Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

wandelschoenen

Discussie gestart

Babette

Wij gaan nog wandelschoenen kopen voor onze reis deze zomer, iemand nog tips?
#1 - 20-04-2007, 08:38 uur

BbimmerR

Ben ik ook wel benieuwd naar. Is het verstandiger om deze in NL te kopen of in de VS? Lijkt mij dat ze daar goedkoper zijn.
#2 - 20-04-2007, 09:19 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Bren

Wij denken dat je ze beter hier kan kopen i.v.m het inlopen van deze schoenen.
Het is toch heel belangrijk dat ze goed ingelopen zijn en dat de schoenen je goed bevallen.
Wij kopen ze altijd ruim van tevoren om ze dan veel aan te doen onderandere met werken.
Ik heb nu de lage wandelschoenen al aan naar mijn werk,we vertrekken 30 mei
Dus mijn mening is  koop ze hier...

Hoop dat je er wat aan hebt

groetjes harold en Bianca

http://members.home.nl/haroldenbianca
#3 - 20-04-2007, 09:38 uur



Babette

bedankt voor de tip! Heb ik nog een vraagje: is het belangrijk om ze van een bepaalde stof te kopen? en ik heb begrepen dat er verschillende categorien van schoenen zijn (A,B,C). welke categorie raden jullie aan?
#4 - 20-04-2007, 10:38 uur

Bren

hoi

Wij hebben allebei hoge en lage wandelschoenen.
De hoge wandelschoenen gebruiken we voor onze vakanties in Frankrijk en Oostenrijk en als we gaan wandelen in Zuid-Limburg.
Wij hebben allebei categorie B/C
Je hebt verschillende merken Meindl-Lowa-Hangwag en ga maar door...gewoon vragen bij de betere speciaalzaken.
Voor onze vakantie naar Amerika hebben we besloten om lage wandelschoenen aan te schaffen omdat we deze ook willen aandoen als we in het vliegtuig zitten.dat zijn de zwaarste schoen die we bij ons hebben.De hoge wandelschoenen vonden we wat te lastig om daar ongeveer 13 uur mee in het vliegtuig te zitten.
Wij gaan zeer zekker wandelen in the States waaronder in Grand canyon-Bryce Canyon en Yellowstone.
Maar wij gaan dit doen op de lage wandelschoenen ;)

Groetjes Bianca

http://members.home.nl/haroldenbianca
#5 - 20-04-2007, 10:50 uur



DennisH

Smaken verschillen :D


Ik heb hoge goretex B/C Meindl's, in NL ingelopen, en ik heb Grand canyon-Bryce Canyon en Yellowstone op de hoge Meindl's gedaan.
Net wat je lekker vind lopen :D
Inlopen voor je op vakantie gaat is wel heel belangrijk. En hoge bergschoenen zijn ook in amerikaanse automaten niet echt lekker om auto te rijden.
#6 - 20-04-2007, 12:18 uur

allard

De hoge wandelschoenen vonden we wat te lastig om daar ongeveer 13 uur mee in het vliegtuig te zitten.

Het is te doen. Ik heb de hoge wandelschoenen donderdagnacht om drie uur bij vertrek uit Las Vegas aangetrokken. Bij thuiskomst vrijdagmiddag om vier uur heb ik ze pas weer uit kunnen doen. Na tijdcorrectie toch zo'n kleine dertig uur gedragen. Noodgedwongen. Het ongemak van de wandelschoenen viel in het niet bij de ergernis over de fors uitgelopen reistijd bij United.

Allard
#7 - 20-04-2007, 19:38 uur

Martina

Ik ben hier iedere dag aan het hiken, op berg terrein, en ik heb Saucony running shoes aan die lekker licht zijn qua materiaal waar ze van gemaakt zijn, maar toch een goeie tread op de zool hebben want die heb je nodig in de bergen. 's Winters draag ik mijn zwaardere hiking boots die ook waterdicht zijn. Ik moet er niet aan denken om 's zomers die zware dingen aan te hebben.
#8 - 21-04-2007, 01:11 uur

Traveller

Ik heb al een aantal jaren wandelschoenen van het merk Lowa. Deze bevallen me erg goed en blijven er ook erg mooi uitzien.
Maar ik loop in de vakantie ook veel op mijn Adidas gympies.
#9 - 24-04-2007, 12:33 uur

Hans B

Om de mooie dingen te zien moet je vaak de auto uit en de benenwagen nemen.
Wij maken dan ook meestal alle "korte" wandelingen in de NP's.
Maximaal 3 uurtjes en deze zijn voor ons gemakkelijk te doen op onze sportschoenen.
Voor echte lange wandelingen kan ik me voorstellen dat je bergschoenen gaat kopen.

Hans
#10 - 24-04-2007, 12:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

gamble73

hoi,

wij hebben altijd lage wandelschoenen van het merk New Balance, type Nijmegen.( 784 )
Een volledig leren schoen met voldoende steun zelfs in de bergen, wij hebben er in
2003 best lange hikes mee gemaakt, bryce, Zion, Grand Canyon, Rocky Mountains,
( Deer Mountain trail) etc.

Ook zeer lange tijd tijdens de heen en terug vlucht aan je voeten en geen problemen.
Koop over enkele dagen weer nieuwe voor komende zomervakantie.

groet erik
#11 - 24-04-2007, 19:18 uur

sachasenne

Hey,

Wij hebben hoge Meindl's van het type B/C en zijn hier super tevreden over.
Wij hebben er massas mee gewandeld in Noorwegen en hebben nooit enige pijn of blaar gehad.

Groetjes,

Carine
#12 - 24-04-2007, 20:48 uur

Swissdutchie

Hallo,
Ik heb zowel hoge als lage wandelschoenen (van het merk Lowa) en allebij gaan ze mee met vakantie. Ik heb nog weleens problemen met mijn enkelbanden en draag daarom mijn hoge wandelschoenen ook vaak op het werk hier in Nederland (ik ben postbode en loop dus veel). Of je hoge of lage wandelschoenen wilt kopen hangt af van het terrein, waarin je wilt wandelen. Op oneven terrein in de bergen raad ik hoge wandelschoenen aan. Maar heb je stevige enkels en blijf je op even of zelfs verharde wegen in het dal, dan zijn lage wandelschoenen of gympen voldoende. Let wel, dat je schoenen in bergachtig terrein tenminste een goede zool hebben.
Het merk van de schoenen maakt op zich niet uit. Elk merk heeft weer een iets andere pasvorm en je moet gewoon het type schoen vinden, dat het beste bij je voeten past. Ik zou dan ook aanraden, om ze hier in Nederland bij een bergsport / outdoor winkel te kopen, waar ze verstand van zaken hebben. Zelf heb ik goede ervaringen met Bever Zwerfsport. Het is wel belangrijk, dat je de nieuwe schoenen inloopt, om blaren te voorkomen. Hier kopen dus en niet wachten tot in de VS, ook al zijn ze daar waarschijnlijk goedkoper.
Als je geen extreme bergtochten op de planning hebt, adviseer ik je wel, om niet al te zware en stugge schoenen aan te schaffen. Een beetje stevigheid rond de enkels kan geen kwaad, maar al te stevige schoenen lopen niet zo makkelijk, zijn groot en zwaar en dus niet makkelijk in de bagage onder te brengen en ook niet lekker om tijdens de vlucht te dragen. Leg aan de verkoper uit, wat je van plan bent te doen en hij kan je zeker helpen, de juiste schoen te vinden.
Hoop, dat ik je een beetje op weg kon helpen. Groetjes,
Franziska
#13 - 04-05-2007, 01:41 uur



Leonie_m

Hoi,

ik heb van die Gortex wandelschoenen gekocht. Deze zijn water en winddicht, best handig.
Zit er misschien een Bever bergsport bij je in de buurt. Mijn ervaring is dat ze daar zeer goed kunnen adviseren welke schoen bij je past.

Succes!
#14 - 11-05-2007, 09:38 uur

Marianne

Ik zit net te kijken waar er fillialen van Bever sport zijn, en ik zie dat er 12 mei een ladies day is in de filialen Amsterdam, Groningen, Eindhoven en Houten: een gezellige dag met speciale aanbiedingen en leuke attenties voor de actieve en avontuurlijke vrouw!
Was vorige week in Den haag, heeft deze actieve en avontuurlijke vrouw gemist helaas  :(

Marianne
#15 - 11-05-2007, 09:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15