Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

USA & Canada 2012

Discussie gestart

AMT86

Hoi allemaal,
Over 3 weekjes vertrekken mijn vriendin en ik voor 4 maanden naar de andere kant van de oceaan. Wat een avontuur! Iets waar we echt al jaren van dromen en maanden mee bezig zijn geweest om alles te regelen. Geweldig. In principe is alles geregeld; van werkverlof tot een auto kopen en verzekeren. De route staat op touw maar met genoeg ruimte voor aanpassingen en spontane afwijkingen. Er zijn echter wat praktische zaakjes die ik (nog) niet weet en ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen.
 
We starten in Canada (Calgary) waar onze auto staat en van daaruit gaan we eerst naar het noorden (Alaska) om vervolgens via BC terug naar het Zuiden te rijden. Na zo'n twee maanden gaan we van Alberta naar Montana de grens over.
Mijn 1e vraag is; is er bij de grensovergang van Canada naar de US (zowel Alaska als Montana) een mogelijkheid om voor de grens - dus nog in Canada - US dollars te pinnen? Ik begreep dat we voor de Visa Waiver formulieren over land moeten betalen, en dan moeten we natuurlijk wel lokale valuta hebben. Of kan dat ook met pin/credit card?
Mijn 2e vraag gaat over het 2 keer de US binnenkomen. In Alaska zullen we niet al te lang zijn, maar natuurlijk gaan we dan eerst weer Canada in en vervolgens een paar weken later de US weer in. De tweede keer blijven we dus zo'n 60 dagen dus moeten/willen we weer een nieuwe Visa Waiver hebben want anders lopen onze '90 dagen' van de start dat we Alaska binnen komen al bijna af....Het klinkt een beetje moeilijk maar hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Hoe moeten we dit doen? Dit aangeven als we vanuit Alaska weer Canada ingaan?
Mijn derde vraag gaat over de koffers, ik las dat je op vluchten naar de US je koffer niet op slot mag (??). Weet iemand of dat voor vluchten naar Canada ook geldt?

Alvast bedankt!
Groetjes,
Mandy
#1 - 14-06-2012, 09:23 uur

AMT86

Ik gooi er nog 1 vraag bovenop: is er een handige site o.i.d. met een lijst van wegwerkzaamheden op de belangrijkste wegen? Schijnt niet ondenkbaar te zijn dat je daarop stuit en urenlang om moet rijden, dus dat kunnen we dan maar beter alvast weten!
#2 - 14-06-2012, 09:31 uur

Hans B

Ik moet me al sterk vergissen, maar volgens mij accepteert de douane zowel Canadese als Amerikaanse dollars.

De opmerking in Alaska zullen we niet lang zijn is een beetje jammer.  ;)
Alaska is een fantastische staat.

Hoe het met het 2e visum zit, weet ik niet.

Een koffer / reistas doe ik nooit op slot. Deze wordt zeker aan de binnenkant geïnspecteerd en sloten worden daarvoor stukgeknipt. Misschien zijn enkele tie rips een oplossing.

In mijn reis naar Alaska ben ik nauwelijks wegwerkzaamheden tegengekomen. Omreizen is geen optie, omdat er maar één weg is.
Wel kun je stukken weg met (zeer) slecht wegdek tegenkomen, zorg voor een goede auto.
#3 - 14-06-2012, 11:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

AMT86

Dank je wel Hans, een deel van de vragen is beantwoord :) Zeker jammer dat we niet langer de tijd nemen voor Alaska, maar ook als je lang gaat moet je keuzes maken om te voorkomen dat je alleen alles vanuit de auto ziet.
V.w.b. wegwerkzaamheden geldt dat natuurlijk niet alleen voor Alaska maar ook voor de rest van de USA dat we doen (Montana, Wyoming en verder het zuidwesten en noordwesten in). Daar is het wegennet wat uitgebreider als ik me niet vergis?

Ik hoop dat iemand anders me kan helpen met de vraag over het 2 keer de US binnen gaan!
#4 - 14-06-2012, 11:47 uur

Hans B

Hoe veel tijd neem je voor Alaska?
Wij hadden destijds 2½ week van grensovergang Pokercreek (Top of the World Highway) en terug bij Beavercreek (Alaska Highway).
We zijn met onze camper helemaal naar Homer gereden.
#5 - 14-06-2012, 11:52 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

AMT86

Ligt eraan, een week waarschijnlijk. Het kan zijn dat wanneer we in Whitehorse zijn en de tijd 'dringt' (dat klinkt stom maar we willen ons toch na 2 maanden Montana in gaan) dat we Dawson en Alaska sowieso een andere keer doen en dan uitgebreid zeg maar. We doen gewoon liever iets rustiger aan als dat je alles maar half ziet.
Maar het ligt er maar aan hoe de weken voorafgaand lopen.
#6 - 14-06-2012, 11:58 uur

Marianne

Ik weet niet veel van visa, maar ik vraag me af of het niet handiger was geweest om een visum aan te vragen in plaats van onder de visa waiver te reizen. Hebben jullie gecheckt of het zo kan?
Hoe het met dollars aan de grens zit weet ik ook niet, maar je zou toch wat dollars mee kunnen nemen hiervandaan voor Alaska, en in Alaska wat extra halen voor de grens naar Montana? Is misschien niet de goedkoopste oplossing, maar je weet in elk geval zeker dat je kunt betalen.

Wat de wegwerkzaamheden betreft: als je nationale parken bezoekt kun je voor de toestand van de wegen de NPS-site gebruiken (www.nps.gov). Voor de oveirge wegen worden werkzaamheden etc per staat vermeld.
Ik weet dat je voor Californië hier moet zijn: http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi
Verder is het een kwestie van googelen. Zo levert road conditions Montana dit op: http://www.mdt.mt.gov/travinfo/

Marianne

#7 - 14-06-2012, 14:58 uur

Old Faithful

 
Normaal betekent een verblijf in Canada (of Mexico of enkele Caribische eilanden) niet dat er een nieuwe periode van maximaal 90 dagen voor het VWP ingaat als je terugkomt in de V.S. De periode van 90 dagen gaat in bij eerste binnenkomst. Bij mijn zoektocht naar een officiële bron stuitte ik op dit topic:
Van we website can de US Customs and Border Protection (http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/vwp/vwp_digital_photos_faq.xml):


Q:  Can a VWP applicant for Admission Be Readmitted To the United States Follwing a Short Trip To an Adjacent Island, Canada, or Mexico?
A:  Generally, VWP applicants admitted under the VWP may be readmitted to the United States after a departure to Canada or Mexico or adjacent islands for the balance of their original admission period. This is provided they are otherwise admissible and meet all the conditions of the VWP, with the exception of arrival on a signatory carrier, in which case the inspecting officers have the discretion to grant the applicants entirely new periods of admission.
The VWP applicant is admissible and may be readmitted to the United States under the VWP after a departure to Canada or Mexico or adjacent islands provided the person:

Can identify an authorized period of admission that has not expired,
Plans to depart the United States prior to the expiration date of their period of admission,
Presents valid, unexpired passports which reflect admission to the United States under the VWP, and
Continues to meet all criteria set forth in 8 CFR 217 and section 217 of the Immigration and Nationality Act (Act), with the exception of arrival on a signatory carrier.
 


Helaas werkt de link naar de officiële CPB website niet meer. Ik vond ook nog

Citaat
If you intend to leave for Canada or Mexico by land for a side trip and return to the U.S. within 30 days or the allowed time of your stay (whichever is shorter), you may re-enter the US provided that you do not yet return the I-94 or I-94 card before you proceed to Canada or Mexico. This can also be done even if you originally entered the US on a single-entry visa. However, you will only be admitted for the remainder of your original allowed time; the deadline to ultimately leave the US won't be extended by just leaving the US for somewhere else in North America. If you return the I-94 while on the side trip, you will have to apply all over again to enter the U.S. (which means a new visa for single-entry visa holders) and be subject to the usual questioning that alien go through to lack of any intentions of immigrating, working, or doing something else not authorized by the visa.

Bron: http://wikitravel.org/en/United_States

Je zou een B2 visum aan kunnen vragen maar ik weet niet of je daar nog tijd genoeg voor hebt.

Jullie gaan een prachtige reis maken. Succes en veel plezier bij de voorbereiding.


#8 - 14-06-2012, 15:07 uur
Groet,

Old Faithful

AMT86

Bedankt allemaal.
Hmmm ja het is allemaal zo tegenstrijdig en ik hoor van alle kanten iets anders. Ja het kan, nee het kan niet, blabla.
B2 visum was misschien handiger geweest, maar eerlijk gezegd hebben we zo ontzettend veel te regelen gehad dat ik dacht "als Alaska kan is het een extra-tje, en anders doen we het niet". Wilde dat er gewoon niet nog bij hebben naast werkverlof regelen, huis-zaken regelen, auto kopen en verzekeren, en dan ook nog even tussendoor de reisplanning maken ;)

Ik heb eerlijk gezegd zoiets van, laten we het in het noorden fijn bij de Yukon en NWT houden en Alaska voor een volgende keer bewaren en dan ook uitgebreider.
Hebben we dit gedoe ook niet en hoef ik me daar ook niet druk om te maken. Ga nog wel even het consulaat bellen om te zien wat ze daar voor zinnigs kunnen zeggen, maar echt uitsluitsel krijg ik tot nu toe nergens, helaas :)
#9 - 14-06-2012, 15:23 uur
« Laatst bewerkt op: 14-06-2012, 15:26 uur door AMT86 »

petravv

De enige vraag die ik kan beantwoorden is die mbt de sloten opde koffer. Schaf zogeheten TSA sloten aan, die kunnen nl. door de Amerikaanse en Canadese autoriteiten worden geopend.
#10 - 14-06-2012, 15:27 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

koosv

Ik heb eerlijk gezegd zoiets van, laten we het in het noorden fijn bij de Yukon en NWT houden en Alaska voor een volgende keer bewaren en dan ook uitgebreider.
Hebben we dit gedoe ook niet en hoef ik me daar ook niet druk om te maken.

Ik zou je toch strikt aan de 90 dagen termijn houden die ingaat op het moment dat je in de US binnenkomt.
Onbekend wat er gebeurt als je de termijn overschrijdt. Een boete? Uitsluiting voor een volgend bezoek ? Niets ?
Ambtenaren zijn volledig onvoorspelbaar.

Lees vooral niet deze horror story in een britse roddelkrant, waarvan ik de waarheid niet na kan gaan->
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2006028/Barbara-Dixon-Richard-Cross-locked-U-S-visa-blunder.html

Ik zou zeggen, hou het simpel, bezoek Alaska een volgende keer, maar geniet vooral van je bezoek aan Noord Amerika. Er is genoeg moois te zien en te beleven. :afro:
#11 - 15-06-2012, 12:25 uur

Hans B

Wat de anderen schrijven onderschrijf ik, zorg dat je geen problemen krijgt met het visum.
Bezoek Canada (Alberta oa Canadese Rockies en BC oa Vancouver Island) voor enkele weken, daar is heel veel moois te zien en ga dan maximaal 90 dagen naar Amerika.

Hoe zit het met de Canadese visum, is dat wel zo lang (4 maand) geldig???
#12 - 16-06-2012, 11:11 uur
« Laatst bewerkt op: 16-06-2012, 12:48 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Pieter79

Hoe zit het met de Canadese visum, is dat wel zo lang (4 maand) geldig???

Ik geloof dat je als toerist geen visum nodig hebt (verblijf korter dan 6 maanden). Dit was enkele jaren geleden zo, maar missien is dat anders nu...

Gr. Pieter
#13 - 16-06-2012, 13:02 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

jhbechthum

De enige vraag die ik kan beantwoorden is die mbt de sloten opde koffer. Schaf zogeheten TSA sloten aan, die kunnen nl. door de Amerikaanse en Canadese autoriteiten worden geopend.
Gebruik ik ook, maar onderweg naar turkije zijn ze gewoon (op schiphol?)  doorgeknipt.

Johan
#14 - 16-06-2012, 20:22 uur
« Laatst bewerkt op: 16-06-2012, 20:55 uur door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15