Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

vernieuwende ideeën rondreis

Discussie gestart

Steson

Na onze 'Golden Circle" afgelopen september, welke echt waanzinnig was, hebben we de zin gekregen om nog meer te gaan ontdekken !!
Onze reis was fantastisch, maar wel éénmalig. Globaal liep deze van LA via Page naar Bryce/Zion, LV, Yosemite, SF en terug naar LA.
Utah vonden we de mooiste staat om te rijden en wat we nog niet hebben gezien is Monument Valley en Arches NP.

Graag zou ik advies willen over een vernieuwende rondreis, dus hoofdzakelijk nieuwe plaatsen en parken om te zien !
We zouden wel het liefst willen eindigen aan de kust, omdat we door willen vliegen naar Hawaii, dus mogelijk kunnen we dan ook Sequoia & Kings Canyon  meepakken ? En misschien mooie ghosttowns onderweg (behalve Bodie en Crafton)....

We willen er ongeveer 17 dagen over doen en in september 2011. Dus welke plekken kunnen jullie aanraden om te bezoeken of welke wegen om heerlijk overheen te cruisen ? We houden niet van steden,  alleen voor het aanvliegen......

Alvast bedankt voor de hulp !!
#1 - 30-10-2010, 20:05 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Hans B

Je wensen kort samengevat:

Salt Lake City, Arches, Monument Valley, Grand Canyon, Las Vegas, Sequoia, Los Angeles (kust) - Hawaii
#2 - 30-10-2010, 22:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Nici

Havasupai misschien?
Omgeving Sedona.
#3 - 30-10-2010, 23:37 uur

Marianne

Hallo Sonja,
De route van Hans vind ik mooi. Je zou dan ook in Denver kunnen beginnen als je voldoende tijd hebt dan. 17 dagen is niet heel veel, willen jullie veel tijd voor de parken uittrekken of meer een vluchtig bezoek brengen? Ik denk eigenlijk dat je ook van de parken die je al bezocht hebt nog veel dingen niet hebt gezien, maar ik begrijp dat er geen park is waar je nog eens naar toe wilt?

Marianne

#4 - 30-10-2010, 23:46 uur

Steson

@Marianne: inderdaad het liefst geen Grand Canyon en Las Vegas. Die hebben we al gezien.... En wij vonden Las Vegas niet veel aan, dus.....

Ik heb Google-maps eens bekeken en misschien aanvliegen op Phoenix en dan noordwaards via Flagstaff en voorbij Holbrook naar boven ?
Dan hebben we al Petrified Forest en Canyon de Chelly.
Dan door Monument Valley richting Arches en Canyonlands ?
Maar dan.... Toch bovenlangs en via Las Vegas richting Barstow - Ridgecrest  richting Sequoia en Kings ?
En dan daarvandaan richting de kust: LA.

Ik zou inderdaad ook op Denver kunnen aanvliegen en dan richting Arches, naar het zuiden door Monument Valley, via Flagstaff richting Phoenix en daarna westwaards naar San Diego (die stad lijkt me wel leuk)..... Ik weet niet of je vanuit San Diego makkelijk naar Hawaii kan vliegen ?

#5 - 31-10-2010, 16:12 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Marianne

Even een opzetje vanuit Phoenix:

1   Phoenix
2   Phoenix   - Sedona
3   Sedona   - Canyon de Chelly
4   Canyon de Chelly -   Mesa Verde
5   Mesa Verde   - Moab
6   Moab   
7   Moab   
8   Moab   Cedar City/St George (via de I70 en Zion Kolob Canyon deel)
9   Cedar City/St George -   Las Vegas
10   Las Vegas   - Three Rivers
11   Three Rivers - Sequoia
12   Sequoia   - Kings Canyon
13   Kings Canyon -   LA
14   LA   

Je hebt dan nog wat dagen over, dus San Diego zou een mogelijkheid zijn. Of je neemt meer tijd tussen Moab en Las Vegas: via Capitol Reef en dan via Zion naar Las Vegas.
Ik ken Canyon de Chelly niet, misschien heb je wat meer tijd nodig daar. Voor Mesa Verde en Moab kun je eens in ons 2008-verslag kijken.

Het stuk voor Moab kun je ook vervangen door Denver - Rocky Mountain NP - Moab.

Marianne
#6 - 31-10-2010, 17:53 uur

Steson

Leuke opzet Marianne !!
Maar 4 nachten voor Moab ? Ben benieuwd wat je allemaal kan zien/doen dan.....

Ik heb twee routes bedacht, ik wilde ze laten zien via Google Maps maar Imageshack doet het even niet  :(
#7 - 31-10-2010, 20:50 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Hans B

Nou, nog maar een ideetje
Denver - Estes Park - Rocky Mountain NP -  hwy-40 naar Dinosaur - Fruita, Moab (Arches) - Monument Valley - Chinle (Canyon de Chelly) - Holbrook (Petrified Forest) - Tucson (Saguaro / Mission San Xavier/ Arizona Desert Museum / Pima Air & Space / Old Tuscon / evt. Tombstone) - San Diego - Los Angeles
#8 - 31-10-2010, 20:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Leuke opzet Marianne !!
Maar 4 nachten voor Moab ? Ben benieuwd wat je allemaal kan zien/doen dan.....
Drie nachten heb ik gedaan, dat zijn 2 volle dagen. Eén dag Arches (met bijvoorbeeld een halve dag voor de Fiery Furnace Walk, zie ook ons 2008-verslag) en dan heb je nog maa weinig tijd over voor de rest. De tweede dag voor Canoynlands en dead Horse Point SP, of gewoon even relaxn in Moab, of varen op de Colorado River. Rij ok de scenic Byway tussen Moab en Cisco (de 128).
De I70 is een mooie weg maar als je tijd hebt zou ik via Capitol Reef rijden met onderweg Goblin valley.

Hans heeft ook weer een mooie route bedacht. Even per dag uitschrijven maar het lijkt me wel te doen in 17 dagen.

Marianne
#9 - 31-10-2010, 22:07 uur

Swissdutchie

Zelfs met vier nachten Moab hoef je je zeker niet te vervelen:
Dag 1: Arches NP
Dag 2: Canyonlands NP (Island in the Sky District) en Deadhorse Point
Dag 3: Canyonlands NP (Needles District)

En dan heb ik het nog niet eens gehad over een rafting trip, een langere wandeling, een excursie met een 4WD of een mountain bike tocht, allemaal mogelijkheden die in Moab aangeboden worden.
#10 - 31-10-2010, 22:16 uur



Steson

Oké, als je vanuit Moab naar Canyonlands kan en naar Arches, dan is het inderdaad lekker om 1 vast punt te hebben om terug te keren na een vermoeiende dag.....
Raften lijkt me ook leuk om eens mee te maken !

Ik heb ook de route van Hans ook op Google Maps gemaakt en ik heb er nu dus 3 !! Welke is het meest uitgebreid en aantrekkelijkst voor 17 dagen ? Pfff.... moet nog maar eens goed kijken ! Ik zit trouwens niet strak aan 17 dagen vast, maar we hadden dit jaar ook 17 dagen en dat beviel prima !




Van Denver naar San Diego



Van Phoenix naar San Diego



Van Denver naar Los Angeles
#11 - 01-11-2010, 11:26 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Steson

Zoals ik ze nu op de kaart zie, vind ik route 3 (Denver naar Los Angeles) het aantrekkelijkst !
Geen stukje route van wat we dit jaar hebben gedaan en volgens mij veel mooie parken !
#12 - 01-11-2010, 11:31 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Hans B

Ik ben maar zo vrij geweest enkele dingen te combineren die jij zelf hebt aangegeven.
In de schema zie ik Tucson niet terugkomen.
Tucson is vele malen interessanter dan Phoenix.
Ik probeer thuis met St&Tr wel even een route te maken zoals ik die heb aangegeven.
Je kunt natuurlijk ook gewoon vanuit RMNP via de I-70 naar Moab rijden.

#13 - 01-11-2010, 12:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Steson

@Hans

Erg grappig dat je dat zegt, want ik heb met mijn route 3 juist geheel jouw idee in beeld gebracht en kom ik dus niet langs Phoenix, maar juist wel in Tuscon....  ;)
Ik denk dat, met het verfijnen van deze route, wij nog zullen kiezen of we over de Hw 40 gaan of de I-70.
Hangt er vanaf of Dinosaur de moeite waard is (of het rijden van de Hw 40 zelf ?)  :)
#14 - 01-11-2010, 13:14 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Hans B

O, ja, dom ik was nog even niet wakker zeker en te veel gefixeerd op je eerste route.
Aan de laatste had ik even niet voldoende aandacht aan besteed, maar die klopt.

Volgens mij is het nog steeds zo dat het Dinosaur NP museum vanwege instortingsgevaar gesloten is.
De wandelingen in het park waren aardig, maar dan moet je zeker onder begeleiding van een ranger gaan die je van alles kan vertellen en laten zien. Dat hebben wij niet gedaan en dan loop je, zodner te weten wat te zien.
Het grote museum vonden wij erg mooi, maar wij waren er in 2002.

Van hun site gehaald:
The Famous Fossil Quarry Hall Is Closed
The quarry is closed for stabilization. The wall of bones cannot be viewed during construction. Access to the Fossil Discovery Trail is closed until April 2011. No bones can be seen during the winter.

Even goed opletten dus.
#15 - 01-11-2010, 15:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15