Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Walvistocht vooraf boeken?

Discussie gestart

Lysanne

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan om in augustus bij Moss Landing of Monterey walvissen te spotten.
Nu zagen we al dat er tal van aanbieders zijn en er zit ook wel prijsverschil in. Iemand nog tips voor een bepaalde aanbieder?
Verder vroegen wij ons af of het nodig is om dit vooraf te boeken of om gewoon daar ter plaatse te kijken of we mee kunnen. We hebben maar 1 dag daar dus we zijn niet heel flexibel...

Graag horen we jullie ervaringen!  8)
#1 - 22-07-2017, 16:29 uur

Pieter79

Wij hebben ooit een boottrip in Maine gemaakt, en ter plaatse geboekt. Dit was wel in het na-seizoen, net na Labor Day. Twee weken geleden was ik in St. Louis, en wilde naar boven in de Gateway Arch. De dag ervoor gekeken of ik tickets kon boeken voor de morgen dat ik daar zou zijn, maar niets was meer beschikbaar.

Wat ik in jou geval zou doen; kijk eens op internet hoeveel dagen je vooruit zou moeten boeken bij verschillende aanbieders om een plaats te krijgen. Afhankelijk van beschikbaarheid kun je dan een keuze maken om nu al te boeken als alles honderd procent vast ligt, of tijdens je vakantie een x aantal dagen van te voren online te reserveren. Sommige aanbieders hebben misschien niet eens een reserveer system (bestaat dat nog anno 2017??!), en dan blijft er niets anders over dan hopen dat er plaats is op het moment dat je daar bent.

Tijdens mijn trip een aantal weken geleden hebben we ook fietsen gehuurd en White Water Rafting gedaan. Al die zaken hebben we enkele dagen te voren vanuit de auto geboekt.

Gr. Pieter
#2 - 22-07-2017, 17:27 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Cees A

Het vooraf boeken van activiteiten, excursies, rondleidingen en dergelijke is een kwestie van persoonlijke voorkeur.
De een voelt zich prettig als alles van tevoren is geregeld en vastgelegd, de ander voelt zich hierdoor gebonden.
 
Ik boek zelf nooit activiteiten vooraf.
Belangrijkste reden: Ik wil geen hele reis vastpinnen op de paar activiteiten die hier of daar zijn vastgelegd.
Ik laat me graag verrassen door de mogelijkheden.
Mijn ervaring is dat het aanbod over het algemeen groot genoeg is en dat er (bijna) altijd nog wel een plaatsje te vinden is.
Voorals als je de "spitsuren", de populaire uren dat iedereen wil, mijdt.

Er zijn ook omstandigheden denkbaar waarbij het beter is om ter plaatse te besluiten de tijd en het geld beter te besteden
V.w.b. Whale watch tours is dat bijvoorbeeld:
1e: De zee is geen dierentuin waar de beestjes op commando verschijnen. Er is altijd kans dat je niks ziet.
De beste bron van informatie of er die dag walvissen te zien zijn, zijn de mensen die net zo'n tocht hebben gedaan.
Als die nog geen dooie haring hebben gezien is de kans dat jij wel walvissen ziet niet echt groot.
2e: Het weer. Op een stormachtige dag met hoge golven willen de meesten liever niet op zee zitten.
Aan de Californische kust heb je ook altijd kans op mist. Ook dan is een whalewatch tour niet bepaald zinvol.

Laat je echter, als je iemand bent die liever de dingen vooraf boekt en regelt, door mijn voorkeur en ervaringen niet weerhouden.
#3 - 23-07-2017, 10:30 uur

Ruud2004

Ik ben het eens met wat Cees schrijft, maar een dag van te voren kan natuurlijk geen kwaad. Dan kan je (behalve vaak de mist) weersomstandigheden etc. vaak wel beoordelen en ben je de drukte (risico dat je net niet mee kunt) net voor.
#4 - 23-07-2017, 15:45 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15