Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

van Vancouver naar LA

Discussie gestart

Sunnygoeswest

Hallo allemaal,

heel langzaam begin ik weer plannen te maken voor een reis naar de Usa. Na het enorme succes van vorig jaar, van New york naar Miami, willen we nu de west kust gaan doen.
Ik ben begonnen met een voorlopig reisschema, maar er kan nog van alles worden aangepast. Aangezien we niet van die enorme natuurfreaks zijn, slaan we bewust wat National parks over.
Kunnen jullie eens kijken naar mijn schema en zonodig ( opbouwende ) kritiek geven.

dag 1 Ams- Vancouver
dag 2 Vancouver
dag 3 Vancouver
dag 4 Seatle
dag 5 Seatle
dag 6 rijden richting zuiden
dag 7 rijden
dag 8 rijden
dag 9 rijden
dag 10 rijden
dag 11 rijden
dag 12 rijden
dag 13 San francisco
dag 14 san francisco
dag 15 san Francisco- Yosemite Park
dag 16 Yosemite park
dag 17 Yosemite park- Death Valley
dag 18 Las Vegas
dag 19 Las Vegas
dag 20 Las vegas _ Los Angelos
dag 21 Los Angelos
dag 22 Los Angelos ( pretpark)
dag 23 Los Angelos
dag 24 LA- Ams

Zolas het er nu uitziet gaan we er 7 dagen over doen om van Seatle naar san Francisco te komen, heeft iemand een idee voor leuke ( kinder) activiteiten, bezienswaardigheden onderweg of voor mooie routes op dit stuk?

Thanks,
Sunny
#1 - 27-05-2008, 10:12 uur

Baia

Valt er tussen Seattle en SF niets te zien? Omdat je enkel "rijden" aangeeft, maar aangezien het veel dagen zijn, vermoed ik dat je ook op die dagen wat steden of zelfs wat natuur bezoekt? Oregon is ook supermooi!
#2 - 27-05-2008, 10:15 uur

Sunnygoeswest

We willen inderdaad wel wat zien onderweg, maat wat is de grote vraag? Verder lijkt het ons heerlijk om niet iedere dag een hele lange autorit te hebben. Dus wat rijden, hoteletje zoeken, omgeving bekijken, shoppen, lekker eten.....

Weet iemand trouwens of je een huurauto zonder problemen van Vancouver naar Los Angelos kan meenemen?
#3 - 27-05-2008, 10:37 uur

Marianne

Hallo, welkom op het forum.

Voordat we met allerlei suggesties komen is het wel verstandig om aan te geven wat jullie precies verwachten. Je geeft aan dat jullie geen natuurfreaks zijn. Ik weeet niet precies wat ik daaronder moet verstaan, heb ook niet het idee dat ik onder die categorie val, maar ik denk dat het westen van Amerika vooral interessant is vanwege de geweldige parken en de prachtige natuur.
Je hebt het ook over kinderactiviteiten, dus ik begrijp dat jullie met kinderen reizen. Misschien ook handig om aan te geven hoe oud ze zijn?

Wij zijn in 2006 van Seattle naar San Francisco gereden, met nog een behoorlijk slinger via LA. Kijk eens in ons reisverslag, daar haal je wellicht al wat ideeën uit.
Ik denk dat het niet mogelijk is om een auto in Vancouver te huren en in de VS in te leveren. Je kunt beter in Seattle beginen, en eventueel vandaaruit naar Vancouver rijden als je dat wilt bezoeken. Je zou Vancouver ook kunnen laten vallen, in het (zuid)westen is al meer dan genoeg te zien en te doen.
Wat het laatste stuk van jullie route betreft: ik zou echt meer tijd voor Yosemite uittrekken, zowel in het park als tussen Yosemite en Death Valley is erg veel te zien.
Een mogelijkehijd is ook om, als je uit het noorden komt, eerst Yosemite te bezoeken (via Lake tahoe, en de goudzoekersroute), dan Las Vegas, Los Angeles, en dan via de kust naar SF. Op die manier heb je de kustroute ook meegenomen.

Marianne
#4 - 27-05-2008, 12:02 uur

Sunnygoeswest

Ik heb je reisverslag gelezen Marianne, ziet er fantastisch uit.....

Onze kinderen zijn 10 en 12, dus een "makkelijke"leeftijd...... . wat ik eigenlijk bedoelde met het feit dat we geen natuurfreaks zijn, is dat we niet alle parken hoeven te zien. natuurlijk willen we wel wat zien, maar we hoeven niet alle National parks te bezoeken.

Inderdaad heb je daar een goed punt over de kustroute, zo had ik het nog niet bekeken en die ga ik in ieder geval in een nieuw schema ( zonder Vancouver) inpassen.

de kinderen willen het liefst nog ergens wild water varen. Heeft iemand een idee waar dat het leukst is? Of komen we daar helemaal niet in de buurt? Moet de reis toch om gooien dus wil ik dat graag meenemen....

Alvast bedankt,
Sunny
#5 - 29-05-2008, 10:51 uur

Marianne

Wat het raften betreft: volgens mij zijn er in Oregon wel mogelijkheden (Rogue River) maar wij hebben er zelf geen ervaring mee.

Wel in Yosemite, maar als je er in de zomer bent kun je daar niet echt meer van wild water spreken. Toch is het erg leuk om te doen.

Marianne
#6 - 30-05-2008, 20:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15