Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vragen geplande reis

Discussie gestart

Patricia

Hallo,

Wij willen in maart volgend jaar naar de westkust en willen ongeveer het volgende gaan doen:
 Los Angeles
 (Anaheim)
 San Diego
 Palm Springs
 Grand Canyon
 Monument Valley
 Mesa Verde/Moab/Arches N.P.
 Lake Powell
 Bryce Canyon
 Zion N.P.
 Las Vegas
 Death Valley
 Yosemite N.P.
 San Francisco
 Yellowstone
 (Sequoia N.P.)

Nu beginnen ze in de reisgidsen of in LA of San Francisco. Weet er iemand wat handiger, beter qua route is?
Ik moet alleen nog even uitzoeken of Yellowstone wel open is in maart. Weet iemand dit toevallig? Zouden jullie een overnachting plannen in Sequoia N.P. of is dat in 1 dag te zien?

Alvast bedankt!!!
#1 - 07-04-2005, 16:41 uur

Patricia

P.S. die rare getalletjes en tekens is omdat ik de lijst uit word heb gekopieerd en hij het opsommingstekentje niet kent!!
#2 - 07-04-2005, 16:42 uur

Bakvet

Je kan je bericht toch nog bewerken?
  • Los Angeles
  • (Anaheim)
  • San Diego
  • Palm Springs
  • Grand Canyon
  • Monument Valley
  • Mesa Verde/Moab/Arches N.P.
  • Lake Powell
  • Bryce Canyon
  • Zion N.P.
  • Las Vegas
  • Death Valley
  • Yosemite N.P.
  • San Francisco
  • Yellowstone
  • (Sequoia N.P.)
Yellowstone ligt veel te ver weg, het past niet in dit schema. Lijkt me ook geen park om in maart heen te gaan, waarschijnlijk heb je er nog skis nodig. Van Death Valley naar Yosemite rijden gaat je om dezelfde reden ook niet lukken in maart. Waarom stel je het niet uit tot pakweg juni?

Ik zou zeker niet eindigen in San Francisco, grote kans dat het weer slecht is, zo vroeg in het seizoen.
#3 - 07-04-2005, 23:14 uur

Inge

Nu beginnen ze in de reisgidsen of in LA of San Francisco. Weet er iemand wat handiger, beter qua route is?
Ik moet alleen nog even uitzoeken of Yellowstone wel open is in maart. Weet iemand dit toevallig? Zouden jullie een overnachting plannen in Sequoia N.P. of is dat in 1 dag te zien?

Als je van plan bent een rondje te maken, dan maakt het denk ik qua route niet zo gek veel uit waar je start; da's meer afhankelijk van persoonlijke voorkeur. Ik zou bijv. niet graag in LA starten, omdat het verkeer daar zo druk is en je dus vanuit het vliegtuig direct in de drukte terecht komt.
In SF of Las Vegas kan je bijv. aankomen en eerst een paar dagen op 1 plek blijven en vanuit het centrum een auto huren op de dag dat je de stad verlaat. Door de grote afstanden en het slechte OV is dit in LA niet mogelijk.

Wat het weer betreft is het misschien wel handiger om eerst naar LA en San Diego en Las Vegas te gaan; dan ben je alweer iets later in de "koude" gebieden, waardoor de kans op mooi weer denk ik toeneemt.

Wij hebben een vergelijkbare route gedaan, incl Yellowstone (zonder San Diego, Monument Valley, Moab en Sequoia; je moet nou eenmaal keuzes maken; je kan niet alles in 3,5 week proppen), maar dan in september (ons reisverslag: www.inge-pim.nl). Ik denk ook dat je de extra moeite in maart niet moet nemen; het park is te onbegaanbaar in maart.
#4 - 08-04-2005, 16:17 uur
« Laatst bewerkt op: 08-04-2005, 16:18 uur door Inge »

Patricia

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Yellowstone is geschrapt.

Inge, wat een mooi verslag en wat een geweldige reis hebben jullie al weer in de planning staan!!!

Groetjes,
Patricia
#5 - 08-04-2005, 17:00 uur

persianBrit

ik zou persoonlijk niet met San Fransisco eindigen aangezien the weather daar nou niet bepaald sunny is rondom deze tijd...

voor de rest ziet het er goed uit.!
#6 - 08-04-2005, 23:00 uur

Patricia

Hallo,

Zouden jullie San Francisco dan helemaal schrappen? Want daar wil ik eigenlijk wel heel graag naar toe.
#7 - 09-04-2005, 10:26 uur

Makki

Dag Patricia,

 :-[San Francisco schrappen ? Zeker niet doen. Een heel leuke stad met enorm vele bezienswaardigheden. De meeste plaatsen zijn er te voet te bereiken of met het openbaar vervoer en de cable cars.

Het kan er koud zijn (zelfs in de zomer) maar dit mag geen reden zijn om deze verrukkelijke stad uit je planning te verwijderen.

Makki
#8 - 09-04-2005, 10:37 uur

Patricia

Hoi Makki,

Nee dat wil ik ook eigenlijk niet. Ik denk dat het qua weer niet veel uitmaakt of je er begint of eindigt. Ik ga even goed nadenken over de route. Ik moet ook rekening houden met de Tioga Pass want die is gesloten dan. Maar ik geloof dat je dan via Bakersfield moet rijden.
#9 - 09-04-2005, 10:46 uur

Bakvet

Je kan inderdaad via Bakersfield rijden.

Wat San Francisco betreft, de kans is gewoon erg groot dat het er koud en nat is. Dat is niet het ideale weer om je vakantie af te sluiten. Dit jaar viel er in maart ook in Los Angeles bijna onafgebroken regen, maar dat is uitzonderlijk. Over het algemeen is het er het hele jaar door overdag toch best wel zonnig en aangenaam.

Dus qua weertype zou ik er op gokken om ergens in het zuiden te eindigen: LA, Las Vegas, San Diego, Phoenix of zo. Dan heb je de meeste kans dat je de vakantie met een paar aangename dagen afsluit.
#10 - 09-04-2005, 11:04 uur

Jez

En anders kun je misschien toch wat later in het jaar gaan?
Mei is een hele goede maand, kwa weer.
#11 - 09-04-2005, 11:58 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Patricia

Onze route ziet er nu zo uit:

Dag 1: Amsterdam-New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York-Los Angeles
Dag 5: Los Angeles: Hollywood/Beverly Hills, Santa Monica/Venice Beach
Dag 6: Los Angeles-San Diego (121 miles/1h56min): Zoo, Old Town, Gaslamp Quarter
Dag 7: San Diego
Dag 8: San Diego-Sedona (Montezuma’s Castle)
Dag 9: Sedona-Grand Canyon
Dag 10: Grand Canyon
Dag 11: Grand Canyon-Page (137 miles/3h4min)
Dag 12: Lake Powell en Antilope Canyon (± 12.00 uur!!!!!)
Dag 13: Page-Bryce Canyon (152 miles/3h27min)
Dag 14: Bryce Canyon
Dag 15: Bryce Canyon-Springdale (Zion N.P.): (88 miles/2h)
Dag 16: Springdale-Las Vegas (158 miles/2h45min): zondag/maandag/dinsdag i.e.g. niet in het weekend
Dag 17: Las Vegas:
Dag 18: Las Vegas-Death Valley (141 miles/3h16min):
Dag 19: Death Valley-Visalia (Sequoia N.P.) (320 miles/6h38min)
Dag 20: Visalia-Oakhurst/Fish Camp (Yosemite) (88 miles/1h43min/102 miles/2h1min): ingang westkant van het park (Mariposa Grove)
Dag 21: Yosemite
Dag 22: Oakhurst/Fish Camp-San Francisco (194 miles/3h44min/207 miles/4h2min)
Dag 23: San Francisco: Alcatraz (Combiticket Citypass incl. bezoek Alcatraz) , Fisherman’s Warf, Golden Gate Bridge, Pier 39, China Town
Dag 24: San Francisco
Dag 25: San Francisco-Amsterdam


De mijlen en rij-uren heb ik van de rand mcnalley site gehaald.
Moab, Arches N.P., Monument Valley, Canyon de Chelly, Four Corners, Mesa Verde, Capitol Reef doen we een andere keer als we ook naar Yellowstone gaan. in plaats daarvan maken we nu een stopover in new york.

ik heb alleen nog een vraag over de route van san diego naar grand canyon. ik heb nu ingepland via sedona, maar heb ergens gelezen dat dat ook nog een heel stuk is. weet iemand een handige route van san diego naar de grand canyon?

groetjes, patricia

 
#12 - 18-04-2005, 11:17 uur

Hans B

Nieuw!
Hallo Patricia,
de snelste route is volgens mij :
San Diego   I-8                                                      naar Yuma
Yuma          Hwy-95                                              naar Quartzsite
Quartzsite  I-10 Hwy-60 Hwy-71 Hwy-89 I-40 naar Williams
Vandaar is het een uur naar het noorden en sta je aan de rand.
Mijn routeplanner geeft 500mijl en 12uur reistijd aan.
Wil je ook naar Sedona dan kun je halverwege de Hwy-89 nabij Prescott naar de Alt-Hwy 89 richting Flagstaff en kom je van zelf langs Sedona. Je zult dan totaal nog iets langer onderweg zijn. San Diego - Prescott is 375mijl en 8.30 uur
groeten, Hans B.
#13 - 18-04-2005, 19:40 uur
« Laatst bewerkt op: 18-04-2005, 19:41 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15