Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

wat denken jullie over SF - yosemith - mammoths lake

Discussie gestart

stephmesmaekers

hallo,

Het begin van onze reis ziet er zo uit:
8 september aankomst SF 3 nachten slapen daar
vertrek op 11 september richting yosemith park, maar wel eerst slapen in Mariposa
de volgende dag (12 september ) vertrek richting mammoths lake via tioga pass

kortweg is het zo:
SF (slapen) - Mariposa (slapen) - door yosemith park rijden/bezoeken - Mammoth lakes (slapen) .....

Maar ik was hier zowat aan't rondsurfen en ik vraag me af of het niet beter is om in yosemith park zelf te slapen ... Maar het enige dat ik kan vinden en niet te duur is, is zoiets dat heet als Housekeeping Camp of curry village, maar dat is steeds in een tent (ofwel in een hotel dat veel te duur is) ...

heeft iemand hier ervaring mee, met die plaatsen of heeft mss iemand een ander voorstel?
we hebben al een moteltje vastgelegd in mariposa maar dat kan ik nog annuleren, dus als er een beter voorstel is voor in of rond yosemith park te slapen, dan zou dat super zijn!

we hebben de auto in SF gehuurd vanaf 10u30 (mag je er dan ook vroeger om?), dus het zou wel haalbaar moeten zijn om op tijd in yosemith aan te komen.

alvast bedankt

steph
#1 - 19-03-2010, 14:02 uur

Ine

Mariposa is een flink eind van Yosemite verwijderd. Kijk eens naar de Cedar Lodge in El Portal, dat is al een stuk dichterbij.
Ik heb geen ervaring met de tenten in Yosemite, maar hoogstwaarschijnlkijk krijg je daar wel een reactie op van Marianne.
verder is jullei tijd in Yosemite wel heel erg kort....Nauwelijks tijd om de wandelen helaas.
Als je bijv. zowel de Sequioabomen in eht zuiden, Glacier Pt. etc wilt doen dan wordt het vrij krap.
Je kunt overwegen als je toch maar 1 dag gaat om dan niet in Mammoth Lakes maar in Lee Vining te gaan slapen. Scheelt ook weer een stuk tijd.
#2 - 19-03-2010, 14:53 uur

Marianne

Wij hebben al meerdere keren in Housekeeping Camp overnacht, en wij vinden dat geweldig. Maar ik merk dat veel mensen toch wel op luxe zijn gesteld, en als dat bij jullie ook het geval is kan ik het niet aanraden. Maar wil je midden in het park zitten, een vuurtje kunnen stoken, aan de Merced River zitten, dan is het erg mooi. Tenten in Curry Village zijn iets minder basic, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Bij Housekeeping Camp zul je beddengoed moeten huren, of zelf iets mee moeten nemen.

Zie ons 2006 verslag vanaf 12 augustus voor Housekeeping Camp.

Marianne
#3 - 19-03-2010, 15:07 uur

stephmesmaekers

Wij hebben al meerdere keren in Housekeeping Camp overnacht, en wij vinden dat geweldig. Maar ik merk dat veel mensen toch wel op luxe zijn gesteld, en als dat bij jullie ook het geval is kan ik het niet aanraden. Maar wil je midden in het park zitten, een vuurtje kunnen stoken, aan de Merced River zitten, dan is het erg mooi. Tenten in Curry Village zijn iets minder basic, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Bij Housekeeping Camp zul je beddengoed moeten huren, of zelf iets mee moeten nemen.

Zie ons 2006 verslag vanaf 12 augustus voor Housekeeping Camp.

Marianne

O leuk dat je ervaring hebt met Housekeeping Camp. Het is toch zo dat je als je maar voor 2 reserveert je ook echt maar met 2 in zo'n "tent" zit hé? want die zijn best groot als ik het zo lees op de site, maar idd het lijkt wel leuk, en daar we van 3 nachten SF komen dan zijn we nog fris en vol enthousiasme, dus een nachtje tent is geen probleem

maar hoe zit het daar met de beren? je mag geen eigen eten hebben of zo?
en zijn die dekens warm genoeg, want wij ztten verder nooit in tenten dus gaan voor 1 nacht ook niet zoiets meenemen in de bagage.

alvast bedankt voor de info

steoh
#4 - 19-03-2010, 17:55 uur

stephmesmaekers

Hier ben ik weer, heb ondertussen de site over Housekeeping Camp nog eens goed gelezen. Het schrikt me wel een beetje af met die beren daar, maar als ik het goed begrijp lopen we geen risico als we alles in die kist steken die ergens bij de tent hoort, MAAR is die groot genoeg? we zijn wel maar met 2 personen dus 2 grote tassen met zeker nog wel 2 rugzakjes en waarschijnlijk ook wel eten daar ik graag "hamster" en eten in de auto heb.

iaw je loopt geen echt gevaar? Ik kan het me maar moeilijk voorstellen allemaal, ben eigenlijk al bang van spinnen, maar heb wel al m'n hele leven gecampeerd in frankrijk, dus camperen doe ik graag, maar heb natuurlijk nog nooit beren tegen gekomen

Hoe zit het met het weer in september in yosemith, want wij gaan op 11 september daar zijn en hebben dus niets mee om te camperen (we zouden dus die dekens huren). is dat haalbaar?

Is er een parking naast?

En de camping in curry village, is die ook leuk gelegen? vond het wel leuk dat je daar ontbijt kunt bijnemen.

alvast bedankt

stef
#5 - 19-03-2010, 19:56 uur

Marianne

Curry Village is ook prima gelegen, en er zijn meer voorzieningen. Ik denk dat het met de kou nog wel mee zal vallen, maar je kunt voor de zekerheid extra dekens vragen. Je kunt bij CV kiezen of je wel of geen ontbijt er bij neemt, het ontbijtbuffet is heel aardig bij CV, Als je in HKC overnacht kun je ook bij CV gaan onbijten, het is 1 halte met de shuttlebus, maar lopend is ook wel te doen.
Wij hebben nog nooit een beer bij de accommodatie gezien, daar zou ik me niet druk over maken. Als er beren in de vallei zitten, zijn er altijd rangers die er voor zorgen dat ze weggejaagd worden.
De bearbox is groot genoeg om een koelbos en etenswaren en toillettassen etc te kunnen herbergen. Wij waren met z'n vieren, en dat ging ook.

Btw: het is Yosemite en geen Yosemith. Klemtoon op de 2e lettergreep: jo SEH mi tie.

Marianne
#6 - 19-03-2010, 23:55 uur

Hans B

Overnachten in een park is natuurlijk altijd leuk.
Lukt dat niet kijk eens in Oakhurst of je daar kunt overnachten.
Het is 15 minuten rijden van de south entrance van het Yosemite NP.
Meteen na de entrance ligt de Mariposa Grove met de reuzen sequoia's.
Verder zou ik adviseren minimaal een dag extra in Yosemite NP te verblijven, want in de valley is veel te zien.
Daarbuiten zijn er ook prachtige wandelingen.
Vervolgens nog een volle dag voor de TIOGA ROAD en je ziet dat Yosemite gauw meer tijd in beslag neemt dan er eventjes door te rijden.
#7 - 20-03-2010, 09:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

stephmesmaekers

Curry Village is ook prima gelegen, en er zijn meer voorzieningen. Ik denk dat het met de kou nog wel mee zal vallen, maar je kunt voor de zekerheid extra dekens vragen. Je kunt bij CV kiezen of je wel of geen ontbijt er bij neemt, het ontbijtbuffet is heel aardig bij CV, Als je in HKC overnacht kun je ook bij CV gaan onbijten, het is 1 halte met de shuttlebus, maar lopend is ook wel te doen.
Wij hebben nog nooit een beer bij de accommodatie gezien, daar zou ik me niet druk over maken. Als er beren in de vallei zitten, zijn er altijd rangers die er voor zorgen dat ze weggejaagd worden.
De bearbox is groot genoeg om een koelbos en etenswaren en toillettassen etc te kunnen herbergen. Wij waren met z'n vieren, en dat ging ook.

Btw: het is Yosemite en geen Yosemith. Klemtoon op de 2e lettergreep: jo SEH mi tie.

Marianne

dus je bagage gaat gewoon mee in de tent (minus alles dat ook maar een parfum kan afgeven?) of kan dat in de auto blijven?
#8 - 20-03-2010, 10:52 uur

Tet14

Niet in een soft top convertible ;)
#9 - 20-03-2010, 11:50 uur

stephmesmaekers

alé, heb net gereserveerd! Nu maar hopen dat er effectief dekens en slaapgerief ter beschikking is om te huren, want dat hebben we niet mee.

moesten er nog mensen zijn met tips en advies voor die beren, ga gerust je gang, beter goed voorbereid dan straks een beer op bezoek :)

bedankt voor alle tips in ieder geval

groetjes
stef
#10 - 20-03-2010, 20:20 uur

stephmesmaekers

Ja, nu denk ik plots aan iets:

je moet dus alles dat een parfum draagt of eetbaar is in dat kastje steken: maar wil dat dan ook zeggen dat wij geen parfum mogen aandoen? kunnen die beren eigenlijk in de tent?
#11 - 20-03-2010, 20:58 uur

koosv

Inderdaad dien je etenswaren en alles met een geur - in de ruimste zin van het woord - in het kastje te plaatsen, dus ook cosmetica, lege koelboxen, snoeppapiertjes etc. Beren kunnen zeer goed ruiken, vele malen beter dan de beste speurhond. En ze zijn slim. Zeer slim zelfs. De eerste versie van de bear-proof lockers hadden een sterke  veer in de sluiting. Die konden beren absoluut  niet openen . Mis! Binnen twee weken hadden enkele beren het helemaal uitgedokterd. Het boutje werd met de bek vastgehouden en de poot deed de rest. Gratis voedsel ! Er  worden per jaar door beren  tientallen auto's opengebroken die voedsel bevatten en het gebeurt zelfs bij lege auto's af en toe. Maar wees maar niet al te bang, als je het voedsel weghoudt gebeurt er niets. Althans in theorie haha...  loll
#12 - 21-03-2010, 00:01 uur

Bas_en_Es

Hi,

overal wordt je goed geinformeerd over de beren. Je moet alles uit je auto halen, want ze komen voglens mij eerder in de auto's dan bij de tenten. wij hadden alles in de bear box gepropt, maar we hadden geen slot. die kan je er wel kopen, maar het is dus handiger als je een klein slotje meeneemt van thuis. 's ochtend vroeg hoorden we rangers een beer wegjagen. ik hoorde mensen praten dat er 1 op de parkeerplaats was. We hebben tweemaal een beer gezien, maar dit was een heel eind van de vallei vandaan, ergens in de buurt van Crane flat. Het was twee keer op dezelfde plaats, dus of het dezelfde was?
VErder vond ik het vantevoren erg spannend, maar je staat hutjepmutje met je tent en bent dus absoluut niet alleen! Daarnaast doen de rangers er alles aan om de beren weg te houden. Geen zorgen dus, maar wel alles uit je auto, ander wordt ie mogelijk opengebroken (zie filmjes bij het visitor center)
Wij vonden het een ervaring om nooit te vergeten!
Veel pleizer alvast!
Gr,
Es.
#13 - 21-03-2010, 10:29 uur

Marianne

Geen zorgen inderdaad, ik heb nog nooit gehoord dat er beren in een tent komen. Zolang je al je etenswaren en andere ruikende dingen in de berenbox doet is er niets aan de hand.
Es, waarom zou je een slot meenemen? Ze zijn zonder slot al bear proof. Wij doen ze niet op slot, ik kan me niet voorstellen dat iemand er met onze chips of tandpasta vandoor zou willen gaan.

De beren zijn inderdaad ontzettend slim, er komen regelmatig nieuwe constructies, na een of 2 jaar hebebn de beren weer uitgedokterd hoe ze de boxes open moeten krijgen.

Marianne
#14 - 21-03-2010, 11:47 uur

koosv

Je hoeft inderdaad geen slot bij je te hebben, die boxen bevatten een dikke ketting met aan het eind een constructie met een haak (moeilijk uit te leggen, heb er geen foto van helaas). bij het vergrendelen heb je minstens je duim nodig en die hebben beren niet, die krijgen zo'n box dan ook niet open. het kan natuurlijk dat er een onderdeel weg is, zodat je een slot nodig hebt, maar dat is niet de bedoeling, want dan heeft het hele concept geen zin.
#15 - 21-03-2010, 11:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15