Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van L.A. naar S. Fr. via de grote parken: tips voor kinderen (6 en 10 jaar)

Discussie gestart

tedb

In juni gaan wij naar de States! 15 jaar geleden hebben mijn man en ik een rondje zuid-westen gedaan en dit jaar doen we een vergelijkbaar rondje met nog wat extra's (toen bijv. Los Angeles en Monument Valley niet gedaan). Hebben er héél veel zin zin in, zeker omdat we nu met zijn vieren gaan.
Hebben lekker makkelijk een trip van Jan Doets geboekt (Family Adventure), omdat we niet zo'n zin in al dat uitzoeken hebben en omdat dé ultieme route toch altijd beperkt wordt door tijd en geld. 15 jaar geleden hebben we veel lol gehad van de reisgids 'Let's go USA', vooral erg leuke restaurants gevonden.

Onze overnachtingsplaatsen /route:

Los Angeles (Sportsmen's Lodge) 2 nachten
Laughlin (The Aquarius Resort) 1 nacht
Grand Canyon (Canyon Plaza Qual.) 1 nacht
Sedona Sedona Super 8) 2 nachten
Chinle (Hotel Canyon the Celly) 1 nacht
Mexican Hat (San Juan Inn) 1 nacht
Moab (River Canyon Lodge) 2 nachten
Bryce (Bryce View Lodge) 1 nacht
Las VEgas (Best Value Inn) 2 nachten
Death Valley (Furnace Creek Ranch) 1 nacht
Mammoth Lakes (Mammoth Mountain) 2 nachten
El Portal (Cedar Lodge) 2 nachten)
San Franciso (Heritage Marina) 2 nachten

Mijn vraag: wat zijn leuke tips voor te bezoeken en te ondernemen (hikes!) dingen met twee jongens van (dan) 6 en 10 jaar?
Ik heb al vol ontzag hier op het forum rondgeneusd, maar wat is er veel! En ik las veel over jongere  en juist oudere kinderen en ach, ik hop ook op actuele info.
Oh ja, we reizen van 27 juni tot 16 juli.

(Ik post apart nog wat vragen over restaurant, Lower Antelope Canyon en The Narrows, om het overzichtelijk te houden).
Alvast bedankt!

Ted

#1 - 18-02-2008, 18:00 uur

Marianne

Ted,
Ik zie dat jullie eigenlijk weinig tijd hebben voor Zion. Voor de Narows zul je toch wat tijd moeten heben. andere aanraders zijn de Canyon Overlook Trail (voor de tunnel) of de wandeling naar de Emerald Pools. Allemaal korte wandelingen.

Mocht je bij Bryce nog tijd hebben voor een wandeling dan is die bij Mossy Cave misschien wel iets.

Vanuit Mammoth Lakes kun je Bodie bezoeken, en Mono Lake.

Wij zijn nu al 3 keer met de kinderen naar het westen geweest, misschein heb je iets aan onze reisverslagen.

Marianne
#2 - 18-02-2008, 23:22 uur

tedb

Hoi Marianne, bedankt voor je reactie.
Mossy Cave klinkt wel erg leuk, en Bodi ook; die zetten we zeker op de lijst!
Ik had jouw verslagen al gebookmarkt, nog niet helemaal gelezen. Zien er trouwens erg mooi uit! Ga ik binnenkort met pelzier helemaal lezen!
Wij hebben zelf 15 jaar geleden Angels Landing gelopen, vond ik een gáve wandleing (mijn man eerst niet, maar die is toch bovenop gekomen).
En Emerald Pools ook, maar die herinner ik me als niet zo interessant. Weinig 'pools';  om te beginnen, maar na AL ook niet zo spectaculair denk ik. Maar voor met de jongens misshcien toch wel leuk. (Wij waren 15 jaar geleden in september/oktober).

Groet,
Ted
#3 - 23-02-2008, 12:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15