Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van Seattle naar San Francisco

Discussie gestart

Jez

Niets zo veranderlijk als de mens  ::) Eerst hadden we redelijk gevorderde plannen om volgend jaar naar Alaska te gaan, toen riep manlief dat hij ook wel weer eens "gewoon" naar Italië wil. Okee, dan doen we volgend jaar een rondje Europa en gaan we in 2009 naar Alaska. Om vervolgens te bedenken dat tantelief in Folsom ook niet de jongste meer is en erg kwakkelt met haar gezondheid. Dus misschien maar beter weer eens naar California ??? Dat hoef je maar 1x te zeggen tegen mij en ik kom meteen met een plan op de proppen: van Seattle naar San Francisco, waarbij we lekker kriskras door Washington, Oregon en Noord California rijden.

Voordat ik verder aan het dromen sla heb ik 2 vragen: wat is de beste reistijd voor dit deel van Amerika? We hebben een lichte voorkeur voor reizen in september en houden van droog, niet te warm weer.
Tweede vraag betreft de huurauto: hoe zit het met one way huren, in Seattle ophalen en in Frisco afleveren? Kan dit en zullen we dan drop off kosten moeten betalen?

Groetjes, Jez
#1 - 30-07-2007, 22:41 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Freddytex

September is nog te doen indien je het njet te warm wenst.Wat de wagen betreft kan je volgens mij het beste bij National huren daar zij slechts een vast bedrag van 200$ + taks vragen voor de drop off. Ik heb mijn wagen gehuurd(ook in september)via eautohuur.nl maar bij de aanvraag vermeld dat het via National moet gebeuren in verband met  dedrop off(199$), usareisen.de is ook een goede prijs probeer het eens
#2 - 30-07-2007, 22:54 uur

MiamiHeat

Hahaha...........dan gaan we elkaar tegenkomen want ook wij laten Miami volgend jaar links (of eigenlijk rechts) liggen en gaan weer naar het Westen......eind Mei begin Juni is de planning.
#3 - 31-07-2007, 18:36 uur

BelCan75

Hallo Jez,

Ik zou zeker denken dat september een hele mooie maand is om te reizen.  Het weer in Seattle en omgeving is zoals hier in Vancouver (Canada) en het kan in september zeker nog warm en zonnig zijn, maar vergeet niet dat de noordwest kust van de USA ook regenachtig kan zijn...van dat kwakkel weer zoals in Nederland en Belgie.  wink   Maarja dat is op vele plaatsen zo, je kan het weer op voorhand jammer genoeg niet voorspellen.  Als je in juli of augustus gaat kan je ook regen op je dak krijgen...september is meestal ook wat rustiger!

Ja, je kan zeker een auto huren in Seattle die je dan in San Francisco achterlaten, natuurlijk gaat dat gepaard met wat extra kosten.  Je moet het eens navragen bij het bedrijf waar je een auto huurt. En je kan met die wagen ook naar Canada gaan. ;) 

Hoelang ben je van plan om te reizen?

Heb je wel eens gedacht om vanuit Seattle een dag of 2 Vancouver (Canada) te gaan...heel mooie stad (en een 2-3 uren rijden)!  wink  Wat ik zou voorstellen is dat je dan vanuit Seattle richting Vancouver gaat, bezoek Vancouver voor een dag of 2.  Daarna neem je de ferry naar Victoria, Vancouver Island (ook nog Canada) wat ook wel de moeite is om een dag of 2 te bezoeken.  Daarna kan je vanuit Victoria de ferry nemen naar Port Angeles (USA) wat op de Olympic Peninsula ligt en hier kan je dan Olympic National Park bezoeken vanwaar uit je dan verder kan naar de rest van Washington State en zo verder naar Oregon en California.  Het is maar een gedacht, hoor...het hangt er ook vanaf hoeveel tijd je hebt!

Een andere suggestie, als je geen tijd hebt om Canada erbij te nemen, dan zou ik vanuit Seattle de ferry nemen richting de Olympic Peninsula waar je Olympic National Park kan bezoeken (heel mooi!) en van hieruit kan je dan zuidwaarts de rest van Washington State bezoeken.  Je gaat vanuit Seattle naar Bainbridge Island (Olympic Peninsula) en vandaar uit naar Port Angeles en zo naar Forks en Aberdeen (onderweg alles bezoeken natuurlijk).  Neem enkele dagen om Olympic NP te bezoeken.  Daarna kan je kiezen of je gewoon ten zuiden blijft gaan over Highway 101 langs de kust van Washington waar je dan ook kan stoppen op de Long Beach Peninsula, zeer mooi (we zijn er vorig jaar geweest) en hier zou ik zeker Cape Disappointment State Park bezoeken...prachtig!  Als je deze route niet kiest dan kan je richting Olympia gaan en dan Mount Rainier NP en Mount St. Helens National Monument gaan bezoeken.  Van daaruit kan je dan ten zuiden gaan richting Oregon.   In de buurt van Seattle kan ik je ook nog aanraden om Mount Baker te bezoeken.  Schitterend gebied met prachtige zichten en een paar uurtjes rijden van Seattle.  Deze berg kan ik zien vanuit mijn achtertuin. 1smile  Kijk eens op de volgende website: http://www.fs.fed.us/r6/mbs/recreation/activities/index.shtml

Als je niet naar Olympic National Park wil dan kan je gewoon zuidwaarts rijden richting Oregon als volgt:
*Van Seattle naar Astoria/Warrenton,  je volgt I5 tot in Longview waar je dan de Columbia Rivier over rijdt en zo naar Oregon binnen gaat.  Vandaar uit ga je richting Astoria.  Verblijf in deze buurt een nacht of misschien zelfs 2. Wij hadden een huis gehuurd in Warrenton ($99 USD per nacht in juli) en we zaten op een 5 minuten wandelen van een prachtig strand.  Hier zou ik Astoria wat bezoeken en ga ook eens over de Astoria Bridge terug Washington binnen om daar de Long Beach Peninsula te bezoeken.  Een park op deze peninsula zeker de moeite waard hier is "Cape Disappointment State Park". 

*Van Astoria stel ik voor dat je dan richting Lincoln City gaat, waar je dan ook weer een nacht kan verblijven.  Stop onderweg zeker even in het gezellige stadje Seaside en daarna kan je verder naar Cannon Beach.  Hier moet je zeker stoppen, vooral aan Ecola State Park waar je heel wat tijd kan doorbrengen.  Hier heb je prachtige zichten over de sea stacks van Cannon Beach, je hebt er ook Indian Beach en veel mooie wandel mogelijkheden.  Cannon Beach zelf is ook de moeite om te bezoeken!   Dan ga je weer verder en hier kan je dan ook even stoppen aan Arch Cape wat ook een hele mooie plaats is.  Andere prachtige plaatsen om te stoppen onderweg naar Lincoln City zijn: Oswald West State Park, Nehalem Bay State Park, Rockaway Beach, Tillamook Bay, Cape Meares State Park, Cape Lookout State Park en alle andere parken die staan aangegeven.  Hier ben je gerust een dag mee zoet en langer ook als je wil. :D

Dan zou ik van Lincoln City naar Coos Bay gaan waar je dan ook weer een nacht kan verblijven en alles wat er tussen ligt bezoeken.  Van Coos Bay dan richting Brookings wat op de grens ligt met Californie. Van Brookings kan je dan naar McKinleyville waar je dan nog een nacht kan verblijven en dan van hieruit naar Mendicino waar het ook heel mooi is, hier kan je dan ook een nacht verblijven.  En dan uiteindelijk van Mendocino langs de kust op naar San Francisco. 

Zo, tot zover mijn suggesties...ik hoop dat je er wat mee kan doen!
Vele groetjes uit Canada,
Ann  :)
#4 - 01-08-2007, 06:10 uur
Belgische in Vancouver, CANADA ~ 
Mijn Blog met Foto's of Mijn Foto Albums


DennisH

September is zeker goed te doen.
Vorig jaar zijn we half September in Seattle aangekomen. Het was fris maar niet koud.
Wat je zeker moet zien is de Boeing Future of Flight tentoonstelling, erg leuk en met name het bezoek aan de fabriek (geen foto's !) is erg de moeite waard en indrukwekkend.
Wij zijn daarna met de klok mee om Olympic NP heen gereden om naar Vancouver Island te gaan.
Je kan ook van Seattle naar Vancouver Island, of direct naar Vancouver. Allebei erg leuk.
Whale watchen in de wateren rondom Vancouver Island is ook de moeite waard, zeker met een Zodiac en kan ook vanaf Seattle als ik me niet vergis.
#5 - 01-08-2007, 08:26 uur

Jez

Dank jullie wel voor de antwoorden; erg handig al die tips! Vancouver zullen we overslaan, omdat we daar naartoe willen als we naar Alaska gaan  (en daar gaan we zeker ook nog eens naartoe!). Ik heb al grofweg een plan:
Seattle - Olympic - North Cascades - Mnt Rainier - Mnt Helen - vanaf South Bend de kustweg zuidwaarts tot Salem - Sisters - weer terug naar de kust en langs de kust tot aan Coos Bay - Crater Lake - weer terug naar dekust en zuidwaarts tot Capetown - Lassen Volcanic - Folsom - Lake Tahoe - Bodie - Mono Lake - Yosemite - San Francisco.
Oftewel: vanaf Seattle slingeren we naar beneden. Dit is nog maar een eerste opzet, en ik ga zeker kijken hoe ik al jullie tips kan inplannen!

Ik denk dat we inderdaad weer in september gaan, en 3 weken. Maar eerst........ over een maand naar de Midwest!
#6 - 01-08-2007, 20:29 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Marianne

Wij zijn vorig jaar van Seattle naar San Francisco gegaan. We hadden de auto bij Herz gehuurd omdat we daar geen achterlatingskosten hadden. Misschien kun je wat tips uit ons reisverslag halen (van de laatste dagen bleek opeens alles verdwenen; ik heb nu de tekst weer toegevoegd maar de foto's ontbreken nog).

Marianne
#7 - 01-08-2007, 22:48 uur

Jez

Misschien kun je wat tips uit ons reisverslag halen

Marianne

Doe ik zeker, dank je wel!
#8 - 01-08-2007, 23:27 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15