Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

wat denken jullie hiervan ?

Discussie gestart

sunshine

wij denken eraan om de tour van connections te nemen met extra dagen in las vegas.

wij beginnen onze tour in los angeles
van daaruit gaan wij naar santa barbara en overnachten we in san simeon
via highway 1 maken we een tussenstop in monterey en zo verder naar san francisco
daar hebben we dan 2 dagen om te spenderen
dan rijden we verder door naar yosemite national park
met een overnachting in fresno.
dan gaan we verder naar death valley en naar Las vegas
waar we dan 4 dagen blijven.
en van daaruit gaan we terug naar los angeles
waar we 2 dagen blijven



#1 - 23-03-2010, 20:14 uur

Marianne

Hallo,

Het is wat lastig beoordelen zo. Begrijp ik goed dat je van SF naar Fresno rijdt en dan onderweg Yosemite gaat bekijken? Of heb je daar ook nog een overnachting? Wanneer gaan jullie? Je zou ook via de Tioga Pass naar Death Valley kunnen rijden, wel zo mooi. Maar hij moet wel open zijn natuurlijk.
Als je de route per dag opschrijft krijg je een beter beeld van de tijd die je overal hebt. Je schrijft nu dat je 2 dagen LA hebt, maar je hebt ook nog de rijdag tussen Las Vegas en LA, dus hou er rekening mee dat je dan minder tijd voor LA over houdt.

Als je aangeeft waar jullie belnagstelling naar uitgaat (geen natuur?) is het makkelijker om goede tips te geven.

Marianne
#2 - 23-03-2010, 20:44 uur

sunshine

hopelijk is dit duidelijker..


vlucht : brussel - LA

dag1: aankomst in LA

dag2: LA >  Santa Barbara > San simeon (386 km)
overnachting in san simeon

dag 3: San simeon > Monterey > San Francisco ( 339km)
overnachting in San Francisco

dag 4: San Francisco
Overnachting in San Francisco

dag 5: San Francisco > Yosemite National Park > Fresno ( 458 km)
Overnachting in Fresno

dag 6: Fresno > Death Valley > Las Vegas (640 km) ( rijdag fresno naar las vegas )
overnachting in Las Vegas

dag 7 : Las Vegas

dag 8: Las Vegas

dag 9: Las Vegas

dag 10: Las Vegas

dag 11: Las Vegas > Los Angeles ( 439 km)  ( dit is die rijdag waar je het over had  dus er zijn nog 2 dagen over in LA )

dag 12: LA 

dag 13: LA

terugreis naar België

ik hoop dat dit schema een beetje duidelijker is :-)
het is de eerste keer dat ik op een forum vertoef en ik moet er duidelijk aan wennen :-)

maar idd dat is de bedoeling, je heb het toch goed begrepen :)

wij vertrekken 15 mei
en aangezien wij op de laatste minuut beslist hebben om te gaan.. moet ik alles nog een beetje uitzoeken
de eerste keer: vliegtuig en eerste keer zo'n roadtrip
we staan eigenlijk voor alles open.. we willen de sfeer van alles een beetje opsnuiven ..
het is niet zo dat we gaan om uren te wandelen in de natuur.. we willen het allemaal zien en beleven .. zowel de steden als de natuur

#3 - 23-03-2010, 21:12 uur

Martin Obbe

Waarom een overnachting in Fresno? Familie, vrienden? Ik kan me althans geen andere reden bedenken waarom je in Fresno zou willen overnachten. Als de Tioga Pass open is,  zou ik Yosemite aan de oostkant verlaten richting Mono Lake / Death Valley. Veel mooier dan de route via Fresno.

Martin
#4 - 23-03-2010, 21:16 uur

Marianne

Dit is heel duidelijk zo!
Zoals Martin zegt, ja, zeker via de Tioga Pass, en als het lukt een overnachting in Yosemite. Prime time voor Yosemite in mei!! En dan er alleen maar doorheenrijden? Ik zou er minstens 2 nachten blijven om nog iets te kunnen doen daar. Er zit anders wel heel erg weinig natuur in de reis.
De Tioga Pass is wel een risico.
Ik weet dat er mensen zijn die geen genoeg kunnen krijgen van Las Vegas, maar is 4 volle dagen op zo'n korte reis niet wat veel?  :-\
Een overnachting in Death Valley kan ik aanraden, zie bijvoorbeeld ons 2008-verslag voor foto's. Er blijft dan nog steeds voldoende tijd over voor Las Vegas.

Marianne
#5 - 23-03-2010, 21:29 uur

Hans B

Zoals in de eerste post staat is het een TOUR van Connections, een reis uit een reisgids dus.
Dan heb je volgens mij weinig mogelijkheden om wijzigingen aan te brengen.

Sunshine,
als je zelf een route gaat samenstellen heb je veel meer vrijheid.
#6 - 24-03-2010, 10:24 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Damien666

Zo een tour van Connections kan altijd nog volgens eigen wens aangepast of aangevuld worden.
#7 - 24-03-2010, 11:39 uur

Tet14

Ik neem aan dat Damien er verstand van heeft -lol- dus als die tour nog aan te passen is zou ik dat zeker doen. Fresno is een populaire stop bij reisorganisaties, goedkope lodging. Een tour die 4 dagen voor LV uittrekt en zo weinig tijd voor Yosemite en voor Death Valley zou niet mijn keus zijn maar we zijn allemaal anders gelukkig.
Tet
#8 - 24-03-2010, 12:50 uur

sunshine

Oke super bedankt !
ja idd de tours van connections kan je helemaal naar wens aanpassen..
dus dat is wel gemakkelijk
misschien moet ik toch maar zelf een route uitstippelen :)

handig zo'n forum :)
#9 - 24-03-2010, 13:54 uur

Hans B

misschien moet ik toch maar zelf een route uitstippelen :)

Ja, zelf doen
#10 - 24-03-2010, 16:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Yessica


ja idd de tours van connections kan je helemaal naar wens aanpassen..
dus dat is wel gemakkelijk
misschien moet ik toch maar zelf een route uitstippelen :)

Ik nam zo'n samengestelde tour in het begin altijd als leidraad en plakte er dan hier en daar nachtjes aan vast, want veel van die routes zijn 'overal geweest niks gezien' reizen. Maar je kunt altijd kijken hoeveel het gaat kosten als je bij connections verlengt hier en daar en hoeveel het kost als je het zelf boekt. En aangezien je voor de eerste keer gaat reizen is het misschien toch wel fijn een reisorganisatie achter de hand te hebben, als er bijvoorbeeld problemen zijn of je hebt hulp nodig. Als je wat meer doorgewinterd bent kun je altijd het nog helemaal zelf gaan doen. (En je gaat heus nog wel vaker terug hoor  ;) )
#11 - 24-03-2010, 20:31 uur



Marianne

Je kunt altijd eens kijken waar zijn mee komen, en vlucht en huurauto boeken bij een reisorganisatie is prima. Overnachtingen zou ik niet snel laten doen, dat doe ik veel liever zelf. Is ook helemaal niet eng of riskant, want je kunt het ook altijd weer aanpassen. En dat kan niet als je via een reisorgansiatie boekt.
Als je de accomodatie wel via Connections doet, check dan eerst op het forum of de locaties en motels goed zijn.

Marianne
#12 - 24-03-2010, 20:58 uur

sunshine

ja dat was mijn idee ook..
aangezien wij echt nog leken zijn op het gebied van reizen
dacht ik dat dit wel een goed idee was..
vlucht geboekt
en dan de reisorganisatie achter de hand te hebben, als er iets gebeurd
we hebben namelijk zelfs nog nooit gevlogen :)
en mss moet ik dan toch maar de route nemen en daar enkele dagen verder aan vast maken
zodat er toch wat ademruimte is..
ik denk erover na :)
#13 - 25-03-2010, 13:03 uur

jellevr

Wij dachten ook eerst 1 van de standaard roadtrips van Connections te boeken, maar zijn uiteindelijk toch tot het besluit gekomen dat we de route zelf nog interessanter konden maken. We hebben uiteindelijk onze route zelf uitgestippeld en vluchten, huurauto + enkele hotels bij een onafhankelijk reisbureau geboekt.
Je kan in dit topic onze route vinden: http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,9803.0.html
#14 - 29-03-2010, 17:17 uur

wama

Wij hebben ook bij Connections geboekt en de reis een beetje naar onze wensen aangepast.
We wilden familie bezoeken in Florence (Arizona).
We hebben ook verlengd in San Francisco en Las Vegas.
Heb een blog aangemaakt met onze route en stopplaatsen.
Jullie kunnen hem bekijken op volgende link:
http://blog.seniorennet.be/1948guido/
Tijdens de reis gaan we dit blog om de 2 a 3 dagen bijwerken.
Zodat familie en vrienden ons een beetje kunnen volgen.
Willen jullie ons ook volgen? Schrijf dan je emailadres in de malinglijst op het blog.
Groetjes
Guido
#15 - 29-03-2010, 17:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15