Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Zuid-West Amerika

Discussie gestart

Mrjn

Maswick Lodge is prima en je zit zo bij de rim. Ik zou er alleen niet gaan eten. Die veredelde kantine is niet heel fijn. Bright Angel of El Tovar hebben betere eetgelegenheden.
#46 - 23-01-2010, 19:15 uur

Huls

Hmm, de Cottonwood Canyon Road in California is dus niet zo bekend als dat ik had gehoopt. Ik volg je advies maar om bij Bodie te informeren naar de staat van de weg. En uiteraard zal ik mijn bevindingen hier kenbaar maken (want dankzij jullie suggesties en informatie zal ik een prachtreis gaan maken).

Goed, ik ben nu langzaamaan een begin aan het maken van de definitieve route (al heb ik natuurlijk altijd de vrijheid om de route iets of wat te wijzigen op het moment supreme). De eerste rij-dag zal zijn tussen San Francisco en Yosemite Valley (Curry Village).
Op die dag zal ik om 9 uur de huurauto ophalen. Zover ik nu heb uitgezocht, wil ik (al snel na het verlaten van SF) een stop maken op Treasure Island om wat foto's te maken van San Francisco. Daarna wil ik gelijk doorrijden naar Yosemite.

Omdat ik Sequoia niet zal bezoeken, wil ik toch nog iets meepikken van de Sequoiabomen in de buurt. En na wat gezoek kwam ik er achter dat nabij Yosemite er 2 mogelijkheden zijn, Mariposa Groves en Crane Flat (bij het begin van de Tioga Pass).

Heeft iemand ervaringen met deze 2 plekken? En welke is leuker om te bezoeken? Als het Mariposa Groves wordt, zal ik het bezoeken onderweg van SF naar Yosemite. Als het Crane Flat wordt, zal ik het bezoeken als we Yosemite verlaten, en later op de dag nog Bodie zullen bezoeken (en daarna overnachten in Mammoth Lakes).

Mocht iemand nog verder must see's hebben op de route tussen SF en Yosemite, dan hoor ik dat natuurlijk graag, en kan ik het in de route opnemen.

Groeten,
Ramon
#47 - 03-02-2010, 21:25 uur

Marianne

Heel lang geleden hebben wij een van de sequoia groves bij Crane Flat bezocht, maar of het de Tuolumne Grove of de Merced grove was, weet ik niet meer. Beide zijn wat minder makkelijk toegankelijk dan de Mariposa Grove, maar die laatste is wel weer verder rijden als je in de vallei zit. Je zou vanuit SF via de zuidingang het park binnen kunnen rijden en dan de Mariposa Grove bezoeken. Dieroute vind ik wel minder mooi dan die via de 120of 140. Het eerste stuk is sowieso niet mooi, ik zou ook niets plannen voor onderweg (hooguit even een stop om een koelbox en eten en drinken in te slaan, en misschien wat gratis kaarten bij de AAA in Manteca als je ANWB-lid bent) maar zo snel mogelijk naar het park rijden.
Als je via de zuidingang rijdt, dan kun je na het bezoek aan de Mariposa Grove wellicht nog Glacier Point bezoeken voor je naar de vallei rijdt.

Marianne
#48 - 03-02-2010, 22:18 uur

Huls

Glacier Point wil ik sowieso wel bezoeken. Maar zoals ik al aangaf, twijfel ik nu nog steeds wat ik zal doen. Op de heenweg naar Yosemite de Mariposa Groves bezoeken, of als ik het park verlaat Crane Flat. Moeilijk, moeilijk.

Hoeveel tijd ben je overigens kwijt met het bezoeken van Crane Flat? Is het haalbaar om op een dag te vertrekken uit Village, en dan Crane Flat te bezoeken, vervolgens de Tioga Pass (met de nodige stops onderweg), en daarna Bodie en eventueel Mono Lake? We overnachten dan die avond in Mammoth Lakes.

Ramon
#49 - 05-02-2010, 13:04 uur

Huls

Overigens viel mij in Google Maps op, dat aan de 120 ook een weergave was van "sequoia" (zie linksboven op de kaart). Zijn hier ook Sequoia bomen te vinden, of heeft dit een andere betekenis?

#50 - 09-02-2010, 18:46 uur

Marianne

Het kan best zijn dat er nog meer sequoia's zijn naast die op de bekende plaatsen. Ook onder Seqioia NP enten noorden van yosemite vind je sequoia's.

Op dit kaartje staan de Merced Grove en de Tuolumne Grove aangegeven.

Het lijkt mij dat je goed op 1 dag vanuit de vallei via een van de groves naar Mammoth Lakes kunt rijden. Op de NPS site staat meer informatie over de sequoia groves, of kijk eens in een Yosemite Guide (ook via de NPS-site te vinden). Voor Bodie moet je ongeveer 3 uur uittrekken, incl de route ernaar toe vanaf Lee Vining. Wel afhankelijk van de stops onderweg natuurlijk.
Kijk ook even tot hoe laat Bodie open is. En na Bodie nog even bij Mono Lake kijken. Een zonsondergang is prachtig daar.

Marianne
#51 - 09-02-2010, 21:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15