Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste versie van onze route (alle tips zijn welkom!)

Discussie gestart

suus

Onze voorlopige route:


dag    van    naar          
1   NL   San Francisco         
2   SF            
3   SF   El Portal (Yosemite NP)         
4   Yosemite   Las vegas (door death valley)         
5   Las Vegas            
6   Las Vegas   Cedar City         
7   Cedar City   (bezoeken Zion)         
8   Cadar City   (bezoeken Bryce Canyon)         
9   Cedar City   Moab         
10   Moab   Monument Valley (onderweg bezoeken mexican hat)         
11   Monument Valley   Page (bezoeken antilope canyon)         
12   Page    Flagstaff         
13   Flagstaff   Flagstaff (bezoeken Grand Canyon)         
14   Flagstaff   Los Angeles         
15   Los Angeles            
16   Los Angeles            
17   Los Angeles  (Disney)
         
Wat vinden jullie ervan? Is dit haalbaar? Wij willen 3 weken blijven, dus we hebben nog een aantal dagen "over".  Is het nodig om ergens langer te blijven? We zijn niet van plan om hele dagen te gaan wandelen, maar we willen wel de tijd hebben om alles goed en rustig te bekijken.

Alle tips zijn welkom!

Groetjes Susanne
#1 - 27-12-2007, 23:23 uur

Marianne

Hallo Susanne,
Zie ook mijn opmerkingen in het andere topic!

Het zal duidelijk zijn dat ik de tijd tot aan Las vegas veel te kort vind. Je hebt hier ook geen tijd voor Yosemite. Minstens twee nachten hiervoor uittrekken, maar eigenlijk is dat nog te weinig, zelfs als je niet veel wilt wandelen. Wij zijn echt geen wandelaars, maar in Amerika is dat heel anders, daar genieten we er enorm van; het is vaak ook de enige manier om iets van het park te zien (en in Yosemite om de drukte een beetje te ontwijken).

Waarom wil je naar Moab? Dit is een goed uitgangspunt voor Arches en Canyonlands, maar dan moet je daar wel minimaal 3 nachten blijven, anders kun je het beter overslaan.
Mexican hat is niet veel bijzonders, daar hoef je geen tijd voor uit te trekken.

Verder zou ik een lodge aan de rim nemen als je naar de Grand Canyon gaat, vanuit Flagstaff is het nog een eind rijden (ruim 1,5 uur), en ook hier zit je met parkeerproblemen in het hoogseizoen. Bezuinig niet op dat soort dingen - het hoeft trouwens niet vele duurder te zijn om in een park te overnachten, maar de accommodatie is vaak wel eenvoudiger - je komt er misschien maar eens in je leven.

Kortom; ik zou bij Yosemite en Death Valley twee nachten toevoegen, twee nachten voor Zion nemen (Springdale) en een nacht bij Bryce overnachten, en meer tijd voor Moab uittrekken. Als je Moab laat vallen zou je ook de kustweg kunenn nemen en weer in SF eindigen.
El Portal ligt niet slecht voor Yosemite, maar zoals ik al zei, het is een prachtige ervaring om in het park te overnachten, en je hoeft 's morgens niet in de rij te staan bij de ingang.

Marianne
#2 - 27-12-2007, 23:59 uur

trisch39

Ik zou persoonlijk echt een rondje rijden en hier en daar wat snijden.
Zeker als je niet veel wilt wandelen, is de kustweg SF naar LA echt een aanrader, die is prachtig.
En dan rijden van SF naar LA, dan rij je aan de goede kant, dus aan de zeekant.

Dus eigenlijk de route omdraaien.

Zion is een dag voldoende, zo ook bryce.

Yosemite 2 nachten, en in het park verblijven, dan kun je s,morgens gelijk met de pendelbus mee, of beter; te voet  het park verkennen.
Anders ben je teveel tijd kwijt met in de rij staan, dat is zonde.
Boek op tijd je verblijf daar!

Wij zijn zelf door Monument Valley gereden en de mexican hat hebben we op afstand gezien, dat was voldoende.
#3 - 28-12-2007, 09:08 uur

suus

Hoi,

Alweer heel erg bedankt voor jullie snelle reacties. Ik had niet in de gaten dat ik een geheel nieuw bericht aan het plaatsen was.......vandaar 2 topics..oeps.
Ik ga snel aan de slag met de nieuwe versie van de route.

Groetjes Susanne
#4 - 28-12-2007, 10:35 uur

Bonnie

Hoi,

Ik heb erg tips voor je eventuele route.

Om te beginnen zou ik Moab direct schrappen. Je komt op andere plekken al tijd te kort en dat is echt een enorme uithoek waar je niet eens tijd genoeg heb om daar te zien wat je wilt. Dan zou ik hem schrappen en op andere plekken wat meer tijd nemen.

Zelf heb ik ook een one-way gedaan van LA naar San Francisco en alhoewel de kustweg vast prachtig is,is het en prima manier om eventueel tijdgebrek op te vangen.

Ook ik vind Death Valley een absolute must-do en zeker als je er al doorheen rijdt. Overnachten in Death Valley is een belevenis op zich en de dag die je wint door Moab te schrappen zou ik zeker gebruiken voor een overnachting in Death Valley.

Wij zijn 2 volle dagen in LA geweest,1 dag om te bezichtigen en 1 dag voor een pretpark (in ons geval universal studio's,GAAAAAF) en ik vond het genoeg. Ik zou bijvoorbeeld eerder een dag in San Francisco extra nemen om op het gemak Alcatraz, Golden Gate Bridg,Pier 39 enzte ontdekken!

Zo kan ik nog wel even doorgaan maar misschien is het handiger om je mijn website te geven http://www.bonbasreizen.bonbonvoetbalspel.nl, daarop kun je onze route vinden en ons reisverslag!

Als je meer vragen hebt horen we het wel weer!

groeten Bonnie
#5 - 28-12-2007, 15:33 uur

allard

Citaat
         
San Francisco         Moab      Los Angeles               
Wat vinden jullie ervan? Is dit haalbaar? Wij willen 3 weken blijven, dus we hebben nog een aantal dagen "over".

Bij onze eerste USA reis in 1992 hadden we ook drie weken en ook SF als aankomst en LA als vertrek. We hadden niets gepland en alle logies "on the fly" geregeld. Vroeg opstaan, laat aankomen en veel doen onderweg was ons devies. We hebben ontzettend veel gezien die drie weken en we wilden ook veel zien omdat we het idee hadden dat zo'n trip eenmalig zou zijn. Ik denk dat het helemaal niet zo'n gek uitgangspunt is om in zo'n eerste reis een flinke route te rijden en alle bezienswaardigheden meer "oriënterend" dan "diepgaand" te bezoeken. Als je de smaak te pakken krijgt dan ga je later echt wel weer terug en dan heb je in een eerste reis een goede basis gelegd om heel weloverwogen een volgende route samen te stellen waarbij je de beschikbare tijd gericht kunt toekennen aan zaken die je als interessant hebt ervaren. In ieder geval hadden we absoluut geen spijt van onze twee dagen Moab en ons "drukke" reisschema. We zijn toen nog veel oostelijker gekomen.

Allard
#6 - 28-12-2007, 21:50 uur

suus

We hebben nog eens goed gebogen over onze eerste route en met behulp van jullie tips de route aangepast.

dag    van    naar
1   Amsterdam   los angeles
2   los angeles   
3   los angeles   
4   Los angeles   las vegas
5   Las vegas   
6   Las vegas   Springdale
7   Spingdale   Bryce canyon
8   Bryce canyon   Moab
9   Moab   
10   Moab   Kayenta (monument valley)
11   Kayenta   Grand Canyon
12   Grand Canyon   las vegas
13   las vegas   death valley
14   death valley   yosemite
15   yosemite   
16   Yosemite   san francisco
17   san fransisco   
18   sf   
19   sf   amsterdam

Hoe vinden jullie deze?
Wij hebben nog steeds 2 dagen "over". Zion park/ monument valley/ grand Canyon....ergens zullen we iets langer blijven.

We willen gaan proberen om te overnachten in grand canyon np en yosemite np.
En hebben jullie toevallig nog een tip om te overnachten op de helft van de route las vegas....yosemite?

Groetjes Susanne
#7 - 30-12-2007, 14:55 uur

Marianne

Hallo Susanne,

Maak er twee nachten Springdale van, en nog een extra nacht in of vlak voor Yosemite. En boek alvast iets in Yosemite!
Je kunt wel in 1 dag van DV naar Yosemite rijden maar als je nog een overnachting voor Yosemite doet kun je ook Mono Lake bekijken, en misschien nog naar Bodie (spookstadje). Vooral Bodie kost een paar uur tijd, maar is echt de moeite waard. Dan heb je de de volgende dag ook tijd voor het oostelijke deel van Yosemite (Teneya Lake, wandeling naar Soda Springs, Olmsted Point, wandeling naar May Lake).

Kayenta schijnt helemaal niets te zijn, als je bij Monument Valley wilt overnachten ga dan naar Gouldins Lodge. Een cabin bij de camping daar is heel betaalbaar.
Zie ook onze planning 2008 voor suggesties.

Je kunt ook de route wat omgooien zodat je niet twee keer langs Las Vegas komt, dus van LA naar de Grand Canyon en dan Monument Vally etc.

Marianne
#8 - 30-12-2007, 15:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15