Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Was het maar mei 2010 .....

Discussie gestart

JoeSee

Nieuw!
Beste mensen,

De route die hier stond is inmiddels helemaal omgegooid.  
Ook Ine bedankt voor het meedenken !
#1 - 12-11-2009, 21:08 uur
« Laatst bewerkt op: 17-11-2009, 07:25 uur door JoeEsE »

Marianne

Wat heerlijk om in mei zo'n reis te kuneenn maken! Ik denk dat je over het algemeen heerlijke temperaturen zult hebben.
Ik vind wel dat jullie erg weinig meerdere dagen op dezelfde plek zitten. Zeker met een tent en met kleine kinderen lijkt me dat wel wat onrustig. Kun je niet hier en daar wat langer op 1 plek blijven? Bijvoorbeeld 2 nachten Grand Canyon in plaats van 1 nacht Flagstaff en 1 nacht GC.
De eerste dag San Diego zou ik overslaan, dan kun je meteen vanuit LA naar Joshua Tree. Eventueel doe je die dag San Diego nog op het laatst erbij.
Waarom zou je bij Bryce in een motel gaan zitten? Ik vind de camping bij Ruby's prima. Je zou ook ter afwisseling daar in een cabin kunnen gaan zitten, het kan 's nachts nog wel vriezen. Ik weet niet of dat ook voor Capitiol Reef geldt. Ik zou sowieso goede slaapzakken meenemen, ook in Sequoia kan het koud zijn.
Tussen Las Vegas en Sequoia zou je natuurlijk door Death Valley kunnen rijden, maar als je naar Bakersfield gaat is een stop bij Calico misschien wel leuk. Je kunt daar ook kamperen. Zie hier.
In San Diego heb je naast Sea World natuurlijk ook de Zoo. En misschien nog een dagje strand?

Marianne
#2 - 12-11-2009, 21:39 uur

jerbia

Wij hebben vorig jaar begin mei in Torrey overnacht en ik heb even voor je gespiekt op onze weblog; het was die dag 28°C  :afro:
#3 - 13-11-2009, 00:34 uur

JoeSee


Bedankt voor het meedenken Marianne.
We vliegen op LAX en reizen gelijk door naar Holiday Inn Express in Garden Groove, vanaf daar is het niet zover naar San Diego. In San Diego hebben we een hele leuke camping ontdekt (met zwembad jacuzzi, hottub, speeltuin), dichtbij het strand en op 5 minuten van Sea World. Het heet Campland on the beach en het is heerlijk relaxed om daar de reis te beginnen en te eindigen.

We hoeven niet echt meer op "ontdekkingstocht". Alle plekjes staan al op de foto  ;D vandaar dat we niet erg lang op dezelfde plaats blijven. Het is nu nog een conceptvorm en moet nog eens goed vanuit kinderogen helemaal doorgenomen worden.
Dit jaar hebben de Grand uitgebreid bekeken (een volle dag, zonder reistijd), maar onze dochter wil heel graag weer naar "de grote kloof", vandaar dat een middag voor ons wel genoeg is, maar je hebt gelijk dat het rustiger is om vanuit Petrified rechtstreeks er naar toe te gaan. Die tip nemen we mee.

#4 - 14-11-2009, 08:03 uur
« Laatst bewerkt op: 14-11-2009, 08:26 uur door JoeEsE »

JoeSee

Wij hebben vorig jaar begin mei in Torrey overnacht en ik heb even voor je gespiekt op onze weblog; het was die dag 28°C  :afro:

Dank je Bianca !
Weet jij toevallig nog iets leuks tussen Phoenix en Petrified ? We overnachten in Lost Dutchman S.P. en willen binnendoor naar Fool Hollow Lake.
Heb je verder nog tips voor me ?
#5 - 14-11-2009, 08:13 uur

Ine

Een aantal jaren geleden hebben wij een stop gemaakt bij Fool Hollow lake (in de buurt van Holbrook, Az). Het is een state park, je moet toegang betalen. Wij kwamen aan het eind van de dag om even een wandeling en wat foto's te maken. Het park zou ca. 1 uur later sluiten en daarom vond men dat wij in dat geval init hoefden te betalen. Het zag er mooi uit, maar kan er verder weinig van vertellen. Wij sliepen toen in een hotel in Holbrook.

Hou in Mei wel rekening met soms koude nachten (zeker in  een tent..) Parken als Bryce, Grand Canyon e.d. liggen op ca. 2000 meter, dus zelfs een lichte nachtvorst kan mogelijk zijn. Overdag warmt het wel snel op.
#6 - 14-11-2009, 10:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15