Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van Seattle naar Olympic N.P.

Discussie gestart

Traveller

Wat is volgens jullie de handigste manier om het snelst van Seattle-Tacoma airport (met de auto) naar het Olympic N.P. te reizen?
#1 - 16-03-2010, 12:17 uur

Hans B

Het ligt er aan welke kant je van het park bezoeken wilt.
Wij zijn enkele jaren geleden via Olympia gereden (hebben daar het State Capitol) bekeken.
Daarna doorgereisd via de 8 en de 12 naar Aberdeen.
We bereikten de Pacific bij Ocean Shores en reden van het asfalt het strand op. Het was er toen erg koud.
De volgende dag een stukje langs de kust gereden en op een gegeven ogenblik (ik dacht bij Copalis) zijn we weer land inwaarts gereden richting Olympic NP en kwamen op de 101 en uiteindelijk bij Lake Quinault uit. Daar gewandeld.
De volgende dag verder gereden naar de ingang HOH Rain Forest. Daar enkele wandelingen gemaakt en laat in de middag verder naar Port Angeles om te overnachten en de volgende dag over te steken naar Vancouver Island.

Het is zeker niet de snelste route, maar wel een mooie.
Ik ben zelf nog niet aan de oostelijke kant geweest.

Wellicht kun je op nps.gov bekijken wat er in het Olympic Park te doen is en wat je interesseert, voodat je een keuze maakt.
#2 - 16-03-2010, 12:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Het hangt er inderdaad van af wat je wilt doen. Olympic NP is een park met veel verschillende onderdelen, die niet met elkaar in verbinding staan. Wij zijn er in 2006 geweest en zijn toen via Port Townsend (leuk om even te bezoeken) en Port Angeles gereden en hebben eerste de Hurricane Ridge bezocht. De volgende dag zijn we verder naar het westen gereden en hebben het Hoh Rain Forest en het strand bezocht. Zie ons reisverslag voor een beschrijvig en wat foto's. De route ten oosten van het park ken ik niet. Waar ga je na het park naar toe? Als je terug naar Seattle rijdt kun je een rondje maken.

Marianne



#3 - 16-03-2010, 14:22 uur

Traveller

Hallo Hans/Marianne!
We zijn van plan vanuit Seattle via het noorden richting het westen van het park te gaan en daarna zuidwaarts richting Rainier.
#4 - 26-03-2010, 12:38 uur

Hans B

Als je van Seattle naar het noorden reist en daarna naar het westen wilt, kom je volgens mij een grote bak water tegen die Puget Sound heet, daar kun je wel overheen met bruggen en veerboten, maar dat gaat je heel veel tijd kosten.
Volgens mij kun je eerst beter naar het westen (Tacoma - Olympia en door richting de Pacific) en dan bij Aberdeen richting het noorden.
#5 - 26-03-2010, 14:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Heeft wel z'n charmes, zo'n veerboot. Wij waren er vrij vlot, met de boot van Edmonds naar Kingston. Als je tegen de klok in gaat rijden kun je onze route van 2006 volgen. Voordat wij naar Mt Rainier gingen zijn we nog langs Mt St Helens gereden, maar het idee blijft hetzelfde. Zie ons reisverslag vanaf 18 juli voor kaartjes etc.
Ik zou Mt St Helens ook bezoeken, erg indrukwekkend!

Marianne
#6 - 26-03-2010, 14:33 uur

snoodaard

Hou er in ieder geval rekening mee dat het er op de wegen rond olympia np niet erg snel aan toe gaat.
#7 - 05-04-2010, 19:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15