Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van Dallas naar Los Angeles

Discussie gestart

TurboMcKwek

Beste mede forum leden,

In 2008 heb ik mijn eerste USA reis ondernomen, die zag er zo uit:

Zaterdag 20 september: Vlucht naar Los Angeles, aankomst: 15:25 uur
Zondag 21 september: Dag in LA
Maandag 22 september: Los Angeles -Las Vegas (452 km 4:34)
Dinsdag 23 september: Las Vegas - Grand Canyon (via Hoover Dam) (354 km 4:10)
Woensdag 24 september: Grand Canyon – Page (271 km 3:51)
Donderdag 25 september: Page – Bryce Canyon (195 km 3:50)
Vrijdag 26 september: Bryce Canyon – Hurricane (217 km 3:04)
Zaterdag 27 september: Dag voor Zion NP
Zondag 28 september: Hurricane- Las Vegas (225 km 2:18)
Maandag 29 september: Las Vegas – Yosemite NP (Via Death Valley!) (704 km 7:42)
Dinsdag 30 september: Dag voor Yosemite NP   
Woensdag 1 oktober: Yosemite NP – San Fransisco (418 km 3:29)
Donderdag 2 oktober: Dag in San Fransisco   (Alcatraz)
Vrijdag 3 oktober: San Fransisco – Monterey (194 km 2:22)
Zaterdag 4 oktober: Monterey – Santa Barbara (392 km 4:55) (incl pauzes rond 8 uur)
Zondag 5 oktober: Santa Barbara – Santa Monica (164 km 1:59)
Maandag 6 oktober: Dag in Santa Monica
Dinsdag 7 oktober: Santa Monica - Laguna Beach (99 km 1:17)
(LA Lakers 7 pm: 42.4 km 0:42)
Woensdag 8 oktober: Laguna Beach – LAX (92.6 km 1:12)   
Donderdag 9 oktober: Aankomst 13:00 uur Schiphol

(totaal 3820 km)

Deze trip was fantastisch! Voor mijn gevoel erg goed gebalanceerd in alle opzichten.

Nu wil ik graag onderstaande schema gaan opvullen voor een reis die begint in Dallas en eindigt in Los Angeles.

Zaterdag 11 september: AMS-DFW
Zondag 12 september: 1
Maandag 13 september: 2
Dinsdag 14 september: 3
Woensdag 15 september: 4
Donderdag 16 september: 5
Vrijdag 17 september: 6
Zaterdag 18 september: 7
Zondag 19 september: 8
Maandag 20 september: 9
Dinsdag 21 september: 10
Woensdag 22 september: 11
Donderdag 23 september: 12
Vrijdag 24 september: 13
Zaterdag 25 september: 14
Zondag 26 september: 15
Maandag 27 september: 16
Dinsdag 28 september LAX-AMS
Woensdag 29 september: aankomst Schiphol

Graag wil ik dit keer weer nieuwe highlights van de USA zien. Maar welke? Ik heb geen flauw idee. In tegenstelling tot de vorige keer lijkt me dit een iets minder standaard `rondje`, is er dus minder info beschikbaar en heb ik eigenlijk hulp nodig van jullie USA experts!

Ik zou graag via Las Vegas (1 dag over) terug willen reizen naar LA. Maar wat ik tussendoor (in New Mexico en Colorado) zou moeten zien; ik heb geen flauw idee! Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

Alvast heel hartelijk dank voor de moeite.

Vriendelijke groet,

Jan
#1 - 28-05-2010, 20:38 uur

Hans B

Jan, kijk eens op nps.gov daar staan alle Nationale Parken en minder bekende dingen per staat genoemd.

Zelf heb ik in Nw.Mexico bezocht: Carlsbad Caverns, Santa Fé, Taos, Petroglyph park, White Sands, Bandelier, Roswell.
In Colorado is het Rocky Mountain NP het bekendste, Black Canyon, miljon dollar highway, Arches (Utah)
Het is zo maar een kleine greep.
Verder zijn de wegen in de hoge Rockies met de vele bergpassen (hoger dan 10000ft) en prachtige uitzichten altijd fantastisch.
#2 - 29-05-2010, 11:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

TurboMcKwek

Dank!
Ik vind het alleen erg lastig in te schatten hoe de route op te bouwen. Daar komt bij dat ik niet heel veel tijd heb per staat, en dus graag echt DE highlights wil zien.
Hopelijk kunnen jullie me wat op weg helpen in het plannen van de route per dag.
Zijn Oklahoma & Kansas ook de moeite waard? (bijv. om vanaf Dallas meteen door Oklahoma en Kansas te rijden, richting Colorado en vanaf daar naar het zuiden af te dalen: New Mexico, om vervolgens de route voort te zetten richting Arizona naar Las Vegas).

Hartelijke groet,
#3 - 29-05-2010, 12:18 uur

Marianne

Hallo Jan,
staan de vluchten al vast? Waarom heb je voor Dallas gekozen?
Het lijkt me dat er geen tijd is voor Kansas en Oklahoma, is ook veel minder interessant. Maar dat is ook weer afhankelijk van welk deel van Colorado je wilt beozeken.
Hoeveel tijd wil je in Las Vegas en LA doorbrengen? Als dat vaste punten zijn weet je hoeveel tijd je voor de route van Dallas naar Las Vegas hebt.
Is Colorado een must? Dan ligt Utah (Arches, Canyonlands, Capitol Reef) ook voor de hand. Of blijf zuidelijker en laat Colorado liggen en richt je meer op New Mexico en Arizona.
Probeer eens wat verschillende routes uit te schrijven, van dag tot dag, dan kun je beter zien wat er mogelijk is, en dan is het makkelijker adviseren.

Marianne
#4 - 29-05-2010, 13:21 uur

TurboMcKwek

Hallo Jan,
staan de vluchten al vast? Waarom heb je voor Dallas gekozen?
Het lijkt me dat er geen tijd is voor Kansas en Oklahoma, is ook veel minder interessant. Maar dat is ook weer afhankelijk van welk deel van Colorado je wilt beozeken.
Hoeveel tijd wil je in Las Vegas en LA doorbrengen? Als dat vaste punten zijn weet je hoeveel tijd je voor de route van Dallas naar Las Vegas hebt.
Is Colorado een must? Dan ligt Utah (Arches, Canyonlands, Capitol Reef) ook voor de hand. Of blijf zuidelijker en laat Colorado liggen en richt je meer op New Mexico en Arizona.
Probeer eens wat verschillende routes uit te schrijven, van dag tot dag, dan kun je beter zien wat er mogelijk is, en dan is het makkelijker adviseren.

Marianne

De vluchten staan nog niet vast.
Ik heb voor Dallas gekozen omdat ik voor KLM werk. KLM vliegt op: Atlanta, Dallas, SF, LA. Dallas leek me dus de handigste optie. Echter valt het natuurlijk ook te overwegen vanaf Dallas nog een binnenlandse vlucht te boeken naar bijv. Denver? Daar het stuk van Dallas naar Colorado misschien wel erg lang en niet zo heel interessant is om te rijden?

2 dagen LA zou mooi zijn. 2 dagen Las Vegas is ook voldoende.

Ik wacht nog wat reacties af en ga zelf even puzzelen. Zodra ik wat heb zal ik het hier posten.
#5 - 29-05-2010, 13:43 uur

Marianne

Denver zou mij meer trekken dan Dallas, als startpunt. Misschien heb je iets aan onze reisverslagen (2004 en 2008) om wat ideeen op te doen. Of kijk naar onze planning 2010.

Marianne
#6 - 29-05-2010, 13:48 uur

TurboMcKwek

Okay, bedankt! Ik zal er eens goed naar kijken.
#7 - 29-05-2010, 14:08 uur

Tet14

Hi
Zal eens een reisje proberen in 18 dagen tussen Dallas en LA.
1. Aankomst Dallas
2. Dallas-Carlsbad (all day drive)
3. Living Desert SP 's morgens. 's Middags naar Carlsbad Caverns en wacht tot de bats uitvliegen met dusk.
4. Carlsbad via Artesia en Cloudcroft (stop voor de uitzichten op de valley vanaf de berg) en naar Alamogordo. Bezoek aan White Sands NM met een ranger tour.
5. Alamogordo-Valley of Fires NRA-Socorro-Albuquerque. Old Town ABQ and Sandia Peak Tramway oost van ABQ. Bezoek eerst Isleta Puenlo zuid van ABQ. Als het te laat wordt voor Sandia Peak, dan de volgende morgen
6. Sandia Peak, neem Turquoise Trail nm14 via Madrid (stop) naar Santa Fe.
7. Santa Fe/Taos
8. Santa Fe-Mesa Verde NP. Probeer de Far View Lodge voor de nacht.
9. Mesa Verde en de rit naar Moab
10 en 11: Moab voor Canyonlands Island in the Sky, Dead Horse Point SP en Arches NP. Nog veel meer te zien.
12. Moab-Goblin Valley SP, Little Wild Horse Canyon-Capitol reef NP-Torrey
13. Torrey via www.scenicbyway12.com naar Bryce.  
14. Bryce via Cedar Breaks NM naar Las Vegas met een stop bij Kolob Canyon en/of Valley of Fire SP voor Las Vegas.
15. Las Vegas
16. Las Vegas naar Los Angeles
17. LA
18. Naar huis.
Als je het niet nodig vindt om een hele dag LV en LA te doen kan je gemakkelijk extra dagen in de omgeving van Santa Fe/Taos doorbrengen.
Carlsbad Caverns en White Sands NM zijn must visits imo en omdat ze zo ver af liggen zal je er wellicht niet zo snel meer komen.
Ik laat hier de prachtige steden Austin en San Antonio buiten beschouwing. Met 18 dagen kan je ook een rondje Dallas-Austin-Hill Country-SA-Big Bend- Davis Mountains-Guadalupe Mnt-SE New Mexico-Lubbock-Palo Duro Canyon-Amarillo-OKC-Dallas volmaken. Maar dat was de vraag niet. OKC heeft een aantal niet te missen bezienswaardigheden zoals Guthrie, Memorial sites en het National Cowboy en Western Heritage museum maar reken op 2 volle dagen dan.
Tet
#8 - 30-05-2010, 11:47 uur
« Laatst bewerkt op: 30-05-2010, 11:50 uur door Tet14 »

TurboMcKwek

Hallo Tet,

Thanks for the inspiration!!

#9 - 30-05-2010, 11:57 uur

TurboMcKwek

Ik heb e.e.a. nog eens goed in overweging genomen en ik denk toch dat ik meer uit mijn trip kan halen (qua natuurschoon en ervaring) als ik op de eerste dag door vlieg naar Denver. Het is toch een flink stuk rijden van Dallas naar Colorado en ik twijfel een beetje of het dat lange eind waard is.
Omdat er een slechte doorverbinding is tussen Dallas en Denver en juist een heel goede tussen Atlanta en Denver, ben ik voornemens om op Atlanta te vliegen (en dan dus meteen door naar Denver).

Kunnen jullie je hierin vinden? Zouden jullie, ervaringsdeskundigen, het net zo doen?

Zo ja, dan zou ik van jullie graag horen hoe ik onderstaande gat het beste kan opvullen! Ik heb geen flauw idee wat ik zou moeten zien. Ik kan alleen zeggen dat ik van natuurschoon en wandelen houd. Graag zou ik dus de must-a-see`s van Colodado (en omgeving) horen!

Zaterdag 11 september: AMS-ATL / ATL-DEN
Zondag 12 september: 1
Maandag 13 september: 2
Dinsdag 14 september: 3
Woensdag 15 september: 4
Donderdag 16 september: 5
Vrijdag 17 september: 6
Zaterdag 18 september: 7
Zondag 19 september: 8
Maandag 20 september: 9
Dinsdag 21 september: 10
Woensdag 22 september: 11
Donderdag 23 september: 12
Vrijdag 24 september: …. – Las Vegas
Zaterdag 25 september: Las Vegas
Zondag 26 september: Las Vegas - LA
Maandag 27 september: LA
Dinsdag 28 september terugvliegen LAX-AMS
Woensdag 29 september: aankomst Schiphol

Bedankt voor de moeite!
#10 - 14-06-2010, 23:39 uur

Hans B

Mede forumlid LOEK woont nabij Denver en kan je vast een programma van 10 dagen schrijven  ;)

Het Rocky Mountain NP is natuurlijk iets wat je zeker niet mag overslaan. Er zijn veel mooie wandelingen te maken.
Stijg niet te snel op naar de top, want in een keer door naar 3700 m kan hoofdpijn opleveren.

Afgelopen jaar ben ik dwars door de Rockies gereden over de 285 en de 50 nar Montrose vond ik een prachtige route.
In Montrose zou je kunnen kiezen voor een noordelijke route naar Grand Jct en dan naar Arches NP (Moab).
In Moab kun je oostelijk langs de Colorado River, dan kom je Monument Valley tegen en Page.
Even terug naar het noorden en dan ten westen van de Colorado river rij je bv langs Capitol Reef en kom je door Bryce en Zion.
Vanuit Page kun je ook kiezen voor Bryce en Zion, maar ook voor de Grand Canyon.

Er zijn vele prachtige routes. Pak er een kaart bij, mogelijkheden te over.
#11 - 15-06-2010, 08:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

TurboMcKwek

Mede forumlid LOEK woont nabij Denver en kan je vast een programma van 10 dagen schrijven  ;)

Het Rocky Mountain NP is natuurlijk iets wat je zeker niet mag overslaan. Er zijn veel mooie wandelingen te maken.
Stijg niet te snel op naar de top, want in een keer door naar 3700 m kan hoofdpijn opleveren.

Afgelopen jaar ben ik dwars door de Rockies gereden over de 285 en de 50 nar Montrose vond ik een prachtige route.
In Montrose zou je kunnen kiezen voor een noordelijke route naar Grand Jct en dan naar Arches NP (Moab).
In Moab kun je oostelijk langs de Colorado River, dan kom je Monument Valley tegen en Page.
Even terug naar het noorden en dan ten westen van de Colorado river rij je bv langs Capitol Reef en kom je door Bryce en Zion.
Vanuit Page kun je ook kiezen voor Bryce en Zion, maar ook voor de Grand Canyon.

Er zijn vele prachtige routes. Pak er een kaart bij, mogelijkheden te over.

Dank voor je reactie.
Je eerste suggesties klinken goed!

Zie mijn eerste bericht helemaal bovenin> in 2008 heb ik Grand Canyon, Bryce & Zion bezocht. Zou er zo weer naartoe willen maar je wilt natuurlijk ook meer zien.
Een dagje Zion zou ik nog wel graag mee willen pakken (aangezien je daar langs komt als je via St George Las Vegas binnen rijdt vanuit Colodrado). Highway 89 lijkt me mooi vanuit het noorden.
Maar Bryce en GC ligt wat teveel van de route af, dat kost dan minmaal een dag of 4 extra, wat weer ten koste zou gaan van Colorado. Dus die laat ik denk ik even schieten!

Benieuwd naar de mogelijkheden...

#12 - 15-06-2010, 12:52 uur

Tet14

Bryce ligt vlakbij Zion dus dat zou geen omweg zijn. Staat de vlucht naar Denver nu vast!  Natuurschoon en wandelen bv:
9/12: Denver en naar Estes Park. Neem te tijd. Stukje Denver, stukje Boulder
9/13: Estes Park naar Grand lake. Trail Ride Road en veel wandelen. Of doe Estes Park-Estes Park en blijf in hetzelfde hotel. De volgende dag dan niet via TRR maar via Nederland ;)
9/14: Grand Lake (Estes Park) naar Montrose. Hele rit...
9/15: Black Canyon of the Gunnison en naar Ouray. Nog meer wandelen.
9/16: Ouray, million dollar hw, Durango en naar Mesa Verde NP.
9/17: Mesa Verde NP en naar Moab. Wandelen Canyonlands The Neeldles maar day neemt nogal wat tijd.
9/18 en 19: Moab. Zie de sites.
9/20: Moab via Goblin Valley SP en wandelen bij Little Wildhorse Canyon (stukje dirtroad) en naar Torrey
9/21: Capitol reef NP. Prachtige wandelingen
9/22: www.scenicbyway12.com  Kan je een hele dag over doen met de side trips.   Naar Bryce
9/23: Bryce naar Las Vegas.
Je houdt zelfs nog een dag over. Dan blijf je toch gewoon ergens langer als iets je bevalt.
Let op hoogteziekte de eerste dagen zoals Hans al zei.
Tet
#13 - 15-06-2010, 14:00 uur

TurboMcKwek

Thanks! De vlucht staat nog niet vast hoor, ik beslis laat.
#14 - 15-06-2010, 14:14 uur

Marianne

Ik zou ook beginnen in Estes Park. Daarna zou je ook naar Colorado Springs kunnen gaan (Pikes Peak) en dan door naar Great Sand Dunes. Vandaar naar Durango, Mesa Verde, Ouray, Grand Junction, Moab (via de 128). Ik ken dat deel zelf niet, misschien is het stuk dat Tet noemt mooier.
Als je tijd over hebt zou de north Rim van de GC ook nog kunnen. Of Zion (hou rekening met de wegwerkzaamheden). Of rij in de route van Tet via Monument Valley naar Moab.

Marianne
#15 - 15-06-2010, 15:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15