Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van SF naar PHX (juni 2010)

Discussie gestart

Tet14

En wat wordt het?
#31 - 26-03-2010, 22:44 uur

Nici

Ik ben er nog niet helemaal uit... :-\ Denk je dat ik één van deze hotels op de bonnefooi kan doen?

Ik zit nog te worstelen met de laatste 1,5 week. Ik ga de verschillende mogelijkheden nog even uitschrijven en dan kom ik terug!

groetjes, Nicoline
#32 - 28-03-2010, 11:37 uur

Tet14

Op de bonnefooi.....Gaan wij ook proberen dit jaar maar dat zal ergens in october zijn.  Na alle goede aanbevelingen zal Cliffdwellesr wellicht vol zitten . Dat andere hotel krijgt veel minder aandacht op de forums.
Tet
#33 - 28-03-2010, 12:10 uur

Nici

Ik heb nog eens goed nagedacht over onze laatste 1,5 week en kom tot de volgende 2 opties die ik jullie graag wil voorleggen.
Ik heb 2 twijfelpunten:
1. een extra overnachting in Moab voor de US128/Fisher Tower (moet ik wel mijn reservering bij Gouldings Lodge kunnen aanpassen), ten koste van een dag Page/Lees Ferry
2. Apache trail toevoegen, ten koste van een overnachting GC/Wupatki, sunset crater, walnut canyon)

Ik twijfel over Apache trail omdat ik een beetje huiverig ben voor de onverharde paden (niet verzekerd) en ik heb een Intermediate SUV, geen 4wd. Is dit wel aan te raden? Verder zit dit aan het eind van de vakantie, dus zijn we misschien al wel verzadigd en kunnen we dit moois niet eens meer opnemen! Ik was niet van plan om na de GC overnachtingen vast te leggen (op PHX airport na), dus we zijn wel flexibel.

Uitgeschreven ziet het er zo uit:

Optie 1:
Za 19 juni – Arches
Zo 20 juni – Canyonlands
Ma 21 juni – Van Moab naar MV via Moki Dugway en Goosenecks – overnachting Gouldings Lodge
Di 22 juni – Van MV naar Page (Glen Canyon Dam en relaxen bij Wahweap Marina) – overnachting Page
Wo 23 juni – Van Page naar Lees Ferry (Lower Antelope Canyon, Navajo Bridge, Marble Canyon
Do 24 juni – Van Lees Ferry naar GC (east rim verkennen) – overnachting Maswik Lodge
Vr 25 juni – GC (Bright Angel Lodge – planes of fame) – overnachting bright angel lodge
Za 26 juni – GC naar Flagstaff (via eastrim: Wupatki, Sunset Crater, Walnut Canyon) – overnachting Flagstaff
Zo 27 juni – Van Flagstaff naar Camp Verde(?) (Slide Rock, Sedona, Red Rock (gesloten?), Montezuma Well/Castle)
Ma 28 juni – Van Camp Verde (?) naar Scottsdale (Tutzigoot (gesloten?), Jerome Watson Lake – overnachting Scottsdale
Di 29 juni – Inpakken en shoppen – overnachting PHX airport
Wo 30 juni – terug naar huis

Optie 2:
Za 19 juni – Arches
Zo 20 juni – Sc128 en Fisher Tower
Ma 21 juni – Canyonlands
Di 22 juni – Van Moab naar MV via Moki Dugway en Goosenecks – overnachting Gouldings Lodge
Wo 23 juni – Van MV naar Page (Glen Canyon Dam en relaxen bij Wahweap Marina) – overnachting Page
Do 24 juni – Van Page naar GC (Lower Antelope en east rim verkennen) – overnachting Maswik Lodge
Vr 25 juni – Van GC (Bright Angel Lodge – planes of fame) naar Wiliams of Flagstaff
Za 26 juni – Van Flagstaff naar Sedona of Cottonwood (Oak Creek, Slide Rock, Sedona, Red Rock (gesloten?))
Zo 27 juni – Van Sedona/Cottonwood naar Camp Verde of Payson (?) (Tutzigoot (gesloten?), Jerome Watson Lake, Montezuma Well/Castle)
Ma 28 juni – Van Camp Verde/Payson naar Scottsdale (Apache trail)
Di 29 juni – Inpakken en shoppen – overnachting PHX airport
Wo 30 juni – terug naar huis

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Alvast bedankt.

groetjes, Nicoline
#34 - 28-03-2010, 17:13 uur

Nici

Voor de liefhebbers: ik ben al een tijdje bezig met een blog dat ik wil gaan bijhouden tijdens de vakantie. Zie ook de pagina planning.
http://juliannicoline.blogspot.com/
#35 - 28-03-2010, 17:22 uur

leendert en maria

Hoi Nicoline,
Leuk je planning op je weblog te lezen. Omdat wij ook langs Santa Cruz komen heb ik ook gekeken naar The Mystery Spot. Klinkt leuk. Vraag: Is iemand hier al eens geweest? Ik ben benieuwd, was het de moeite? Is het ook leuk voor kinderen?
Groeten, Maria
#36 - 28-03-2010, 20:23 uur

Nici

Van Tet heb ik gehoord dat het een leuk uurtje is. http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,10002.msg97982.html#msg97982
Je kunt op de site van de Mystery Spot ook een kort filmpje bekijken http://www.mysteryspot.com/video.shtml
groetjes, Nicoline
#37 - 28-03-2010, 20:42 uur

Marianne

Wat een mooi blog Nicoline (maar ja, met zo'n kopfoto kan het bij mij natuurlijk al niet meer stuk!).

Wat jouw opties betreft: kun je de 128 niet een dag eerder doen als je van Torrey komt? Als je wilt gaan wandelen heb je natuurlijk wel meer tijd nodig.
Verder vind ik het moeilijk adviseren. Wat me opvalt is dat je wel erg vaak verder trekt, het is redelijk onrustig op het laatst. Kun je niet wat meer op 1 plek blijven? Waarom bij de GC ook nog 2 verschillende lodges bij de eerste optie? Ik denk dat ik lekker 2 nachten in Sedona zou gaan zitten.

Marianne
#38 - 28-03-2010, 21:40 uur

Nici

Dat van die 2 verschillende lodges in GC is gekomen omdat ik eerst 1 nacht gereserveerd had en het vervolgens in mijn (gewijzigde) planning het handiger leek om al een dag eerder in GC te zijn. Toen kon ik bright angel alleen niet meer bijboeken en Maswik Lodge kon ik ook niet meer voor 2 nachten boeken. Inderdaad onhandig... Vandaar in mijn 2e optie een overnachting minder in GC en dan zou ik bright angel dus kunnen annuleren.

Wij rijden de dag voordat we in Moab aankomen van Torrey via Goblin Valley (en misschien Little Wild Horse Canyon) naar Moab. Denk je dat we dan nog tijd hebben voor de 128 (ik bedoelde hier ook mee om La Sal Mountain Loopmee  te nemen)? Dat wordt erg krap denk ik.

Optie 2 is inderdaad een stuk minder rustig, ik ben ook echt nog een beetje aan het worstelen met de route! :-\
Het nadeel van Sedona is dat we daar zijn in het weekend en ik lees overal dat het daar dan erg druk is. Twee nachten Sedona heb ik ook aan gedacht, maar volgens mij ontkom je er dan niet aan om bepaalde stukken dubbel te rijden? Ik dacht dat 2 overnachtingen die niet echt ver van elkaar liggen (26/27 juni) beter zou zijn?
Ik heb ergens gelezen dat jij Sedona geweldig vindt, maar ik kan dit niet terugvinden in je reisverslagen of heb ik er overheen gekeken?

Nicoline
#39 - 28-03-2010, 22:14 uur

Tet14

Little Wild Horse is ongeveer 5 miles over een dirt road en je auto is daar niet verzekerd.
Ik zou ook meer op een plaats blijven. Erg onrustig zo.  En ik zou me niet laten weerhouden om 2 nachten in Sedona te logeren.  Weekend of niet. Apache Trail is een weg met een nummer en niet off road. Voor LaSal heb je geen dag nodig 2 Hotels in GC is erg onhandig. Uitpakken, inpakken uitpakken en ja kan pas na 4pm je hotel in. Dus ik zou een nacht GC schrappen, zeker als je van Marble Canyon komt de vorige dag.
6/19:  Omg. Moab
6/20:  Omg. Moab
6/21: Moab-MV
6/22: MV-Page
6/23: Page
6/24: Page-Marble Canyon. Een ongebruikelijke stop maar ik vind het een goed idee.
6/25: MC-GC
6/26: GC-Sedona
6/27: Sedona
6/28: Naar Scottsdale via Apache Trail. Je zou ook in Apache Junction kunnen logeren en dan de volgende morgen Goldfield Ghosttown bezoeken.
6/29: Relax
Je hebt al zoveel gezien onderweg dat AT wellicht mosterd na de maaltijd kan zijn.
Zal niet zeggen dat dit de best optie is maar zo zou ik het doen.
Tet
#40 - 28-03-2010, 23:14 uur
« Laatst bewerkt op: 28-03-2010, 23:18 uur door Tet14 »

Marianne

Wij zijn in 1988 in Sedona geweest. Mijn ervaringen zijn dus wat gedateerd. En ook onvolledig; omdat we geen plaats meer op de camping konden vinden zijn we er uiteindelijk ook niet echt lang geweest. Ik probeer het al jaren weer in te passen in onze route om het ook eens met de kinderen te doen, maar tot nu toe is dat nog niet gelukt.

Marianne
#41 - 28-03-2010, 23:25 uur

Nici

Bedankt weer voor jullie supersnelle reacties!
Ik ga nog eens doorpuzzelen met jullie tips om de laatste dagen toch wat rustiger in te delen.

groetjes, Nicoline
#42 - 29-03-2010, 09:11 uur

Nici

Ik ben nog op zoek naar een overnachting bij Bryce (16 juni).
Best Western en Ruby's Inn zijn vol. Wel zou ik nog een kamer kunnen krijgen in Bryce Canyon Resort ($ 110 incl. tax). Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik heb ook nog een vraag open staan of er nog een cabin beschikbaar is bij Ruby's Inn, dat kan je nl niet terug vinden op de site (ongeveer $60), heeft iemand hier ervaringen mee?

Kent iemand deze plek http://www.brycecanyoninn.com/rooms.htm? De rates&reservation pagina werkt helaas niet.
Als iemand nog een andere tip heeft is deze ook welkom!
#43 - 30-03-2010, 21:25 uur

Marianne

Bedoel je met de cabin bij Ruby's, de cabin op de campground? Wij hebben daar in 2002 gestaan, en we vonden dat geweldig. Maar het zijn basic cabins, je zult je eigen slaapzak mee moeten nemen.

Je zou ook eens naar de Lodge in het park kunnen kijken, maar dat wel wel wat prijziger zijn (vanaf 130 dollar zie ik).
Die Bryce Canyon Inn ben ik ook al eens ergens tegengekomen, lijkt mij prima.
Of kijk naar de Bryce Country cabins, ook in Tropic.

Marianne
#44 - 30-03-2010, 23:04 uur

Nici

Ja, inderdaad: een cabin op de campground bij Ruby's Inn.
Volgens mij is het inderdaad erg basic en heb je ook geen bbq ofzo. Slaapzakken hebben we!
Maar we hebben dan net 4 heerlijke nachten achter de rug in luxe (MGM Grand en Desert Pearl Inn) dus dan kunnen we vast wel weer even 'back to basic' (of juist niet  :P)

Ik heb reeds een mail terug dat ze nog een cabin voor ons hebben, dus ik denk dat we dat maar gaan doen.
Dit is toch weer dichterbij dan de cabins in Tropic (die ook $40 duurder, maar wel luxer zijn).

Bedankt weer!
#45 - 31-03-2010, 10:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15