Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wanneer is de beste periode om je reis te boeken naar LA?

Discussie gestart

VicFirth2111

Ik ga in augustus 2016 naar Los Angeles voor een maand. Velen zeggen voor de goedkoopste vluchten dat je ze negen maanden op voorhand moet kopen, anderen zeggen rond januari, nog anderen zeggen last-minute... Wat denken jullie?

(Het kan zijn dat deze vraag al ergens eens is gesteld, maar ik kan ze niet vinden  :( )

Bedankt!
#1 - 11-11-2015, 15:40 uur

Skydriver

Ik ging daar vroeger ook op af, maar volgens mij maakt het vandaag de dag niet veel meer uit. Gewoon de prijzen continu een beetje in de gaten houden..
#2 - 11-11-2015, 16:38 uur
The USA....What else?

melvin

Zelf heb ik ook het idee dat het tegenwoordig weinig verschil maakt wanneer je je vlucht boekt. Wij zijn gewend minimaal een half jaar van tevoren te boeken. Maar dit komt meestal ook omdat we al een jaar van tevoren weten dat we gaan en dan zijn we vaak ongeduldig en gaan we rustig aan al alles boeken. Natuurlijk kun je altijd naar aanbiedingen kijken en zo heb je bijvoorbeeld de KLM wereldweken, hier heb ik zelf geen ervaring mee. Ook last-minutes zijn, naar mijn mening, niet meer wat ze waren.
Enige wat ik je kan aanraden is om zeker niet pas enkele dagen van tevoren te boeken. Dit was bij mij 2 maanden geleden noodzaak, door vertragingen bij het visum, en hierdoor betaalde ik zeker 200 euro meer. Ik geloof dat ik mijn vlucht toen 5 dagen  van te voren heb geboekt.

Kijk wel zeker ook naar verschillende vertrek luchthavens. Zo vertrek ikzelf meestal via Brussel of Dusseldorf, dit kan zeker goedkoper zijn.
#3 - 11-11-2015, 17:32 uur
« Laatst bewerkt op: 11-11-2015, 17:34 uur door melvin »
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Skydriver


Kijk wel zeker ook naar verschillende vertrek luchthavens. Zo vertrek ikzelf meestal via Brussel of Dusseldorf, dit kan zeker goedkoper zijn.
Vergeet Frankfurt niet!! Dat was vorig jaar aanzienlijk goedkoper!
#4 - 11-11-2015, 19:50 uur
The USA....What else?

jetusa

Augustus is volop hoogseizoen.Mijn ervaring is dat je dan de hoofdprijs betaald. In principe is het met lijnvluchten zo dat hoe eerder je boekt hoe goedkoper. Er worden eerst X aantal seats voor de laagste prijs verkocht, dan x aantal seats voor de volgende categorie en zo steeds duurder. Nu kan de maatschappij natuurlijk altijd een 'sale' er in gooien als vluchten niet vol raken, of om mensen te lokken. Sales zijn meestal voor periodes dat het minder druk is. Ik heb zelden de maanden juli en augustus in de aanbieding zien staan.

De enige maatschappijen die de laatste stoelen in de uitverkoop gooien dat zijn chartermaatschappijen en vakantievliegers.
Voor LA is dat misschien ArkeFly? Maar dan heb ik het echt over last minute, dus een paar weken voor vertrek. En dan moet je genoegen nemen met de keuze die er nog is qua data. Als je gebonden bent aan bepaalde data dan wordt het een hele gok.

Er zijn ook weleens "aanbiedingen" op bijvoorbeeld expedia, die te mooi zijn om waar te zijn. Dan vlieg je bv via Londen, maar wel eerst naar City of Gatwick en verder vanaf Heathrow. Moet je zelf zorgen dat je daar komt.
Of in de middag naar Heathrow en de volgende dag pas verder. mag je nachtje (en groot deel dag) op Heathrow rondhangen.

Zoek komende tijd op verschillende sites, houd de prijzen in de gaten en als je denkt dat is een mooie prijs, dan boeken en niet meer kijken.
#5 - 11-11-2015, 19:57 uur

Jez

Zoek komende tijd op verschillende sites, houd de prijzen in de gaten en als je denkt dat is een mooie prijs, dan boeken en niet meer kijken.

Dit advies van Jetusa vind ik de beste! Ik heb zelf net tickets voor september geboekt, omdat ik een hele mooie prijs tegen kwam. Misschien is het in januari - als bijvoorbeeld Connections.be de aanbiedingsmaand heeft - goedkoper. Misschien ook niet. Daarom heb ik nu geboekt en zal ik niet meer kijken!

Ik weet even niet wat de prijzen in een augustusmaand doen, maar normaal is voor LA 650,- een acceptabele prijs, 600,- een mooie en alles daaronder geweldig. Via Skyscanner.nl kun je snel en makkelijk de voordeligste tickets vinden.
#6 - 11-11-2015, 21:25 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

melvin


Kijk wel zeker ook naar verschillende vertrek luchthavens. Zo vertrek ikzelf meestal via Brussel of Dusseldorf, dit kan zeker goedkoper zijn.
Vergeet Frankfurt niet!! Dat was vorig jaar aanzienlijk goedkoper!

Klopt heb ik vorig jaar ook veel naar gekeken inderdaad ;)!
Ik zelf heb het patroon nog niet ontdekt wanneer, welke luchthavens en welke websites ze goedkoper en duurder zijn. Zo vind ik ook dat de prijzen elk jaar wel erg verschillen. Vorig jaar vond ik namelijk de prijzen wel heel erg duur t.o.v. de voorafgaande jaren, wij keken dan wel altijd voor het hoogseizoen (juli/augustus). Daarom zou ik gewoon veel verschillende mogelijkheden bekijken en een beetje spelen met de luchthavens en ook zeker eens een dag eerder of later bekijken. Zo scheelde het voor ons vorig jaar meer dan 100 euro per ticket als we een dag eerder zouden gaan dan gepland, natuurlijk geboekt, een extra nacht hotel kost veel minder, vooral omdat we met 6 personen waren!
#7 - 11-11-2015, 21:52 uur
« Laatst bewerkt op: 11-11-2015, 21:54 uur door melvin »
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Rob-010



Ik weet even niet wat de prijzen in een augustusmaand doen, maar normaal is voor LA 650,- een acceptabele prijs, 600,- een mooie en alles daaronder geweldig. Via Skyscanner.nl kun je snel en makkelijk de voordeligste tickets vinden.
[/quote]

Dit zijn tickets heen naar LAX en terug van LAX voor die prijs?

Ik kijk voor  AMS-Phoenix heen en terug vanaf LAX- AMS zit ik gemiddeld 1000,-
Zoek ik dan verkeerd of moet ik vanaf een andere locatie dan AMS
#8 - 12-11-2015, 10:06 uur

Skydriver

Gewoon proberen, je bent een avondje zoet, maar dat heeft ook wel weer wat!
#9 - 12-11-2015, 16:21 uur
The USA....What else?

melvin



Ik weet even niet wat de prijzen in een augustusmaand doen, maar normaal is voor LA 650,- een acceptabele prijs, 600,- een mooie en alles daaronder geweldig. Via Skyscanner.nl kun je snel en makkelijk de voordeligste tickets vinden.

Dit zijn tickets heen naar LAX en terug van LAX voor die prijs?

Ik kijk voor  AMS-Phoenix heen en terug vanaf LAX- AMS zit ik gemiddeld 1000,-
Zoek ik dan verkeerd of moet ik vanaf een andere locatie dan AMS

Denk niet dat het voor topic starter interessant is om te kijken naar andere vliegvelden. Aangezien topic starter zijn/haar (kan even niet zo snel geslacht van topic starter zien) vader gaat bezoeken die in LA woont. Ik neem aan dat je dan zowel van LAX heen als terug vliegt? Ik heb zelf even snel gekeken en zag prijzen rond de 700 voor LAX retour in augustus 2016. Met iets beter zoeken en meerdere sites bekijken zou dit zeker minder kunnen zijn! Dus rond de 650 zou inderdaad geen probleem moeten zijn, met wat geluk zelfs minder.
#10 - 12-11-2015, 16:37 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Marianne

@Melvin: TS kan toch vanaf een ander vliegveld dan Schiphol naar LAX vliegen?
Ik ben wel beneiuwd waar je die prijzen van 700 euro ziet. En voor welke data? Het goedkoopste wat ik zie via Kayak en Scyscanner voor 1 tot 29 augustus is iets onder de 900 euro - en dan vlieg je met Aeroflot.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je in het hoogseizoen voor minder dan 650 euro naar LA vliegt. Als ik een prijs van 800 euro zou zien zou ik meteen boeken.

Marianne

#11 - 12-11-2015, 19:44 uur

Old Faithful

Ergens rond 20 augustus is de overgang van hoogseizoen naar laagseizoen. Dat scheelt al snel enkele honderden euro's. Als een vertrek rond 20 augustus vanaf Düsseldorf mogelijk is, zie ik een vlucht bij Air France voor ongeveer 650  euro. Vertrek van Amsterdam of eerder vertrekken is aanzienlijk duurder.

Succes bij het zoeken.
#12 - 12-11-2015, 20:06 uur
Groet,

Old Faithful

melvin

@Melvin: TS kan toch vanaf een ander vliegveld dan Schiphol naar LAX vliegen?
Ik ben wel beneiuwd waar je die prijzen van 700 euro ziet. En voor welke data? Het goedkoopste wat ik zie via Kayak en Scyscanner voor 1 tot 29 augustus is iets onder de 900 euro - en dan vlieg je met Aeroflot.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je in het hoogseizoen voor minder dan 650 euro naar LA vliegt. Als ik een prijs van 800 euro zou zien zou ik meteen boeken.

Marianne

Sorry voor de verwarring, ik gaf natuurlijk in mijn eerste post al aan dat het zeker beter is om meerdere vertrekvliegvelden te bekijken in Europa. Maar in mijn laatste post bedoelde ik dat het niet nodig zal zijn voor topic starter om vanuit de US naar andere vliegvelden te kijken, dit zal heen en terug op LAX zijn, aangenomen dat topic starter gewoon in LA bij de vader blijft. Dan is het niet nodig om bijvoorbeeld Phoenix als terugvlucht te pakken zoals Rob aangeeft. We bedoelen dus hetzelfde ;)!

Ik had zostraks maar even snel de tijd om te reageren en heb toen ook skyscanner gebruikt om dit even op te zoeken. Ik keek vanaf Brussel van 1 t/m 26 augustus. Toen vond ik dit voor 733 euro: http://www.skyscanner.nl/transport/d/brus/2016-08-01/laxa/laxa/2016-08-26/brus?adults=1&children=0&infants=0&cabinclass=economy#results

Ik keek toen even snel naar de prijs en aankomsttijd. Maar nu ik dus doorklik naar de site zelf waar je vlucht zou boeken zie ik zelf dat je dan met Turkish Airlines vliegt met een tussenstop in Istanbul met een wachttijd van meer dan 10 uur op de heenweg, dus totaal 28 uur durende reis. Ik zelf zou dit niet boeken, maar goed sommige mensen zouden deze vlucht misschien boeken aangezien je dan 200 euro per ticket scheelt (zeker als ze met meerdere personen reizen). Ik zie inderdaad dat de andere vluchten allemaal boven de 900 euro zitten.
#13 - 12-11-2015, 20:48 uur
« Laatst bewerkt op: 12-11-2015, 20:53 uur door melvin »
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Jez

Maar nu ik dus doorklik naar de site zelf waar je vlucht zou boeken zie ik zelf dat je dan met Turkish Airlines vliegt met een tussenstop in Istanbul met een wachttijd van meer dan 10 uur op de heenweg, dus totaal 28 uur durende reis. Ik zelf zou dit niet boeken, maar goed sommige mensen zouden deze vlucht misschien boeken aangezien je dan 200 euro per ticket scheelt (zeker als ze met meerdere personen reizen). Ik zie inderdaad dat de andere vluchten allemaal boven de 900 euro zitten.

Wat wel leuk is, is om er dan een stopover in Istanbul van te maken. Dat hebben wij vorige maand gedaan: naar Istanbul gevlogen, daar 2 nachten gebleven, toen "terug" naar Boston. Wij vonden TA een erg goede maatschappij (op de lange vlucht naar Boston en terug), waar je nog de ouderwetse service krijgt. En.... je mag naar de USA 2 koffers pp á 23 kilo meenemen! Volgend jaar gaan we naar Indonesië, weer met TA.  (Naar Amerika doen we het niet meer, omdat het een omweg van 6-7 uur is, maar voor deze ene keer was het een leuke trip.)
#14 - 12-11-2015, 23:24 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

melvin

Maar nu ik dus doorklik naar de site zelf waar je vlucht zou boeken zie ik zelf dat je dan met Turkish Airlines vliegt met een tussenstop in Istanbul met een wachttijd van meer dan 10 uur op de heenweg, dus totaal 28 uur durende reis. Ik zelf zou dit niet boeken, maar goed sommige mensen zouden deze vlucht misschien boeken aangezien je dan 200 euro per ticket scheelt (zeker als ze met meerdere personen reizen). Ik zie inderdaad dat de andere vluchten allemaal boven de 900 euro zitten.

Wat wel leuk is, is om er dan een stopover in Istanbul van te maken. Dat hebben wij vorige maand gedaan: naar Istanbul gevlogen, daar 2 nachten gebleven, toen "terug" naar Boston. Wij vonden TA een erg goede maatschappij (op de lange vlucht naar Boston en terug), waar je nog de ouderwetse service krijgt. En.... je mag naar de USA 2 koffers pp á 23 kilo meenemen! Volgend jaar gaan we naar Indonesië, weer met TA.  (Naar Amerika doen we het niet meer, omdat het een omweg van 6-7 uur is, maar voor deze ene keer was het een leuke trip.)

Heb ik inderdaad zo snel even niet aan gedacht! Dat klinkt inderdaad wel als een goede optie indien je zo'n stad ook eens wil zien. Vast een mooie stad om een paar dagen in door te brengen, Instanbul. 2 maanden geleden vloog ik met Iceland Air via Reykjavik naar NYC, in het vliegtuig en op de luchthaven zag ik toen ook allemaal reclame om een paar dagen een stopover in IJsland te maken. Het kost niks extra enkel een paar dagen en een hoteletje in Reykjavik. Met deze vlucht kon ik ook zonder extra bijbetalen een tweede koffer meenemen, erg handig want dit had ik zeker nodig! Volgende keer als ik naar de US vlieg overweeg ik zeker en paar dagen in IJsland te blijven!
#15 - 13-11-2015, 01:41 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15