Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Waar wegenwerken in juni 2013

Discussie gestart

Gerty

Kan ik ergens vinden waar er wegenwerken zijn in juni 2013?
We rijden van Las Vegas, Flagstaff, Tuba City, Durango, Rapid City, Sheridan, Yellowstone, Jackson, Salt Lake City, Panguitch  en zo terug naar Las  Vegas
#1 - 02-01-2013, 17:03 uur

Cees A

Kijk eens op deze site:  http://www.fhwa.dot.gov/trafficinfo/
#2 - 02-01-2013, 17:24 uur

Marianne

Voor Yellowstone kun je hier zien waar werkzaamheden of afgesloten wegen zijn: http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/roadclosures.htm

Marianne
#3 - 02-01-2013, 17:47 uur

Gerty

Dat word puzzelen, in ieder geval al bedankt voor jullie reacties
#4 - 02-01-2013, 21:29 uur

Pieter79

Er is winter en road construction seizoen, dus vermoedelijk zul je wel wegwerkzaamheden tegenkomen. Over het algemeen is het oponthoud minimaal, behalve in en rondom grote steden.

Die website die Cees gaf is goed denk ik het beste dat er te vinden is, met links naar de individuele staten.

Gr. Pieter
#5 - 03-01-2013, 03:58 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Gerty

Cees, Marianne en Pieter bedankt voor jullie tips.
Weten jullie ook waar er Tol moet betaald worden op onze route?
En of we dat dan met de kaart moeten betalen of Cash?
Gerty
#6 - 07-01-2013, 14:06 uur

Marianne

Volgens mij heb je nergens tolwegen op jouw route.

Marianne
#7 - 07-01-2013, 15:01 uur

Gerty

Dat zou leuk zijn Marianne, Maar volgens de persoon die mijn reis in elkaar steekt met Streets & trips zouden er vooral tolwegen zijn in de Nationale Parken zoals aan de Grand Canyon, Estes Park in Colorado, Yellowstone Nat. Park en in en rond Jackson.
Hij spreekt zelfs van ongeveer 590 km in totaal. Ik hoop natuurlijk dat jij gelijk hebt ;)
Gerty
#8 - 07-01-2013, 15:08 uur

Cees A

Die zogenaamde tolwegen in nationale parken zijn geen echte tolwegen.
Het systeem noemt ze tolwegen omdat je in die parken een toegangsprijs moet betalen om er in te mogen.

In het zuid-westen van Amerika zijn (gelukkig) weinig tolwegen.
Bij San Diego is er een, in Los Angeles ook 1 of 2.
In San Francisco moet je tol betalen als je via een van de bruggen San Francisco in komt (verkeer dat de stad uit gaat hoeft niet te betalen)
En, en dat is misschien op jullie route, in Denver zijn er een paar.
Als die tolwegen zijn gemakkelijk te ontwijken, maar als je er per se op wil kun je kiezen voor electronische tolheffing of cash.
Let goed op dat je de rijstrook kiest waar je cash kunt betalen !!

Nog iets over electronische tolheffing bij huurauto's van Hertz. (waarschijnlijk bij jou niet van toepassing, maar misschien leuk om te weten)
Hertz heeft de kentekens van zijn wagenpark geregistreerd.   Hertz noemt dit systeem Plate Pass
Met zo'n Hertz auto kun je gewoon door de electronische tolpoorten rijden. (behalve in het noord oosten waar ze EZPass hebben)
Het kenteken wordt gefotografeerd en de kosten worden door Hertz van je creditcard afgeschreven.
Hertz rekent, naast de tolkosten, ook nog administratiekosten en die bedragen 2,95 $ per dag met een max van 14,75 $ per maand.
Vooraf hoef je niks te regelen.  Iedere Hertz auto is voorbereid op dit Plate Pass systeem
Het is een opt-in systeem  De kostenteller gaat automatisch lopen op het moment dat je voor de 1e keer onder een electronisch tolpoortje doorrijdt.
Doe je dat de laatste dag van je vakantie dan betaal je maar 1 dag, doe je dat al de 1e dag dan betaal je de hele vakantie (tot het max. )
Weet je de hele vakantie tolwegen te ontwijken of gebruik je de cashlane, dan hoef je aan Hertz niks te betalen
Mooi systeem en vooral in Florida waar het stikt van de tolwegen ideaal.
In het zuid-westen kun je, voor die anderhalve tolweg die je tegenkomt, (en dat alleen nog als je niet goed oplet) beter cash betalen

Let op !! Bovenstaand Plate Pass verhaal geldt voor Hertz.  Andere verhuurders kunnen andere systemen en andere kosten hanteren
#9 - 07-01-2013, 15:16 uur

Marianne

Googlemaps zegt inderdaad ook wel eens dat je tol moet betalen als je door een park rijdt, maar dat is inderdaad de entree voor het park. Met de 80 dollar voor de AtB-pas ben je klaar voor alle parken.

Marianne
#10 - 07-01-2013, 16:18 uur

Gerty

Bedankt voor jullie uitstekende uitleg.
Als ik nog vragen heb,,, ik weet nu waar ik moet zijn.
Gerty
#11 - 07-01-2013, 16:42 uur

Old Faithful

Van Durango naar Rapid City - dat is trouwens een heel eind - zou je via Denver kunnen rijden. Daar heb je een stuk tolweg, de I-470 aan de oostkant van de stad bij het vliegveld. De meest logische route voor jullie gaat overigens niet over deze weg. Als je een navigatiesysteem hebt, kun je de optie "tolwegen vermijden" gebruiken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#12 - 07-01-2013, 19:23 uur
Groet,

Old Faithful

Pieter79

Ik wil nog toevoegen dat het handig is om altijd wat cash te hebben, ook muntgeld, voor het geval dat je op een tolweg raakt. Credit Cards worden normaliter niet geaccepteerd. Niet betalen kan soms duur komen te staan.

Gr. Pieter
#13 - 07-01-2013, 22:58 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Cees A

N.a.v. Pieters opmerking om cash bij je te hebben wil ik nog opmerken dat je na aankomst in Amerika eigenlijk als een gek kwartjes moet gaan sparen.
Hou alle kwartjes die je krijgt als wisselgeld apart en geef ze (voorlopig althans) niet meer uit.
Bij sommige tolwegen (bv in Denver) staan namelijk bij de cashlane grote trechters waar je een aantal kwartjes in moet gooien om de slagboom te openen.  Wel handig natuurlijk als je dan ook een handvol kwartjes in de auto hebt, anders sta je daar ...............
Da's een ding waar je die kwartjes voor nodig kunt hebben.
Een ander ding is de wasmachines en drogers in hotels of bij laundromats.  Die werken ook allemaal pas na inworp van een aantal kwartjes.
Wassen kost 1,50 - 2 $  (6 - 8 kwartjes)  en drogen is ongeveer even duur.
#14 - 08-01-2013, 07:31 uur

Pieter79

Als je in je planning een tolweg meeneemt, en je wil goed voorbereidt zijn, dan kan google streetview ook wel handig zijn. Zoom in bij de tolpoortjes en kijk wat het ongeveer kost (let op, kan altijd veranderen). Ook of er mensen zitten of zoals Cees zegt alleen maar een grote trechter om kleingeld in te mikken.

Gr. Pieter
#15 - 08-01-2013, 12:48 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15