Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van Bryce Canyon via Capitol Reef naar Moab

Discussie gestart

patthedutchy

Hallo lezers  ;), ik heb even een vraagje: 
Zijn er mensen die de route ' Bryce Canyon via Capitol Reef, Hanksville naar Moab'  al eens eerder hebben gereden op een dag en wat is jullie ervaring? Volgens Rand McNally duurt het ongeveer 7 1/2 uur. Volgens de kaart heb je niet veel andere mogelijkheden, ja iets sneller(een uurtje) zonder Capitol Reef. Ik wil graag door Capitol Reef rijden en even stoppen uiteraard  8). Volgens het OAD boek kan het gemakkelijk en zou het volgens hun +/- 430 km zijn. Uiteraard weet ik dat het echt binnendoor is  shiny

Graag jullie advies!! Bedankt
#1 - 24-09-2006, 11:07 uur

Wop

Wij hebben dit niet in 1 dag gereden, wat ik mij kan herinneren is dat de weg door CR "langzaam" is en Hanksville niets voorsteld, het enige bijzondere daar is een benzine pomp in een rots.
#2 - 24-09-2006, 12:18 uur

MOPAR

Naar mijn mening is dat goed te doen.
Ik weet niet of je eerst Bryce wil bezoeken , en dan verder, want dan wordt het wel een lange dag.
Maar als je lekker bijtijds vanaf Bryce vertrekt is de afstand met stoppen erbij goed te doen.

Mogelijk ter vergelijking: Wij hebben een keer v.a. Escalante ( klein uurtje na Bryce) met een bezoek aan Arches en dan door naar Blanding gereden
Waren toen wel approx. 7:00 p.m. in Blanding, maar wat wel verder ligt dan Moab.

En verleden jaar zijn we v.a. Hanksville met bezoek aan Arches en Canyonlands( Islands in the sky) ,ook doorgereden naar Blanding, daar waren we toen eind van de middag.

#3 - 24-09-2006, 12:27 uur

patthedutchy

Naar mijn mening is dat goed te doen.
Ik weet niet of je eerst Bryce wil bezoeken , en dan verder, want dan wordt het wel een lange dag.

Bedankt voor je reactie. Ik heb Bryce dan al bezocht en wil vroeg vertrekken. Arches wil ik eventueel nog die dag bezoeken als dit gaat. Anders heb ik de volgende dag nog ruimte in combinatie met Canyonlands.

Groetjes Patricia
#4 - 24-09-2006, 14:05 uur

Monique Huisman

Hi,

Wij zijn dit jaar van Moab naar Bryce gereden in 6,5 uur. Ik moet er wel bij zeggen dat we de route met de auto hebben gedaan
We zijn in Capitol Reef een tijdje uit de auto geweest om de petroglieven te bekijken

Monique
#5 - 24-09-2006, 18:35 uur

Hans B

Hallo Pat,
wij hebben deze rit in 2001 gemaakt, maar dan wel in omgekeerde volgorde.
Na nog een wandeling gemaakt te hebben naar de Delicate Arch, zijn we op 31 juli in de middag vertrokken vanuit Moab. Het was die dag heel heet (100+) en het leek ons toch fijner om een camping te zoeken dan weer een dan te 'boondocken' of 'dry-campen' zoals ze vrij kamperen daar noemen. We zijn in een uurtje naar Green River gereden en vonden daar een camping met zwembad.
De volgende dag zijn we 's morgens om 1000 uur verder gegaan. Een uur rijden vanaf Green River ligt Goblin Valley State Park een piepklein ontzettend leuk stukje natuur. We hebben daar een koffiestop genomen. Vervolgens door naar Capitol Reef N.P. Toen we daar aankwamen, kregen we een enorme onweersbui over ons heen. We hebben het visitor center bekeken (+ diavoorstelling meen ik mij te herinneren) en hebben eventjes bij de 'Goosenecks' gekeken. Verder konden we met onze camper toch niet over de dirts-roads in het park. Daarna volgde een werkelijk schitterende route omhoog van Torrey via Escalante naar Tropic. In mijn herinneringen bleef het maar stijgen. ver de eerste 50 mijl stijgen deden we 2 uur. Jullie gaan afdalen denk dus om oververhitte remmen. Rond 1900 kwamen we in Tropic aan (10 mijl voor de entrance van Bryce Canyon NP).
Als je alles bij alles optelt 1e dag 1 uur gereden en 2e dag 9 uur over gedaan, moet het makkelijk haalbaar zijn om deze afstand in een dag te overbruggen.
Vakantiedagen zijn vaak langer dan je denkt.
succes, Hans
#6 - 25-09-2006, 13:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15