Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Waar langer blijven??

Discussie gestart

marienbakker

Goedenavond,

Wij hebben nu het volgende rondje op de planning en ik zou graag weten of dit realistisch is....

aankomst lax
lax
lax- palm springs
palm  springs - josua tree - lake havasu
lake havasu - grand canyon
grand canyon
grand canyon - monument valley
monument valley - moab
moab - bryce canyon
bryce canyon - zion
zion - las vegas
las vegas
las vegas - death vally
death valley - bakersfield (of sequioa ?)
bakersfield - yosemite
yosemite
yosemite - san fra.
san fra.
san fra. - san simeon
san simeon - lax
lax - ams

Graag zou ik van mensen horen of jullie aanrade de route op bovenstaande manier te rijden? Tevens ontvangen we graag tips over campings, stops, plekken waar we langer zouden moeten blijven of juist eerder weg moeten en alle andere zaken die van pas kunnen komen!
We vertrekken 29 maart, dus moeten nog uitzoeken of alle wegen e.d. wel geopend zijn.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

M.Bakker
 
#1 - 25-02-2008, 23:00 uur

Marianne

Hallo M, welkom op het forum!

Mooie route, maar er zitten een paar lange dagen bij, zeker als je met een camper reist.
Moab voor 1 nacht zou ik niet doen; je hebt geen tijd voor Arches en Canyonlands op die manier, dus ik zou van Monument Valley (overnachten camping Goulidings Lodge) doorrijden naar Bryce, maar misschien is het nog beter om ook Monument valley over te slaan zodat je wat meer tijd hebt voor de nadere parken.
Je moet er rekening mee houden dat het weer tegen kan zitten dus ik zou volodende ruimte in bouwen. Nu heb je dat eigenlijk niet, van San francisco met 1 overnachting naar LA is al krap, en dan moet je de volgende dag je camper inleveren. Ik zou de eerste dag LA overslaan en op het laatst gebruiken.
Je kunt de eerste dag ook wel verder komen dan Palm Springs. Bekijk Joshua Tree en kijk hoe ver je komt. Ik weet niet hoe het weer overal is, maar ik denk dat het behoorlijk kan variëren dus zorg ervoor dat je zo flexibel mogelijk bent.

Ik zou proberen wat meer tijd voor Zion te nemen, dat is echt de moeite waard.

Marianne
#2 - 26-02-2008, 08:34 uur

hdeweert

Hallo
Je route ziet er prachtig uit, helaas is je vakantie altijd te kort.



De totale afstand die je gaat rijden is bijna 4500 km dan zul je tussen de 250 a 300 km gemiddeld per dag rijden.
Als je ergens een extra dag blijft zelfs meer.
Het is te doen maar je zit soms lang in de camper.
Harm
#3 - 26-02-2008, 14:22 uur

Herman C.

Hey,

wij maakten vorig jaar ongeveer een gelijkaardige lus op onze wereldreis, maar deden hier wel 2 maanden over, om maar te zeggen dat er met al dat rijden weinig tijd gaat overschieten om eender welk park echt te smaken.
Bryce kan je "snel" zien, maar Zion is echt wel 2 dagen waard, en als je in Moab bent moet je zeker Arches NP bezoeken.Buiten deze 2 parken zijn onze favorieten Sequioa NP (wat een bomen !!!)en Yosemite alhoewel je in beide parken nog een pak sneeuw moogt verwachten. Wij zijn half mei van Death Valley naar Yosemite gereden met een omweg van 1 dag omdat verschillende passen dicht waren.

Herman C.
#4 - 27-02-2008, 00:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15