Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie
Reizen door Amerika => Westen (West) => Topic gestart door: Stefan&Martine op 11-11-2013, 21:22 uur
-
Hallo allemaal!
Na onze geweldige reis naar Amerika vorig jaar, begint het weer behoorlijk te kriebelen...
Er zitten was ideetjes in het hoofd, maar weet niet of dit allemaal haalbaar is.
Het lijkt ons heel cool om van Vancouver helemaal langs de kust (af en toe iets landinwaarts..) naar San Diego te rijden..
Hieraan hebben we al zitten denken:
Vancouver Island eigenlijk een pré (gezien bij RTL travel dacht ik..)
Vorig jaar hebben we tijdens onze reis Route 1 niet gereden en die pakken we dan alsnog mooi mee!
Wel zijn we naar San Francisco, Yosemite en LA (Hollywood) geweest en hoeven dit jaar niet perse(verder landinwaarts even buiten beschouwing gelaten).
In LA zou nu Venice, Santa Monica en misschien een pretpark wel in de planning passen.
Beginnen in Seattle en toch eindigen in LA ivm het ontwijken van dropoff kosten?
Yellowstone heeft voor ons niet echt prioriteit aangezien we afgelopen jaar naar IJsland zijn geweest (een aanrader voor iedereen!!) en daarom gaan we langs de kust en niet de meer voor de hand liggende route landinwaarts..
Is het bovenstaande mogelijk in 2,5 week?
Alvast bedankt voor het meedenken! Ook als we ergens niet aan hebben gedacht :)
-
Ik zou niet alleen vanwege de drop off kosten in Seattle beginnen. Waarschijnlijk is het niet mogelijk om een auto in Vancouver, Canada op te halen en in Los Angeles of San Francisco in te leveren.
Is het haalbaar in 2,5 week? Ik vind het moeilijk daarover iets te zeggen. Het hangt veel af van wat je wel en niet wilt bezoeken. De "omweg" via Vancouver Island maakt een route samenstellen niet gemakkelijker. Ik zou gewoon beginnen met een route van dag tot dag en kijken hoe ver je komt.
Ik ben twee keer in IJsland geweest, weliswaar meer dan dertig jaar geleden. Ik ben het met jullie eens dat dit een aanrader is. Ik ben het niet met jullie eens dat een ervaring in IJsland een bezoek aan Yellowstone min of meer "overbodig" maakt. Ondanks het feit dat het allebei vulkanische gebieden zijn, vind ik ze niet echt met elkaar te vergelijken.
In 2008 maakten wij een reis Seattle-Mount Rainier-Glacier-Yellowstone-Grand Teton-Capitol Reef-Bryce-Zion-Las Vegas. Wij deden daar 19 dagen over.
In 2010 deden wij Seattle-North Cascades-Olympic-Mount Rainier-Mount St Helens-Columbia River Gorge-John Day Fossil Beds N.M-Crater Lake-Redwoods-Lassen Volcanic-Mono Lake-Yosemite{één dag op doorreis)-Seki-San Francisco. Daar hadden wij 21 dagen voor.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
-
Zet beginnen in Vancouver en eindigen in San Diego maar uit je hoofd.
Bij Hertz, een van de weinige verhuurders die een internationale drop-off toestaat, kost zo'n ritje met een full-size auto van 2½ week je ongeveer 4000 €
Ter vergelijking: Als je datzelfde ritje begint in Seattle rekent Hertz je ongeveer 840 € .
E.e.a. kun je zelf checken op hun site, hertz.nl
Dan de reis zelf.
Ik neem, om te beginnen, even alleen het stuk San Francisco - San Diego.
Ik neem aan dat je in iedere grote stad toch wel 2 dagen rond wil kijken en dat je tussen San Francisco en Los Angeles 2 overnachtingen maakt.
Dat wordt dan SF 2 dagen. De kustweg tussen SF en LA 3 dagen. LA 2 dagen en San Diego 2 dagen.
Je ziet dat je hiervoor 9 dagen, dat is meer dan de helft van je vakantie, nodig hebt.
Nou, als ik dan de rest van je route bekijk en zie welke nationale parken en steden je nog meer aandoet dan vrees ik dat je tijd te kort gaat komen.
Vancouver island zit er dan nog niet eens bij
Van noord naar zuid kom je ongeveer het volgende tegen:
Seattle
Olympic nat.park
Mt.Rainier
Mt.St.Helens
Portland
Bend (diverse parken)
Crater Lake
Redwood nat.park
Humboldt state park (avenue of the giants)
Napa Valley
-
Ik neem aan dat je in iedere grote stad toch wel 2 dagen rond wil kijken en dat je tussen San Francisco en Los Angeles 2 overnachtingen maakt.
Dat wordt dan SF 2 dagen. De kustweg tussen SF en LA 3 dagen. LA 2 dagen en San Diego 2 dagen.
Je ziet dat je hiervoor 9 dagen, dat is meer dan de helft van je vakantie, nodig hebt.
Dat hoeft niet per se. Wij hebben bijvoorbeeld in Seattle na aankomst en in San Francisco voor vertrek alleen in de buurt van de luchthaven overnacht, zonder de stad te bezoeken. Natuurlijk is het even afwachten wat TopicStarter wil. ;)
-
Beginnen in Seattle en dan in 3 weken naar San Diego rijden is prima te doen dus 2.5 week zal ook wel kunnen. Maar ik zou ook Vancouver en VI er dan uitlaten.
-
Wij hebben in 2006 een route gemaakt van Seattle naar SF - met nog een lus naar Las Vegas. Misschien heb je iets aan ons reisverslag voor Olympic, Mt Rainier, Mt St Helens, Crater Lake, etc. Wij hebben maar een klein deel van de kust gedaan. In 1991 hebben we een groter deel van de kust gedaan en daarvan hebben we onlangs een verslag (http://martinenmarianne1991.blogspot.nl/2013/08/kustroute.html) gemaakt; dit is echter wel summier.
Zie voor Venice en Santa Monica ons 2011/2012-verslag.
Marianne
-
En wij zijn net terug van trip van Seattle door de bergen naar San Francisco en langs de kust weer terug naar Seattle. Hier hebben we 3 weken over gedaan. De kust van California en het zuidelijk deel van Oregon was het meest aantrekkelijk. In Washington State vonden wij de oostkant, rondom Wenatchee, het meest fantastisch. En Olympic NP natuurlijk. In Seattle kun je je makkelijk 2 dagen vermaken (bezoek vooral ook de Boeing fabriek vlakbij!). Voor Portland vonden wij 1 dag veel te veel..... Wat een rotstad! Op elke straathoek zwervers en bedelaars, onder viaducten zelfs complete "woonwijken" met winkelwagens. We hebben er een tour gedaan en zijn nog dapper zelf gaan rondlopen, maar omdat we ons niet bepaald veilig voelden, hebben we dat maar snel opgegeven. De omgeving van Portland is wel erg mooi, vooral als je de 84 oostwaarts volgt.
Als je een beetje dapper bent aangelegd, kun je in de Oregon Dunes buggy rijden (ik bleek niet zo dapper; man, wat zijn dat hoge duinen!)
Helaas is ons reisverslag nog niet klaar..........
Het stuk vanaf San Fran naar San Diego is een druk bezocht stuk, daar zul je genoeg tips voor kunnen vinden hier op het forum
-
Allemaal bedankt voor het meedenken!
We zitten er nu aan te denken om te vliegen op seattle en dan wel naar VI te gaan via Port Angeles en ook zo weer terug.
Ga vanavond een voorlopige route proberen op te stellen waarbij ik het stuk tussen VI en SF maar even open laat voor een aantal dagen. Hier moeten we onze must sees nog uitzoeken.
Wordt vervolgt!
-
Zo zie je maar weer... Wij waren enthousiast over Portland en Jez ...
-
Ja, inderdaad, zo zie ja maar weer.
Wij waren ook behoorlijk enthousiast over Portland. Veel zwervers ja, maar vooral ook heel vriendelijke mensen, leuke winkels en restaurantjes, en ook heerlijk rustig in de Rose Garden en Japanese Garden. Seattle vonden wij dan weer wat minder. Mooi gelegen, leuk museum (EMP), toffe buurt rond Pike en Pine Street, maar verder nogal sfeerloos. Daar hadden wij net meer van verwacht.
-
Zo zie je maar weer... Wij waren enthousiast over Portland en Jez ...
Ja, we snapten het ook niet zo goed, want we hadden juist positieve verhalen over Portland gehoord. En we hebben echt een hele dag ons best gedaan..... Helaas, niet voor ons. Seattle vonden we overigens eenmalig leuk; we hebben niet de behoefte er nog een keer naartoe te gaan.
-
We zitten er nu aan te denken om te vliegen op seattle en dan wel naar VI te gaan via Port Angeles en ook zo weer terug.
Hoewel ik nog steeds van mening ben dat je te weinig tijd hebt voor Vancouver Island wil ik je alvast even waarschuwen.
Als je de veerboot Victoria - Port Angeles wil nemen moet je die op tijd reserveren.
Die boot is namelijk niet zo heel groot en hij vaart maar een paar keer per dag.
Ik heb hieronder een reisschema gemaakt. Zonder VI en met slechts heel beperkt tijd voor de steden.
Ook de tijd voor de parken is niet overdreven.
Kan best zijn dat er dingen bijstaan die je anders zou doen, maar je hebt nu in ieder geval een idee van de mogelijkheden
Je ziet nu ook dat als je nog tijd wil inplannen voor VI je flink moet gaan schrappen.
1 Vlucht AMS – Seattle
2 Seattle
3 Van Seattle via Bainbridge Island naar Olympic nat.park. Bezoek noordkant Olympic (Hurricane Ridge en Lake Mills) Overnachting Port Angeles
4 Bezoek Hoh Rainforest en Lake Quinault. Overnachting in Olympia.
5 Naar Mt.Rainier. Plaats overnachting afhankelijk van de tijd die je bij Mt.Rainier blijft
6 Via Mt.St.Helens naar Portland
7 Van Portland naar Crater Lake. Alternatief: In plaats van naar Crater Lake zou je ook naar Oregon Dunes aan de kust kunnen rijden
8 Van Crater Lake (of de Oregon Dunes) naar Crescent City
9 Via Redwoods nat.park en Humboldt state park (Avenue of the Giants) Overnachting na Humboldt
10 Door Napa Valley naar San Francisco
11 San Francisco
12 Van San Francisco naar Monterey (17 mile drive, aquarium, point Lobos of je maakt hier een whale watch tour)
13 Van Monterey via Big Sur naar Morro Bay of Pismo Beach
14 Naar Los Angeles / Santa Monica
15 Los Angeles – San Diego
16 San Diego
17 Vlucht San Diego – AMS
18 Aankomst AMS
-
We zitten er nu aan te denken om te vliegen op seattle en dan wel naar VI te gaan via Port Angeles en ook zo weer terug.
Hoewel ik nog steeds van mening ben dat je te weinig tijd hebt voor Vancouver Island wil ik je alvast even waarschuwen.
Als je de veerboot Victoria - Port Angeles wil nemen moet je die op tijd reserveren.
Die boot is namelijk niet zo heel groot en hij vaart maar een paar keer per dag.
Ik heb hieronder een reisschema gemaakt. Zonder VI en met slechts heel beperkt tijd voor de steden.
Ook de tijd voor de parken is niet overdreven.
Kan best zijn dat er dingen bijstaan die je anders zou doen, maar je hebt nu in ieder geval een idee van de mogelijkheden
Je ziet nu ook dat als je nog tijd wil inplannen voor VI je flink moet gaan schrappen.
1 Vlucht AMS – Seattle
2 Seattle
3 Van Seattle via Bainbridge Island naar Olympic nat.park. Bezoek noordkant Olympic (Hurricane Ridge en Lake Mills) Overnachting Port Angeles
4 Bezoek Hoh Rainforest en Lake Quinault. Overnachting in Olympia.
5 Naar Mt.Rainier. Plaats overnachting afhankelijk van de tijd die je bij Mt.Rainier blijft
6 Via Mt.St.Helens naar Portland
7 Van Portland naar Crater Lake. Alternatief: In plaats van naar Crater Lake zou je ook naar Oregon Dunes aan de kust kunnen rijden
8 Van Crater Lake (of de Oregon Dunes) naar Crescent City
9 Via Redwoods nat.park en Humboldt state park (Avenue of the Giants) Overnachting na Humboldt
10 Door Napa Valley naar San Francisco
11 San Francisco
12 Van San Francisco naar Monterey (17 mile drive, aquarium, point Lobos of je maakt hier een whale watch tour)
13 Van Monterey via Big Sur naar Morro Bay of Pismo Beach
14 Naar Los Angeles / Santa Monica
15 Los Angeles – San Diego
16 San Diego
17 Vlucht San Diego – AMS
18 Aankomst AMS
Wauw Cees, bedankt voor al je moeite! Je zit alleen toch niet onze voorpret weg te kapen hè??? ;)
Gisteravond op bed (wanneer je er al niet aan denkt) kreeg ik nog een ingeving waar ik serieus rekening mee wil houden als optie:
Vliegen op Seattle, vervolgens naar VI, terug naar Seattle (Of vancouver, VI, Vancouver: welke raden jullie aan qua stad?)
Vervolgens vliegen naar SLC en van hieruit via Moab, MV, GC, LV richting San Diego
Het is heel iets anders, maar ik heb het gevoel dat met name de kustweg tussen ongeveer Portland en SF ons minder zal boeien dan deze optie. 2 jaar geleden moesten we Moab uit de route halen, maar de sfeer welke we in dat gebied hadden was ongeevenaard.
Let wel, het is een gedachtengang en nog geen concreet idee
Maar het zou dan zo iets worden:
1 Vlucht AMS – Seattle
2 Seattle
3 Seattle-VI (de eerste boot pakken, dus wellicht al de avond ervoor naar Port Angeles?
4 VI
5 VI-Seattle
6 Seattle - Salt Lake City - Moab (al een hele vroege vlucht)
7 Moab
8 Moab - Monument Valley (nog door naar Canyon de Chelly?)
9 Monument Valley - Grand Canyon (of Page?)
10 Grand Canyon - Laughlin?
11 Laughlin? - 29 Palms?
12 29 Palms - San Diego
13 San Diego
14 San Diego
15 San Diego - Amsterdam
Nu kan ik dus nog een wat rustigere route maken omdat we inderdaad aan 17 of 18 dagen zaten te denken..
Wordt (alweer) vervolgt!!
-
Nou, dan heb je maar weinig tijd voor Moab. SLC naar Moab is 4 uur rijden en het zou echt zonde zijn als je Olympic NP helemaal zou overslaan. Op een mooie dag zijn de uitzichten en wandelingen bij Hurricane Ridge echt fantastisch. Vroeger kon je met de ferry van Victoria via Puget Sound naar Seattle maar helaas bestaat die ferry niet mee IIRC.
Voor CdC zal je deze reis geen tijd hebben. Ik zou ook niet van Lauglin naar 29Palms rijden maar meteen naar San Diego en die extra dag ergens anders besteden (Page?) . Ik vind een dergelijke route nogal gejaagd.
-
Je eerste routeplannen (van Seattle afzakken naar San Diego) waren, hoewel je wat krap in de tijd zat, nog enigszins logisch.
Zoiets wordt wel meer gedaan. Kijk maar naar de reacties van Marianne, Tet en Jez.
Nu schrijf je dat de kustweg tussen Portland en San Francisco je niet trekt en moet Moab er ineens in.
De enige keer dat je bij die kust komt is bij Redwoods nat. park. De rest ligt in het binnenland, maar goed ...........................
Je realiseert je hopelijk toch wel dat Vancouver Island, Moab en San Diego niet echt dichtbij elkaar liggen ?
Je nieuwe route, en Tet schrijft dat ook al, is helaas ook van het type "we zijn overal geweest, maar hadden geen tijd om iets te zien en te ondernemen"
Je schrijft dat "de sfeer in Moab je zo bevalt" maar vervolgens trek je maar 1 dag uit voor Moab
Ik ben van mening dat je keuzes moet maken. In 2½ week kun je nu eenmaal niet half Amerika zien.
Advies is dan ook: Als je die nieuwe route wil doen, bewaar Vancouver Island dan mooi voor een volgende vakantieroute door westelijk Canada
Wat denk je van onderstaande route ? Start in Denver, finish in San Diego:
1 Vlucht AMS – Denver
2 Denver
3 Van Denver naar Estes Park. Verkenning oostkant Rocky Mts.mat.park (bijvoorbeeld Bear Lake)
4 Van Estes Park via de Trail Ridge Road dwars door Rocky Mts nat.park naar (bijvoorbeeld) Vail
5 Van Vail via Colorado nat.monument bij Grand Junction naar Moab
6 Moab (Arches)
7 Moab (Canyonlands en Dead Horse Point)
8 Van Moab naar Canyon de Chelly. Overnachten in Chinle
9 Van Chinle naar Monument Valley (2 uur rijden) Daarna door naar Page. (ook weer 2 uur rijden)
10 Page. Bezoek Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell
11 Van Page naar Grand Canyon
12 Van Grand Canyon via Oatman (stukje route 66) naar Needles of Lake Havasu
13 Van Needles (of Lake Havasu) via Joshua Tree naar Palm Springs
14 Van Palm Springs naar San Diego
15 San Diego (Balboa Park, Vliegdekschip de Midway, Hotel Del Coronado, Old Town. Point Loma.)
16 San Diego.
17 Vlucht San Diego – AMS
18 Aankomst AMS
-
Tet en Cees,
de door mij genoemde routes zijn nog helemaal niet zeker. De 2de mogelijkheid kan ik alleen al iets beter indelen omdat we daar al (deels) zijn geweest. Met de sfeer in dat gebied bedoel ik natuurlijk niet Moab want aar zijn we immers nog niet geweest. Wel het gebied van MV/Page en GC.
Inmiddels de Lonely planet van Washington, Oregon en pacific northwest binnen. Zie gelijk dat we voor Orka's niet perse naar VI hoeven, maar dat dit ook kan vanaf San Juan Islands.
Overigens zijn wij vorig jaar in 4 weken in NY, zuidwesten en op Oahu geweest. Volgens een aantal mensen ook te gehaast, maar voor ons de vakantie van ons leven (tot nu toe). We zijn nog jong en kunnen dus een wat drukker schema goed aan.. ;D
-
Laat ik ook eens een route in het zakje doen, 't is toch bijna Sinterklaas.
Seattle, Vancouver, Vancouver Island, Olympic NP, Mt.Rainier, Mt.St.Helens, Portland, Columbia river hwy, Craters ot Moon, Yellowstone, Grand Teton, Salt Lake City.
-
Zie ginds komt de camper uit Syracuse weer aan
Hij brengt ons Hans B, ik zie hem al staan
Hoe huppelt zijn paardje het dak op en neer
Hoe waaien de wimpels al heen en al weer.
;D ;D
-
Ik zou jullie echt willen aanraden om Vancouver Island een andere keer te combineren met een reis door West Canada; Calgary - Vancouver via o.a.de Icefields Parkway en dan vanuit Vancouver over te steken naar VI. Daar heb je aan een ruime dag in jullie oorspronkelijke planning echt te weinig. Het is een groot eiland met een aantal prachtige gebieden, nog los van Victoria dat ook echt een bezoekje waard is. Dan blijf je in Canada, geen gedoe met enorm hoge drop off kosten voor de auto en heb je ook een hele mooie, gevarieerde vakantie. En kies dit keer voor een mooie route in de States. Succes met plannen.
Groet, Margie
-
Beste Stefan en Martine,
Iedereen reist op zijn eigen manier en deelt z'n vakantie in op een manier die hem het beste lijkt.
Voor de een ligt de nadruk op de natuurparken, een ander verblijft liever wat langer in de steden.
En dan is er een categorie die de "Japanse" manier van reizen prefereert en genoeg heeft aan bliksembezoekjes aan parken en steden
Ik zou deze mensen graag eens mee terug willen nemen naar de plaatsen waar ze geweest zijn en ze eens willen wijzen op de dingen die ze gemist hebben.
Want geloof me, ondanks het feit dat deze reizigers altijd beweren dat ze veel gezien hebben, ik weet dat ze nog veel meer gemist hebben.
Ik heb ooit de vergelijking gemaakt met de Efteling.
Ik weet niet of je de Efteling en de omgeving van dat park kent, maar je kunt om de Efteling heenrijden en dan zie je van buitenaf een aantal attracties.
Nou, leuk natuurlijk om dat te doen, maar als je de Efteling echt wil beleven zul je naar binnen moeten om in (een aantal van) de atracties te gaan.
Met reizen is het net zo. Je kunt overal snel langs of doorheen rijden, maar voor een echte beleving is het beter om wat meer "de diepte" in te gaan
Forums zijn er om ervaringen te delen en elkaar tips te geven. Je kunt die tips ter harte nemen of je kunt ze negeren.
Wat je ermee doet is aan jullie, maar als de algemene mening op een forum is dat je te veel wil in een te korte tijd zou je daar toch minstens eens over na moeten denken.
Welke invulling je er uiteindelijk ook aan geeft, ik wens jullie, en dat meen ik oprecht, een heel fijne vakantie.
Groetjes, Cees
-
Ik ben het helemaal eens met Cees, zoveel mensen die Amerika doen in 3 weken, van A naar B en C rijden maar nauwelijks tijd hebben om de omgeving te zien, laat staan de ondervinden d.m.v. wandelen. Zelf 3,5 week van Seattle naar San Francisco gedaan, wij doen altijd 3 nachten op een bestemming dan heb je 2 volle dagen om activiteiten te doen, je komt vaak eind van de middag aan en vertrekt weer 's ochtends. Is minimaal! Route was Seattle-Olympic (Lake Crescent en Kalaloch apart) NP-Mnt. Rainier-Mnt St. Helens-Portland-Bend-Crater Lake- Oregon kust Bandon-Redwood NP-Sanoma-San Francisco. Echter, je moet prioriteiten stellen. Je kunt beter 2x die kant opgaan en 2x genieten. Doe een andere keer Yellowstone en Rocky Mnt. NP met bijv Moab etc. Heb je weer een vakantie gevuld. Maar ieder zijn ding.
-
Cees en anderen,
Jullie mening wordt ook zeker op prijs gesteld. Inmiddels zijn wij er ook achter dat het Moab gedeelte niets wordt.
Toch is het lastig om keuzes te maken aangezien we verwachten dat het nog wel een flink aantal jaren kan duren voordat we weer kunnen gaan.
Zoals het er nu naar uitziet gaan we ons richten op met name het noordwesten en zuidwesten. Of we deze afstand willen overbruggen met de auto of wellicht een binnenlandse vlucht dat moeten we nog even bekijken. Voordeel van een binnenlandse vlucht is dat we meer rust kunnen pakken op de plekken die ons nu echt interesseren. Het kost ons maar een paar tientjes extra per persoon en dit verdienen we al terug door het wegvallen van de one-way fee en daarom zeker interessant.
Eerst maar even de Lonely Planet doornemen om te kijken welke mogelijkheid we willen kiezen.
Wie weet is 3 weken ook nog interessant, maar dan moeten we kijken waar we in de kosten kunnen snijden.
Groeten!
-
Naast die Lonely Planet zou je ook eens op de site van Ontdek Amerika moeten kijken
Die site is een onschatbare bron van informatie over nationale parken en andere bezienswaardigheden.
Voor de bekende nationale parken kijk je hier: http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html
Voor minder bekende parken en bezienswaardigheden hier: http://www.ontdek-amerika.nl/bezienswaardigheden.html
Dan is er natuurlijk ook nog de site van de national parkservice. http://www.nps.gov/findapark/index.htm
Zoek een park op en klik dan op de homepage van dat park in het linker menu op "things to do"
Je ziet dan o.a. welke trails er zijn, hoe lang die trails zijn en de moeilijkheidsgraad.
Een goede hulp vind ik zelf altijd die inzoombare PDF kaarten van de nationale parken
Op die kaarten zie je alle bezienswaardigheden, voorzieningen en wegen afgebeeld.
Google bijvoorbeeld op "Olympic national park map pdf" en dan krijg je zoiets: http://www.nps.gov/olym/planyourvisit/upload/olym_map.pdf
En zo kun je dat natuurlijk bij alle parken doen.
-
Zie ginds komt de camper uit Syracuse weer aan
Hij brengt ons Hans B, ik zie hem al staan
Hoe huppelt zijn paardje het dak op en neer
Hoe waaien de wimpels al heen en al weer.
;D ;D
:police:
-
Het kost ons maar een paar tientjes extra per persoon en dit verdienen we al terug door het wegvallen van de one-way fee en daarom zeker interessant.
Houd rekening met de mogelijkheid dat je voor de bagage extra moet betalen.
Wij hadden in 2012 geen drop off kosten tussen Seattle en San Francisco, dat geldt volgens mij ook voor Seattle-Los Angeles. In 2008 hadden wij wel drop off kosten tussen Seattle en Las Vegas.
Volgens mij heb je tussen Salt Lake City en San Diego ook drop off kosten.
Ik kies bij het samenstellen van een route altijd welke bezienswaardigheden ik per se wil bezoeken en dan kijk ik of ik daar een haalbare route om heen kan bouwen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
-
Houd rekening met de mogelijkheid dat je voor de bagage extra moet betalen.
Meestal moet je bij een binnenlandse vlucht betalen voor de bagage, maar niet altijd.
Bij Delta en KLM (en wellicht anderen) is het zo dat bij een zogenaamde multi-city-trip (dus alle vluchten op één ticket) voor alle vluchten (legs) de bagageregels gelden van de eerste leg van de route.
Je hoef dus niet te betalen als de binnenlandse vlucht op één ticket is geboekt met de internationale vlucht.
Kortom: Op de bagageregels letten bij de planning.
Johan.
-
Ik heb ooit de vergelijking gemaakt met de Efteling.
Ik weet niet of je de Efteling en de omgeving van dat park kent, maar je kunt om de Efteling heenrijden en dan zie je van buitenaf een aantal attracties.
Als je even belt van tevoren, zorg ik dat de koffie klaar staat en mag je best vanuit mijn slaapkamerraam naar de Efteling kijken ;)
Meestal moet je bij een binnenlandse vlucht betalen voor de bagage, maar niet altijd.
Bij Delta en KLM (en wellicht anderen) is het zo dat bij een zogenaamde multi-city-trip (dus alle vluchten op één ticket) voor alle vluchten (legs) de bagageregels gelden van de eerste leg van de route.
Je hoef dus niet te betalen als de binnenlandse vlucht op één ticket is geboekt met de internationale vlucht.
Kortom: Op de bagageregels letten bij de planning.
Johan.
Let dan wel op de tussenliggende tijd die dan is toegestaan; soms geldt dit alleen als je de 2 vlucht binnen een bepaalde tijdsduur, bijv. 24 uur, maakt.
-
Let dan wel op de tussenliggende tijd die dan is toegestaan; soms geldt dit alleen als je de 2 vlucht binnen een bepaalde tijdsduur, bijv. 24 uur, maakt.
Ons vluchtschema was:
15-07 - AMS-DEN via DTW.
31-07 - SLC-ATL
04-08 - ATL-AMS
Er zat dus zo'n twee weken tussen de eerste vlucht met tussenstop en de binnenlandse vlucht.
De enige voorwaarde was dat de betreffende vluchten op dezelfde ticket staan.
Johan
-
De enige voorwaarde was dat de betreffende vluchten op dezelfde ticket staan.
Johan
Ik zei ook sóms.... ;)
-
Er zat dus zo'n twee weken tussen de eerste vlucht met tussenstop en de binnenlandse vlucht.
De enige voorwaarde was dat de betreffende vluchten op dezelfde ticket staan.
Johan
US Airways kent die 24 uurs regel waar Jez over spreekt wel.
Zie hun voorwaarden, bldz 15 van het pdf document, sectie 7.04 http://www.usairways.com/pv_obj_cache/pv_obj_id_E76BE003F4F743B418EB6B5F3B7D16419AED1400/filename/US_contract_of_carriage.pdf
Ik heb er zelf nooit mee te maken gehad, maar op forums lees je verhalen dat die 24 uurs regel van US Airways vooral gevolgen heeft voor de bagageregeling.
Als je bv van AMS naar Philadelpia vliegt, daar een paar dagen blijft en dan doorvliegt naar Phoenix wordt die vlucht naar Phoenix als aparte binnenlandse vlucht gezien en niet (meer) als doorverbinding.
En iedereen weet dat je, uitzonderingen zoals kaarthouders vanaf bepaald niveau daargelaten, op binnenlandse vluchten moet betalen voor ingecheckte koffers
Als je even belt van tevoren, zorg ik dat de koffie klaar staat en mag je best vanuit mijn slaapkamerraam naar de Efteling kijken
Ah, mooi, een soort van mini- usa4all -forum-meeting. ;D
-
Vanwege bovenstaande antwoorden schreef ik ook
Houd rekening met de mogelijkheid dat je voor de bagage extra moet betalen.
;)
Als je even belt van tevoren, zorg ik dat de koffie klaar staat en mag je best vanuit mijn slaapkamerraam naar de Efteling kijken
Ah, mooi, een soort van mini- usa4all -forum-meeting. ;D
Let op met het uitnodigen van vreemde mannen in je slaapkamer. ;) ;)