Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

valley of fire state park

Discussie gestart

djengo

We gaan op onze komende reis het Valley of fire SP bezoeken.

Ik heb gehoord van de fire wave. waar bevindt deze zich in het park?
#1 - 14-05-2012, 22:18 uur

Sus

#2 - 14-05-2012, 22:51 uur
« Laatst bewerkt op: 14-05-2012, 22:54 uur door Sus »



Ine

Ten noorden van Las vegas.
#3 - 15-05-2012, 08:10 uur

djengo

Dat het ten noorden van LV is had ik uieraard al gevonden.
We gaan ons best doen om  de Fire Wave te vinden en de overigen bezienswaardigheden slaan we natuurlijk ook niet over.
we gaan het kaartje en uitleg bestuderen Sus.
#4 - 16-05-2012, 08:18 uur

Stefan&Martine

Dat het ten noorden van LV is had ik uieraard al gevonden.
We gaan ons best doen om  de Fire Wave te vinden en de overigen bezienswaardigheden slaan we natuurlijk ook niet over.
we gaan het kaartje en uitleg bestuderen Sus.

Op deze site is het een en ander goed beschreven in het engels. Ik twijfel erover of het niet een beetje gehypt wordt. Is namelijk maar 1 rots lees ik... Wie weet, wij komen er waarschijnlijk ook langs

http://gosomewhereglorious.blogspot.com/2012/01/fire-wave-valley-of-fire-nevada.html
#5 - 16-05-2012, 09:50 uur

Ine

Echt er langs komen doe je niet.
Je moet nl. eerst via I-15 naar hwy 169  - richting Lake Mead.  Hwy 169 gaat niet door het park.
Aan deze weg ligt de afslag naar Valley of Fire SP. Dit State Park is niet inbegrepen in de nat. parken pas overigens, je moet toegang betalen.
Hier ligt dat de route door het park, terug kan je alleen over dezelfde weg in het park rijden.
http://parks.nv.gov/parks/valley-of-fire-state-park/
#6 - 16-05-2012, 13:32 uur

tokoh

Ik heb het park 2x gedaan. Het is een leuke stop, zeker als je in de buurt van Las Vegas bent, maar niet te vergelijken met de grote namen onder parken.
#7 - 16-05-2012, 16:09 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

allard

@Stefan&Martine: Mooie link! Met name vanwege de foto's. Opname 1 is zo sterk dat ze de andere foto's beter achterwege kunnen laten. Het laat zien hoe standpunt en perspectief er toe doen in de landschapsfotografie. Alsmede de persoon op de rotspunt. Die geeft dimensies aan de opname. Maar één rots? Dat is een wat pessimistische visie. Naast Elephant Rock zijn er nog wel meer interessante Sculpturen te vinden. Het staat lang niet allemaal even goed gedocumenteerd. Persoonlijk vind ik het een boeiend state park met vele verrassingen. Maar voor iedereen die naar het zuidwesten gaat voor het grote werk kan het allemaal een maatje te klein zijn.

@ Ine: Highway 169, vanaf Overton tot en met de Lake Mead Blvd, is een bijzonder boeiende route met vele fraaie en vaak onbekende Verrasingen. Ruime mogelijkheden tot langere of kortere hikes. Vanuit Las Vegas heeft het veel meer te bieden dan het vaak bezochte Red Rock Canyon. Het Valley of Fire SP ligt in ieder geval zo dicht bij Hwy 169 dat je het geen omweg meer kan noemen.
#8 - 18-05-2012, 15:36 uur

Stefan&Martine

@Stefan&Martine: Mooie link!
Tnx, zie ook bij labels aan de rechterkant van de website voor erg veel info over de VS!

Maar één rots?

Hiermee bedoelen we de Wave in Valley of Fire, natuurlijk niet het hele State park!
#9 - 19-05-2012, 11:13 uur

Freckles49

Wij zijn er geweest en vonden het prachtig. Bij de ingang geld in een envelop doen met de gegevens van je auto en in de bus gooien thats it. Ik ben geen fan van Las Vegas maar the valley of fire was geweldig.
#10 - 19-05-2012, 15:43 uur

Steson

Ik ben ook geen fan van Las Vegas, maar ik vond VoF heel indrukwekkend State Park !
Het was bij ons in september overweldigend heet en de rotsen leken wel door hun rode kleur in vlam te staan tegen een afstekende blauwe lucht. Ook geweldige en goed onderhouden kronkelende wegen dwars door het bizarre landschap, gaaf.

Wij reden vanaf de I15 de 169 op richting Overton. Ik dacht voorbij Overton dat we het echt niet gingen vinden (de afslag was verder dan ik dacht), tot we ineens voorbij het bord reden. Zorg wel dat je 10 dollar los hebt, want de Rangers controleren streng en anders kost het je wel erg veel om door het park heen te rijden. Je moet inderdaad 10 dollar in een envelop doen en daar je kenteken opschrijven en in een brievenbus gooien, het afscheurkaartje op je dashboard leggen.

Vergeet niet even te stoppen voor een Kodak-momentje bij de beruchte picknick-rots. De enige schaduwplek in het hele park !
Trouwens veel Kodak-momenten in VoF !!
#11 - 20-05-2012, 10:20 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15