Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

van phoenix naar san diego...

Discussie gestart

leendert en maria

Hoi lezers :)
Komende zomer willen wij met ons gezin, waarvan 2 kinderen van dan 12 en 14 jaar, naar Z/W Amerika. Een grove opzet hebben we in ons hoofd maar we twijfelen of het niet te veel van het goede is. We willen veel zien en actief bezig zijn maar ook lekker kunnen luieren of een keer bij een zwembad zitten. Onze vraag is: gaat dat lukken met onderstaand schema? Voorlopig hebben we dit bedacht:
1   Phoenix
2   Phoenix - Sedona
3   Sedona (Slide Rock)
4   Sedona - grand canyon
5   grand canyon
6   Grand Canyon - Mon. Valley
7   Mon. Valley (jeepsafari)
8   Mon. Valley - Capitool Reef
9   Capitool Reef
10   Capitool Reef - Bryce Canyon
11   Bryce Canyon
12   Bryce Canyon - Zion
13   Zion
14   Zion - Las Vegas
15   Las Vegas - Palm Spring
16   Palm Spring - San Diego
17   San Diego/seaworld
18   San Diego/strand
19   San Diego
Het idee is om te overnachten op eenvoudige 'natuur'campings in de parken en tussendoor een lodge of hotel om lekker te kunnen douchen.
Onze vragen zijn:
* Heeft iemand tips over de route? Is het haalbaar? Is bijvoorbeeld van Las Vegas naar Palm Spring te doen in 1 dag of weet iemand een leukere route om in San Diego aan te komen?
*  We willen graag raften (niet te moeilijk), (waar) kan dit op onze route?
Bedankt vast voor het meedenken! Leendert en Marijke :)
#1 - 04-01-2010, 22:19 uur

Marianne

Hallo Leendert en Marijke,
Welkom op het forum!

Jullie hebben al een prachtige route bedacht, en het is allemaal goed te doen zo. Hou er wel rekening mee dat het overal aardig heet zal zijn (misschien niet overal prettig om te kamperen), en dat het erg veel rode rotsen zijn.
Ook het stuk van Las Vegas naar Palm Springs is goed te doen. Wij hebben dit in 2002 gedaan, met een bezoek aan Joshua tree NP, zie ons reisverslag. Een volle dag Grand Canyon is misschien wat veel met de kinderen. Die van ons waren er redelijk snel uitgekeken, hoewel je je er wel een dag kunt vermaken, zeker als je een stuk naar beneden gaat wandelen. En Mathers Campground is een prima plek om te kamperen.
In Monument Valley heb je geen volle dag nodig, met één overnachting heb je voldoende tijd voor de jeeptour.
Voor Las Vegas zou je een extra dag uit kunnen trekken om alle hotels te bezoeken, en misschien een show bij te wonen (wij waren erg enthousiast over Mac King, ook leuk voor de kinderen, niet duur en kost niet veel tijd).
In plaats van de route via Palm Springs zou je ook via Death Valley kunnen rijden (zie ons 2008-verslag voor de route Las Vegas - DV - LA).

Marianne
#2 - 04-01-2010, 23:08 uur

Hans B

Iedereen heeft zo z'n eigen dingen, maar het rondje zien er goed uit.
Waarom terug vanaf San Diego en niet vanaf LA?
Verder zou ik voor geen goud willen kamperen in een tent.
Behalve Grand Canyon (6600ft) en Bryce (7500ft) waar de temperatuur wat aangenamer is, zit je midden in de woestijn.
Ik zie me in de Sahara geen tentje opzetten.
In de Arizona - Utah desert dus ook niet.

Maar misschien ben ik wel te verwend. ;)

Een kampingplek kost $25 een motelkamer meer, maar daar zou ik het niet voor laten.


#3 - 05-01-2010, 08:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Je hebt een prachtige route samengesteld.
Phoenix-Sedona en Sedona-South rim zijn maar 2 uur rijden. Je hebt zelf al de keuzes gemaakt, maar er is iets te zeggen voor 1 nacht aan de rim ipv 2.  Ook ben ik het met Marianne eens dat 2 nachten Monument Valley aan de lange kant is. En ik mis Page in je route (Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Lake Powell, Horseshoe Bend etc.). Wellicht dit:
Dag 2: Phx-Sedona
Dag 3: Sedona
Dag 4: Naar GCNP south rim
Dag 5: naar Page (en de morgen voor east rim van GC)
Dag 6: Page
Dag 7: Page-Monument Valley. Is maar 2.5 uur rijden dus je hebt de rest van de dag, je verliest een uur, MV is een uur later dan Page.
Dag 8: MV-Gooseneck SP-Moki Dugway-Muley Point-Natural Bridges-Hite Overlook-Hanksville-Torrey. Een prachtige route.
Dag 9: Capitol Reef. Genoeg te zien.
Dag 10: Ut12 www.scenicbyway12.com naar Bryce. Neem de tijd voor ut12 maar je kan dezelfde dag nog iets van Bryce zien ook.
Dag 11: Dag voor Bryce maar naar Zion laat in de middag.
Dag 12: Zion
Dag 13: Naar Las Vegas via Valley of Fire SP en Lake Mead. Je wint een uur.
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas-Palm Springs via Mojave National Preserve, Amboy en Twentynine Palms. Als je Joshua Tree wil bezoeken zou ik in 29 Palms overnachten en dan de volgende dag naar San Diego
Dag 16: Naar San Diego eventueel via Palms to Pines hw, Borrego Springs en Julian. Neemt wel veel meer tijd.
Dag 17:  San Diego etc.
HTH
Tet
#4 - 05-01-2010, 15:08 uur

Ine

In de zomer kan de route van LV via Amboy en 29 Palms door de hitte nauwelijks te doen zijn.
Zorg in ieder geval voor veel drinkwater en wat eten, er is onderweg weinig tot niets te koop.
Kies dan gewoon de Interstate.
#5 - 05-01-2010, 17:22 uur

leendert en maria

Geweldig bedankt voor jullie mee-denken. Allemaal tips waar we mee vooruit kunnen.
Ik begrijp dat kamperen in de zomer dus niet zo'n goed idee is... Dan laten we dat maar gauw vallen; wegsmelten in de hitte is niet zo'n leuk vooruitzicht...  :o Ik heb ook gelezen dat er mooie cabins zijn, misschien zijn die minder heet en beter te doen in de zomer?

Wat betreft de route. We gooien nu wat dingen om: korter in Mon. Valley en korter in de Grand Canyon en langs Page, zoals in het programma van Ted. Bedankt. En die mooie route op dag 8 gaat zeker ook mee! Op dag 15 hebben we wellicht al zoveel gezien dat we inderdaad de Interstate kiezen (Ine), maar dat kunnen we ook ter plaatse nog bekijken.

We kiezen voor San Diego omdat ik gelezen heb dat ten noorden van San Diego mooi strand is. Ook gaan we voor seaworld maar dat is meer omdat we er dan toch zijn. Als in Los Angeles ook leuke stranden zijn, we staan er open voor! Het idee is meer om na veel gezien te hebben nog lekker 1 of 2 dagen te luieren, maar ook dat is geen must. Is Los Angeles een leukere stad dan San Diego, ook voor kinderen/tieners?
Groeten, Maria
#6 - 05-01-2010, 18:54 uur

Hans B

Van Los Angeles (LAX) naar het centrum van San Diego is 125 mile en normaal gesproken in 2 uur te doen.
De terugvluchten zijn meestal in de avonduren.
Ik denk dat vanaf LAX iets gemakkelijker vliegt, wellicht rechtstreeks (KLM).
Vanuit San Diego zul je een of meerdere keren moeten overstappen.
Ook geen probleem, maar kost meer tijd.
#7 - 05-01-2010, 22:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leendert en maria

Twee uur rijden is zeker te overzien. Ik dacht dat het veel langer was. Zo zie je maar weer hoe handig het is als een kenner mee kijkt, bedankt! Dan is een rechtstreekse vlucht terug net zo lekker.
Maria
#8 - 05-01-2010, 22:32 uur

Tet14

Het hangt helemaal van het verkeer af hoe lang het duurt. 2 uur is een absoluut minimum en als je van San Diego 's morgens naar LA rijdt zit je midden in druk verkeer. Ik zal het niet hebben over de kustroute. Die neemt heel veel langer.
Mooie stranden zijn overal langs de kust. LaJolla en Del Mar, Encinitas en Carlsbad. In Carlsbad vinden de kinderen een bezoek aan Legoland misschien leuk. De stranden in Orange County en LA die ik zou kiezen zijn San Clemente en Laguna Beach. Maar wij reizen zonder kinderen. Met kinderen zouden Newport Beach en Huntington wellicht betere keuzes zijn. 
De vluchten van San Diego kunnen met 1 overstap en vertrekken ook vaak 's morgens vroeg. Het hangt er dus net vanaf waar je aan het strand wil zitten.
De route van Las Vegas naar Palm Spings gaat door de woestijn net als de directe route via Barstow. Het zal heet zijn, net als in Las Vegas, Zion en Page om maar wat te noemen.  Als je besluit de route via PS te nemen kan ik je nog meer details geven. Je rijdt dan via Cima (talloze Joshua Trees onderweg), langs de tracks van Union Pacific, naar Kelso Depot en visitor center waar het restaurant en de klassieke counter net weer zijn geopend (wellicht niet de gehele week), naar Amboy en Roy's Cafe (ook plannen voor reopening het restaurant), Twentynine Palms met prachtige murals en op weg naar PS is er nog Pioneer Town via een korte en verharde zijweg. In Palm Springs is ondermeer de Aerial Tramway.   Maar het betekent wel een omweg. Met de stops onderweg reken op 7-8 uur van Las Vegas naar Palm Springs.  Vul je tank in Las Vegas, de volgende pomp is pas in Twentynine Palms want ik garandeer niet dat de pomp by Roy's Cafe open is.
Tet
#9 - 06-01-2010, 11:29 uur

leendert en maria

Ik heb de kaart er nog eens bij gepakt, dat maakt het een stuk makkelijker. Van Las Vegas naar San Diego of wie weet inderdaad LA, daar moet ik het met het thuisfront nog eens goed over hebben... De tips van Tet neem ik in ieder geval mee, het zijn er lekker veel, super!
Ik heb nog een vraagje over het overnachten. Ik begrijp dat een tent echt geen slimme optie is, ik lees ook over cabins huren. Waarschijnlijk is dat net zo erg? Of kunnen we in Bryce en Grand Canyon wel een cabin huren en de rest beter van een motel?
#10 - 06-01-2010, 21:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15