Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat kunnen jullie aanraden?

Discussie gestart

Zofsky

Beste mensen van het forum,

We zijn nu 2 keer naar de USA geweest en heben het klassieke rondje westen gezien nl:
SF, highway1, LA, phoenix, sedona, Grand canyon, page, antalope canyon, bryce, zion, yosemite, las vegas, death valley, ook hebben we in sequoia de grootste boom gezien (daar verder niks).

Nu willen we in 2009 graag weer terug en willen in elk geval naar Yellowstone. Mogelijk ook nog eens naar bryce om te wandelen en misschien een keer de north rim van de grand canyon.

We willen ongeveer 3 weken uittrekken. We denken aan ongeveer 5 dagen yellowstone, is dat voldoende om ook te kunnen wandelen en rustig rond te rijden?

groetjes,
Margje
#1 - 10-11-2008, 15:04 uur

djengo

Hallo Margje,

Ik denk dat je in vijf dagen Yellowstone goed kunt bezoeken en goede wandelingen kunt maken. Wij hebben er in 2006 drie dagen doorgebracht.
Ik zou je wel willen aanraden om in het park te overnachten.(www.xanterra.com)Als je toch die kant opgaat zou ik je ook South Dakota willen aanraden met o.a. Mount Rushmore, Custer state park en Deadwood waar een park (Tatanka)voor en over de bizons door Kevin Kostner is opgezet.

Veel succes met de planning.
#2 - 10-11-2008, 16:13 uur

Marianne

HalloMargje,

Vijf dagen is heel mooi voor Yellowstone, dan kun je alle verschillende gebieden goedbekijken. De eerste keer dat wij er naar toe gingen hadden we 5dagen geboekt en terplekke nog verlengd omdat we ook veel rangerctiviteiten hebben bijgewoond. Maar 5 dagen is prima. Als je ook naar Bryce en de North Rim wilt is een combinatie met Moab (Arcvhes, Canyonands, Monument valley) wellihht een idee? En natuurlijk Grand Teton NP.
Zie ook ons 2008-verslag voor oa Grand Teton, Yellowstone, Moab, Mesa Verde, Monument Valley en Page.

Een combinatie met South Dakota is ook een goed idee, je kunt dan in Denver beginnen en bijvoorbeeld in Las Vegas eindigen.

Marianne
#3 - 10-11-2008, 16:44 uur

Hans B

Een rondje zoals bovenstaand is zeker geen slecht idee: Wyoming - Colorado en South Dakota.
Maar je zou ook kunnen denken aan Washington en British Columbia / Alberta, ruw weg Seattle - Vancouver - Canadese Rockies - Yellowstone - Seattle

Hans
#4 - 11-11-2008, 16:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Zofsky

Alsvast bedankt voor jullie tips!!

We gaan het allemaal meenemen in onze voorbereiding van wat we willen zien.

Het handigst om te landen is denken wij Las Vegas (als we bryce en zion aan willen doen) of salt lake city.
Vinden jullie dat ook?

Is er in salt lake city iets moois te zien? Is het salt lake de moeite waard?

Groetjes,
margje
#5 - 12-11-2008, 10:41 uur

Hans B

Salt Lake City is een stad als alle andere doorsnee Amerikaanse steden.
Bijzonder is dat het wel de hoofdstad van de staat Utah is met een State Capitol, maar nog veel meer bijzonder is, dat in SLC het hoofdkwartier van de Mormomen ofwel Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen is gevestigd. Op een klein stukje in het centrum van de stad staan enkele erg mooie gebouwen. In een van de gebouwen is de grootste database te vinden om bv. je eigen (overleden) familie na te speuren. Mocht je het geluk hebben dat het mormomenkoor aan het repeteren is, is dat misschien ook wel even leuk om te horen. Als je op het terrein rondloopt zul je ongetwijfeld door leden van de kerk gevraagd worden om een een verhaaltje aan te horen, maar als je beleefd bedankt is dat geen probleem.

Hans   
#6 - 12-11-2008, 12:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

druifje

Hoi Margje,


5 dagen Yellowstone is heel mooi. Dan kun je rustig aan alles bekijken, wij hadden 3 dagen en vonden het jammer dat we weer moesten gaan. Wat een gaaf park is dat zeg. Vergeet idd Grand Teton niet, ook een heel mooi park, waar wij helaas te weinig van hebben gezien. Salt Lake City is wel leuk, idd de stad van de mormonen. Dan moet je op Temple Square zijn, hier zitten de kathedralen en de Tabernacle (met 's werelds beste akoestiek) en je stamboom natrekken kan ook. Dat doe je bij de Family History Library, heel leuk. Ze willen je daar allemaal heel graag helpen, voel je niet bezwaard maar neem wel de tijd!!!

Kijk anders even naar ons reisverslag: www.stephanrianne.nl kun je misschien wat ideeën opdoen. Succes!!!

Gr. Rianne!!!
#7 - 12-11-2008, 20:11 uur
Charmed I'm Sure

Zofsky

Hoi,

Ik heb de reisverslagen gelezen en er inderdaad veel inspiratie uit opgedaan!

We gaan vandaag samen kijken wat de route gaat worden (ongeveer) en die zal ik dan op het forum zetten, dan kunnen jullie misschien nog tips geven.

alvast hartelijk dank,

Groetjes,
Margje
#8 - 13-11-2008, 11:30 uur

karinita

Is er in salt lake city iets moois te zien? Is het salt lake de moeite waard?

Hallo Margje,

Wij hebben in 2006 alleen Temple Square bezocht in Salt Lake City, maar willen in de komende vakantie ook naar het zoutmeer.
Ik heb in een reisverslag gelezen dat het erg leuk is om te zwemmen (drijven) in het meer, zeker bij zonsondergang! Wij gaan waarschijnlijk naar Antelope Island SP bij Layton.
Het schijnt op het strand wel erg te stinken, maar daar heb je eenmaal in het water geen last meer van.

Karin
#9 - 16-11-2008, 10:20 uur

Zofsky

Hartelijk bedankt voor alle tips!
#10 - 16-11-2008, 18:30 uur

josli

Margje
Wacht niet te lang met reserveren in Yellowstone en zo bijzonder vond ik Saltlake City niet
alhoewel de mormonenkerk mooi was om te zien,ze hebben ook nog geprobeerd mij te bekeren
maar dat hebben al meer mensen geprobeerd,jammer maar helaas
groeten Jos
#11 - 16-11-2008, 20:14 uur
Groeten Jos Stolk

http//:rondjedenver2009.web-log.nl

Zofsky

Ha ha,
dat dacht ik wel dat ze dat zouden proberen, ik ben alvast voorbereid!

We gaan inderdaad vandaag of morgen yellowstone en bryce alvast vastleggen.

#12 - 17-11-2008, 10:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15