Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

wat is wijsheid

Discussie gestart

frankko

Ik en mijn vriendin willen in sept '07 de volgende reis gaan maken;

3dgn La->1dg Pismo->2dgn S.F.->1 dg Lake Tahoe,->1dg Yosemite(Fresno)-> 1dg Seqoiua(Bakersfield), 1dg Las Vegas, 1dg Zion (St. George), 1dg Bryce (Page), 1dg Grand Canyon (Flagstaff), 1dg (Laughlin), 2 dg L.A. (totaal 16 overnachtingen)

Nu kan ik deze reis boeken via Exit reizen voor 2875.- compleet met Full Size auto (als je er bent ga je niet in een Kia Rio rijden wink). Ik heb eea nagekeken en een losse
ticket kost ong 1100.-, de auto bij dollar 310.- en ik ga ervan uit dat motels/hotels gem. 50.- per dag kosten (las vegas 33.- en S.F. 100.- per nacht) en dan kom ik op
zo'n 2.250.- ui en dit scheelt toch 600.-.

M.i. is het verstandig de reis zelf samen te stellen.  Wat is jullie  ervaring? Is er overal wel een motel te krijgen of moet ik reserveren?
Wat zijn goede betaalbare hotels in de bovenstaande plaatsen? Mis ik nog dingen in de reis of moet ik ergens langer/korter blijven?

Alle tips/ervaringen zijn welkom. Alvast bedankt!

ps alle bedragen zijn in Euro's
#1 - 29-12-2006, 12:42 uur

Vegas

Dag Frankko,

Het is hee; goed te doen om zelf de reis te organiseren.
Motels/hotels zijn er in overvloed en reserveren is echt nioet nodig vantevoren, zeker niet in september.
De prijs van de auto lijkt me wat laag voor 310,=. Is dat voor 16 dagen?
Ik denk dat je daar nog eens even naar moet kijken, volgens mij moet je daar nog minimaal 100 bij doen aan kosten ed voor een kleine auto.
Het ticket moet per stuk weer goedkoper kunnen. volgens mij moet je tickets kunnen vinden voor zo tussen de 500 a 800 euro per stuk.

Het grote voordeel van zelf regelen is dat je veel meer vrijheijd hebt om te gaan en staan waar je zelf wilt.
Zelf ga ik altijd op de bonnefooi. Niks plannen, alleen een ticket en auto, verder niets, zelfs niet de eerste dag.

Ik zou ook minder dagen in LA plannen en minimaal een dag langer in Las Vegas.

Voor autohuur is www.holidaycars.nl een goede optie, die werken samen met dollar.
Tickets: www.cheaptickets.nl of vliegwinkel.nl

Succes
#2 - 29-12-2006, 13:56 uur

Marianne

Hallo Frankko,
Zijn de bedragen die je noemt per persoon? Dan is 1100 voor een ticket hoog, anders lijkt het me weer wat aan de lage kant. 50 euro voor een overnachting betekent ongeveer 65 dollar. Hier kun je wel een kamer voor vinden, maar in sommige steden, of dicht bij nationale parken kan het wat duurder zijn.

Wat jullie route betreft: het is best veel voor 16 dagen. Ik heb het idee dat de route gebaseerd is op een busreis waarbij je in hoog tempo langs alle bezienswaardigheden rijdt. Ik zou of wat meer tijd nemen of iets laten vallen, want op deze manier zie je veel maar eigenlijk niets. De parken zijn prachtig, maar het mooiste is om daar de auto eens te laten staan. Ga eens naar een visitor center, ga eens naar een ranger praatje, maak wat wandelingen.

Ik zou zeker een dag LA minder doen.
Het is me ook niet helemaal duidelijk wat nu de rijdagen zijn, dus ik heb even een schema gemaakt en ook wat afstanden erbij gezet.

Dag 1 Ams - LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 LA - Pismo Beach (200 mijl, 4 uur, via Hwy 1)
dag 5 Pismo - SF (263 mijl, 5 uur 20 min, via Hwy 1)
dag 6 SF
dag 7 SF - Lake Tahoe (200 mijl, 4 uur)
dag 8 Lake Tahoe - Fresno (275 mijl, 7 uur, onderweg Yosemite)
dag 9 Fresno - Bakersfield (224 mijl, 5,5 uur, onderweg Sequoia)
dag 10 Bakersfield - Las Vegas (5 uur)
dag 11 Las Vegas - St George (Zion)
dag 12 St George - Page (onderweg Bryce)
dag 13 Page - Flagstaff (Grand Canyon)
dag 14 Flagstaff - Laughlin
dag 15 Laughlin - LA
dag 16 LA
dag 17 LA

Tussen LA en SF kun je beter iets noordelijker gaan overnachten, bv bij San Simeon in de buurt. Je hebt nu de afstand niet goed verdeeld, en voor het mooiste stuk heb je nu de minste tijd. Hearst Castle is een bezoek waard, net als Monterey. En vergeet niet om bij Big Sur van het uitzicht te genieten, bv op het terras bij Nepenthe.

Ik zou Lake Tahoe laten vallen, je maakt erg veel kilometers en je zult er niet veel van kunnen zien met maar 1 overnachting. Je kunt beter die nacht in Yosemite verblijven want het heeft geen zin om Yosemite te bekijken op weg van Lake tahoe naar Fresno. Voor overnachtingen in het park, kijk op www.yosemitepark.com.
Ook voor Sequoia heb je geen tijd, je hebt alleen maar tijd om er doorheen te rijden, niet om Kings Canyon te bekijken, niet om Moro Rock te beklimmen, niet om de sequoia's van dichtbij te zien.
Je kunt in plaats van de route via Fresno en Bakersfield ook vanaf de oostingang van Yosemite naar Las Vegas rijden, met nog een overnachting halverwege. Je rijdt dan via de Tioga Pass het park uit. Als je afbuigt naar de 395 kun je nog Mono Lake bezoeken. Bij Lone Pine ga je richting Death Valley. Ik vind het zelf geweldig om daar te overnachen, we zijn er eens geweest toen het 50 graden was, heel bijzonder. "s Avonds en 's morgens zijn de heuvels het mooist, het is jammer om er op het midden van de dag doorheen te rijden.
Je mist dan Sequoia NP maar dat is niet erg omdat je daar toch geen tijd voor hebt.

Van Las Vegas naar Zion is niet erg ver, maar ik snap niet waarom jullie in St George willen overnachten, dat scheelt je zo'n 1,5 uur. Springdale ligt tegen Zion aan en is een prima plaats om te overnachten. Ook op weg naar Bryce betekent St George een uur extra.
In de Grand Canyon kun je aan de rim overnachten. Dat zou ik zeker in overweging nemen, hoeft niet veel duurder te zijn en je kunt dan ook een zonsopgang of -ondergang meemaken. En dan is de Canyon op z'n mooist!

Voor overnachtingen in Death Valley en de Grand Canyon kun je kijken op www.xanterra.com of via de site van de Nationale Park Service. Die laatste zou ik sowieso eens bezoeken als ik jullie was (www.nps.gov).

Marianne
#3 - 29-12-2006, 15:07 uur
« Laatst bewerkt op: 29-12-2006, 15:11 uur door Marianne »

frankko

Bedankt voor de tips hier ga we zeker wat mee doen. De vliegreis is EUR 1100.- voor 2 personen retour en de autoprijs heb ik gewoon van Dollar afgehaald dus ik neem aan dat dit klopt. Ik heb op allerlei site's gekeken waaronder cheaptickets.nl en goedkoper kan ik ze niet vinden. Het reisschema heb ik gewoon van exit reizen (http://www.exit-reizen.nl/reizen/california/Reisverlopen/Reisverloop_WesternTreasures.html) afgehaald en vandaar dat ik in plaatsen als St. George en Page terecht kom. Ik zit natuurlijk niet aan deze plaatsen vast want ik kom er voor de NP's en heb nog 8 maanden om de route te bepalen en daar ga ik dit forum zeker voor gebruiken.

Greetz
#4 - 29-12-2006, 16:15 uur

SpaceAce

Tussen LA en SF kun je beter iets noordelijker gaan overnachten, bv bij San Simeon in de buurt. Je hebt nu de afstand niet goed verdeeld, en voor het mooiste stuk heb je nu de minste tijd. Hearst Castle is een bezoek waard, net als Monterey. En vergeet niet om bij Big Sur van het uitzicht te genieten, bv op het terras bij Nepenthe.

Zie onderstaand voor nog meer tussenstops langs deze geweldige highway 1:
- De boardwalk bij Santa Cruz
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Carmel
- Point Lobos R.P.
- Big Sur
- Koffie bij Nepenthe
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- De rots Morro Rock
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
- Pismo Beach (eventuele campingtip: Pismo Coast Village)
- Solvang
- Santa Barbara (bv de Mission)

Voor dit gehele lijstje zou je ongeveer drie overnachtingen 'moeten' plannen langs de kustweg, maar heb je deze tijd niet, dan adviseer ik je om even naar deze internetlinkjes te kijken om zo te kunnen zien welke je van deze stops leuk lijkt en welke vooral niet. Zo krijg je ook een goede planning wat betreft waar je het beste zou kunnen overnachten.
Mocht je wel voor de drie overnachtingen de tijd hebben, zou ik voor de overnachtingsplaatsen "Monterey - San Simeon of Morro Bay - Solvang" gaan.

In ieder geval veel plezier met de voorpret!
#5 - 29-12-2006, 17:11 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Hans B

Hoi Frankko,
wat betreft je ticket heb ik even gekeken op 2 sites.
DELTA Airlines en WorldTicketCenter.
Bij Delta kom ik op een prijs van ca. 575 met overstap in Atlanta.
Bij WTC kom ik tot een prijs van ca. 600 met overstap in Londen.
Ik heb ingevoerd heen 15/09 en terug 02/10.
Wellicht dat WTC je nog een auto kan aanbieden + een eerste hotelovernachting (wat wel makkelijk is).

Dus 1100 euro per persoon voor een ticket is wel heel erg duur.
Hans
#6 - 29-12-2006, 20:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

pw.van.andel@hccne

>...en de autoprijs heb ik gewoon van Dollar afgehaald dus ik neem aan dat dit klopt.
Op de CarRental sites in de US worden de auto's aangeboden zonder verzekeringen. Die zijn meestal (altijd?) duurder dan de huur zelf. Bedenk vooral dat de WA in de States, per staat verschillend is en soms maar USD 15.000 bedraagt. Daarom huren de meesten via een agent die een totaal pakket levert. Al dood gediscussieerd in dit forum   
#7 - 29-12-2006, 21:02 uur

Marianne

Citaat
Op de CarRental sites in de US worden de auto's aangeboden zonder verzekeringen. Die zijn meestal (altijd?) duurder dan de huur zelf. Bedenk vooral dat de WA in de States, per staat verschillend is en soms maar USD 15.000 bedraagt. Daarom huren de meesten via een agent die een totaal pakket levert. Al dood gediscussieerd in dit forum   
 
Die autohuur moet je inderdaad even goed bekijken. Het handigste is om dat gewoon via een reisorganisatie te boeken, dan weet je zeker dat je goed zit met alle verzekeringen. De nieuwe gidsen zijn (deels) al uit, altijd handig om te bekijken.

Citaat
Is er overal wel een motel te krijgen of moet ik reserveren?
Wat zijn goede betaalbare hotels in de bovenstaande plaatsen?

Motels kun je heel gemakkelijk zelf boeken (en ook weer annuleren) via internet, hoeft in september niet van te voren, behalve wellicht in de parken en in het weekend. Zelf vind ik het wel prettig om alles van te voren te boeken, dan hoef je niet meer te zoeken ter plekke, maar je bent dan wel minder flexibel.

Tips voor motels:
Springdale: Pioneer Lodge
Bryce: BW Ruby's Inn - vlakbij de ingang, kan goedkoper als je verder van het park af gaat zitten.
Yosemite: Curry Village (tent cabin of cabin)
Las vegas: Circus Circus (als het goedkoop moet en aan de strip)
LA: Orchid Suites, heel goed gelegen achter The Chinese Theatre.


Marianne

#8 - 29-12-2006, 21:16 uur

frankko

Volgens mij ben ik niet helemaal duidelijk geweest de vliegticketprijs is EUR 548.- per persoon voor een retourtje A'dam-L.A. dansbanaan

#9 - 29-12-2006, 21:54 uur
« Laatst bewerkt op: 29-12-2006, 22:01 uur door frankko »

Jez

Overweeg ook eens om deze route andersom te rijden, zodat je de Highway 1 van noord naar zuid kunt rijden.
Dan is die het mooiste! En als je geen hotels vastlegd, heb je onderweg nog de vrijheid om ergens korter of langer
te blijven. Wij vonden bijvoorbeeld Las Vegas helemaal niks om langer dan een paar uur te blijven (maar zijn daarin
zeldzaam geloof ik) en hebben toen ter plekke besloten verder te reizen.

Een auto huur je het voordeligst al in Nederland vanwege de bijkomende verzekeringen. De huurprijs kan dan wel
goedkoper zijn rechtstreeks bij Dollar, maar wat er dan nog aan verzekeringen bijkomt is niet misselijk. Ik ben
overigens erg tevreden over Dollar. Zij zijn 1 van de weinigen die Chrysler en Dodge verhuren. De Dodge Intrepid wordt
niet meer verhuurd; als je die boekt zul je een Dodge Charger, Dodge Magnum of Chrysler 300C meekrijgen.
Alledrie prima funwagens!
#10 - 29-12-2006, 22:20 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

frankko

Ik heb ff een offerte voor een huurauto bij exit reizen opgevraagd (ik heb al eerder bij hen geboekt en dit is goed bevallen) en dit is wat ik in de mail heb ontvangen.

Hartelijk dank voor uw aanvraag.
 
LAX Full size 2 deurs voor een periode van 15 of 16 dagen zonder extra verzekeringen in de periode 10/09/2007 t/m 26/09 of 27/09.
 
Kost via Dollar Rent a Car (spaarpakket) totaal € 299 voor 15 x 24 uur of € 325 voor 16 x 24 uur.
 
Dollar Spaarpakket     
Huurprijzen inclusief:
Onbeperkte kilometers
LDW-Verzekering: voor schade aan en diefstal van de huurauto (deze geldt niet als er sprake is van roekeloos rijgedrag).
U bent verzekerd voor aansprakelijkheid bij schade aan derden tot het wettelijk minimum. Deze bedragen verschillen per staat.
Toeslag voor een extra bestuurder (ouder dan 25 jaar) in Californië en Nevada 

Als ik het goed begrijp kun je een groot probleem krijgen als je iemand het ziekenhuis in rijdt omdat de aanspr. aan derden min. is. Ik neem dan wel een aanvullende verzekering erbij en dan kom ik op dit pakket. Is dit wat??

Alamo All Inclusive     
Huurprijzen inclusief:
Onbeperkte kilometers

CDW-Verzekering: voor schade aan en diefstal van de huurauto (deze geldt niet als er sprake is van roekeloos rijgedrag). In New York geldt een eigen risico van $ 100. In Illinois is dit $ 200

E.P.: Aanvullende aansprakelijkheidverzekering voor schade aan derden tot $ 1.000.000

Toeslag voor één extra bestuurder (ouder dan 25 jaar) in Californië en Nevada

Lokale belastingen, airportfees en heffingen

Sommige drop-off kosten, mits ten tijde van reservering aangevraagd, zoals binnen California en binnen Florida. De auto dient minimaal van categorie CC te zijn!
 
#11 - 30-12-2006, 13:06 uur
« Laatst bewerkt op: 30-12-2006, 13:17 uur door frankko »

Marianne

Hallo Frank,
Wij hebben bij Alamo altijd een gold pakket, dat is nodig als je met meerdere bestuurders rijdt. Als er maar een van jullie rijdt, is het Fully Inclusive pakket voldoende.

Marianne
#12 - 01-01-2007, 12:21 uur

Woodside

Hallo Frankko,

Nog wat tips:

Vlieg op Phoenix. Scheelt behoorlijk in de prijs. In november 2x  retourtje Phoenix met tussenstop in Houston geboekt voor € 813 (totaalprijs voor 2 personen) incl. belastingen e.d.
Kijk eens voor een huurauto op: http://usareisen.de. Zelf heb ik daar een Chevy Equinox geboekt voor 4 weken. Prijs: € 765 met Alamo Gold pakket.

Groet Femke
#13 - 01-01-2007, 13:13 uur






Reisverslag Rocky Mountains 2009: http://therockymountains2009.blogspot.com/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15