver
15. Vancouver-Olympia
16. Olympia (naar bv Olympic NP)
17. Olympia-Portland
18. Portland-Crater Lake NP
19. Crater Lake NP-?
20. ?
21. ?
26 juni 22. Via Death Valley-Las Vegas (Flamingo hotel 4 nachten)
23. Las Vegas
24. Las Vegas
25. Las Vegas
26. LV-Was-Ams

Ik heb inmiddels een groot aantal hotels vastgelegd via Priceline, en dat is uitstekend bevallen en probeer nog meer op die manier vast te leggen (mooie goede hotels voor (veel) minder dan de oorspronkelijke prijs).  De auto willen we via Hertz vantevoren boeken. We hebben nog een aantal vraagtekens, maar in grote lijnen wordt de reis zoals hierboven aangegeven.
#24 - 01-11-2006, 12:49 uur

Lind@

Hoi Harold,  bedankt voor de tip van Priceline.......erg toevallig wel want ben nu juist aan het zoeken voor hotel aan de strip (via travel.hotels-and-discounts.com / hotels.com) en kwam daar ook uit op het Flamingo! En ook wij gaan waarschijnlijk weer via Hertz boeken, al gaf de site van de week aan dat er voor de periode dat wij gaan geen auto's meer beschikbaar zouden zijn  ???
#25 - 01-11-2006, 21:42 uur
Live every day like it is your last one

Marianne

Hallo Harold,
Mooie route! Wel jammer dat je maar 1 dag voor Yellowstone hebt, je kunt daar met gemak meerdere dagen vullen.

14. Vancouver
15. Vancouver-Olympia
16. Olympia (naar bv Olympic NP)
17. Olympia-Portland
21. ?


Ik weet niet of Olympia een handige basis is voor het Olympic NP. Of eigenlijk lijkt het mij niet handig. De meest interessante onderdelen van he park zijn te bereiken vanuit het noorden en het westen van het schiereiland. Je zou bijvoorbeeld van Vancouver naar Port Angeles kunnen rijden.


19. Crater Lake NP-?
20. ?
21. ?
26 juni 22. Via Death Valley-Las Vegas (Flamingo hotel 4 nachten)


Wat de openstaande dagen betreft: een mogelijkheid is om vanaf Crater Lake via Lassen Volcanic NP te reizen. Je kunt het park van noord naar zuid doorkruisen, en wellicht nog 1 of 2 wandelingen maken. Vandaar via Lake Tahoe/Reno Death Valley, bv via Reno.

In ons reisverslag kun je inormatie vinden over zowel Olympic NP (eerste dagen, na seattle) als voor Lassen (28 juli) en de route die wij gevolgd hebben. Zie www.vanneck.web-log.nl

Marianne
#26 - 03-11-2006, 13:46 uur

AngelHarold

Dankjewel voor de tips, ik heb nu na Crater Lake inmiddels via Priceline een hotel geboekt in Chico, zodat een bezoek aan Lassen Volcanic NP goed te doen is. De volgende dag willen we dan in South Lake Tahoe verblijven en dan via bv Lone Pine door Death Valley naar Las Vegas.

Olympia heb ik als uitvalsbasis genomen om Olympic NP (via het zuiden, Amanda Park) te bezoeken, verder hebben we voldoende tijd om door te rijden naar het westen. Tevens kunnen we een dag inplannen voor Mount Rainier NP.
#27 - 05-11-2006, 09:01 uur

Marianne

Hallo Harold,

Als je van Crater Lake komt en dan onderweg naar Chico nog Lassen wilt bekijken, heb je erg weinig tijd daar denk ik; het is bijna een dag rijden. In Chico zit je ook al erg westelijk als je naar Lake Tahoe wilt, ik zou dan eerder voor Quincy kiezen of Susanville. Of Je gaat vna Ctrater Lake naar Redding en doet Lassen de volgende dag, op weg naar Lake Tahoe.

Hebben jullie al een overnachting bij Crater Lake? Wij vonden Union Creek erg aardig, vrijstaande cabins met een goed rstaurant erbij. Zie www.unioncreekresort.com

Als jullie bij Olympic NP niet het noordeljke deel willen doen is Olympia een goed uitvalsbasis. Misschien is het aardiger om in plaats van Mount Rainier naar Mt St Helens te gana. Als je de bergen in Canada hebt gezien lijkt Mt Rainier mij meer van hetzlefde, terwijl het heel indrukwekkend is om te zien hoe Mt St Helens zich herstelt van de uitbarsting van 1985. Bezoek dan ook de visitor centers.

Marianne
#28 - 05-11-2006, 11:44 uur

AngelHarold

Hey Marianne,

We willen na het bezoek aan Crater Lake verblijven in bv Klamath Falls, vanaf daar naar Chico is rechtstreeks ruim 300 kilometer. Dus met een bezoek aan Lassen m.i. goed te doen. St Helens zal ik nog even bekijken of we dat eventueel ipv Rainier gaan doen.

Chico is al vastgelegd dus een andere optie heb ik niet meer, dit heb ik verder weloverwogen en vanaf Chico naar South Lake Tahoe is nog geen 300km.

Zoek nu nog een goed hotel in South Lake Tahoe, Lone Pine (of i.d.) en nog 3 overnachtingen tussen Banff en Vancouver.
#29 - 05-11-2006, 12:01 uur

Marianne

Okay, vanaf Klamath Falls valt het wel mee, maar ik denk dat je eerder op ruim 400 km moet rekenen dan 300, je rijdt eerst vrij ver naar het oosten voor Lassen, en dan weer naar het zuiden/westen.
Ik heb nog nooit iets bij Priceline geboekt, kun je daar niet annuleren? Het lijkt me in die omgeving helemaal niet nodig om iets te boeken, hoewel het in het weekend bij Lake Tahoe en omgeving wel druk kan zijn.

Marianne
#30 - 05-11-2006, 13:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15