Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

van lone pine -el portal naar bootjack (bij mariposa) indeling

Discussie gestart

vanpoecke

Na een lange dag in Death valley is onze volgende stop el portal en de nacht erna bootjack bij Mariposa. Nu wil ik bepaalde dingen doen en enkele trails lopen wi ehelpt mij met de planning zodat ik mijn tijd goed gebruik?
7 juli vertrek lone pine, stop in bishop (boodschappen meenemen of kan dat in de valley)
misschien eerst naar bodie (is dit te doen of wordt dit teveel)
stop in
tenayaka lake uurtje zwemmen maar dan naar el portal
 Eventueel sunset bij glacier point kijken . Misschien ook een trail lopen?
Slapen in el portal
8 juli vernall fall tot de brug, lower yosimite fall, bridalveil fall trail, WAT IS EEN GOEDE VOLGORDE??????
"sa vonds dan naar bootjack  slapen dan
9 juli naar wawona rijden mariposa grove foot trails lopen (welke zijn mooi en is handig ?)
's avonds slapen in bootjack
10 juli naar SF 
Graag advies
#1 - 17-01-2014, 15:13 uur

Marianne

Van Lone Pine naar El Portal via Bodie is al 5,5 uur rijden; ik zou Bodie dan vergeten. Voor een bezoek moet je ook een uur uittrekken. Er blijft dan vrijwel geen tijd over voor de Tioga Road.
Kijk voor Glacier Point ter plekke of je dat nog wil doen. Het kost de nodige tijd om dat vanaf El Portal te doen, reken op ruim 2 uur rijden (heen en weer). Als je daar nog een trail wilt lopen zou je naar Sentinel Dome kunnen gaan. Een wandeling langs de Tioga Road is ook een aanrader; rondom Tenaya Lake, of naar Soda Springs. Vergeet ook het viewpoint bij Olmsted Point niet.

De volgende dag kun je het beste eerst naar Bridalveil Fall gaan, dat ligt dan op de route. Dan de auto parkeren bij Curry Village of de Valley parking (staat allemaal wel aangegeven) en met de shuttlebus naar de trailhead (stop nr 16) voor de Vernal Fall.
Zie hier voor een kaart van de vallei met de shuttlebus stops.
Je kunt ook eerst naar het visitor center gaan en vandaar lopend naar de Lower Yosemite Falls. Kijk ook eens of je niet wilt raften of fietsen; beide te huur bij Curry Village. Fietsen ook te huur bij de Yosemite Lodge (tegenover de Lower yosemite Falls).
Probeer iets verder te lopen dan de brug voor de Vernal Fall; halverwege de Mist Trial heb je een rots vanwaar je een prachtig uitzicht hebt. Zie ons 2013-verslag bij 5 juni.
Je zou ook kunnen overwegen om deze dag te gebruiken voor de PAnorama Trail.
De laatste dag kun je naar de Mariposa grove. Ook zou je die dag kunenn gebruiken voor Glacier Point. Dat is eigenlijk handiger dan er op de eerste dag nog naar toe rijden. Die dag kun je beter gebruiken voor de Tioga Road en eventueel een eerst blik op de vallei (Tunnel View).
Een betere verdeling zou zijn 2 nachten El Portal (of in het park zelf) en 1 nacht Bootjack.

Lees ook onze reisverslagen (2002 - 2008) voor onze bezoeken aan Yosemite met de kinderen.

Marianne
#2 - 17-01-2014, 16:40 uur

vanpoecke

Marianne zag jullie zo ophet strandje relaxen bij tenayaka lake, lijkt ons wel wat. Ik sla bodie over maar is omderstaande te doen:
Lone Pine - bishop -tenayaka lake -olmsted point- bridal veil trail -el portal
overnachten dan eerst naar curry villiage  bus naar 16 vernall fall - terug naar curry village raften en dan nog langs yosimety lower falls dan naar bootjack.
Bootjack volgende dag eerst naar glacier point, dan terug mariposa grove bezoeken. Is dit een beetje te doen zo???

#3 - 17-01-2014, 21:53 uur

Marianne

Ja, dat is ongeveer wat ik bedoelde.
Misschien eerst raften als het nog niet druk is, maar ik weet niet of het veel uitmaakt als je later gaat. Ergens aan een strandje picknicken is ook wel lekker. Jullie zijn er redelijk vroeg dus ik ga ervan uit dat het raften nog mogelijk is en dat de Yosemite Falls nog loopt. Het kan zijn dat het niet veel voorstelt, tot nu toe is er weinig sneeuw gevallen.
Je zou de laatste dag ook eerst naar de Mariposa grove kunnen gaan; kijk of je met de auto kunt (als het parkeerterrein vol is, is de weg afgesloten) en zo ja, maak daar dan gebruik van. Als je eerst naar Glacier Point gaat en dan terugrijdt en je kunt niet parkeren bij de Mariposa grove, dan moet je terugrijden naar Wawona om daar de bus te pakken.

Marianne
#4 - 17-01-2014, 22:14 uur

Tet14

Beste is om de voorraden aan te vullen bij Vons in Bishop (rechts van de weg) en daar ook tanken. Na Bishop wordt de benzine een stuk duurder. Sandwiches en nog veel meer zou je kunnen kopen bij Erik Schats bakery naast de Best Western. Erik komt oorspronkelijk uit Den Bosch.
#5 - 17-01-2014, 23:14 uur

vanpoecke

Weet iemand ook winkels in de buurt van mariposa (een wall mart misschien)
#6 - 18-01-2014, 09:29 uur

vanpoecke

Ik wil trouwens in Las Vegas iets van een koelbox tas kopen, iemand hier ervaring mee.
#7 - 18-01-2014, 09:31 uur

Marianne

Een koelbox kun je vrijwel overal  kopen, in een supermarkt of bij een benzinestation.  Je kunt in Las Vegas een Walmart opzoeken (ga naar www.walmart.com en ga naar store finder) maar er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden.
Waarom zoek je iets bij Mariposa, daar kom je toch niet? In het park boodschappen doen is wel duurder maar er is een goed gesorteerde supermarkt in Yosemite Village en een kleinere in Curry Village. Ik denk niet dat je een Walmart in de buurt vindt. Wij kijken daar van te voren nooit naar, je vindt echt wel iets. Of informeer bij je hotel. In E Portal vind je wel een winkel en vanuit Bootjack kun je naar Oakhurst rijden.

Marianne
#8 - 18-01-2014, 10:03 uur
« Laatst bewerkt op: 19-01-2014, 09:38 uur door Marianne »

vanpoecke

Bootjack ligt 10 min vanaf mariposa vandaar de eerste dag zullen we daar eerder boodschappen doen. De 2e dag kunnen we wel oakhurst kiezen
#9 - 18-01-2014, 19:32 uur

Marianne

Om de een of andere reden had ik in mijn hoofd zitten dat Bootjack bij Oakhurst lag, maar nu begrijp ik het. Je blijft wel veel heen en weer rijden dan, ook naar de Mariposa Grove.
Je gaat toch niet elke dag boodschappen doen? En zoals gezegd: vrijwel alles kun je in het park ook kopen, het is met zo weinig tijd zonde om daarvoor een eind te gaan rijden.

Marianne
#10 - 19-01-2014, 09:38 uur

vanpoecke

Toch je advies opgevolgd Marianne en slaap 2 nachten in el portal . De ene dag wil ik dan parkeren  bij curry village gaan raften en vernall fall trail lopen daarna nog de lower yosimity falls en het visitor center. Kan ik daar het beste met de schuttle naar toe gaan vanaf de vernall fall of haal ik eerst mijn auto op en neem ik deze mee naar het visitor center? De volgende dag wil ik dan via bridalveil , tunnel view naar glacier point en dan naar mariposa grove. Dan door naar bootjack en zijn er rond oakhurst grote supermarkten toevallig?
#11 - 26-01-2014, 20:03 uur

Marianne

Goede keus denk ik zo! Hoewel met kinderen iets in het park wel zo avontuurlijk is lijkt mij.  :) Had je al eens aangegeven hoe oud de kinderen zijn? Is wel handig om te weten voor tips.

Het is de vraag of de Lower Yosemite Fall nog loopt in de zomer, maar als dat het geval is zou ik daar met de shuttlebuds naar toe gaan. Als je een parkeerplaats hebt gevonden doe je het beste de rest met de bus. Het zal veel tijd kosten om ergens een plaats te vinden en van de ene parkeerplaats naar de andere rijden heeft niet zoveel zin.
Ik weet niet of je al eens op de NPS-site naar de kaarten van het park hebt gekeken, dat is wel handig ter oriëntatie. Ook in de yosemite Guide (het krantje dat je bij de ingang krijgt en dat ook op de NPS-site te vinden is) staat een duidelijk overzicht van de vallei met de shuttlebushaltes.

Ik zou toch echt proberen niet alles van te voren te willen uitzoeken. Bekijk het ter plekke, ervaar eens hoe behulpzaam Amerikanen zijn, vraag een ranger wat handig is. Het is nu niet te voorspellen hoe het weer is, en hoe de waterstand is en hoe vol de parkeerplaatsen zijn. Ook wat de winkels betreft; er zal ongetwijfeld iets zijn in Okahurst. Maar ik denk dat je daar nu niet komt, of wel? Je vindt echt wel winkels onderweg. Je kunt natuurlijk op googlemaps kijken wat er is als je het echt nu al wilt weten, of google op oakhurst grocery store. Wij hebben nog nooit van te voren gekeken of er ergens winkels waren en daar zijn we nog nooit mee in de problemen gekomen. Laat het een beetje over je heen komen!

Marianne
#12 - 26-01-2014, 20:43 uur

vanpoecke

Bedankt Marianne, het is alleen maar orientatie en ik pin verder niets vast hoor. Ik zal ter plaatse kijken wat haalbaar is en wat niet. Maar tips die jij tussendoor geeft zijn wel degelijk van belang. Ik zal nu bijvoorbeeld vragen of de lower falls nog stroomt anders was ik er waarschijnlijk gewoon naar toe gereden. Daarom vind ik het leuk er lekker in te duiken maar echt het zal allemaal niet zo gaan als dat ik in de eerste instantie dacht dat weet ik gerust wel. In mijn ogen kwam ik na mariposa grove eerst langs oakhurst en daarna bij bootjack (daar zijn geen winkels)  vandaar dat ik dat opnoemde voor boodschappen.
#13 - 26-01-2014, 21:44 uur

vanpoecke

Ooh en mijn kinderen zijn 15 en 12
#14 - 26-01-2014, 21:44 uur

Old Faithful

#15 - 27-01-2014, 10:41 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15