Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

wandelingen in parken

Discussie gestart

lilliputter1976

hallo,

ik vertrek samen met vriendinnen eind augustus begin september naar het westen en wij bezoeken enkele zeer bekende parken waaronder zion, bryce, grand canyon en yosemite.

Omdat onze tijd soms beperkt is, vraag ik me af of er ook mogelijkheid is tot kortere wandelingen in deze parken en of er iemand misschien een hint kan geven welke wandelingen het beste zijn.

Voor de grand canyon hebben wij een hele dag uitgetrokken.

Kan er mij iemand hiermee helpen?

Alvast bedankt!  :)
#1 - 25-02-2006, 19:15 uur

Chi Sin X

Op deze website http://www.nps.gov/ kan u alle informatie vinden van de nationale parken; inclusief de wandelingen.  Op http://www.case23.com/vision23/index.html zijn er ook heel veel uitgelegd, maar dan in het Nederlands.

In elk park zijn er een aantal kortere wandelingen, en paar langere.  Het is een beetje uitzoeken wat je zelf het liefste doet.
Wat ook belangrijk is, is wat uw conditie is.  Een hele mooie wandeling in Zion is bijvoorbeeld Angels Landing, maar daar moet je een hoogteverschil van 450 meter overbruggen.
#2 - 26-02-2006, 01:22 uur

miss amerika

Bij het tolhokje van elke park krijg je ook een 'krant' en een brochure (anders kun je deze bij de Visitor's Center halen).  Daarin  staan de verschillende wandelingen, lengte, moeilijkheidsgraad en wat er te zien is, en waar je op moet letten.

Ook staan Ranger Program's erin, wat  erg leuk kan zijn om wat meer over een park te leren, maar dat is dan wel in het Engels.

Fijne Vakantie
#3 - 26-02-2006, 11:13 uur

Vegas

In elk park kun je zowel lange dagtochten, als kortere wandelingetjes van hooguit een uur maken.
Hoe langer de wandeltocht hoe rustiger het meestal wordt kwa mensenmassa.

In Zion is de "Canyon Overlook Trail" wel mooi. Die duurt ongeveer een uurtje of 2 dacht ik, met aan het eind een fantastisch uitzicht over de canyon van Zion. Je loopt over rotesen, langs smalle rots-richels. Deze wandelroute bevindt zich aan de oost kant van het park en is niet heel erg druk.
Hoe dichter bij de visitor centra's hoe drukker de wandelroutes.

Je kunt met de auto vaak in de buurt van een wandelroute de auto parkeren en van daaruit dus starten met de wandeltocht.

In Bryce zou ik ook als het kan een dag uittrekken voor een wandeling.
Je kunt de hele canyon bewandelen. Is grandioos. Je moet wel rekening houden met hoogteverschillen en een een paar klimmetjes, maar ik vond dat een van de mooiste wandelingen van alle parken.

Ja en Yosimithe moet je eigenlijk ook een dag voor uittrekken hoor.
Daar kun je ook fantastisch wandelen.

Je zou eigenlijk voor al die parken een volle dag moeten gebruiken om te wandelen.
Ik denk dat je juist in Grand Canyon wellicht het minst hoeft te wandelen. Daar geniet je juist vanuit uitzichtspunten van het uitzicht.
Deze bevinden zich meestal langs de weg en zijn met de auto dus eenvoudig te bereiken.

#4 - 26-02-2006, 15:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15