Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Voor de eerste keer naar het westen ( Alle hulp is welkom )

Discussie gestart

Anjer

Wat ik sowieso handig vond is om alles in Google Maps te zetten zodat je kan zien of bepaalde afstanden goed te doen zijn en wat je er nog makkelijk bij kan doen.
Ik vond Antelope Canyon ook heel erg mooi en bijzonder - anders dan de andere dingen op de rit.
Afhankelijk of jullie hikers zijn hoef je wel/niet lang in een park te zitten. Afstanden zijn ons toen reuze meegevallen (gaan dit jaar weer :-))
Is er een bewuste reden dat jullie via Phoenix gaan?
Wij hebben toen de volgende route gedaan wat ons goed was bevallen (overigens in april waardoor Tioga Pas dus gesloten was en wij hebben ook nog sneeuw/noodweer in Bryce & Zion gehad)
Dagschema   Attractie   Overnachting
Amsterdam - Los Angeles   Rustdag   Los Angeles
Los Angeles - Barstow   LA, Hollywood, …   Barstow
Barstow - Las Vegas   Las Vegas   Las Vegas
Las Vegas naar Tusayan   Grand Canyon   Tusayan
Tusayan - Page   GC - Monument Valley - Glen Canyon Dam -   Page
Page - Kanab   Antelope Canyon, Horseshoe Blend, …   Kanab
Bryce   Bryce Canyon   Kanab
Zion - Las Vegas   Zion National Park   Las Vegas
Las Vegas   Las Vegas   Las Vegas
Las Vegas - Ridgecrest   Death Valley   Ridgecrest
Ridgecrest - Sequia - ?   Sequia   Fresno
Sequia - Yosemite   Route naar Yosemite   Yosemite
Yosemite   Yosemite   Yosemite
Yosemite - San Francisco   Route naar San Francisco   San Fransisco
San Francisco   San Francisco   San Fransisco
San Francisco   San Francisco   San Fransisco
San Fransisco naar Monterey   Santa Cruz, Monterey, Carmel   Monterey
Monterey - Santa Monica   Big Sur, Hearst Castle   Santa Monica
Santa Monica   Rustdag Santa Monica / omgeving   Santa Monica
Santa Monica naar LAX   Naar Overnachtingshotel LA   Vliegtuig
Vertrek uit Los Angeles   Vertrekdag   Vliegtuig
Aankomst Amsterdam   Aankomst in Nederland   


Om kosten te drukken hebben wij vorig jaar een navigatie in Amerika gekocht, scheelde enorm om te kopen tov bijhuren. Bijkomend voordeel dat vrienden kort na ons gingen dus hebben kosten gedeeld en wij gaan dit jaar weer dus je kan hem blijven gebruiken.
Wij hebben toen ook meteen een koelbox gekocht zodat wij vaak bij supermarkt broodjes etc haalden en dan onderweg ook konden picknicken - scheelt in kosten en je kan op leuke plekjes wat eten...

Wat ik ook lees is om van te voren hotels te boeken - wij hadden in april alleen een paar hotels geboekt (eerste/laatste nacht, Yosemite en Las Vegas 2 nachten). De rest hebben we makkelijk kunnen doen door gewoon te stoppen bij de hotels of de laptop die wij bij ons hadden (je hebt haast overal gratis wi-fi). Merk dat voor onze vakantie dit jaar (eind aug/begin sept) veel vol zit dus kijk het even na. Wij kozen er vaak voor om niet in het park te zitten omdat je dan ook gewoon veel meer betaalt.

#16 - 01-07-2012, 17:31 uur

Dirc

Wij zijn via Phoenix gegaan omdat het hele stuk LA - Grand Canyon wilde overslaan. Ik had dit al een keer gezien en vond andere dingen leuker om te doen deze keer. Een roundtrip was voor mij toch niet handig, omdat ik dan ook weer over highway one zou moeten bijvoorbeeld. Nu hebben we langs de kust alleen San Francisco meegepakt.

Wij hadden gewoon navigatie op de mobiele telefoon (Sygic) en deze werkt perfect. Je download de mappen vooraf en het kost dus geen data-abonnement, zolang je telefoon maar GPS heeft.

Bij Yosemite zaten wij in El Portal wat prima te doen is. Net buiten het park, slechts 20 minuten rijden maximaal.
Van te voren boeken is deze keer goed bevallen omdat alles geregeld is. Het is maar net waar je je op instelt. Niets boeken heb ik ook regelmatig gedaan en is ook goed bevallen. Wel viel mij op dat je in de kleinere plaatsjes in Utah en Arizona mis kunt grijpen (Mexican Hat, Williams, Cannonville) maar dan volgen er vaak nog andere plaatsjes. Veel hotels hebben ook geen eigen website. Wij zaten alleen in hotels die ik vanaf NL kon boeken. Als je ter plaatse bent rijdt je vaak langs zoveel anderen.

Ook hotelketens ken je in het begin niet goed genoeg. Op dit moment weet ik dat een Best Western prima voldoet aan onze eisen en zou ik daar dus 80% van de vakantie kunnen doorbrengen.
#17 - 06-07-2012, 02:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15