Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste helft mei Yosemite / Sequoia

Discussie gestart

vincent77

Als we in onze route tussen SF en LV via Yosemite en Sequoia willen gaan, is dat wel mogelijk? En is dat de moeite waard, of kunnen we ipv sequoia beter die dag aan een ander park besteden?

Ik zie ondertussen door de bomen  ;) het bos niet meer met alle opties en mogelijkheden... Maar als er een paar opties sowieso wegvallen, wordt de keuze wel weer makkelijker gemaakt.
#1 - 18-01-2010, 19:30 uur

Marjol

Ja hoor, dat kan prima!

Een aantal wegen zijn nog niet open, maar er is in die periode genoeg moois te zien in beide parken.
Wij zijn vorig jaar eind april in deze parken geweest, misschien heb je iets aan ons reisverslag!
#2 - 18-01-2010, 21:06 uur

Ine

Weet wel dat de in/uitgang van Sequioa in het westen is en niet in het oosten. Je moet dus min of meer via bakersfield richting las vegas.
#3 - 18-01-2010, 22:10 uur

Loek

Het weer in Mei kan onvoorspelbaar zijn.  Wij werden in Mei 2002 in Sequoia door een sneeuwbui overvallen en kwamen vast te zitten.  Maar je kunt even zo goed in het zonnetje daar rondlopen.  Hier is ons reisverslag van die periode.
#4 - 19-01-2010, 19:06 uur

vincent77

Kijk, dat zijn handige tips die ik niet in de reisgids tegenkwam.
Ik dacht dat er in zo'n park talloze ingangen waren, maar dat valt blijkbaar dus tegen.

Sneeuw in mei... dat is iets wat we hopen te ontlopen :)
#5 - 19-01-2010, 19:44 uur

Marianne

Je kunt inderdaad van alles verwachten, maar de kans op sneeuw in mei is niet zo heel erg groot. Heb je al eens op de NPS-site gekeken? Hier kun je onder andere een of meerdere kaarten van de parken vinden, informatie over het weer in de verschillende seizoenen, en veel tips over activiteiten, accommodatie etc. Voor SEquoia/KIngs Canyon is de link www.nps.gov/seki en voor YOSEmite www.nps.gov/yose.
Ik kan ook aanraden om hier alvast een kaart te kopen. Ik gebruik zelf met grote tevredenheid de Hallwagkaarten. Hier staan ook kaarten van de parken op.

Marianne
#6 - 19-01-2010, 20:54 uur
« Laatst bewerkt op: 19-01-2010, 20:55 uur door Marianne »

guustje

Ik was aan het twijfelen om te slapen tussen in  het park en Three Rivers.  Aangezien we er zullen zijn rond 6 mei ga ik toch maar voor Three Rivers gaan, zodat we ook niet 'gered' moeten worden door parkwachters   ^-^

Leuke verslagen trouwens!
Petra
#7 - 19-01-2010, 20:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15