Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van SF naar PHX (juni 2010)

Discussie gestart

Nici

Dit weekend willen we onze tickets gaan boeken en de eerste hotels/cabins gaan vastleggen. Inmiddels is de periode dat we gaan (eindelijk) toegezegd door de werkgevers (we zouden eerst april gaan, dat werd mei gaan en nu is het juni geworden). Dus we hebben weer wat aanpassingen in de planning gedaan en hebben onderstaande reis uitgestippeld. Zien jullie hier nog gekke dingen tussen of hebben jullie nog tips?

Za 5 juni: vliegen van Brussel naar SF
Zo 6 juni: SF
Ma 7 juni: SF + stukje richting Yosemite rijden
Di 8 juni: Yosemite (200 miles)
Wo 9 juni: Yosemite
Do 10 juni: Yosmite – Lee Vining (via Tioga Pass) (70 miles)
Vr 11 juni: Lee Vining – Death Valley (230 miles)
Za 12 juni: Death Valley (via Badwater Shoshone) – Las Vegas (170 miles)
Zo 13 juni: Las Vegas
Ma 14 juni: Las Vegas – Springdale (via Lake Mead, Valley of fire) (210 miles)
Di 15 juni: Zion
Wo 16 juni: Springdale – Tropic (Bryce) (90 miles)
Do 17 juni: Tropic – Torrey (via Scenic byway12, escalente SP?) (100 miles)
Vr 18 juni: Torrey (via Capitol Reef, Goblin Valley) – Moab (160 miles)
Za 19 juni: Moab (Arches)
Zo 20 juni: Moab (Canyonlands)
Ma 21 juni: Moab – Monument Valley (160 miles), (indien via Needles Canyonlands dan 220 miles)
Di 22 juni: Monument Valley – Page (via Goosenecks SP, evt. Moki Dugway?) (125 miles)
Wo 23 juni: Page
Do 24 juni: Page
Vr 25 juni: Page – Grand Canyon Village (140 miles)
Za 26 juni Grand Canyon Village – Flagstaff (via Wupatki, Sunset Crater, Walnut Canyon) (140 miles)
Zo 27 juni: Flagstaff – Sedona (via Slide Rock SP, Red Rock SP) (71 miles)
Ma 28 juni: Sedona – Payson (via Watson Lake Park, Montezumn Castle) (179 miles)
Di 29 juni: Payson – Phoenix (via Tonto, Apache trail) (130 miles)
Wo 30 juni: Phoenix – Brussel

We zitten in het weekend in Las Vegas en Moab en Grand Canyon maar daar is weinig aan om te gooien volgens mij (het wordt toch een keer weekend!). We willen iig in Zion, in Death Valley, in Monument Valley en in Grand Canyon boeken. Ik had reeds reserveringen voor mei gemaakt maar die ga ik nu omzetten naar juni (als er nog plek is)Verder ook Desert Pearl Inn, dat wil ik nu wel eens met eigen ogen gezien hebben  ;)

groetjes, Nicoline
#1 - 20-01-2010, 14:15 uur

Hans B

Ziet er goed uit.
succes met de verdere voorbereiding en veel plezier.
#2 - 20-01-2010, 14:21 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Nici

Zie nog een klein foutje staan: via Goosenecks SP, evt. Moki Dugway? zouden we op 21 juni doen ipv 22 juni.

Hans, bedankt, dat gaat zeker lukken met zo'n prachtig forum!
#3 - 20-01-2010, 14:44 uur

Tet14

Ja, mooie route. Paar details:
1. Waarom vast op weg naar Yosemite van SF? 2 Volle dagen SF is echt niet te lang.
2. DV-Las Vegas: Ik zou via Zabriskie Point, 20Muleteam Canyon en Dante's View via State line Road en Pahrump naar Las Vegas rijden. Soshone is een omweg en je mist Dante's View.
3. Grand Canyon-Flagstaff. Waarom niet meteen naar Sedona en een dag minder in en uitpakken. Flagstaff ligt vlakbij Sedona.
4. Sedona-Payson-Apache Trail-Phoenix kan goed in een dag.
Details zoals ik al zei. Prachtige route verder.
Tet
#4 - 20-01-2010, 14:47 uur

Nici

1. ik denk dat we dit inderdaad laten afhangen van wat we allemaal willen zien in SF (we zijn hier al eens eerder 1,5 dag geweest).
2. ik zal jouw route en de mijne (route van Marianne) nog eens goed naast elkaar leggen bij de map van DV
3. we willen nog ergens graag een keer een filmpje (bioscoop) meepakken, vandaar Flagstaff!
4. bedankt, dat zou goed uitkomen want dan zouden we in Scottsdale kunnen overnachten en de laatste dag rustig aan kunnen doen en nog een beetje shoppen  :afro:
#5 - 20-01-2010, 15:09 uur

Tet14

Als je deze route in DV aanhoudt zie je het meest in de kortste tijd:
Mosaic Canyon-Stovepipe Wells Dunes- Devils Cornfield-Furnace Creek Visitor center-Devils Golf Course-Badwater (omkeren)-Artists Drive-Zabriskie Point-Twenty Mule team canyon-Dante's View-DV Junction-Pahrump-Las Vegas.
Tet
#6 - 20-01-2010, 15:16 uur

Marianne

Hallo Nicoline,
Prachtige route zo!
Tet is de DV expert, en ik moet bekennen dat ik het veel bezongen Dante's View wat vond tegenvallen. Wel heerlijk koel vergeleken met de rest van het park (maar alles is relatief) maar ik heb gewoon niets met verre uitzichten (die altijd te wazig zijn naar mijn smaak). Je zult hoe dan ook wat heen en weer moeten rijden.
In 2006 deden wij de route via red Rock Canyon, Shoshone en Baswater. Je komt dan ook langs Artist Palette en Devils Golfcourse. Voor Zabriskie Point en voor Dante's View moet je dan een stuk de andere kant op rijden. Neem je de andere route dan zul je voor Badwater etc een stukje de andere kant op moeten rijden.
SF-yosemite in 1 dag rijden, met hooguit een stop om een koelbox te kopen en vol te laden. Niet minder dan 2 volle dagen Yosemite! Dat geeft je de tijd om de mensenmassa te ontlopen. Bekijk goed wat je wel en niet wilt doen. Als je in het park overnacht gebruik dan de vroege en late uren van de dag om de watervallen in de vallei te bekijken. Als je de Panorama TRail gaat lopen heb je de minste last van de rukte en de meeste watervallen in ιιn wandeling en het uitzicht vanaf Glavier Point op de koop toe (loop ook naar Panorama Point). Tijdig de bus reserveren.
Wat hebben jullie allemaal in Page gepland?

Marianne
#7 - 20-01-2010, 15:30 uur

Nici

Bedankt Ted, ik ga vanavond deze route eens bekijken via Streets and Trips en de map van DV.

Marianne, in Page hebben we Antelope gepland, Horseshoebend, Lake Powell (alhoewel we nu nog geen idee hebben wat we daar echt kunnen doen). Ik wil ook proberen om in te schrijven op de Wave, maar ik weet dat er maar een kleine kans is dat dat gaat lukken. Bedankt voor de tips van Yosemite (zeker die van het reserveren van de bus, want daar had ik nog niet van gehoord). Ik heb me nog niet echt in Yosemite kunnen verdiepen omdat we in onze eerdere planningen ervan uitgingen dat we deze moesten overslaan (ivm gesloten Tioga Pass en kortere vakantieperiode).

groetjes, Nicoline
#8 - 20-01-2010, 16:07 uur

Marianne

Wil je naar de Wave dan heb je de tijd daar wel nodig. Voor de andere dingen is 1 dag meer dan voldoende, maar er is in de omgeving voldoende te zien.

Marianne
#9 - 20-01-2010, 16:15 uur

Nici

Een dagje relaxen kan ook geen kwaad!
Is er een mogelijkheid om ergens bij Lake Powell aan een soort van strandje te liggen? Ik heb wel gekeken voor een boottocht maar ik vind die aan de hoge prijs.

Nicoline
#10 - 20-01-2010, 18:06 uur

leendert en maria

vraagje; waarvoor is het nodig een bus te reserveren in Yosemite? Ik dacht dat je overal met de auto naar toe kan rijden, parkeren en dan je wandeling maken, maar dat heb ik blijkbaar mis???
Maria
#11 - 20-01-2010, 20:57 uur

Marianne

Die bus is alleen nodig als je de Panorama Trail gaat lopen (zie ook de link die ik gegeven heb). Die trail begint namelijk boven bij Glacier Point en loopt naar de vallei. Er gaat 3 keer per dag een bus naar Glacier Point, en voor de PT is het handig om zo vroeg mogelijk te gaan. Omdat er meer mensen zijn die dat doen is het erg raadzaam om van te voren te reserveren.
Het park is verder inderdaad met de auto te bezoeken hoewel voor de vallei de gratis shuttlebus veel handiger is (of huur een fiets).
Voor meer informatie over de bus naar Glacier Point zie hier.

Marianne
#12 - 20-01-2010, 22:32 uur

Nici

Daar ben ik weer. Ik heb onze route weer verder vervolmaakt n.a.v. tips op mijn route maar ook van de vele andere posts.
Het eerste deel van de route, daar ben ik wel uit, maar het 2e deel vind ik toch nog erg lastig (vanaf Monument Valley ongeveer). Ik zal de route nog een keer uitschrijven, waar ik reeds een hotelreservering heb gedaan staat dit erbij:
1 – za 5 juni – vliegen op SF/auto ophalen
2 – zo 6 juni – Delen van 49 mile drive rijden/bezichtigen – middag fietsen over GG – avondtour Alcatraz – overnachting SF
3 – ma 7 juni –Stukje 49 mile drive - via  Highway 1 naar Santa Cruz (Mystery Spot) – Walmart/Outlet Gilroy – overnachting ergens in Gilroy
4 – di 8 juni – Yosemite – fietsen huren en vallei verkennen – overnachting Curry Village
5 – wo 9 juni – Yosemite – Panorama Trail – overnachting Curry Village
6 – do 10 juni – Yosemite – Tioga Road (May Lake – Olmstead Point – Tenaya Lake – Soda Springs) – Bodie – zonsondergang Mono Lake - Overnachting LakeviewLodge
7 – vr 11 juni – Juno Lake Loop – Manzanar National Historic Site – Alabama Hills – Zonsondergang Sand Dunes – overnachting Stovepipewells
8 – za 12 juni – Mosaic Canyon – Devils Cornfield – Furnace Creek – Devils Golf Course – Badwater – Artist Drive – Zabriskie point – Twentymule team Canyon – Dantes View – DV Junction – Las Vegas – overnachting ergens in LV
9 – zo 13 juni – schietbaan – shoppen – the strip – overnachting ergens in LV
10 – ma 14 juni – Van LV naar Zion (VOF heb ik er dus uitgehaald), Riverside walk & Emerald Pools – overnachting Desert Pearl Inn
11 – di 15 juni – Angels Landing – overnachting Desert Pearl Inn
12 – wo 16 juni – Canyon Overlook Trail – Uitzichtpunten Bryce + zonsondergang- overnachting nog onbekend
13 – do 17 juni – Navajo Queens Garden & Navajo Loop – Scenic Byway12 – overnachting ergens bij Torrey
14 – vr 18 juni – Capitol reef - Goblin Valley  (misschien Little wild horse canyon) – overnachting KOA Moab
15 – za 19 juni – Arches – overnachting KOA Moab

16 – zo 20 juni – Canyonlands – overnachting KOA Moab
17 – ma 21 juni – Natural Bridges? - Moki Dugway/Muley Point? – Gooseneck SP – overnachting Gouldings campground
18 – di 22 juni – MV (jeep of zelf?) – Horseshoebend – Waterslot canyon – overnachting ergens in Page
19 – wo 23 juni – Glen Canyon Dam – Navajo Bridge – Marble Canyon – Antelope Canyon (11.30) – Lake Powell
20 – do 24 juni – Verkennen Grand Canyon (korte trail aan Oostrim?) – zonsondergang – overnachting Maswik Lodge
21 – vr 25 juni – Bright Angel Trail – Planes of fame – overnachting Bright Angel Lodge
22 – za 26 juni – Wupatki – Sunset Crater – Walnut Canyon – bioscoop Flagstaff – overnachting ergens in Flagstaff
23 – zo 27 juni – Slide Rock, Sedona (Chapel of Holy Cross, airport road, oak creek canyon trail) – Red Rock Canyon (sluit 3 juni) – Montezuma Castle – Montezuma Well – overnachting ergens bij Cottonwood?
24 – ma 28 juni – Tutzigoot, Jerome, Watson Lake, via snelweg naar Scottsdale – overnachting ergens in Scottsdale
25 – di 29 juni – Inpakken en shoppen (Arizona mills) – inleveren auto – overnachting ergens bij airport
26 – wo 30 juni – weer terug naar huis.
Vragen die ik heb:
•   Jeeptour bij MV wel doen of zelf rijden?
•   Welke trail is leuk (niet al te lang) aan de oostkant van de GC?
•   Is waterslot canyon en antelope canyon samen te veel van het goede?
•   Ik heb de Apache trail eruit gehaald. Dit omdat ik toch een beetje huiverig ben om met een intermediate SUV dirt roads te rijden (naast dat je inderdaad niet verzekerd ben) en omdat ik ergens tijd te kort heb!  Of zouden jullie juist adviseren om iets anders te skippen?
•   De planning vanaf MV staat wat mij betreft nog niet helemaal vast, dus andere voorstellen van de indeling van deze dagen zijn welkom! Ik heb er bijvoorbeeld ook aan gedacht om maar 1 nacht GC te doen, dat zou evt. ook mogelijk zijn.

groetjes, Nicoline[/size]
#13 - 03-03-2010, 22:51 uur

Marianne

Hallo Nicoline,
Het lijkt mij erg mooi zo, ik zou er niets aan veranderen.
Natural bridges zou je kunnen doen als je voldoende tijd hebt, maar je mist niet echt veel na Arches.
Horseshoe Bend kun je op weg naar de GC doen.
Ik ben niet bekend met trails langs de oostkant van de GC. Je kunt ook naar Hermits Rest, deels lopend, deels met de bus, of een ander deel van de rim trail. Of je gaat een stuk naar beneden bij de Bright Angel Trail.

Hier een overzicht van de mogelijkheden:
South Rim Day Hikes:
Rim Trail
The Rim Trail extends from the village area to Hermits Rest. Begin from any viewpoint in the Village or along Hermit Road. The Rim Trail offers excellent walking for quiet views of the inner canyon and for visitors who desire an easy hike. No water west of Bright Angel Lodge. By using the shuttle buses, you can customize your hike to meet your needs. Part of the trail is paved and accessible.
Bright Angel Trail
(Steep) The Bright Angel Trail begins just west of Bright Angel Lodge and offers day hikes that range in distance up to 12 miles (round trip). Some shade. Seasonal water subject to pipeline breaks. Check at the Visitor Center or Backcountry Information Center for water status. Upper portion of the trail may be extremely icy in winter or early spring. 
South Kaibab Trail
(Steep) The South Kaibab Trail begins south of Yaki Point on Yaki Point Road. Access to the trailhead is by shuttle bus (Kaibab Trail Route). Offers day hikes that range in distance up to 6 miles (round trip). Best views for a relatively short hike. Steep trail, no water, little shade. Water available seasonally at the trailhead. Upper portion of the trail may be extremely icy in winter or early spring.
Hermit Trail
(Steep) The Hermit Trail offers hikes to Santa Maria Spring, 5 miles (round trip), and Dripping Springs, 7 miles (round trip). Trail conditions are tougher than the Bright Angel and South Kaibab Trails. Unmaintained steep trail requires caution. Begins 500 feet west of Hermits Rest. Water from springs must be treated before drinking. For experienced desert hikers. Hiking boots recommended.
Grandview Trail
(Very Steep) The Grandview Trail offers hikes to Coconino Saddle, 2.2 miles (round trip), and Horseshoe Mesa, 6.4 miles (round trip). Trail conditions are tougher than the Bright Angel and South Kaibab Trails. Unmaintained steep trail requires caution. Begins on canyon side of retaining wall at Grandview Point on Desert View Drive (12 miles east of village). For experienced desert hikers. Hiking boots recommended.


Nog even over de KOA in Moab: je weet dat je bij de KOA cabins je eigen beddegoed mee moet nemen?

Ik zou VOF niet overslaan (als het nog open is). Het kost niet veel tijd, en het is een prachtige route.


Marianne
#14 - 03-03-2010, 23:13 uur

Nici

* Natural Bridges ga ik nog eens even induiken, bedankt voor de tip.
* Als ik horseshoebend zou doen als we naar GC gaan, dan zou ik waterslot canyon ook mee moeten nemen dan want dan ligt dacht ik vlak bij elkaar. Dan zou ik wat om moeten gooien. Bijv dag 18 MV en Lake Powell, dag 19 Antelope, Glen Canyon Dam – Navajo Bridge – Marble Canyon, dag 20 Horseshoebend/Waterslotcanyon - GC.   
* Bright Angel trail (of een deel ervan) willen we dag 25 lopen, dus vandoor dat we voor dag 24 op zoek waren naar een korte hike. Maar volgens mij leent de GC zich daar niet echt voor, je moet altijd flink klimmen!
* Dat van de bedlinnen bij Koa Moab weet ik. We gaan in Gilroy bij Walmart slaapzakken halen. We hopen ook op andere plekken hiervan gebruik te kunnen maken als we daar een cabin kunnen vinden.
* VOF zal ik in mijn achterhoofd houden voor als we op tijd zijn. We verliezen daar natuurlijk een uur en in Vegas kan het nog wel eens lang duren voordat je je ontbijt hebt (volgens anderen op het forum en reisverhalen), dus dat hangt dan inderdaad een btje van de tijd af. Eerst wilden we vanuit LV via Lake Mead/VOF, maar volgens S&T doen we daar dan 2 uur langer (dat is dan zonder stops) over dan via de 'gewone' weg . Vandaar dat ik VOF/Lake Mead eruit had gehaald. Maar het is misschien wel een idee om VOF vanaf de 'gewone doorgaande' weg mee te pakken. Dan zijn we misschien minder tijd kwijt. Misschien is er iemand die ervaring heeft met de route van Lake Mead/VOF naar Zion en hoeveel tijd dit kost???

Nicoline
#15 - 04-03-2010, 09:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15