Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

voorzieningen campings

Discussie gestart

oldie

Beste America gangers,

Van 28 april tot 19 mei gaan we 3 weken met de camper door west america rijden. Ik heb de reis inmiddels grotendeels gepland en diverse campings geboekt.
Het is de eerste keer en ik heb geen ervaring met een camper. Inmiddels heb ik het begrepen dat Full Hook up is inclusief water aanvoer - water/sanitair afvoer - electriciteit.
Ik heb ook begrepen dat je op dump plekken je afvalwater kan dumpen en vers water in kan nemen. Deze plekken zijn ook op campings te vinden.
Nu heb ik op diverse campings geboekt zonder hook-up. Ik kom er alleen niet achter of dat je dan een plek hebt met electriciteit of zonder, dat is denk ik wel belangrijk omdat je een accu hebt in de camper die via die electriciteit opgeladen moet worden. Wat ik ook zou willen weten is hoe lang de accu van de camper mee kan. Ik heb een 25ft bij cruise america geboekt.

Hieronder een lijstje met campings waar ik geboekt heb en niet zeker weet wat er nu voor voorzieningen zijn:
New Brighton State Beach, bij Santa Cruz, standard plek nr 014
Yosemite Upper Pines plek nr 46, volgens mij geen campervoorzieningen
Grand Canyon Mather south rim campground, volgens mij geen campervoorzieningen
Devils Garden Campground in Arches NP plek nr 38, volgens mij geen voorzieningen voor de camper
Zion Watchman Electrical sites type 1(volgens mij is deze dus wel met electriciteit)
Bryce Canyon North camping heb ik nog niet geboekt, wat zijn daar de voorzieningen?

Als iemand duidelijkheid kan geven en/of tips m.b.t. de campings en campergebruik (accu)  zou dat leuk zijn,

Erik

#1 - 04-02-2007, 15:57 uur

wippelgem

hey

we hebben geen ervaringen met campers maar wel campings. vorig jaar trokken we met de tent rond
als je met een camper gaat heb je echt wel hook ups nodig om te kunnen koken, verwarmen, licht e.d....
je zal dat niet iedere avond moeten opladen die batterij maar af en toe ga je toch een hook up moeten hebben om de accu op te laden
#2 - 10-02-2007, 17:54 uur
2000 New York - Washington
2002 rondreis Westen
2006 rondreis Mid-West
2007 rondreis Florida

Lily H

Wij wonen hier is de USA en mijn man zegt dat in een RV heb je meestal 2 aparte accu's die je normaal gesproken  niet leeg maakt als je ergens 1 of 2 nachten verblijft. Als je weer gaat rijden dan worden beide accu's weer opgeladen. Als je ergens 1 week ofzo blijft dan kan het zijn dat je een aparte "generator" nodig hebt. Ik zag dat je generators apart kan huren bij Cruise America--voor $ 3.- per uur, maar ik denk niet dat je het nodig hebt.

De koelkast enzo gebruken gewoon propane (dat is een soort gas) Heet water krijg je ook gewoon met de propane. Je hebt de elctriciteit alleen nodig voor lichten, koffiepot, electrisch scheer apparaat enz. dat soor dingen.
Ik hoop dat deze uitleg een beetje helpt--want ik heb zelf nog nooit in een RV gereisd. Een kennis van ons heeft een hele grote RV en daar woond hij in met zijn vrouw.

Lily H.
#3 - 11-02-2007, 18:24 uur

Hans B

Als je een camping hebt geboekt zonder hook-up, zul je in je eigen stroom moeten voorzien. Dit kan alleen middels een generator.

Propane / LPG : waterheater, gasfornuis, oven, koelkast.
Generator       : tv, magnetron, airco, koffiezetapparaat, laptop, broodrooster, stofzuiger, scheerapparaat, etc..
                       tenzij die op eigen batterij werkt

De binnenverlichting werkt op de accu.

Hans
#4 - 12-02-2007, 13:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

peter1962

De reacties van jou en Lily verschillen en nu weet ik dus niet wat klopt en wat niet.
Kan je op de extra accu 1 dag (of 2) de magnetron en dergelijke gebruiken of moet je dan de generator inschakelen als je geen Ful hook up hebt?

Peter
#5 - 12-02-2007, 18:09 uur
APRIL kan niet snel genoeg komen!!

Hans B

Op de accu kun je GEEN magnetron draaien, zelfs niet op 2.
Daar heb je echt een generator voor nodig.
Een accu levert 12V, die je wel kunt omzetten naar Watts, maar dan nog
Een Magnetron vraagt bv. wel 1000 watt

Onze camper heeft 3 accu's
Eentje voor de motor.
En 2 zogenaamde house batteries, op deze 2 batterijen (accu's) brandt zoals ikeerder schreef bv. de verlichting
En zoals Lily zegt dan kun je het wel enkele dagen volhouden (alleen de verlichting branden dus).

Hans
#6 - 12-02-2007, 21:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Lily H

Hans B. heeft meer ervaring dan ik. Ik had die vragen aan mijn man gesteld , maar we hebben nog nooit in een RV gekampeerd.
Hij weet ook niet alles (en nu nog veel minder  :'( ) dus hou het maar op Hans zijn antwoord!

Lily H.
#7 - 18-02-2007, 19:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15