Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van New York - Washington - Westkust naar Hawai: Wie helpt ons?

Discussie gestart

MMM

Ok, ok... We zijn om! ;) Hawaï gaan we schrappen. Hoewel zo'n bounty eiland ons helemaal geweldig lijkt, moeten we het westen van Amerika ook wel écht zien. New York blijft wel op het programma staan.

Dat betekent dus ook dat we overal wat makkelijker een dagje langer kunnen inplannen én de kust in een langzamer tempo kunnen afreizen! Dank voor de tip om naar Phoenix te vliegen, was telkens maar aan het puzzelen hoe ik de route LA - Grand Canyon het slimste kon oplossen. Hoe simpel kan het zijn...We gaan weer aan de slag met een nieuwe route en op zoek naar leuke verblijfplaatsen.

Zouden jullie wel of niet alle overnachtingen vooraf regelen? En in welke parken is het sowieso noodzakelijk om vooraf te boeken? Heb natuurlijk al wel wat voorbij zien komen op het forum, maar hebben jullie nog hotelletjes die échte aanraders zijn?

Dank voor jullie meedenken!
#16 - 19-04-2010, 12:45 uur

Yessica

Ok, ok... We zijn om! ;) Hawaï gaan we schrappen. Hoewel zo'n bounty eiland ons helemaal geweldig lijkt, moeten we het westen van Amerika ook wel écht zien. New York blijft wel op het programma staan.

Mooi, dan hebben we je waarschijnlijk een teleurstelling bespaard want Honolulu ligt op Oahu en als je naar een bouty eiland zoekt kom je daar bedrogen uit!
Hawaii is prachtig hoor, maar dan moet je echt meerdere eilanden bezoeken en er minstens een week of 2 voor uittrekken!

#17 - 19-04-2010, 13:28 uur



Hans B

[Hawaii is prachtig hoor, maar dan moet je echt meerdere eilanden bezoeken en er minstens een week of 2 voor uittrekken!
EENS !!!
Afgelopen zomer 13 dagen geweest inclusief vlucht.
Op 3 eilanden 4 dagen verbleven.
Kauai vond ik genoeg.
Big Island had langer gemogen is in vergelijk met de rest echt een groot eiland. We zijn maar op een heel klein stukje geweest.
Oahu had ook langer gemogen waren nog wel enkele interessante dingen te zien.
#18 - 19-04-2010, 21:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MMM

En daar zijn we weer!

Deze route lijkt ons erg mooi, als jullie nog gekke dingen zien, laat maar weten. Anders gaan we de vliegtickets en een aantal overnachtingen boeken! Eindelijk... :D

Dag   Datum   Bestemming   Afstand
Vrijdag   3-sep   Aankomst New York   
Zaterdag   4-sep   NYC   
Zondag   5-sep   NYC   
Maandag   6-sep   NYC   
Dinsdag   7-sep   NYC   
Woensdag   8-sep   NYC - LA   
Donderdag   9-sep   LA   
Vrijdag   10-sep   LA - Kingman (via route 66)   528 km
Zaterdag   11-sep   Kingman - Grand Canyon   279 km
Zondag   12-sep   Grand Canyon - Page   225 km
Maandag   13-sep   Page - Antelope Canyon - Bryce Canyon   247 km
Dinsdag   14-sep   Bryce Canyon - Zion   247 km
Woensdag   15-sep   Zion   
Donderdag   16-sep   Zion - Las Vegas   269 km
Vrijdag   17-sep   Las Vegas   
Zaterdag   18-sep   Las Vegas - Death Valley   271 km
Zondag   19-sep   Death Valley - Mammoth Lakes   337 km
Maandag   20-sep   Mammoth Lakes - Yosemite (via Tioga Pass)   166 km (via Bodie 249 km)
Dinsdag   21-sep   Yosemithe NP   
Woensdag   22-sep   Yosemite - San Francisco   307 km
Donderdag   23-sep   San Francisco   
Vrijdag   24-sep   San Fransisco   
Zaterdag   25-sep   San Francisco - Carmel/Monterey   192 km
Zondag   26-sep   Carmel/Monterey - Santa Barbara   368 km
Maandag   27-sep   Santa Barbara - San Diego   364 km
Dinsdag   28-sep   San Diego   
Woensdag   29-sep   San Diego   
Donderdag   30-sep   San Diego - Amsterdam   
Vrijdag   1-okt   Amsterdam   
#19 - 21-04-2010, 20:31 uur

Tet14

Ik zou maar snel gaan boeken!!
#20 - 21-04-2010, 21:09 uur

Yessica

Toch nog een kritische noot: Het enige dat nog ontbreekt in deze reis................................................... ben ik!  >:D

Nee, zonder gekdheid, ziet er prima uit zo!
Lekker in Bryce vroeg opstaan en zo vroeg mogelijk een trail doen en dan door naar Zion. En dan lekker een hele dag daar, super! Ga Angels Landing doen! Overnachting in Death Valley: geweldig! En de overnachting in Santa Barbara vind ik ook een goede keus! Leuk en vooral mooi stadje met relaxte sfeer!
En de beachafsluiting in San Diego is een goed alternatief voor Honolulu. Ik weet niet waar je gaat overnachten, wij hebben destijds overnacht in Mission Bay en daar hebben we fietsen gehuurd en zijn naar La Jolla gefietst. Was erg leuk om te doen, langs het strand af, door typische amerikaanse wijken en het is echt een fietsvriendelijke stad. La Jolla is ook best leuk om een middagje door te brengen.

Gauw boeken maar en heel veel plezier!
#21 - 22-04-2010, 07:19 uur



MMM

@Yessica: Dank voor je tips, hotel in San Diego ziet er goed uit!! Kan me voorstellen dat je meewilt, kan zelf ook niet wachten om deze reis te maken!!

We zijn alle overnachtingen aan het inplannen, omdat we dat toch prettiger vinden dan kijken of er nog ergens een kamer vrij is. Terecht, blijkt nu, want in de buurt van Bryce is het al verschrikkelijk lastig om iets te vinden. We hebben het volgende opgezocht (zijn dus nog niet helemaal klaar) maar als jullie suggesties hebben, graag!

Vrijdag 3-sep Aankomst New York   
Zaterdag 4-sep NYC   
Zondag 5-sep NYC   
Maandag 6-sep NYC   
Dinsdag 7-sep NYC   
Woensdag 8-sep NYC - LA   Orchid Suites OF Hilton OF ???
Donderdag 9-sep LA   
Vrijdag 10-sep LA - Kingman (via route 66) 528 km  Best Western A Wayfarers Inn and Suites Suites OF Springhill Suites by Mariott
Zaterdag 11-sep Kingman - Grand Canyon 279 km  GEEN LODGE MEER IN GRAND CANYON BESCHIKBAAR. Alternatief: Hotel Aspen Flagstaff (maar dan kunnen we misschien beter rechtstreeks naar Flagstaff rijden ipv naar Kingman?) 
Zondag 12-sep Grand Canyon - Page 225 km  Days Inn & Suites Page
Maandag 13-sep Page - Horseshoe Bend - Antelope Canyon - Bryce Canyon 247 km ALLE TIPS ZIJN WELKOM!!! ER IS HIER DICHTBIJ DE CANYON BIJNA NIETS MEER TE VINDEN ??????
Dinsdag 14-sep Bryce Canyon - Zion 247 km Desert Pearl Inn (in zion zelf geen lodge meer beschikbaar)
Woensdag 15-sep Zion   
Donderdag 16-sep Zion - Las Vegas 269 Voldoende mogelijkheden… Komen we wel uit!
Vrijdag 17-sep Las Vegas   
Zaterdag 18-sep Las Vegas - Death Valley 271 km  Furnace Creek Ranche (resort is volgeboekt) OF Stovepipe Wells Village
Zondag 19-sep Death Valley - Mammoth Lakes 337 km   SUGGESTIES ZIJN WELKOM!
Maandag 20-sep Mammoth Lakes - Yosemite (via Tioga Pass) 166 km (via Bodie 249 km)   
Dinsdag 21-sep Yosemithe NP    Hotel Yosemite View Lodge (El Portal)
Woensdag 22-sep Yosemite - San Francisco 307 km   

Hier moeten we ons nog in verdiepen, dus als jullie tips hebben?

Donderdag 23-sep San Francisco   
Vrijdag 24-sep San Fransisco   
Zaterdag 25-sep San Francisco - Carmel/Monterey 192 km   
Zondag 26-sep Carmel/Monterey - Santa Barbara 368 km   
Maandag 27-sep Santa Barbara - San Diego 364 km   
Dinsdag 28-sep San Diego   
Woensdag 29-sep San Diego   
Donderdag 30-sep San Diego - Amsterdam   
Vrijdag 1-okt Amsterdam 
#22 - 23-04-2010, 09:11 uur

Yessica

Donderdag 23-sep San Francisco    
Vrijdag 24-sep San Fransisco    

Bijvoorbeeld het Handlery Inn (heerlijk centraal en leuke San Fran sfeer.)

Citaat
Zaterdag 25-sep San Francisco - Carmel/Monterey 192 km  

Hier kan ik je niet over adviseren, heb slechts 1 keer in Monterey overnacht en dat hotel was niet zo'n succes.

Citaat
Zondag 26-sep Carmel/Monterey - Santa Barbara 368 km  

El Prado Inn. heb ik 2 keer overnacht en het is beide keren prima bevallen. Santa Barbara is vrij duur en hoe centraler op State Street hoe prijziger. Dit hotel ligt nog op loopafstand van alles en is ook nog eens zeer betaalbaar. Heb ook wel eens verder op State Street gezeten maar aangezien wij toen een Amtrak treinreis maakte was dat zeker niet ideaal zonder eigen vervoer.

Citaat
Maandag 27-sep Santa Barbara - San Diego 364 km  
Dinsdag 28-sep San Diego    
Woensdag 29-sep San Diego    

Ik zou zeker niet in de hotel circle gaan zitten, bah. Maar dat ligt ook niet aan het strand dus dat wil je ook waarschijnlijk niet.
Ik heb destijds in het Dana on Mission Bay gezeten. Ik vond de uitstraling niet zo bijzonder, beetje barakachtig zelfs. Maar als je een mooie kamer neemt zit je wel op een superlokatie!
En voor een afsluiting aan het strand is Hotel Del Coronado natuurlijk top op the bill (dat laatste letterlijk  ;) )
#23 - 23-04-2010, 09:35 uur
« Laatst bewerkt op: 23-04-2010, 09:50 uur door Yessica »



Tet14

Ahhhhh Hotel del Coronado. Hier is de film "Some Like It Hot" opgenomen. Helaas ver boven ons budget.
LA: Hilton Airport is uitstekend. Je kan ook meteen naar Orchid Suites rijden maar naar Hollywood is nog minstens een half uur en na de lange vlucht en de jetlag kan dat net teveel zijn.
Kingman:  BW Wayfarer is prima. 
GC: Het heeft geen zin om naar Flagstaff te rijden. Lekker hotel in Flag is wel Little America. Als GC vol zit, probeer eerst Tusayan aan de zuidingang. Dan is er ook nog een hotel in Valle (tussen Williams en GC) en anders in Williams. Heel veel hotels en goedkoop. Ook een leuk R66 plaatsje.
Page: Days Inn. Goede keus
Bryce: Als alles volzit, probeer eerst Tropic en dan Panguitch
Zion: Desert Pearl. Kan niet beter.
Las Vegas....tsja
Death Valley. Furnace Creek Inn zal nog niet open zijn. Zowel de Ranch als Stovepipe Wells zijn goed. Mijn  voorkeur heeft SPW. Vraag om een east facing room in het 49er of Roadrunner gebouw.
Mammoth: Nooit gelogeerd maar je vindt zeker wel plaats in Mammoth of Bishop. In Bishop BW Creekside Inn. Vraag om een kamer bij de creek.
Yosemite: Al geregeld zie ik. El Portal is prima.
San Francisco: Hebben ooit in BW Fishermans Warff gezeten. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Vertder zou ik de reviews op TA gaan lezen en een keus maken.
Monterey/Carmel. Nooit gelogeerd, wel in Salinas maar dat is niet aan de kust. Wel een John Steinbeck museum als je geinteresserd bent. 
Tet
#24 - 23-04-2010, 10:28 uur

Marianne

Wat gek dat het al zo vol zit in september. Misschien komt er nog wel iets vrij, meestal zijn er wel annuleringen. Ik zou voor de Grand Canyon bijvoorbeeld regelmatig eens checken, want aan de rim is toch wel het mooiste.
Zion: de lodge ligt natuurlijk wel heel mooi, maar is wel duur en dan is de Desert Pearl Inn een veel betere keus voor ongeveer hetzelfde geld.
Heb je voor Bryce ook al in Tropic gekeken? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de Bryce Canyon Inn of de Bryce Country Cabins zouden mogelijkheden kunnen zijn.
In Mammoth Lakes hebben we twee keer in de Motel6 overnacht. Is niets bijzonders, maar prima voor een overnachting onderweg, en er zit een goed restaurant er tegenover (Perry's Italian Café, ook voor het ontbijt). Je zou ook in Lee Vining kunnen kijken, dan ben je weer iets dichter bij Yosemite en je kunt nog van de zonsondergang bij Mono Lake genieten.
In SF is de Columbus Motor Inn (gratis parkeren) ons goed bevallen, zie ons 2008-verslag.

Marianne
#25 - 23-04-2010, 10:44 uur

Tet14

Het is hartstikke druk Marianne. Ook in mei is er bijna geen plaats meer te krijgen. We dachten in oktober voor de sluiting nog een nachtje bij north rim te gaan zitten maar geen kans.  Reserveren is aanbevolen in de toeristengebieden. 
Tet
#26 - 23-04-2010, 11:41 uur

Marianne

Het lijkt inderdaad niet uit te maken of je in juli/augustus gaat of buiten het hoogseizoen. Ik zit me al te verheugen op een kinderloze vakantie buiten het hoogseizoen, maar dat valt dus ook nog niet mee.
Onze plannen voor deze zomer zijn nog steeds niet definitief, maar ik zie wel dat het erg lastig wordt om nu nog wat leuks te vinden. Ik wilde in Bryce eens in de lodge overnachten, maar dat is ook bijna onmogelijk tenzij we de hele reis daaromheen plannen. En dan ook nog rekening houden met het voetbal.....

Marianne
#27 - 23-04-2010, 11:55 uur

Tet14

Voetbal gaat VOOR. Mijn geliefde is dan ook de hort op -lol-   Wij reizen ook zonder kinderen maar in oktober en november.
#28 - 23-04-2010, 13:43 uur

Hans B

Wij reizen ook zonder kinderen maar in oktober en november.
Wij ook voor het eerst en gaan nu in september (09) - oktober (12)
#29 - 24-04-2010, 15:43 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Nici

*off topic*

Wij reizen dus tijdens het WK...
Maar in 2006 zaten we ook tijdens de voetbal in Canada en hebben toen genoten van de radioverslagen via de wereldomroep.
We zaten een keer midden op bijna een lege parkeerplaats in Wells Gray te luisteren en toen kwam er een supergrote camper precies naast ons staan.
Wij een beetje mopperen, van kunnen ze die camper nu niet ergens anders neerzetten... gaat de deur open en vraagt de zeer vriendelijke nederlanse man aan ons: wat is de stand?
Haha, die hadden ons zien luisteren en meteen de conclusie getrokken dat moeten Nederlanders zijn!
Helaas zijn de speeltijden van de eerste twee wedstrijden van het nederlands elftal 's ochtends vroeg voor ons (13.30 nederlandse tijd)... dus dan lig ik echt nog wel op één oor, maar misschien ligt mijn man wel te luisteren!

Nicoline
#30 - 24-04-2010, 16:15 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15