Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat denken jullie van deze route (NW US & Canada)?

Discussie gestart

kojtl1000

Hallo iedereen,

We zijn tot deze voorlopige route gekomen voor onze vakantie volgend jaar in juli:
- Brussel - Seattle
- Seattle - Vancouver
- Vancouver
- Vancouver - Whistler
- Whistler - Clearwater
- Clearwater - Jasper
- Jasper
- Jasper - Banff
- Banff
- Banff - Glacier
- Glacier - Kimberley
- Kimberley - Waterton
- Waterton - Kalispell
- Kalispell - Yellowstone West (bewust lange rijdag)
- Yellowstone West - Cody
- Cody - Jackson
- Jackson
- Jackson - ? (To be defined) (bewust lange rijdag, overnachting nog te bepalen --> eventuele suggesties?)
- ? (To be defined) - Mt Rainier
- Mt Rainier - St Helen - Seattle
- Seatlle
- Seatlle
- Seattle - Brussel

Wat denken jullie van deze route? Zouden jullie zaken anders doen? Het aantal dagen ligt vast, alsook het stoppen en starten in Seattle.

Bedankt.

Koen.
#1 - 20-10-2007, 20:06 uur

Jez

Hoi Koen,

Hoeveel dagen ga je dan? Ik begrijp het uitstapje naar Cody niet zo goed; kun je dan niet beter een extra dag in Yellowstone blijven? En wil je perse naar Yellowstone? Want misschien is Olympia NP een goede optie. Het lijkt me zo zonde om 2-3 dagen veel te moeten rijden alleen voor Yellowstone, terwijl er rondom Seattle ook veel mooie dingen te zien zijn. Dit park past misschien beter in een andere route.

Groetjes, Jez
#2 - 20-10-2007, 21:20 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

kojtl1000

Hoi Koen,

Hoeveel dagen ga je dan? Ik begrijp het uitstapje naar Cody niet zo goed; kun je dan niet beter een extra dag in Yellowstone blijven? En wil je perse naar Yellowstone? Want misschien is Olympia NP een goede optie. Het lijkt me zo zonde om 2-3 dagen veel te moeten rijden alleen voor Yellowstone, terwijl er rondom Seattle ook veel mooie dingen te zien zijn. Dit park past misschien beter in een andere route.

Groetjes, Jez

Hi Jez,

Bedoeling is om de eerste dag vanuit Yellowstone West de noordlus te doen in Yellowstone en dan door te rijden en te overnachten in Cody.  De volgende dag zouden we dan vanuit Cody de zuidlus doen om dan vervolgens door te rijden naar Jackson.
#3 - 20-10-2007, 21:35 uur

Marianne

Hoi Koen,

Hoeveel dagen ga je dan? Ik begrijp het uitstapje naar Cody niet zo goed; kun je dan niet beter een extra dag in Yellowstone blijven? En wil je perse naar Yellowstone? Want misschien is Olympia NP een goede optie. Het lijkt me zo zonde om 2-3 dagen veel te moeten rijden alleen voor Yellowstone, terwijl er rondom Seattle ook veel mooie dingen te zien zijn. Dit park past misschien beter in een andere route.

Groetjes, Jez

Hi Jez,

Bedoeling is om de eerste dag vanuit Yellowstone West de noordlus te doen in Yellowstone en dan door te rijden en te overnachten in Cody.  De volgende dag zouden we dan vanuit Cody de zuidlus doen om dan vervolgens door te rijden naar Jackson.

Dan blijft het vreemd om naar Cody te rijden, dat kost je ongeveer 2 uur vanaf Canyon (zonder de wegafsluitingen en overstekende bizons). De volgende dag moet je dan weer 2 uur terug rijden. Waarom niet in het park overnachten? Zeker als je zo weinig tijd hebt is een overnachting in het park aan te raden. Misschien handig om op twee verschillende plaatsen in het park te overnachten. Kijk op www.xanterra.com voor de mogelijkheden. Ik kan qua ligging Canyon Village aanraden, heel centraal. Bij het Lake Hotel zijn mooie cabins die ook gunstig liggen.

De tijd in Yellowstone blijft dan nog steeds erg krap. Misschien een dag Jackson vervangen voor een extra nacht in Yellowstone?
Ik ben het ook met Jez eens dat het eigenlijk beter is om niet naar Yellowstone te gaan; je kunt in Washington nog zoveel moois zien, en nu heb je noch voor Washington, noch voor Yellowstone/Grand Teton voldoende tijd.

Marianne
#4 - 20-10-2007, 22:53 uur
« Laatst bewerkt op: 20-10-2007, 22:55 uur door Marianne »

Vegas

Helemaal mee eens.
Je kunt denk ik beter Olympic NP erbij nemen en een stuk kust tot halverwege Oregon desnoods.
Verder is die route wel erg mooi (denk ik).
Volgend jaar september doe ik bijna dezelfde route, minus YS en Cody dus, maar wel met een stuk route 101 langs de Washington en Oregon kust.
Ik ga dan van Glacier terug richting Seattle en dan route 101 gedeeltelijk en via het binnenland van Oregon terug naar Seatlle, een schuine 8 vormige reis dus.
#5 - 26-10-2007, 16:04 uur

Patrick1971

Wij zijn van plan ook iets dergelijks te plannen voor volgende zomer.Je kan eens vergelijken op
de nieuwe topic Noord-west Vs en NP Canada.

Groeten,
#6 - 28-11-2007, 19:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15