Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Veilig met een Camper door de national parken

Discussie gestart

hoezen66

Hoi allemaal,

Dit week-end is voor ons het startschot gegegeven om de reis te plannen naar West-amerika in augustus 2012. Het lijkt nog een lange tijd, maar ik denk dat je er niet vroeg genoeg mee kunt beginnen.
Wij zijn een gezin met 3 pubers die voor elk wat wils de reis willen gaan samenstellen. Met hulp van dit forum kunnen we al aardig wat ideeen opdoen. In ieder geval voor de parents zijn de parken belangrijk, de kinderen willen naar de steden.
Om met de parken te beginnen zouden wij deze willen bezoeken met een Camper. Maar is dit veilig? Zijn er speciale campings/standplaatsen voor campers? Weet ook iemand hoe het zit met rijbewijzen etc.?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Jos Hoezen
#1 - 27-02-2011, 14:50 uur

Tet14

Welkom op het forum.
Met een RV reizen is zeker veilig. Maar hoe lang willen jullie gaan? Een gewoon rijbewijs is voldoende.  Enig idee waar jullie de RV willen ophalen/inleveren?
#2 - 27-02-2011, 15:24 uur

Marianne

Er zijn ontzettend veel mensen die met een camper door het westen rijden en in de parken overnachten. Waarom denk je dat het niet veilig zou zijn?
Jullie hebben nog lekker veel tijd om je voor te bereiden. Kijk op de usa4all-site eens naar reisverslagen, dan krijg je een idee wat de mogelijkheden zijn.
Wij hebben niet met een camper gereisd, maar wel met pubers; misschien heb je ook iets aan onze reisverslagen.

De NPS-site is geweldige bron van infomatie over de parken, zie www.nps.gov en keis het park van je keuze aan. Je vindt er informatie over activiteiten, maar ook over campings en accommodatie.

Als jullie veel tijd in de steden willen doorbrengen kijk dan eens of een auto en motels ook niet een optie is; een camper in de steden is niet handig.

Marianne

#3 - 27-02-2011, 16:50 uur

Ko-mar

Wij gaan dit jaar voor de derde keer met een camper reizen. Wij vinden het een heerlijke manier van reizen. In Amerika is alles ruimer opgezet dan hier. Wij hebben nog nooit een probleem gehad om een parkeerplek te vinden om bijvoorbeeld boodschappen te doen.
Bijna alle parken hebben campgrounds waar je met de camper kunt staan, en geloof me, vergeleken met de campers van de Amerikanen rijden wij maar in een klein campertje van 28 ft  ;D
In de steden kun je op een campground gaan staan en vaak met het openbaar vervoer verder de stad in (San Francisco, San Diego, Las Vegas)
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen
#4 - 28-02-2011, 08:59 uur

Hans B

Campers in de VS zijn maximaal 45ft en dan vaak nog met een 'tow'. Heb je toch een aardige combinatie.



Helaas is de combinatie boven niet van mij, maar ik heb zelf wel een mooie camper (avatar), waarmee ik al 10 jaar lang met veel plezier en zonder problemen alle hoeken van de VS heb bezocht.

#5 - 28-02-2011, 10:52 uur
« Laatst bewerkt op: 28-02-2011, 10:56 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15