Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

van San Francisco naar Denver

Discussie gestart

PaulKamphut

Hallo,

mijn vriendin en ik gaan aankomende zomer naar de states en willen een reis maken van San Francisco naar Denver en vanaf daar vliegen we door naar New York. Omdat het voor ons allebei de eerste keer is dat we naar Amerika gaan weten we er niet zoveel vanaf. Ik heb al wel het nodige gelezen in forums en blogs en ik wilde wat advies (en meningen) vragen over het volgende (voorlopige) reisschem:

28-Jun-08   San Francisco
29-Jun-08   San Francisco
30-Jun-08   San Francisco
1-Jul-08   San Francisco/Yosemite
2-Jul-08   Yosemite
3-Jul-08   Yosemite
4-Jul-08   Yosemite
5-Jul-08   Yosemite/Sequoia
6-Jul-08   Sequoia
7-Jul-08   Sequoia
8-Jul-08   
9-Jul-08   Las Vegas
10-Jul-08   Las Vegas
11-Jul-08   Las Vegas
12-Jul-08   Las Vegas
13-Jul-08   Las Vegas
14-Jul-08   Las Vegas
15-Jul-08   Las Vegas
16-Jul-08   Las Vegas
17-Jul-08   
18-Jul-08   
19-Jul-08   
20-Jul-08   
21-Jul-08   Yellowstone
22-Jul-08   Yellowstone
23-Jul-08   Yellowstone
24-Jul-08   Yellowstone
25-Jul-08   Yellowstone
26-Jul-08   Yellowstone
27-Jul-08   
28-Jul-08   
29-Jul-08   
30-Jul-08   Denver
31-Jul-08   Denver

De open stukken zijn reisdagen die we nog niet hebben ingevuld. Wat ik me met name afvraag is of we meer reisdagen moeten besteden tussen Las Vegas en Yellowstone of tussen Yellowstone en Denver.
Daarnaast vraag ik me af welke parken nog echte aanraders zijn. Vanaf Vegas kunnen we er natuurlijk al een paar bezoeken (we huren voor de hele periode trouwens een auto) maar zijn er nog een paar op de route die we echt niet mogen missen?

Groeten

Paul
#1 - 11-01-2008, 04:35 uur

Marianne

Hallo Paul,
welkom op het forum. Wat een heerlijke lange reis wordt dit!

In 2004 hebben wij een reis gemaakt van Denver via oa Yellowstone naar San Francisco. Zie ons reisverslag voor de route. We hebben toen South Dakota meegenomen, maar weinig van de Utah parken gezien omdat we die al eens eerder bezocht hadden.
Volgend jaar gaan we weer het stuk tussen Yellowstone en Las Vegas doen maar dan via een heel andere route. Kijk daarvoor eens in onze planning op http://martinenmarianne2008.blogspot.com/ .
Liggen de dagen in de parken en LV die je nu hebt genoemd al vast? Ik vind de tijd in Las Vegas erg lang ook al zou je daarvan wat parken gaan bezoeken. Verkijk je niet op de afstanden. Death Valley kun je goed doen op weg naar Las Vegas, en tussen LV en Yellowstone kun je Bryce en Zion meenemen. Maar die ruimte voor de parken die je er nu in hebt vind ik geweldig!

Marianne
#2 - 11-01-2008, 08:08 uur

hdeweert

Hallo paul
Er zitten aardig wat open stukken in het reisschema. Het gaat nogal kris kras door Amerika. Als je voor de eerste keer gaat is een bezoek de Grand Canyon natuurlijk een must. Waarom ga je zolang naar Las Vegas? De meeste toeristen zijn er maar een paar dagen.
Harm
#3 - 11-01-2008, 22:03 uur

PaulKamphut

Hi,

Bedankt voor jullie reacties. De reden dat we Las Vegas zo lang hadden ingelast was omdat we daar van plan waren om ook een beetje te luieren. Eerst alles zien in San Francisco en actief zijn in de parken en dan een weekje relaxen in Vegas en dan weer de natuur in, zoiets...

Marianne, ik had jullie reisverslag van 2004 gelezen en ik vroeg me af of je het weer zo zou doen (als het voor het eerst was) of zou je ergens langer naar toe gaan of korter?

Ik heb tot nu toe eigenlijk deze punten ingelast: San Francisco, Yosemite, Sequoia, Vegas, Yellowstone en Denver. En ik vroeg me af tussen welke van deze punten is het nou echt het meest de moeite waard om dagen aan te besteden?

Paul
#4 - 12-01-2008, 14:47 uur

hdeweert

Hallo Paul
Je hebt qua tijd de mogelijkheid om een rondje rond de Grand Canion te doen. Een bezoek aan parken als  Zion, Brice, Capitol Reef, Arches National Park, Arches National Park, Canyonlands National Parken natuurlijk de Grand Canyon, behoort tot de mogelijkheden als je het goed in elkaar steekt.   
Harm
#5 - 12-01-2008, 18:54 uur

Marianne

Marianne, ik had jullie reisverslag van 2004 gelezen en ik vroeg me af of je het weer zo zou doen (als het voor het eerst was) of zou je ergens langer naar toe gaan of korter?

Hallo Paul,
Wat een leuke vraag! Ja, er zijn altijd wel dingen die je achteraf anders zou doen, ook al was dit onze 4e reis naar het westen, en wisten we vrij goed wat we wilden.
Wat we anders zouden doen:
- meer tijd (1 dag extra) in South Dakota omdat we nu geen tijd meer hadden voor Badlands.
- meer tijd in Yellowstone; het was voor ons in 2004 de tweede keer, maar voor een eerste keer zou ik wel 4 of 5 volle dagen nemen. Tijdens onze eerste keer zijn we er 6 dagen geweest.
- meer tijd in Grand Teton NP en in het park overnachten en ook een keer in Jackson. We konden nu niet de wandeling bij Jenny Lake doen omdat we de auto niet kwijt konden. GT is echt een park om in de vroege ochtend of tegen de schemering te bekijken.
- voor Yosemite geldt hetzelfde als voor Yellowstone; hier kun je ook dagen rondbregen. Ik heb nu alweer meer wandelingen uitgezocht dan we straks kunnrn doen. Voor beide parken is het aan te raden om de lonely planet, of beter nog de Rough Guide te kopen. Zijn oa bij de Bijenkorf te koop.
Voor Yosemite is www.yosemitefun.com een hele leuke site.

Marianne
#6 - 12-01-2008, 19:12 uur

antoniong

Waarom ga je zolang naar Las Vegas? De meeste toeristen zijn er maar een paar dagen.

En dat begrijpen wij weer niet want wij zitten er altijd minstens een volle week. Al vele jaren achtereen. Heerlijk in een (zeer betaalbare) suite, lekker luieren, lekker eten, leuke shows, winkelen.


#7 - 13-01-2008, 20:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15