Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van San Francisco naar Salt Lake City met 2 kleine kinderen

Discussie gestart

MJM

Hallo,

We hebben het plan opgevat om in juni 2010 per camper een rondreis te maken met onze 2 kinderen (dan 20 maanden en net 4 jaar).

Omdat we geen ervaring hebben met camper-vakanties, zouden we graag willen weten of onderstaande reisroute haalbaar is met kinderen. Afgelopen zomer zijn we in 2 dagen naar het Gardameer gereden; was te doen, maar na 2 volle dagen in de auto was iedereen er wel 'klaar' mee.
We zijn ook benieuwd naar goede (kindvriendelijke) hotels in SF en Salt Lake; tips en aanraders zijn van harte welkom.

Wat betreft de camper twijfelen we tussen Moturis (J-29 of een V-31S) of El Monte (C-28 of C-30S). Waarom zouden we voor de ene of de andere verhuurder moeten kiezen?
En hoe werkt het eigenlijk met autostoeltjes voor de kinderen? Kunnen we die erbij huren? Ik neem tenminste maar aan dat ze ook in een autostoeltje vervoerd moeten worden?

De route ziet er ongeveer als volgt uit:

dag 1  Vertrek/Aankomst naar SFO
dag 2  San Francisco
dag 3  San Francisco (bijv. fiets huren Golden Gate Park & Golden Gate Bridge)
dag 4  Camper ophalen (San Leandro), naar Yosemite
dag 5 Yosemite NP (dagje wandelen)
dag 6 Yosemite NP (dagje fietsen)
dag 7 via Lee Vining & Mono Lake naar Lone Pine (als Tioga Pass open)
dag 8 Van Lone Pine naar Las Vegas
dag 9 Las Vegas
dag 10 Via Hooverdam naar Tusayan, South Rim Grand Canyon of overnachten in Williams
dag 11 Grand Canyon
dag 12 Williams - Page
dag 13 Page (o.a. antelope canyon)
dag 14 Page -Zion
dag 15 Zion NP
dag 16 Springdale - Bryce
dag 17 Bryce Canyon NP
dag 18 Bryce - Fruita
dag 19 Capitol Reef NP
dag 20 Capitol Reef - Moab
dag 21 Arches NP
dag 22 Moab - Jensen (Dinosaur National Monument)
dag 23 nog niets... een extra dagje Grand Teton? Of gewoon reserve houden?
dag 24 Jensen - Grand Teton
dag 25 Grand Teton, Jenny Lake
dag 26 Naar Yellowstone, via Lake Bay, Canyon (Gr. Canyon of Yellowstone), Tower of Roosevelt naar Mammoth
dag 27 Yellowstone
dag 28 Yellowstone
dag 29 via West Yellow Stone naar Craters of the Moon (Arco)
dag 30 van Arco naar Salt Lake City
dag 31 Camper inleveren, stad bekijken
dag 32 Vertrek uit Salt Lake City
dag 33 Aankomst NL

Alvast bedankt voor jullie tips en adviezen.
#1 - 21-12-2009, 17:53 uur

JoeSee


JoeSee

Voor advies is het doorgaans handig om te weten of de vluchten al geboekt zijn. Met andere woorden hoe vast staat het vertrek/aankomstpunt van je reis ?
#3 - 21-12-2009, 19:04 uur

MJM

Ah, dank voor de link (had al wel gezocht, maar nog niets dergelijks gevonden).

Beginpunt staat wel redelijk vast (al een keer in SF geweest, maar eigenlijk graag nog eens terug), en eindpunt ook wel (yellowstone willen we echt heel graag zien), maar de tickets zijn nog niet geboekt.
Zal met name wat betreft de terugreis nog eens vragen naar een vertrek wat later op de dag.
#4 - 21-12-2009, 19:58 uur

Hans B

Denk ook aan de drop-off kosten (halen SF en inleveren SLC).
Lijkt me een hele onderneming met twee zulke kleine kids, maar aan de andere kant je kunt niet vroeg genoeg beginnen.
De laatste dagen (Craters ot Moon) zou ik als optie laten.
Volgens mij wil je na Yellowstone (voor mij altijd hét absolute hoogtepunt al 7x geweest) niets liever dan terug naar huis  ;)
Dat heb je ook wat meer speling mocht het allemaal wat langzamer gaan.

Succes, Hans
#5 - 21-12-2009, 21:48 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Craters of the Moon zou ik ook overslaan. Een extra dag Yellowstone lijkt me wel lekker.
De afstanden zijn redelijk te doen, maar het lijkt mij ook wel een hele onderneming met kleine kinderen, en ik zie ook weinig echt kindvriendelijke dingen op de route. Ik zou wat leuke campings uitzoeken en dan wat langer op dezelfde plek blijven staan.
Of ga een wat kortere route doen om te kijken of het bevalt om op deze manier te reizen, 33 dagen is best lang.

Marianne
#6 - 21-12-2009, 23:08 uur

hdeweert

De route is prima te doen maar is zo te zien geheel gebaseerd op een vakantievoor volwassenen.
Dingen die kinderen vaak leuk vinden zoals Disney. See world. Dieren tuinen aquariums en het Disney
voor volwassenen Las Vegas komen er niet in voor. Ik ben geen camper rijder maar vraag mij af of je
de camper wel in LA kan ophalen en in Salt Lake weer inleveren. Het lijkt mij niet de goedkoopste
oplossing en een maand met de kids zo rondtrekken lijkt mij geen pleziertje. 

Harm
#7 - 22-12-2009, 08:07 uur

JoeSee


Een prachtige route, maar ook een aantal opmerkingen:
Ik zou het een en ander schrappen uit de route of 2 weken langer gaan. Voor volwassenen is dit al een pittige reis, maar met kinderen eigenlijk niet goed te doen.

De eerste boodschappen doen bij Walmart e.d. kost ons (met of zonder kinderen) altijd een paar uurtjes.
 
Met de kinderen fietsen in San Fran lijkt me niet lekker ontspannen beginnen. Sowieso is fietsen daar een opgave met al die heuvels. Hetzelfde geldt voor fietsen in Yosemite, wellicht kun je hiervoor kindvriendelijke alternatieven bedenken.
Ik zou hier kiezen voor pier 39 en een trip naar Alcatraz. (zeehonden en boottochtje vinden kinderen leuk)

Voor Yellowstone zou ik een minstens een dag extra inplannen.
Bedenk goed dat je veel minder flexibel bent met een camper. Persoonlijk zou ik kiezen voor een 4x4 o.i.d. en een grote tent kopen. Die zet je best snel op, je hoeft bijna nergens te reserveren en bent een stuk flexibeler als het ergens wat tegenvalt.

Ook zou ik San Diego in de reis opnemen. Sea World is fantastisch voor kinderen en ook Campland on the Bay als camping is erg leuk. Zo leuk zelfs dat wij in mei 2010 na 2,5 weken rondreizen er een week gaan staan met de tent en met de kinderen.  palmboom
#8 - 22-12-2009, 08:47 uur

MJM

Dank voor alle tips wat betreft de route. Fijn als mensen meedenken. Boodschappen doen is inderdaad iets wat we wellicht onderschatten, dus daar gaan we rekening mee houden.

t Klopt dat er weinig écht kinder-dingen inzitten. We zijn meer natuur-mensen dan pret-park mensen en (op dit moment) zijn onze kinderen dat ook nog. Onze oudste beleeft veel plezier aan bossen, beesten en musea (allemaal niet al te lang natuurlijk), dus we denken dat korte hikes en visitor centers van de NP's best tot de mogelijkheden behoren voor ons. En de botjes van de dino's in Dinosaur, dat lijkt m helemaal geweldig. Ook de plaatjes van de geyers in Yellowstone hebben al een paar dagen zijn aandacht getrokken 'Hoe kan dat? Hoe werkt dat dan?'  :)

Misschien dat we Craters of the Moon nog even 'achter de hand houden', maar het lijkt me prachtig om op de terugweg langs te gaan (anders volgens mij een relatief saaie terugreis naar Salt Lake City; of is Idaho Falls best leuk om een nachtje te zijn?).
Maar goed, dat kunnen we ook onderweg bekijken. Wie weet blijven we wel langer in Yellowstone. En ik blijk me vertelt te hebben in het aantal dagen: we hebben nóg een dag over, wie weet dus nog een extra dagje bij Page/Lake Powell.

In de Yosemite Valley kun je fietsen huren, met een aanhangertje waar de kinderen in kunnen. Er zijn daar fietspaden netjes aangelegd en het is niet al te bergachtig in de valley zelf, dus dat lijkt een haalbare optie. En zo niet, dan gaan we watervalletjes kijken of beesten spotten, genoeg opties volgens mij.
In SF misschien een middagje door het Golden Gate Park fietsen, picknicken, natuurlijk veel trammetjes nemen, nog een keer naar het Aquarium en uiteraard de zeeleeuwen bekijken. Ook daar kun je fietsen huren met een aanhangertje (verschilt per verhuurder, dat wel). Alcatraz hebben we al een keer van voor tot achter gezien, wel leuk, maar een rondleiding is wel heel lang voor een kind van 4, lijkt ons.

Camper ophalen in SF en inleveren in Salt Lake kan, wel drop-offkosten uiteraard, maar via Moturis valt het relatief gezien mee. Autostoeltjes kunnen wij bij Moturis meehuren (wat weer niet kan bij El Monte RV); we zullen daarom waarschijnlijk voor Moturis kiezen. Nu alleen nog de beslissing over wel of geen slide-out.

Heeft iemand nog hotel-tips voor SF of Salt Lake?
Alsvast bedankt maar weer!
#9 - 22-12-2009, 12:13 uur

Marianne

Je kunt inderdaad prima fietsen in Yosemite, het is nagenoeg vlak in de vallei. Er zijn niet heel veel fietspaden, maar je kunt toch wel een paar uur rondrijden. Erg leuk om te combineren met een picknick aan de Merced River. Er zijn ook prachtige korte trails, bijvoorbeeld naar de Vernal Fall - ga in elk geval tot aan de brug, om van het uitzicht te genieten. Voor de oudste is het indianendorp mischien ook al leuk om te zien. Een rit naar Glacier Point is ook prachtig. De oudste zal waarschijnlijk nog wat te jong zijn voor het junior ranger program, maar misschien is het al wel leuk om eens te kijken naar de boeken voor kindere, zie hier.

In SF hadden wij vorig jaar de Columbus Motor Inn. Ligt prima, en ruime kamers. Voordeel voor ons was ook dat parkeren daar gratis was, maar al je zonder auto bent heb je natuurlijk meer mogelijkheden.
Wij zaten in SF naast de fietsverhuur. Ik vond het fietsen goed te doen, zeker als je over de Golden Gate gaat, zie ook ons 2008-verslag.

Marianne
#10 - 22-12-2009, 13:15 uur

Hans B

Wij rijden al jaren met onze eigen camper door het land van onbegrensde mogelijkheden.
Wij vinden het een geweldig vervoermiddel.
Echter je hebt overal wel meer tijd nodig.
Parkeerplaatsen zijn niet altijd voorhanden en je wordt regelmatig wat verder weggestopt, waardoor de afstand naar de "attractie" weer een langere wandeling wordt.
Boodschappen doen in de VS bv bij WalMart of aan andere mega supermarkt kost ons altijd ±2 uur.
Met onze grote kinderen kost het meer tijd dan met ons 2en en met kleine kinderen zal het mogelijk nog langzamer gaan.
Neem overal dus ruim de tijd voor.
De rit zal onvergetelijk zijn.

Het Dinosaur Museum is mogelijk nog gesloten. http://www.nps.gov/dino/why-is-the-quarry-visitor-center-closed.htm
The Quarry Visitor Center has experienced continuing problems with foundation movement since its construction on expansive soils in 1957. The building was closed in July 2006 due to the serious life and safety hazards caused by this movement. The National Park Service (NPS) is working to re-open the famous cliff face of dinosaur bones as quickly as possible.

 Kijk dit zelf even goed na. Als dat nog zo is, zou ik je de overweging mee willen geven om vanaf Moab via Green River, Price en Provo naar SLC te rijden. Daarna via Ogden, Logan naar Bear Lake (kun je mooi een middag aan het strand staan), dan via Alpine naar Jackson (Grand Teton) en Yellowstone.
Terug van Yellowstone kan dan eventueel via Crater ot Moon.

succes, Hans
#11 - 22-12-2009, 15:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

JoeSee


Sowieso is fietsen daar een opgave met al die heuvels. Hetzelfde geldt voor fietsen in Yosemite, wellicht kun je hiervoor kindvriendelijke alternatieven bedenken.


 bloos  okee toegeven in mij schuilt ook geen fietser en zeker niet met kinderen voor- of achterop....
#12 - 22-12-2009, 18:45 uur

JoeSee

Toch nog even een voordeel van een tentvakantie onder de aandacht brengen. Door de tent af te wisselen met motels kom je regelmatig een zwembad tegen. Ik weet niet hoe dat met de gemiddelde RV parken zit, maar het vooruitzicht van een plons is natuurlijk altijd leuk voor kinderen.

Verder was de busrit bij Grand Canyon ook een groot succes. Erin, eruit, erin, eruit tot Hermits Rest en weer terug. Ze vonden het fantastisch. Een kleine buggy is trouwens geen overbodige luxe voor vermoeide kinderbeentjes. Deze koop je voor een paar dollar bij Wall Mart.
#13 - 22-12-2009, 18:49 uur

JoeSee

We hadden een opblaasbaar kinderzitje voor de kleinste dit jaar. Deze heeft de politie in de USA ook onder de autostoel liggen voor het geval ze kinderen moeten vervoeren. Helaas is die van ons uit zijn blauwe velletje gescheurd toen we hem vergeten waren leeg te laten lopen en hij in de volle zon steeds groter werd. Het binnenste deel was gelukkig niet lek. Deze was trouwens wel goedgekeurd, getest en superveilig.  :police:
Ze zijn in NL niet meer te koop, maar wellicht 2e hands via Marktplaats. Opblazen gaat d.m.v. een motortje. Als je belangstelling hebt wil ik het merk wel voor opzoeken.

Voor onze oudste hadden we het kinderzitje meegenomen. Eigenlijk een stoelverhoger met rug-hoofdsteun.
Deze zijn trouwens voor weinig ook te koop bij Wall Mart (altijd voordeliger dan huren) en je bewaakt door zelf te kopen ook de kwaliteitseisen die je zelf stelt m.b.t. veiligheid e.d.
Je kunt alles zo weer mee terugnemen naar Nederland en dan eventueel weer te koop zetten of weggeven.



#14 - 22-12-2009, 19:00 uur

carolinevz

Leuke reis. Bij deze mijn mening gebaseerd op onze ervaringen zonder en met kind bij soortgelijke reis. Lees ook mijn ervaring op dit forum voor meer info.

Ik denk dat de afstanden erg tegen zullen vallen en het reizen. Zelf zijn we met onze zes maanden oude baby die nog veel sliep gereden en was max drie/vier uur op een dag meer dan genoeg met daarnaast van alles zien en doen. Ik weet niet hoe dat met 20 maanden en vier jaar gaat, maar ik denk dat het nog wat lastiger is. De dagen waarop we drie nachten ergens bleven en ondanks dat toch ook al snel een uur of wat in de auto zaten, waren op zich het prettigst en relaxed. Dit zou ik bij een vervolg meer inplannen. Als oplossing hebben wij ook een paar keer 's avonds een aantal uur gereden als ons zoontje toch sliep. Wij hadden zelf overigens onze maxicosi meegenomen.
In San Francisco is bij Fishemans warf een leuk speelautomaten museum. Het fietsen kan volgens mij prima over de golden gate brug als je een beetje sportief bent. Ze verhuren ook aanhangkarretjes. In san francisko zaten wij in Hotel Rex. Niet echt ingericht op kinderen, maar de receptionist was wel zeer enthousiast en lief voor ons zoontje. Het is vlak bij de kabeltram en het centrum, dus je loopt of rijdt makkelijk overal naar toe.
Monterey ligt niet op je route, maar mocht je het overwegen, dan is een bezoek aan het aquarium een must. Ze hebben zelfs een babysnoozelhoek (of hoe noem je zoiets) en de aqauria zijn schitterend.

Veel plezier op je mooie reis!!
#15 - 22-12-2009, 19:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15