Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van San Fransico naar Seattle, ... en weer terug

Discussie gestart

cottonwool

Hallo allemaal,

Graag wil ik in een reis van 3 weken de steden San Francisco en Seattle combineren. Ik ga deze reis met mijn vriendin maken in september.

Ik weet dat er tussen deze steden een grote afstand ligt, daarnaast weet ik dat er rondom Seattle veel natuurschoon is.

Kunnen jullie mij enkele tips (tussen deze 2 steden) geven zodat ik een mooi rondje kan maken vanaf San Francisco - Seattle- en weer terug naar SF?

Dank je
#1 - 08-08-2005, 13:11 uur

Norbert

Boven san francisco heb je de Napa Valley liggen het wijngebied van San Francisco. Hier kun je al een hele dag zoet zijn met de verschillende winery's te bezoeken en daar wijn te proeven.
Bij de meeste winery's moet je wel betalen voor het proeven.

Vervolgens zou ik via Higway 1 naar het noorden richting Oregon rijden. Portland is ook een mooie stad om te bezoeken.

Vervolgens heb je in de staat Washington natuurlijk Mt. St. Helens en Mt. St. Rainier national park. Beide bergen zijn vulkanen. Mt. St. Helens is nog steeds actief en in de krater is een zogenaamde lavadome aan het groeien.
Mt. St. Rainier is een slapende vulkaan en niet actief.

Op de grens van Oregon met washington ligt ook nog de Columbia River Gorge nation Recr. Area. Ik heb al wel eens gelezen dat dit ook een mooi gebied moet zijn.
#2 - 08-08-2005, 19:53 uur

Jez

En wat dacht je van noord Californië? Redwood NP en Lassen Volcanic. In Oregon het Craters Lake NP en in Washington ook nog Olympic NP en North Cascades.

Voorop gesteld dat je van natuur houdt...........

Ik heb zelf deze route voor volgend jaar of 2007 op het wensenlijstje staan, maar dan beginnen in SF, via eerder genoemde parken omhoog tot Seattle en via Yellowstone terug, tot Los Angeles. Hier heb ik dan 3 weken voor uitgetrokken, ca. 6.000 km.

Wil je meer van de parken weten, kijk dan eens op www.nps.gov
#3 - 08-08-2005, 20:18 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

meg

6000 km in 3 weken??? is dat te doen??? wij rekenen zo'n 4000 km, of kan er meer?
#4 - 09-08-2005, 10:33 uur

Inge

6000 km in 3 weken??? is dat te doen??? wij rekenen zo'n 4000 km, of kan er meer?

Wij hebben in 2003 ruim 6500 km gereden in 3,5 weken. Dit vonden we heel goed te doen. We hadden het wel goed gepland vooraf, waarbij we uitgingen van niet teveel lange dagen achterelkaar en afwisselend een aantal dagen helemaal niet rijden (niet verkassen). Wij houden erg van afwisseling en het was een superroute!

Ook dit jaar weer een lange reis gepland; naar schatting een kleine 6500 km; nu doen we er 4,5 week over, maar ook weer met regelmatig dagen waarop we niet hoeven te reizen.
#5 - 09-08-2005, 12:08 uur

meg

Inge,

welke route heb je toen afgelegd?
#6 - 09-08-2005, 16:17 uur

cottonwool

okee,
ik heb met wat kunst en vliegwerk (lang leve de Nederlandsche taal) een route uitgezet..... ik ben benieuwd of jullie iets kunnen zeggen over de route en de keuzes die ik heb gemaakt.

- san Francisco - CA
- redwood NP (crescent city) - CA
- New Port (om omgeving te verkennen) - OR
- Portland
- Port Townsend (is de route langs de kust mooi?) - WA (8+ uur rijden)
- Seattle
- Souther Cascades/ Mt Rainier (Ashford)
- Hells Canyon (Enterprise) (8+ uur rijden)
- Steens Mountains (Frenchglen)
- Lava Beds NP (Tulelake) - CA (8+ uur rijden)
- Lassen Vulcanic NP (Redding)
- Lake Tahoe (Tahoe city)
- Yosemity NP (Mariposa/ Yosemity village)
- San Francisco

Achter enkele parken heb ik tussen haakjes de plaatsjes gezet, waar ik wil overnachten/verblijven.
Sommige bestemming kosten veel tijd om te bereiken: meer dan 8 uur rijden.

Hoor graag jullie ideeën.

#7 - 09-08-2005, 17:01 uur

Norbert

okee,
ik heb met wat kunst en vliegwerk (lang leve de Nederlandsche taal) een route uitgezet..... ik ben benieuwd of jullie iets kunnen zeggen over de route en de keuzes die ik heb gemaakt.

- san Francisco - CA
- redwood NP (crescent city) - CA
- New Port (om omgeving te verkennen) - OR
- Portland
- Port Townsend (is de route langs de kust mooi?) - WA (8+ uur rijden)

Ik zou het traject Portland naar Port Townsend in 2 dagen splitsten. De kustweg staat in de Rand McNalley als Scenic aangegeven. Dus er valt langs deze weg genoeg te zien. Een scenic higway betekent meestal ook dat je niet zo snel kunt rijden.
De tweede dag zou je dan op je gemak naar Port Townsend kunnen rijden.
Wat misschien ook leuk is om vanuit Port Angeles de veerboort naar Victoria op Vancouver Island (Cananda) te nemen. Victoria is ook een hele mooie stad om te bezoeken.

Citaat
- Seattle
- Souther Cascades/ Mt Rainier (Ashford)
In zou ook Mt. St. Helens bezoeken.
Citaat
- Hells Canyon (Enterprise) (8+ uur rijden)
- Steens Mountains (Frenchglen)
- Lava Beds NP (Tulelake) - CA (8+ uur rijden)
- Lassen Vulcanic NP (Redding)
- Lake Tahoe (Tahoe city)
- Yosemity NP (Mariposa/ Yosemity village)
- San Francisco

Achter enkele parken heb ik tussen haakjes de plaatsjes gezet, waar ik wil overnachten/verblijven.
Sommige bestemming kosten veel tijd om te bereiken: meer dan 8 uur rijden.

Hoor graag jullie ideeën.



Ik vind 8 uur rijden op een dag wel heel erg veel, zeker als je ook nog wat wilt zien van de omgeving. Je bent tenslotte op vakantie!
Ik zou de reis wat rustiger maken qua reistijden.
#8 - 09-08-2005, 21:18 uur

Jez

Ik zou gewoon dit aanhouden, geen hotels boeken, hier en daar een extra dag inplannen en dan kijken hoever je komt. Zo doe ik dat zelf tenminste; wij zijn van plan om ca. 4500 km in 10 dagen te rijden maar ik heb geen idee of dit ook gaat lukken. Dus geen hotels vastgelegd, zodat ik onderweg eventueel de route nog kan veranderen. Anders moet je misschien gaan racen om op tijd bij je hoel aan te komen, terwijl je nog graag ergens langer had rond gekeken.
#9 - 09-08-2005, 23:01 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Erika

hoi,
Redwood is heel mooi, kun jij de boom opzoeken waar je door kunt rijden, tussen SF en Eureka langs de kustweg is een havenplaats waar je walvissen kan spotten(boottoer). Wegens tijdgebrek zijn we niet gestopt. Ook tussen SF en Eu is een camping langs de weg waar een grote groep Elanden te bewonderen zijn eind v.d dag. Mooi om te zien. In Napa kun jij de oudste wijnkelder Buena Vista bezoeken (opgericht in rond 1870 door een Hongaar). Wij hadden een jaarboek van Best Western in de auto liggen met alle hotels+tel.nr+adressen+prijzen in, dit kun jij halen in een van de hotels. Voor de Nat. Parken kun jij een jaarpas voor 50 dollar halen, overal in USA geldig als je meerdere parken bezoekt dit is de voordeligste manier.
Wij hebben in 3 weken 8500km gereden, ben niet trots op maar was een prachtig route, mijn mooiste vakantie!!
Gr. een Hongaarse

#10 - 10-08-2005, 08:35 uur

cottonwool

Hallo allemaal,
Ik heb gisteren en rekensommetje gemaakt en me gerealiseerd dat ik enkele keuzes zal moeten maken...we hebben tenslotte maar 20-21 dagen.

een mogelijke route:
Dagen:       Bestemming:
1          -      aankomst SF
2,3       -      San Francisco
4           -     reis,  Redwood NP
5           -     reis, Portland
6           -     Portland
7           -     reis, Seattle
8,9         -    Seattle
10           -    reis, Southern Cascades (Mt Rainier/st Helens)
11           -    reis naar Crater lake (lange reis)
12           -    Crater lake
13          -     reis naarRedding: - rustdag
14          -      bezoek Lava Beds (vanuit redding)
15          -      bezoek Lassen Vucanic (vanuit redding)
16          -      reis, lake Tahoe -rustdag
17         -       lake Tahoe
18          -     reis, Yosemite NP -rustdag
19          -     Yosemity NP
20         -       naar SF voor vlucht naar huis

Laat ik nu een buitenkans liggen? Moet ik écht iets zien.

Wat ik vooral lastig vind is om in te schatten wat ik nog kan doen wanneer ik al enkele uren in de auto heb gezeten.....
stel je komt ergens om 12:00-13:-00 aan, ga je dan nog naar een NP, waarvoor je wellicht ook nog een uur moet rijden ?
#11 - 10-08-2005, 10:19 uur

blusmuts

Bij de rustdag in Redding kun je misschien een bootje huren en de dag op Shasta Lake doorbrengen. Shasta Caverns zijn erg mooi om te bezoeken en het stuwmeer is gewoon schitterend (op een na grootste stuwmeer in Amerika).

Wij waren het ook van plan, alleen goot het van de regen die dag, dus er kwam helaas niets van. De grotten hebben we wel gezien.

Wij hebben ook de route langs de noordkust van Californië gedaan, maar zijn na Crescent city via een stukje Oregon terug naar Mt. Shasta gereden. Wij hebben er wel een paar dagen over gedaan van SF naar Redwood NP. Maar wij wilden dan ook maar 200 km per dag rijden en veel dingen bekijken onderweg.
www.geocities.com/arjanenedithinamerika
#12 - 10-08-2005, 13:06 uur

cottonwool

Bij de rustdag in Redding kun je misschien een bootje huren en de dag op Shasta Lake doorbrengen. Shasta Caverns zijn erg mooi om te bezoeken en het stuwmeer is gewoon schitterend (op een na grootste stuwmeer in Amerika).
Dank je voor de tip. Ik was blij dat ik een pleke had gevonden van waaruit ik dagtripjes kon maken. Dat geeftwat rust. Nu is het alleen maar nóg mooier.
Wij hebben er wel een paar dagen over gedaan van SF naar Redwood NP. Maar wij wilden dan ook maar 200 km per dag rijden en veel dingen bekijken onderweg.
www.geocities.com/arjanenedithinamerika
Hmmm, helaas zijn wij wat minder goed in het maken van keuzes.   ;D Vraag: is er zoveel te zien dan op dit traject?
#13 - 10-08-2005, 13:30 uur

meg

Weet iemand hoe het weer daar is in september eigenlijk?
#14 - 10-08-2005, 15:16 uur

Chi Sin X

Op www.weather.com kan je de gemiddelden opzoeken per dag van heel wat verschillende steden.  

Volgens die website is San Francisco redelijk frisjes (20c).
#15 - 10-08-2005, 15:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15