Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

vragen over burr-trail en north rim

Discussie gestart

onkie

Hoi allemaal,

Ik heb een paar vraagjes:

Heeft er iemand al eerder over het burr-trail (van Bryce naar Bullfrog)gereden met een Ford Explorer? En was dat te doen?

Is er iemand ooit bij de North Rim van de Grand Canyon geweest? Zo, ja, was dat de moeite (omrijden) waard?

Ik zou er graag meer over te weten komen, om onze route zo goed mogelijk te kunnen plannen.

Groetjes Onkie
#1 - 06-04-2005, 15:24 uur

Lei

De north rim is inderdaad een flink stuk rijden.
Maar je kunt de north en south rim niet met elkaar vergelijken. South rim is heel erg toeristich terwijl de north rim voor de reiziger is die de rust en stilte opzoekt.
De north rim ligt een stuk hoger waardoor er veel meer bos is. Je moet ze allebei gezien hebben, maar mijn voorkeur gaat uit naar de north rim. Ik vind dat dat extra stukje rijden zeer zeker de moeite loont.

Groetjes Lei
http://lei-chipamerikasite.nl
#2 - 08-04-2005, 00:01 uur

Inge

wij zijn ook aan de north rim geweest (in 2003); overnacht in een cabin van de Grand Canyon Lodge (www.xanterra.com). Wij waren toen nog niet aan de south rim geweest en vonden de north rim toch best druk; ondanks dat we overal gelezen hadden dat dit veel minder toeristisch was. (nadat we ook de south rim hadden gezien, moet ik inderdaad toegeven dat de north rim een stuk rustiger is)

de north rim neemt wel minimaal een halve dag in beslag om alle uitzichtpunten af te rijden (kronkelweggetjes ernaartoe); neem er dus wel de tijd voor en probeer bij de rim te overnachten.

ik vond het erg de moeite waard. mooie uitzichtpunten, bosrijk, minder druk (ook minder faciliteiten), "kleinschaliger".
#3 - 08-04-2005, 15:58 uur

onkie

Bedankt voor jullie reacties! We weten nog niet wat we zullen doen. We denken er nog even over na. We zijn ook met 4 mensen om het eens te worden. (niet dat dat een probleem is hoor!)
En Inge: mooi reisverhaal heb je geschreven; en een supermooie reis trouwens! Dat zou ik ook nog wel willen doen. Nu maken we een iets kleiner rondje.

Groetjes Onkie
#4 - 08-04-2005, 16:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15