Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vakantie naar het Westen

Discussie gestart

Bigtwin

Ik zou ook graag, zoals velen hier, advies willen vragen voor mijn vakantie naar West US. Mei 2008 willen we er zo'n drie weken heen.

Ik zou de vraag echter andersom willen stellen, want al te vaak hoor je dat schema's t vol zijn, dingen vergeten worden etc.

Welk deel van het westen is erg interessant en kun je in 3 weken relaxed en goed bekijken (mag ook met een binnenlandse vlucht). Wat zijn de interessantste punten? Ik begrijp dat dat van smaak afhankelijk is, maar laat maar horen wat de hoogtepunten zijn. Ik vind  één of een aantal parken wel leuk, maar zou ook een stad aan willen doen, over een grote rivier varen, stukje vliegen (chessna of zo), stukje rijden op de motor (1 of 2 dagen) maar ook het relaxte van het leven op het platteland willen beleven. Eigenlijk ben ik dus in alles wel geinteresseerd, ben nu op zoek naar de highligts, zodat we in 3 weken ook echt wat leuks gezien hebben.

Hebben jullie delen/staten/steden waar ik dan volgens jullie heen zou moeten gaan (liefst ook waarom)?

Dank voor jullie tips.
#1 - 28-12-2007, 22:29 uur
« Laatst bewerkt op: 28-12-2007, 22:40 uur door Bigtwin »

Bigtwin


Volgens mij moet er wel iemand zijn die hier iets over kan vertellen. Al is het maar de "highlights" uit jullie vakanties. Wat was er zó leuk dat jullie daar nog wel een keer heen terug zouden willen?

Ik zou erg blij zijn met de nodige tips!
#2 - 30-12-2007, 14:14 uur

Mississippi

Het is best wel lastig om zo'n open vraag te beantwoorden.
Het westen van de USA is zo'n groot gebied en in 3 weken kan je maar een klein stukje zien.

In mei is het nog niet zo heet en de woesteinen staat dan in 'bloei'.
Je kan b.v. vanuit Las Vegas  een paar parken in Utah (Arches, Bryce Canyon, Zion) en Arizona (Grand Canyon, Monument Valley) per auto bezoeken.
Bij de Grand Canyon kan je met een klein vliegtuigje vliegen en in noord Arizona kan je ook per motorfiets een stuk Route 66 rijden. In Utah kan je over de Coloradorivier varen.

#3 - 30-12-2007, 15:47 uur

Marianne

Het is inderdaad een ERG open vraag, ik zit al een hele tijd te denken maar het is moeilijk om zo even iets te roepen.

Waar wij naar terug gaan: Yosemite! Een geweldig mooi en groot park. Staat ook op ons verlanglijstje om eens in de winter te bezoeken. Vooral in het voorjaar geweldig met de watervallen, hoewel dan weer niet all wegen open zijn. Je kunt hier met gemak een week vertoeven, ga midden in het park zitten, bezoek het visitor centrum, ga hiken, fietsen, raften, paardrijden etc. Grote stad vlakbij: San Francisco.

Of wat dacht je van Moab? Prachtige parken in de omgeving. Huur een 4 X 4 en rij de Shäfer Trail. Of ga raften op de Colorado.
Ook te combineren met Bryce, Zion en de Grand Canyon (helicoptervlucht). Bezoek Antelope Canyon bij Page en ga varen op Lake Powell. En probeer een permit voor de wave te krijgen. Voor spanning: hike Angel's Landing in Zion.

Of rijd de kustweg van SF naa LA en ga walvissen watchen bij Monterey. En bezoek het aquarium daar, en Hearst Castle. Huur een fiets in SF en steek de Golden Gate Bridge over en ga daar de heuvels verkennen. En met de boot vanaf Sausolito terug.

Marianne
#4 - 30-12-2007, 16:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15