Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Waar kun je in de zomer raften (uitgezonderd Moab en Page)?

Discussie gestart

Arthur A.

Begin aug 2009 maken we (gezin met jongens van 13 en 14) grofweg het rondje San Francisco - Yosemite - DV - Las Vegas - GC - Sedona - LA - San Franciso.

We willen ergens een dag gaan raften maar komen dus niet in de buurt van Moab. Ik heb alleen daar de mogelijkheid gevonden om een dag te gaan raften.

Ik had voor het raften een dag ingepland bij de GC maar dat is volgens mij daar niet mogelijk voor 1 dag. :'(

Voor zover ik gezien heb kan het wel in de buurt van Phoenix maar alleen in het voorjaar en in Californie ben je volgens mij ook afhankelijk van het smeltwater (wat er in de zomer onvoldoende is).
Een dagtocht vanuit Las Vegas met 2 uurtjes raften vind ik eigenlijk te kort.

Kan iemand aangeven of het ergens anders op ons rondje ook mogelijk is? We willen wel meer als alleen een beetje peddelen op kabbelend water.

groetjes, Arthur
#1 - 28-11-2008, 22:14 uur

Marianne

Tja, ik wou eerst Yosemite voorstellen, maar dat is meer peddelen (en in augustus vaak niet meer mogelijk).
Er zijn echter ten westen van Yosemite wel mogelijkheden, op de Tuolumne River. Misschien vind je iets als je daar op googelt.
Deze site lijkt handig: http://www.whitewatervoyages.com/rivers/tuolumneriver.html

Marianne
#2 - 28-11-2008, 22:38 uur

Arthur A.

Marianne, ik heb in jullie verslagen inderdaad van het peddelen en soms zelfs lopen tijdens het "raften" in Yosemite gelezen.

Ik ga jouw tip eens gaan bekijken. Bedankt!
#3 - 28-11-2008, 22:48 uur

hdeweert


Arthur A.

Harm, Durango ligt een beetje te ver naar het oosten  ^-^ , maar toch bedankt voor je tip

Marianne
, jouw link geeft inderdaad een site met oa een hele praktische brochure.
Blijkt dat er op verschillende plaatsten gecontroleerde "releases" van stuwdam water, om electriciteit op te wekken, plaats vinden.
Hierop kun je tm oktober raften en ze hebben inderdaad ook trips van 1 dag.

Het ziet ernaar uit dat we waarschijnlijk bij Lake Isabella uit zullen komen.

Nu doemt er wel weer een andere uitdaging op.
We wilden eigenlijk na Yosemite (2 overnachtingen in Curry Village) via de Tioga naar Mono Lake rijden en via een overnachting in de buurt van Bishop naar DV (Furnace Creek overnachting) gaan.
Nu we toch naar Lake Isabella gaan zijn we aan het overwegen om via Sequoia NP naar Lake Isabella te gaan (waarschijnlijk via een overnachting in Bakersfield).
Nadeel hiervan is dat het wel een lange rit is van Yosemite Curry Village naar Bakersfield (~6.5 uur [via Sequoia NP] en dan ook nog tijd uittrekken voor sequoia NP) en we moeten het stuk in Yosemite van Curry Village naar de Tioga pas (niet volledig maar waarschijnlijk wel het grootste deel) op en neer rijden om dit deel van Yosemite ook te zien. Vervolgens is het daarna ook nog een flink eind naar Furnace Creek.
Moeten even kijken hoe we dit gaan doen.
Alternatief zou misschien kunnen zijn om toch via Tioga pas naar Lake Isabella te rijden (6uur37). Maar dan rijden we een flink stuk dubbel als we de volgende dag "terug" rijden naar DV.

Moet ik nog even uitzoeken. Heeft iemand hier een idee over?

De raft-tip was perfect. Bedankt! :afro:
Arthur
#5 - 29-11-2008, 00:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15