Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wanneer en waar een auto huren voor pickup Phoenix- dropoff L.A. mei 2010

Discussie gestart

Floortje

Hallo allemaal,

Op 30 april 2010 komen wij aan in Phoenix voor onze 14 daagse rondreis. We willen graag een auto huren en deze op 15 mei weer inleveren op Los Angeles Airport. Ik heb al veel gelezen op het forum maar kan er nog niet echt achter komen vanaf wanneer ik het beste mijn auto kan gaan reserveren. Nu al doen of nog even wachten?
Ik heb al een aantal keren op autoreise.de gekeken en volgens mij zijn de prijzen daar vrij gunstig. Mijn duits is niet top dus dat maakt het lastig. En hoe zit het met verzekeringen e.d.? Ik wil wel goed verzekerd zijn, waarschijnlijk ook een navigatie systeem en een middenklasse auto.
Via een vriendin bij een reisbureau kan ik ook een auto boeken. Maar waarschijnlijk is dit duurder dan via internet?

Tips zijn van harte welkom!   :afro:
#1 - 01-12-2009, 15:18 uur

JoeSee

Mij is 2 jaar terug het volgende verteld door Exit.nl :
Als je een auto boekt bij je vlucht dan heb je een pakketreis. Bij eventueel faillisement van een reisbureau val je dan onder een bepaalde dekking/garantie (ANVR ofzo), bij alleen losse vluchten is dat niet het geval.

Persoonlijk zou ik altijd kiezen voor een Nederlandse reisaanbieder met garantie (ANVR), want als solide banken tegenwoordig om kunnen vallen, waarom zou dit niet gelden voor degelijke reisaanbieders ?
Het Duitse garantiestelsel ken ik niet, maar in geval dat nodig zou zijn is mijn Duits helaas ook niet toereikend genoeg   :o.

Verder ken ik geen echte stuntaanbiedingen met autohuur, maar ben hier ook niet aktief naar op zoek. In tegenstelling tot de vliegtickets, maar daar valt natuurlijk ook het meeste op te verdienen.


#2 - 01-12-2009, 16:43 uur
« Laatst bewerkt op: 01-12-2009, 19:13 uur door Martin (JoeEsE) »

Floortje

Ik heb inmiddels trouwens de toolbar van Google geinstaleerd, heel makkelijk want de vertaalknop vertaald de hele pagina met 1 druk op de knop!
Ik twijfel nog tussen Eauthuur en usareisen.de
Ik denk dat we er ook maar een navigatiesysteem bij nemen.... Lijkt me wel zo handig.
Waarschijnlijk kiezen we de compact klasse. Wie heeft er nog tips, adviezen, do's en dont's?
#3 - 04-12-2009, 20:56 uur

Marianne

Je kunt nog best even wachten met de autohuur. Kijk eens naar de prijzen van de reisorganisaties zodra die bekend zijn (meestal komen de gidsen eind december uit). Ik dacht dat usareisen.de altijd met een vroegboekkorting werkte, dat kan misschien interessant zijn, maar ik kan niet zo snel vinden of en tot wanneer die geldt.
Let er bij de auto op dat je cruisecontrol hebt, want dat is wel erg fijn bij grotere afstanden - ik geloof dat alle klassen die hebben behalve de goedkoopste. En 4-deurs is ook wel erg makkelijk, dan kun je beter bij de koelbox als je die op de achterbank hebt staan.
Als je echt een navigatiesysteem wilt, koop er dan een, dat is waarschijnlijk goedkoper dan huren. Maar eigenlijk is het absoluut niet nodig, wij doen het altijd zonder. Alleen in de steden is het wel makkelijk, maar het wegenpatroon is meestal zo eenvoudig dat je er met een simpele plattegrond ook wel komt. Wij prinaten van de motels altijd de routeebschrijving uit, met een plattegroindje, en we hebben kaarten bij ons. Gaat prima.
Als je hier zonder navigatie kunt, dan kan het zeker in het zuidwesten.

Je kunt er van uitgaan dat als je via een eurropese organisatie boekt, de verzekeringen in orde zijn. Afhankelijk van het aantal bestuurders kun je een uitgebreider pakket nemen.

Marianne
#4 - 04-12-2009, 21:20 uur

Gioachino

Ik heb al twee keer bij usa-reisen.de geboekt en dat beviel prima. Ik heb geen goedkopere aanbieder kunnen vinden.
Je kunt kiezen tussen twee pakketten: beide zijn in basis voldoende qua verzekering.
je krijgt na boekje je voucher per email toegestuurd. Je betaalt dus wel direct bij boeking, maar in mijn geval was de extra vroegbekkoring voldoende om dit te compenseren.

De compact klasse is erg klein, zeker voor Amerikaanse begrippen. Het rijden in de VS is zo relaxed dat je auto niet groot genoeg kan zijn.
Ik ga voor de SUV Equinox klasse: erg gunstig in prijs (USAreisen heeft er een aparte prijsklasse voor) en je krijgt een robuuste auto mee (vaak een maatje groter).
Bijgevoegd de Jeep Grand Cherokee die ik twee jaar geleden meekreeg.
http://img697.imageshack.us/img697/6251/aaimg1757.jpg
#5 - 04-12-2009, 21:26 uur

Steson

 :o
Echt een onwijze gave bak !!!
Wij hebben voor 15 dagen een SUV en op twee eilanden van Hawaii dezelfde klasse !!
Nu is dit bij Dollar, dus wij hopen ook op een Jeep Cherokee....... Lijkt me zooooo gaaf !!!
#6 - 04-12-2009, 22:29 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Floortje

Leuk die reacties! Iedereen heeft weer andere ideeën en dat vind ik super! Wat betreft het navigatiesysteem; meer mensen ervaring met of deze wel of niet nodig is? Wij gaan op de "bonne fooi " dus wellicht is het dan wel handig om de motels te vinden na een lange dag rijden? Aan de andere kant, we hebben een Iphone en deze heeft natuurlijk ook navigatie mogelijkheden. Welke ervaring hebben anderen met compactklasse auto's? Met zulke grote afstanden is een wat grotere en luxere wagen wellicht geen overbodige luxe? Ik vind het eigenlijk zo'n zonde van mijn geld om veel aan een auto uit te geven... Maar ja we zullen er wel heel wat uurtjes in vertoeven.... Jullie zien het ik ben er nog niet uit....
#7 - 05-12-2009, 00:02 uur

Mrjn

Wij gebruiken de navigatie echt alleen maar wanneer we snel iets willen vinden in een stad, maar meestal is het niet nodig. Met kaarten (de RandMcNally Road Atlas) en borden kun je het prima doen. De meeste motels vind je langs de interstates en ze worden goed aangegeven. Daarvoor heb je zeker geen navigatie nodig.

Mijn ervaring met compact cars, is dat ik die nog nooit heb gekregen, ondanks dat ik ze wel huurde. Meestal had een verhuurstation er maar een paar en die worden dan vaker verhuurd aan alleengaanden, omdat die niet zo'n grote auto nodig hebben. Ik weet alleen niet hoe dat nu is. Ik zou me kunnen voorstellen dat ze meer compacts hebben, omdat er meer vraag naar is. Dus ik durf de gok niet te nemen. Ik heb ooit 8 weken in een intermediate rondgereden, 4 weken met ons 2 en 4 weken alleen en nooit het gevoel gehad dat de auto te klein was.
#8 - 05-12-2009, 10:12 uur

babarage

nodig is een groot woord, het kan handig zijn inderdaad als je even ergens precies moet wezen.  we hadden er gratis en voor niks een hertz never lost systeem inzitten vorig jaar en we hadden een tomtom bij ons.  al met al werd het ongeveer één keer per dag aangezwengeld (één van beide systemen) om de weg naar een specifiek iets te vinden, de rest van de tijd reden we op de kaart.  we hadden die winkels/hotels etc ook wel zonder navigatie gevonden maar het is wel makkelijker.

voor wat betreft de iphone, ja daar kan je ook hopen mee maar helaas werkt dat kreng voor dat soort dingen praktisch alleen maar als je roaming hebt aanstaan, maw je zit dan een soort van mobiel te internetten en das nogal duur!  ik heb hem een paar keer gebruikt daar om wat op te zoeken en ik zag het goed terug in de rekening....

Leuk die reacties! Iedereen heeft weer andere ideeën en dat vind ik super! Wat betreft het navigatiesysteem; meer mensen ervaring met of deze wel of niet nodig is? Wij gaan op de "bonne fooi " dus wellicht is het dan wel handig om de motels te vinden na een lange dag rijden? Aan de andere kant, we hebben een Iphone en deze heeft natuurlijk ook navigatie mogelijkheden.

#9 - 06-12-2009, 13:45 uur

Chris RTA

Hoi,

Wij hebben de eerste paar jaar in Amerika zonder navigatie gedaan. Dat is best te doen.
De laatste drie jaar met Navigatie. onder andere op mijn telefoon.(tomtom) Het voordeel is dat je veel sneller weg kunt rijden en minder met die kaart voor je neus zit. Het rijd heel ontspannen omdat tomtom je er netjes voor de deur afzet. Mijn telefoon had geen raoming nodig om TomTom te gebruiken. Dus geen onverwachte kosten voor mij.

Daar huren is geen optie, dat kost 10 dollar per dag. Voor die prijs kun je er makkelijk 1 kopen op marktplaats ofzo en er kaarten van Amerika op laten gooien door iemand die daar verstand van heeft. Of misschien krijg je ze er al bij.

En ook het zoeken naar restaurants/hotels/benzine stations/etc is superfijn met navigatie. Ook dat je kan zien wat je aankomst tijd is etc.

#10 - 06-12-2009, 23:47 uur

JoeSee

Een Rand mc.Nally kost bij Wallmart ongeveer 3,5 dollar. Wij redden ons er prima mee. Wegen zitten er logisch in elkaar daar.
#11 - 08-12-2009, 10:45 uur

Floortje

Ik denk dat ik dan liever voor de iets luxere auto ga en dan geen navigatiesysteem erbij neem.
Een midzise SUV. Iemand ervaring mee?
En hoe zit het met verkzekeringen e.d.? Met welk autoverhuurbedrijf hebben jullie de beste ervaring?
#12 - 08-12-2009, 19:46 uur

JoeSee

Ik denk dat ik dan liever voor de iets luxere auto ga en dan geen navigatiesysteem erbij neem.
Een midzise SUV. Iemand ervaring mee?
En hoe zit het met verkzekeringen e.d.? Met welk autoverhuurbedrijf hebben jullie de beste ervaring?

Ben je jonger dan 25, neem dan Gold underage pakket. Ben je ouder dan 25 dan bepaal je zelf wat je neemt.
Wij huren altijd naar grote tevredenheid bij Aloma, Full Size met Gold verzekeringspakket.
#13 - 08-12-2009, 21:12 uur

bedeve

In de discussie over autohuur op dit forum zijn er regelmatig mensen die naar een dure oplossing verwijzen.
Bijv : het direct huren bij Alamo /Hertz etc.

Het huren via een broker is altijd goedkoper.
Blijft er de vraag bij welke broker je het beste uitkomt.
Op basis van ervaringen kom ik steeds weer terecht bij www.eautohuur.nl
#14 - 09-12-2009, 10:51 uur

JoeSee

In de discussie over autohuur op dit forum zijn er regelmatig mensen die naar een dure oplossing verwijzen.
Bijv : het direct huren bij Alamo /Hertz etc.

Het huren via een broker is altijd goedkoper.
Blijft er de vraag bij welke broker je het beste uitkomt.
Op basis van ervaringen kom ik steeds weer terecht bij www.eautohuur.nl


Ik boek altijd via een reisburo tezamen met vlucht en ben dan goedkoper uit dan via eautohuur.nl en val bovendien nog eens onder SGR/ANVR omdat het als pakketreis wordt gezien.
Let vooral goed op het verzekeringspakket bij online-zelf-boeken, voorkom onderverzekering.
#15 - 09-12-2009, 11:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15