Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Voorlopig reisschema West Amerika. Tips???

Discussie gestart

Kakels

Hoi,

Mijn vriendin en ik hebben een vakantie geboekt naar West Amerika voor 3 weken. We komen aan op 17 mei in Los Angeles en vertrekken weer op 7 juni vanuit L.A. De auto is er ook bijgeboekt evenals de 1e overnachting in een hotel vlakbij het vliegveld.

Nu hebben we de onderstaande planning gemaakt en we houden nog een aantal dagen over…
We dachten nog wel aan Disney, maar we zijn al 2 keer in Eurodisney geweest.

Vraagjes:
- Misschien nog een ander pretpark of de Zoo in San Diego?
- Is Monument Valley de moeite van het omrijden waard?
- Zitten er reisdagen tussen die echt niet haalbaar zijn of echt niet slim om op die  manier te doen?
- Ik hoorde dat Alcatraz echt van tevoren geboekt moet worden. Zijn er nog meer dingen waarvoor dit geldt (Universal Studio’s of bepaalde hotels)?
- Kunnen we beter nog langer blijven in bepaalde steden?

Dit is ons voorlopige reisschema:

17 mei – 20:00 uur Los Angeles (auto halen en misschien nog Santa Monica’s Pier)
18 mei    Los Angeles (Hollywood, Beverly Hills (Rodeo drive) Bell air Walk of Fame-Santa Monica-Venice beach))-Anaheim
19 mei    Anaheim (Universal Studios) - San Diego
20 mei    San Diego (Seaworld, Old Town)
21 mei    San Diego - Sedona (of Flagstaff)
22 mei    Sedona – Grand Canyon (helicoptervlucht)- Page
23 mei    Page – Bryce Canyon – Misschien Zion – Las Vegas
24 mei    Las Vegas
25 mei    Las Vegas
26 mei    Las Vegas-Death Valley–Bishop
27 mei    Bishop- (Mono lake- Body???-Tioga Pass)-Yosemite
28 mei    Yosemite-San Francisco
29 mei    San Francisco (Alcatraz, Fisherman’s Warf, Pier 19)
30 mei    San Francisco (Golden Gate Bridge, Chinatown, Lombard Street?)
31 mei    San Francisco – Monterey (aquarium, 17 miles drive) – Carmel
1 juni      Carmel – Santa Barbara (strand hangen) – Los Angeles
2 juni      ?
3 juni      ?
4 juni      ?
5 juni      ?
6 juni      ?
7 juni      ?
#1 - 06-04-2005, 15:23 uur

Ebelix

Beste Kakels,

Welkom op het forum.

Hierbij een aantal antwoorden op je vragen en een aantal tips.

- Hou rekening dat de afstanden in LA enorm groot zijn. Als 's avonds om 8 uur aankomt en dan je auto nog moet halen en inchecken in je hotel is het al snel 10 uur. Vervolgens moet je nog een klein uur rijden naar de Pier Dit betekend dat je om 11 's avonds op de pier bent. Ik hoop dat je goed kan slapen in het vliegtuig zodat je uitgerust genoeg bent om dit te ondernemen. Normaal ben je na zo reis blij dat je op je hotelkamer bent en dat je kan gaan slapen.

- Disney in Californie is 3 keer zo groot als Disney in Parijs. er zijn veel dezelfde attracties maar ook genoeg andere attracties.

- Universal Studio's is niet in Anaheim maar net boven Hollywood. Zonder file ongeveer een uur rijden van elkaar. Ik zou afraden om na Universal Studios naar San Diego te rijden. Neem een hotel in de beurt en rij de volgende dag naar  San Diego en breng een bezoek aan de Zoo (zeer de moeite waard, een van de mooiste zoo's in de wereld) en 's avonds een bezoekje aan de Old Town. De volgende dag zou ik besteden met een bezoek aan Seaworld en een bezoek aan de haven.

De volgende dag rijden naar Sedona. Besteed een dag in de buurt van Sedona. er is zoveel moois te zien. Rij 's avonds door naar Williams. Neem hier een motel en ga de volgende dag naar de Grand Canyon.

Na het bezoek aan de GC rij je naar Page waar je overnacht. In Page mag je de Antilope canyon niet missen.

- Monument valley in zeer de moeite waard om te bezoeken. Je rijdt met je auto de valley in om alles van dichtbij te bekijken.

23 mei is niet haalbaar. Qua afstand denk je dat het lukt maar dat is absoluut niet het geval. Daarnaast hou je ook geen tijd over om alles te bekijken. Bryce is een van de mooiste dingen op deze aarde om te bekijken en daar moet je rustig de tijd voor nemen. Maak daar ook een wandeling. Overnachten kan je in Ruby's Inn (bij de ingang van het park)

Over het algemeen moet je meer tijd nemen om de natuurparken te bekijken. Daarnast vrees ik dat je teveel kilometers wilt rijden op 1 dag. Voer je route eens in op www.randmcnally.com of op de ANWB site. Je ziet dan de af te leggen afstanden en hoe lang je erover doet.

Uit je route kan ik halen dat je liefste naar steden gaat maar dat je de natuur ook wel eens wilt zien. Ik had preceis dezelfde instelling. Ben je eenmal in de parken dan vind het toch wel mooi en wil je eigen dat je meer tijd had om alles te bekijken.

Neem aan het eind van je vakantie 3 of 4 dagen om op het strand bij te komen en besteed de rest van die dagen om rustiger je route af te werken en om meer  te zien.

Lees ook eens de reisverhalen op www.verenigdestatenvanamerika.nl om een indruk te krijgen.

Veel succes.

 
#2 - 06-04-2005, 15:57 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Kinneret

San diego- Sedona? wel veel, is wel te doen maar is wel zware rit, en 2 dagen Vegas is naar mijn mening 1 teveel, overdag is er niet veel te doen, 1 dag en dus 2 avonden is wel genoeg, verder zou ik even meer de tijd nemen voor de National Parks in zuid-Utah, je zoe eventueel een dag meer in LA doorbrengen maar dat hangt ervan af of je meer of jullie meer natuurliefhebbers zijn of ook stedelijke gebieden interessant vinden, Page – Bryce Canyon – Misschien Zion – Las Vegas is ten eerste een lange autorit en ten tweede mischien wel jammer dat je zo weinig van Bryce en Zion kunt zien, een nachtje overnachten of zelfs 2 voor die National Parks zou niet mis zijn, verder is het wel een mooi gebied waar jullie langs ( zullen ) komen, veel succes
#3 - 06-04-2005, 22:08 uur

Inge

ik ben het helemaal eens met bovenstaande berichten.
ik zou zeker een (extra) overnachting doen bij:
- grand canyon (langs de rim wandelen) > overnachten aan de rim of in Tusayan;
- bryce (wandeling naar beneden maken!);
- zion (hier ook zeker even van de shuttlebus weglopen) > overnachten in Springdale, 's ochtends naar Las Vegas vertrekken, daar kom je dan ongeveer aan het eind van de ochtend/begin van de middag aan;
- yosemite (naar sentinel dome gaan; schitterend uitzicht, weinig mensen! sequoia's in tuolumne grove hebben veel minder bekijks dan die in mariposa grove -vanwege steil pad ernaartoe).

Ik denk dat je anders achteraf alleen maar het idee hebt dat je praktisch de hele vakantie in de auto hebt gezeten.  :-\

Je zou ook nog een extra overnachting kunnen doen bij Page; naar Antilope Canyon (zoals hierboven al gezegd) en lekker uitrusten bij het zwembad of op een boot op Lake Powell.

Monument Valley gaan we dit jaar voor het eerst heen; lijkt mij fantastisch! Zou je ook als dagtocht vanuit Page kunnen doen.
#4 - 08-04-2005, 16:55 uur

Kakels

Echt super deze tips allemaal. Harstikke bedankt...
Aan de hand hiervan hebben we de reis weer aangepast, maar we zitten nog met het deel van de reis vanuit Las Vegas...

Zijn we op deze manier lang genoeg in Yosemite?

Mijn vriendin zat nu toch wel te denken aan Disney op het laatst, maar daar is het nu wat te krap voor geworden...

Hier de reis:

Rondreis Zuid-West Amerika

17 mei – 20:00 uur    Los Angeles (inchecken en heeeeeeeel misschien nog de auto halen)
18 mei     Los Angeles   (auto halen, Hollywood, Beverly Hills (Rodeo drive), Bell air, Walk of Fame-Santa Monica-Venice beach))- hotel bij Hollywood
19 mei    Los Angeles (Universal Studios, hotel ten zuiden van L.A. of-Anaheim
20 mei   Anaheim-San Diego (de Zoo, ‘s avonds Old Town)
21 mei   San Diego (Seaworld en bezoek aan de haven)
22 mei   San Diego - Sedona
23 mei   Sedona – Williams of Tusayan
24 mei   Williams of Tusayan- Grand Canyon South Rim (helicoptervlucht)- Page
25 mei   Page (Antilope Canyon, uitrusten zwembad hotel of op een boot op Lake Powell) - Page
26 mei   Page – Monument Valley–Bryce Canyon (overnachten bij Ruby’s Inn)
27 mei   Bryce Canyon – Overnachten bij Bryce Canyon of bij Zion
28 mei   Zion – Las Vegas
29 mei   Las Vegas
30 mei   Las Vegas
31 mei   Las Vegas-Death Valley–Bishop
1 juni   Bishop- (Mono lake- Body???-Tioga Pass)-Yosemite
2 juni   Yosemite-San Francisco
3 juni   San Francisco (Alcatraz, Fisherman’s Warf, Pier 19)
4 juni   San Francisco (Lombard Street, Golden Gate Bridge, Chinatown)
5 juni   San Francisco – Monterey (aquarium, 17 miles drive) – Carmel
6 juni   Carmel – Santa Barbara (strand hangen) – Los Angeles
7 juni   Naar huis
#5 - 15-04-2005, 15:33 uur

Ebelix

Ik denk dat 26 mei niet te doen is. Wil monument valley opnemen in je route en van daar uit naar Bryce ontkom je niet aan een overnachting in Moab.

Plan je route maar eens op www.randmcnally.com en je zal zien wat wel haalbaar en wat niet haalbaar is. Over een afstand van 200 mile kan je makkelijk 5 uur doen vanwege de soort wegen die je moet nemen.

Succes
#6 - 15-04-2005, 15:55 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Hans B

Hallo Kakels,
ik ben het met Ebelix eens. Ik denk dat 26 mei een dag is waarop je te veel hooi op je vork neemt (mijlen wilt afleggen). Van Page naar Mon.Valley is ±115 via Kaibito maar mijn eenvoudige routeplanner geeft daarvoor 3 uur reistijd aan. Wil je de Valley bekijken en nog weer terug via Page naar Bryce (mijn routeplanner geeft 300 mijl en 8 uur rijden), wordt het toch echt een hele lange rit.
Je zou kunnen overwegen als je Mon.Valley wilt zien, door te rijden naar Blanding daar overnachten en dan de volgende dag over de 95 door naar Hanksville en via Capitol Reef en Escalante Staircase door naar Bryce, maar dat kost je dan wel een extra dag. Wat dat betreft kun je de rustdag op 25 mei wellicht besteden door 's middags naar Mon.Valley te reizen.
Het owrdt anders moeilijk. Succes
groeten, Hans B.
#7 - 15-04-2005, 20:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Mississippi

Hi Kakels,

Ik zat net zoiets op te schrijven als Hans B, maar hij was me voor  ;D

Je moet dus waarschijnlijk ergens een dag offeren. Dat zou 25 mei, of anders een dag Las Vegas kunnen zijn  :-\

Als je op 4 Juni over de Golden Gate rijdt kan je overwegen een korte wandeling in Muir Woods (3e afslag na de brug) te maken. Dit is een prachtig bos met enorme redwoods. Mooie plaats voor een lunch !
#8 - 15-04-2005, 20:26 uur

Loek

Heb je al geboekt voor Las Vegas?  Ik zie dat je daar rond Memorial Day Weekend (eind Mei) denkt te zijn.  Reken dan op volle hotels en hoge tarieven, want dan gaan alle amerikanen ook naar Las Vegas.
#9 - 15-04-2005, 21:50 uur

Bakvet

Mijn vriendin zat nu toch wel te denken aan Disney op het laatst, maar daar is het nu wat te krap voor geworden...


Dat zou ik inderdaad doen. bijvoorbeeld door op 19 mei niet al te laat te vertrekken uit Universal en meteen richting San Diego rijden. Eventueel in een badplaats halverwege LA en SD overnachten. Daardoor kan je op 6 juni nog een dagje Disney's California Adventure doen voor een geweldige afsluiting.

Waarschijnlijk moet je op 7 juni heel vroeg op. In zo'n pretpark kan je de dag zo lang maken als je wilt. 6 juni is een maandag, het zal zeker niet druk zijn bij Disney - kan je alle attracties zonder lange wachttijden doen en vroeg naar huis.

Verder zou ik een dag minder Las Vegas doen om de tijd die je elders tekort komt te compenseren.
#10 - 15-04-2005, 22:02 uur

Kakels

Memorial day, hmmm...we hebben nog niet geboekt voor Las Vegas. Tot nu toe is het enige wat we geboekt hebben het 1e hotel en de auto...
Disney is toch wel leuk inderdaad voor die maandag. Dat kunnen we beslissen in Las Vegas zelf of we dan nog een dag willen blijven of die aan Disney willen besteden...

Na Vegas ziet het er dus wel realistisch uit?

Zal nu ongeveer zoiets worden...zonder rustdag op 25 mei, omdat 26 mei dus echt niet kon:

24 mei   Williams of Tusayan- Grand Canyon South Rim (helicoptervlucht)- Page
25 mei   Page (Antilope Canyon-Monument Valley) - Page
26 mei   Page – Bryce Canyon (overnachten bij Ruby’s Inn)
27 mei   Bryce Canyon – Overnachten bij Zion
28 mei   Zion – Las Vegas
29 mei   Las Vegas

Reuze bedankt weer! Superhulp dit met al die reacties!
#11 - 16-04-2005, 10:51 uur

Mississippi

Dit zou moeten kunnen  :D

Alleen de combinatie van Antilope Canyon en Monument valley heeft nog een nadeeltje. Antilope Canyon is waarschijnlijk op z'n mooist rond het middaguur omdat dan het zonlicht in de canyon kan komen.

Je komt nu op zaterdag in Las Vegas. Dat is de duurste dag van de week !
Memorial day is op maandag 30 Mei. Dat zou druk kunnen zijn maar dat zie je niet terug in de hotelprijzen voor die dag !

Kijk bijvoorbeeld op www.luxor.com dan zie je de dagprijzen. Op 28 mei (jouw aankomstdag) is het $259. Op 30 mei kan je op dit moment voor $79 boeken ;D

Je kan hier rekening mee houden in je schema.

#12 - 16-04-2005, 11:38 uur

Kakels

We kunnen ook eerst naar Monument Valley en daarna naar Antilope Canyon, maar jemig wat scheelt dat veel zeg met die prijzen in Las Vegas....nu weet ik het ook niet meer hoor, dan moet ik het hele schema weer omgooien... :-\
#13 - 16-04-2005, 14:13 uur

Ebelix

Dat heet nu voorpret hebben.  ;D De rijtijd van Page naar Mon Valley is ook nog zo'n 2 a 2 en half uur. Daarbij komt ook nog een seen keer dat het in Mon valley een uur later is als in Page.

Met al dit soort dingen moet je rekening houden.

Nogmaals succes.
#14 - 16-04-2005, 22:38 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Jacko

Ik zie in je schema dat je op 1 juni over de tioga pas wilt gaan. Er bestaat een grote kans dat hij nog niet open is. Volgens de park rangers in Yosemite kan het nog wel tot midden juni duren (vandaag gehoord). Dit vanwege de vele sneeuw die er is gevallen.

Het is mogelijk om direct vanuit Las Vegas naar Yosemite te rijden en dan in Oakhurst te overnachten. Dit is te doen, mits je snel door Death Valley heen gaat en bereid bent om laat in Oakhurst aan te komen.

Midden Death Valley (Furnance creek) => Oakhurst +/- 7 uur rijden.
Zelf zou ik kiezen voor een extra stop (nacht) in death valley. Heb je ook meer tijd in het park. Als je dit wilt doen dien je dit van te voren te boeken (ze hebben maar 129 kamers).

Hou in je schema rekening dat je in de parken uitstapt om foto's te maken en dingen te bekijken. In Zion alleen de bus tour kost ongeveer 2 uur (dan ben je nog nergens uitgestapt)...

De bus in de grand canyon duurt 90 minuten...



#15 - 17-04-2005, 08:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15