Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van noordwest naar zuidwest

Discussie gestart

Stefan&Martine

Tet en Cees,

de door mij genoemde routes zijn nog helemaal niet zeker. De 2de mogelijkheid kan ik alleen al iets beter indelen omdat we daar al (deels) zijn geweest. Met de sfeer in dat gebied bedoel ik natuurlijk niet Moab want aar zijn we immers nog niet geweest. Wel het gebied van MV/Page en GC.

Inmiddels de Lonely planet van Washington, Oregon en pacific northwest binnen. Zie gelijk dat we voor Orka's niet perse naar VI hoeven, maar dat dit ook kan vanaf San Juan Islands.

Overigens zijn wij vorig jaar in 4 weken in NY, zuidwesten en op Oahu geweest. Volgens een aantal mensen ook te gehaast, maar voor ons de vakantie van ons leven (tot nu toe). We zijn nog jong en kunnen dus een wat drukker schema goed aan..  ;D
#16 - 14-11-2013, 18:36 uur

Hans B

Laat ik ook eens een route in het zakje doen, 't is toch bijna Sinterklaas.
Seattle, Vancouver, Vancouver Island, Olympic NP, Mt.Rainier, Mt.St.Helens, Portland, Columbia river hwy, Craters ot Moon, Yellowstone, Grand Teton, Salt Lake City.
#17 - 14-11-2013, 18:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Zie ginds komt de camper uit Syracuse weer aan
Hij brengt ons Hans B, ik zie hem al staan
Hoe huppelt zijn paardje het dak op en neer
Hoe waaien de wimpels al heen en al weer.


 ;D  ;D
#18 - 14-11-2013, 19:37 uur

Margie

Ik zou jullie echt willen aanraden om Vancouver Island een andere keer te combineren met een reis door West Canada; Calgary - Vancouver via o.a.de Icefields Parkway en dan vanuit Vancouver over te steken naar VI. Daar heb je aan een ruime dag in jullie oorspronkelijke planning echt te weinig. Het is een groot eiland met een aantal prachtige gebieden, nog los van Victoria dat ook echt een bezoekje waard is. Dan blijf je in Canada, geen gedoe met enorm hoge drop off kosten voor de auto en heb je ook een hele mooie, gevarieerde vakantie. En kies dit keer voor een mooie route in de States. Succes met plannen.

Groet, Margie
#19 - 14-11-2013, 22:18 uur

Cees A

Beste Stefan en Martine,

Iedereen reist op zijn eigen manier en deelt z'n vakantie in op een manier die hem het beste lijkt.
Voor de een ligt de nadruk op de natuurparken, een ander verblijft liever wat langer in de steden.
En dan is er een categorie die de "Japanse" manier van reizen prefereert en genoeg heeft aan bliksembezoekjes aan parken en steden

Ik zou deze mensen graag eens mee terug willen nemen naar de plaatsen waar ze geweest zijn en ze eens willen wijzen op de dingen die ze gemist hebben.
Want geloof me, ondanks het feit dat deze reizigers altijd beweren dat ze veel gezien hebben, ik weet dat ze nog veel meer gemist hebben.

Ik heb ooit de vergelijking gemaakt met de Efteling.
Ik weet niet of je de Efteling en de omgeving van dat park kent, maar je kunt om de Efteling heenrijden en dan zie je van buitenaf een aantal attracties.
Nou, leuk natuurlijk om dat te doen, maar als je de Efteling echt wil beleven zul je naar binnen moeten om in (een aantal van) de atracties te gaan.
Met reizen is het net zo. Je kunt overal snel langs of doorheen rijden, maar voor een echte beleving is het beter om wat meer "de diepte" in te gaan

Forums zijn er om ervaringen te delen en elkaar tips te geven.  Je kunt die tips ter harte nemen of je kunt ze negeren.
Wat je ermee doet is aan jullie, maar als de algemene mening op een forum is dat je te veel wil in een te korte tijd zou je daar toch minstens eens over na moeten denken.

Welke invulling je er uiteindelijk ook aan geeft,  ik wens jullie, en dat meen ik oprecht, een heel fijne vakantie.
Groetjes,  Cees



#20 - 15-11-2013, 08:25 uur

peliepoel

Ik ben het helemaal eens met Cees, zoveel mensen die Amerika doen in 3 weken, van A naar B en C rijden maar nauwelijks tijd hebben om de omgeving te zien, laat staan de ondervinden d.m.v. wandelen. Zelf 3,5 week van Seattle naar San Francisco gedaan, wij doen altijd 3 nachten op een bestemming dan heb je 2 volle dagen om activiteiten te doen, je komt vaak eind van de middag aan en vertrekt weer 's ochtends. Is minimaal! Route was Seattle-Olympic (Lake Crescent en Kalaloch apart) NP-Mnt. Rainier-Mnt St. Helens-Portland-Bend-Crater Lake- Oregon kust Bandon-Redwood NP-Sanoma-San Francisco. Echter, je moet prioriteiten stellen. Je kunt beter 2x die kant opgaan en 2x genieten. Doe een andere keer Yellowstone en Rocky Mnt. NP met bijv Moab etc. Heb je weer een vakantie gevuld. Maar ieder zijn ding.
#21 - 15-11-2013, 09:17 uur

Stefan&Martine

Cees en anderen,

Jullie mening wordt ook zeker op prijs gesteld. Inmiddels zijn wij er ook achter dat het Moab gedeelte niets wordt.

Toch is het lastig om keuzes te maken aangezien we verwachten dat het nog wel een flink aantal jaren kan duren voordat we weer kunnen gaan.

Zoals het er nu naar uitziet gaan we ons richten op met name het noordwesten en zuidwesten. Of we deze afstand willen overbruggen met de auto of wellicht een binnenlandse vlucht dat moeten we nog even bekijken. Voordeel van een binnenlandse vlucht is dat we meer rust kunnen pakken op de plekken die ons nu echt interesseren. Het kost ons maar een paar tientjes extra per persoon en dit verdienen we al terug door het wegvallen van de one-way fee en daarom zeker interessant.

Eerst maar even de Lonely Planet doornemen om te kijken welke mogelijkheid we willen kiezen.

Wie weet is 3 weken ook nog interessant, maar dan moeten we kijken waar we in de kosten kunnen snijden.

Groeten!
#22 - 15-11-2013, 10:29 uur

Cees A

Naast die Lonely Planet zou je ook eens op de site van Ontdek Amerika moeten kijken
Die site is een onschatbare bron van informatie over nationale parken en andere bezienswaardigheden.

Voor de bekende nationale parken kijk je hier: http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html
Voor minder bekende parken en bezienswaardigheden hier:  http://www.ontdek-amerika.nl/bezienswaardigheden.html

Dan is er natuurlijk ook nog de site van de national parkservice.  http://www.nps.gov/findapark/index.htm
Zoek een park op en klik dan op de homepage van dat park in het linker menu op "things to do"
Je ziet dan o.a. welke trails er zijn, hoe lang die trails zijn en de moeilijkheidsgraad.

Een goede hulp vind ik zelf altijd die inzoombare PDF kaarten van de nationale parken
Op die kaarten zie je alle bezienswaardigheden, voorzieningen en wegen afgebeeld.
Google bijvoorbeeld op "Olympic national park map pdf" en dan krijg je zoiets: http://www.nps.gov/olym/planyourvisit/upload/olym_map.pdf
En zo kun je dat natuurlijk bij alle parken doen.
#23 - 15-11-2013, 11:21 uur

Hans B

Zie ginds komt de camper uit Syracuse weer aan
Hij brengt ons Hans B, ik zie hem al staan
Hoe huppelt zijn paardje het dak op en neer
Hoe waaien de wimpels al heen en al weer.

 ;D  ;D

 :police:
#24 - 15-11-2013, 11:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Het kost ons maar een paar tientjes extra per persoon en dit verdienen we al terug door het wegvallen van de one-way fee en daarom zeker interessant.
Houd rekening met de mogelijkheid dat je voor de bagage extra moet betalen.
Wij hadden in 2012 geen drop off kosten tussen Seattle en San Francisco, dat geldt volgens mij ook voor Seattle-Los Angeles. In 2008 hadden wij wel drop off kosten tussen Seattle en Las Vegas.
Volgens mij heb je tussen Salt Lake City en San Diego ook drop off kosten.

Ik kies bij het samenstellen van een route altijd welke bezienswaardigheden ik per se wil  bezoeken en dan kijk ik of ik daar een haalbare route om heen kan bouwen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#25 - 15-11-2013, 12:50 uur
Groet,

Old Faithful

jhbechthum

Houd rekening met de mogelijkheid dat je voor de bagage extra moet betalen.

Meestal moet je bij een binnenlandse vlucht betalen voor de bagage, maar niet altijd.

Bij Delta en KLM (en wellicht anderen) is het zo dat bij een zogenaamde multi-city-trip (dus alle vluchten op één ticket) voor alle vluchten (legs) de bagageregels gelden van de eerste leg van de route.
Je hoef dus niet te betalen als de binnenlandse vlucht op één ticket is geboekt met de internationale vlucht.

Kortom: Op de bagageregels letten bij de planning.

Johan.
#26 - 15-11-2013, 21:05 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Jez

Ik heb ooit de vergelijking gemaakt met de Efteling.
Ik weet niet of je de Efteling en de omgeving van dat park kent, maar je kunt om de Efteling heenrijden en dan zie je van buitenaf een aantal attracties.

Als je even belt van tevoren, zorg ik dat de koffie klaar staat en mag je best vanuit mijn slaapkamerraam naar de Efteling kijken  ;)

Meestal moet je bij een binnenlandse vlucht betalen voor de bagage, maar niet altijd.

Bij Delta en KLM (en wellicht anderen) is het zo dat bij een zogenaamde multi-city-trip (dus alle vluchten op één ticket) voor alle vluchten (legs) de bagageregels gelden van de eerste leg van de route.
Je hoef dus niet te betalen als de binnenlandse vlucht op één ticket is geboekt met de internationale vlucht.

Kortom: Op de bagageregels letten bij de planning.

Johan.

Let dan wel op de tussenliggende tijd die dan is toegestaan; soms geldt dit alleen als je de 2 vlucht binnen een bepaalde tijdsduur, bijv. 24 uur, maakt.
#27 - 15-11-2013, 21:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

jhbechthum

Let dan wel op de tussenliggende tijd die dan is toegestaan; soms geldt dit alleen als je de 2 vlucht binnen een bepaalde tijdsduur, bijv. 24 uur, maakt.
Ons vluchtschema was:
15-07 - AMS-DEN via DTW.
31-07 - SLC-ATL
04-08 - ATL-AMS
Er zat dus zo'n twee weken tussen de eerste vlucht met tussenstop en de binnenlandse vlucht.
De enige voorwaarde was dat de betreffende vluchten op dezelfde ticket staan.

Johan
#28 - 15-11-2013, 22:24 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Jez

De enige voorwaarde was dat de betreffende vluchten op dezelfde ticket staan.

Johan


Ik zei ook sóms....  ;)
#29 - 16-11-2013, 09:14 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Cees A

Er zat dus zo'n twee weken tussen de eerste vlucht met tussenstop en de binnenlandse vlucht.
De enige voorwaarde was dat de betreffende vluchten op dezelfde ticket staan.
Johan

US Airways kent die 24 uurs regel waar Jez over spreekt wel.
Zie hun voorwaarden, bldz 15 van het pdf document, sectie 7.04 http://www.usairways.com/pv_obj_cache/pv_obj_id_E76BE003F4F743B418EB6B5F3B7D16419AED1400/filename/US_contract_of_carriage.pdf

Ik heb er zelf nooit mee te maken gehad, maar op forums lees je verhalen dat die 24 uurs regel van US Airways vooral gevolgen heeft voor de bagageregeling.
Als je bv van AMS naar Philadelpia vliegt, daar een paar dagen blijft en dan doorvliegt naar Phoenix wordt die vlucht naar Phoenix als aparte binnenlandse vlucht gezien en niet (meer) als doorverbinding.
En iedereen weet dat je, uitzonderingen zoals kaarthouders vanaf bepaald niveau daargelaten, op binnenlandse vluchten moet betalen voor ingecheckte koffers

Als je even belt van tevoren, zorg ik dat de koffie klaar staat en mag je best vanuit mijn slaapkamerraam naar de Efteling kijken
Ah, mooi, een soort van mini- usa4all -forum-meeting.  ;D





#30 - 16-11-2013, 09:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15