Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ADVIES GEVRAAGD rondreis West USA 18 april 2008

Discussie gestart

Mieke en Hans

Hallo, wij willen van 18 april t/m 16 mei een rondreis gaan maken in het westen van de USA.
Aangezien wij zelf nog niet in de VS zijn geweest en ook niet bijzonder veel reiservaring hebben, willen we graag gebruik maken van ervaringen van anderen. Daarom willen we graag van jullie alle tips, tricks, suggesties en op- en aanmerkingen horen! We twijfelen er over of we niet te veel willen en of het wel haalbaar is zo.

We willen beginnen met een paar dagen New York, dan doorvliegen naar Denver en daar vandaan per camper naar SF. De vliegtickets en de camper hebben wij al geboekt. Ons (tot nu toe) geplande reisschema ziet er als volgt uit:

18-4-2008   New York   
22-4-2008   Denver   
24-4-2008   Rapid City   / Deadwood
25-4-2008   Cody   
26-4-2008   Yellowstone NP   
29-4-2008   Salt Lake City   
30-4-2008   Bryce Canyon   
2-5-2008   Monument Valley   (Kayenta)
3-5-2008   Grand Canyon   
5-5-2008   Las Vegas   
8-5-2008   Mammoth lakes   (Death Valley)
9-5-2008   Yosemite   
11-5-2008   Lake Tahoe   
12-5-2008   San Francisco   
15-5-2008   Amsterdam   

Hartelijke groet,
Hans en Mieke
#1 - 30-12-2007, 13:10 uur

trisch39

Hoi Mieke en Hans,

Ziet er mooi uit, ik zie ook dat jullie redelijk wat tijd pakken voor de Nationale Parken, er is voldoende tijd om nog wat te schuiven.

Wil je in Yosemite overnachten? Dat wel van tevoren boeken.Snel vol, wel een aanrader, het is er prachtig!

Death Valley is niet altijd toegestaan met camper, navragen want anders ben je niet verzekerd. Misschien in April wel, hoor, heeft puur te maken met de hitte.

Salt Lake City , een hele dag is voldoende. Je kunt verschillende wandelingen maken met missionarissen van de Mormoonse kerk. Geheel gratis, en ze vertellen erg veel. Natuurliijk met een Christelijk tintje maar dat hoort erbij, ze geven veel informatie.

Bryce heb je ook gezien in een dag, ik vind het er prachtig. Ik weet niet of jullie willen hiken?
Wij hebben in Bryce een prachtige trail gelopen, naar beneden en weer naar boven, forse klim maar prachtig, veel gezien, want vanuit beneden is het ook een heel bizar landschap.
Je kunt bij ieder National Park naar het "visitor's centre" gaan, en daar de nodige info halen, zoals kaartjes, activiteiten kalender etc.De rangers zijn heel behulpzaam.

Grand Canyon ook weer prachtig, probeer een zonsondergang mee te maken, prachtig!
Helicoptervlucht is mogelijk.

In San Francisco hebben we een stadstour gedaan, dan zie je in een dag wel veel, alle highlights. Wij vonden het een aanrader.
Dan kun je op een andere dag lekker op de bonnefooi gaan, met de trammetjes mee, erg leuk, vergeet het tram museum niet. Ook daar veel info over deze leuke vervoersmiddelen.
Een fiets huren(kun je huren bij fisherman's warf) is ook erg leuk. Fietsen over de Golden Gate Bridge.
Bezoekje aan  Alcatraz. Daarbij raadzaam om hiervoor alvast kaarten te boeken, zal proberen om de link bvoor je te vinden.

groetjes Patricia
#2 - 30-12-2007, 13:56 uur

Marianne

Hallo Mieke en Hans,
Mooie route! Kijk voor het stuk vanaf Denver eens in ons 2004-verslag.
Wel een paar opmerkingen:
Ik weet niet precies hoe jullie alles verdeeld hebben, maar de tijd in South Dakota lijkt mij veel te kort. Sschrijf de route eens verder uit, gag voor dag, dan is het duidelijker waar de reisdagen zitten en wat jullie waar gepland hebben. Ik heb het idee dat er nog meer krappe stukken in zitten.

Monument Valley: niet in Kayenta overnachten maar bij de camping bij Gouldings Lodge! Prachtig uitzicht hier.

Je zult hoogstwaarschijnlijk nog niet de Tioga Pas over kunnen, dus de route van Mammoth Lakes naar Yosemite gaat helaas niet lukken. Normaal gesproken zou ik Lake Tahoe schrappen, is een beetje een rare omweg zo, en persoonlijk zou ik er niet voor omrijden. Maar in jullie geval is het wellicht een optie om na Death Valley naar Lake Tahoe te rijden en dan naar Yosemite (zie voor een mooie route ons 2006-reisverslag).

Las Vegas - Mammoth Lakes is ook een aardig lang stuk, ik vind het zelf aan te raden om in DV te overnachten. Kijk ook hiervoor eens in ons 2006-verslag (vanaf 10 augustus).

Alternatief is om vanaf DV onderlangs naar Yosemite te rijden (via Bakersfield, Fresno).

Leuke reisgids voor het eerste deel: de Lannoo gids Rocky Mountains.

Marianne
#3 - 30-12-2007, 14:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15