Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat moeten we echt zien in Arizona, New Mexico

Discussie gestart

Doortje

Wij gaan 23 juni naar Amerika. We vliegen aan op Phoenix en vanaf daar ebn ik dus bezig om een rondreis te maken.

Ik had al een route, maar we zijn ernstig aan het twijfelen. In eerste instantie wilden we naar LA en LV en in die route gaan we dus niet door New Mexico en is het Mesa Verde NP en de Grand Canyon voor ons niet haalbaar. We gaan namelijk maar 15 dagen.

Door verhalen van meerdere mensen die dus geweest zijn, zijn we gaan twijfelen om wel naar LA te gaan. Wij zijn namelijk niet zulke liefhebbers van attractieparken e.d. We willen eigenlijk meer het Amerika van toen proeven.
In grote lijnen hebben we al wel een route, maar we willen natuurlijk wel zoveel mogelijk meemaken en zien.

Hebben jullie tips, waarvan jullie zeggen dit moet je zien als je daar bent.

Las Vegas hebben we 2 jaar geleden al gedaan, dit is dus niet echt een must.

Ticket en auto hebben we al geregeld, dus aanvliegen op een ander vliegveld kunnen we niet meer.
#1 - 10-05-2007, 10:39 uur

Hans B

Hallo Dorien,
tijdens onze reis in 2004 hebben de NM en zuid-AZ aangedaan.
Op onze reisverhalen site kun je het verslag vinden in de weken 3, 4, 5 en 6.
In volgorde hebben we gezien.
El Paso (de stad niet veel aan), wel leuk om even in Mexico te zijn geweest.
Carlsbad Caverns NP (prachtige grotten)
Roswell (UFO-stad)
Ft. Sumner (Billy the Kid) viel erg tegen
Springer - Cimmarron - Eagles Nest prachtige route
Taos Pueblo (niet geweest vanwege de erg hoge toegangsprijs $10 pp en $10 per camera, video, etc.. vonden wij belachelijk.
Taos - leuk pleintje
Los Alamos (atoombomstad)
Bandelier NM - prachtige indianenwoningen in de rotsen
Sante Fe - erg aardige stad
Tijeras - Three Rivers (enkele indianen ruines)
Three Rivers Petroglyph SP (erg mooie rotstekeningen)
White Sands (zeer bijzonder natuur landschap, zeer de moeite)
Bisbee (mijn tocht in een treintje)
Tombstone (OK-Corral, booth hill)
Tucson - Saguaro NP, Arizona Desert Museum, Mission San Xavier, Pima Air en Space.

Nou dat was het zo'n beetje wel.

Hans
#2 - 10-05-2007, 12:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Doortje

Hoi Hans,

bedankt voor je reactie. Ik heb ff gekeken op jullie site en kan er wel aardig wat mee.
Omdat onze tijd wel beperkt is, zullen we moeten kiezen maar er zitten zeker dingen in die we zullen gaan doen.

Santa Fe, zat al in de route, komt goed uit dus.Ook Tuscon en omgeving had ik al in de route opgenomen.
Ik had alleen gehoord, dat NM zo erg tegenvalt en er werd ons aangeraden om daar niet doorheen te gaan.

We zullen er uiteindelijk wel uitkomen, maar het is altijd wel fijn als we wat ervaringen van anderen kunnen meenemen.
#3 - 10-05-2007, 13:06 uur

Hans B

Graag gedaan.
NM is qua landschap tussen Carlsbad en Springer inderdaad niet bijzonder. Over het algemeen een grote hete zandbak, maar de genoemde plaatsen vonden wij best bijzonder. Hoe noordelijker je komt, hoe dichter tegen de hoge Rockies natuurlijk.
Succes met het uitpuzzelen van een route.

Hans
#4 - 10-05-2007, 13:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Kokopelli

Hallo,

Wij vonden beide staten zeer de moeite waard. Zijn in 2006 ook op Phoenix gevlogen, maar hebben we een hotel genomen in Scottsdale. Dat is net even wat mooier en leuker dan Phoenix. Zeker rondom de Old Town is erg gezellig.
Verder zijn de Coronado trail en de Apache Trail twee prachtige routes om te rijden (Arizona).
En inderdaad de plaatsen die Hans ook al noemt, Bisbee, Tombstone, Tucson en omgeving.
Misschien heb je wat aan ons verslag
#5 - 10-05-2007, 20:40 uur
Lees hier ons verslag van 2009! Met een camper door het Zuidwesten.

markro

Santa Fe, zat al in de route, komt goed uit dus.Ook Tuscon en omgeving had ik al in de route opgenomen.
Ik had alleen gehoord, dat NM zo erg tegenvalt en er werd ons aangeraden om daar niet doorheen te gaan.

We zullen er uiteindelijk wel uitkomen, maar het is altijd wel fijn als we wat ervaringen van anderen kunnen meenemen.
Dit jaar vliegen wij op Phoenix, AZ en gaan o.a. het zuiden van Arizona ontdekken, dus daar kan ik jou nog niets over vertellen.
Tijdens onze vorige Amerikareis in 2005 zijn wij door New Mexico getrokken en ik kan je zeggen, deze staat verschilt zo met andere staten, die wij gezien hebben en vonden wij zeer de moeite waard. Overal kom je Spaanse, Engelse en Mexicaanse invloeden tegen. De bouw van de huizen is anders en de natuur is ook prachtig.
Er zijn veel pueblo's en de mooiste, die wij gezien hebben is Taos Pueblo. Van te voren wisten wij al, dat wij daarvoor toegang moesten betalen en ook voor het gebruik van een camera een donatie moesten doen, maar zijn toch gegeen. En daar hebben wij geen spijt van gehad, want het is er echt prachtig en erg fotogeniek.

Mocht je meer info willen opdoen, lees dan ons reisverslag van 2005 en boven iedere dag vind je een button om de foto's van die dag te bekijken.
Succes met het uitstippelen van jullie vakantie.
#6 - 11-05-2007, 07:16 uur
reisverslagen en foto's van onze reizen http://www.dutchmarco.com

Doortje

Hartsikke bedankt voor jullie reacties. Zo te zien is Nm zeker de moeite waard, maar omdat wij maar twee weken in Amerika zijn en we onmogelkijk alles kunnen doen, hebben wij besloten om de route zodanig in te delen, dat we NM houden voor een volgende vakantie.

Misschien dat we dan over twee jaar Colorado en New Mexico kunnen doen, zo hoeven we niet overal vlug vlug doorheen en kunnen we volop genieten. En bijkomend voordeel, zo hebben we weer een reden om weer te gaan.

Onze route ziet er nu als volgt uit, althans route we willen proberen dit zoveel mogelijk te gaan zien.

dag 1. Amsterdam - Phoenix
dag 2. Phoenix- Tucson ( hier willen we naar het Suguaro NP)
dag 3 . Tucson- Holbrook ( al lijkt dit me erg ver rijden)
dag 4. Petrified Forrest bezoeken en zo naar Monument Valley
dag 5. Monument Valley ( hier willen we ook de indianenreservaten gaan bekijken)
dag 6.Monument Valley- Grand Canyon Village
dag 7 . Grand Canyon
dag 8. Grand Canyon Village- Las Vegas ( met een bezoek aan de Hoover Dam)
dag 9. Las Vegas
dag 10. Las Vegas - Seligman ( via de route 66)
dag 11. Seligman- Flagstaff
dag 12. Flagstaff - Camp Verde
dag 13. Camp Verde- Phoenix
dag 14. Phoenix ( winkelen)
dag 15. terug naar huis.

Misschien hebben jullie nog suggesties, of wellicht op of aanmerkingen. We wilden ook nog naar Mesa Verde, maar het lijkt me allemaal een beetje veel worden. En Mesa Verde kunnen we dan aandoen als we toch Colorade en New Mexico gaan doen.
#7 - 11-05-2007, 10:45 uur

essie

Hoi Hoi,
Wat je ook zou kunnen doen is van Phoenis richting Sedona naar Hollbrook rijden.
Sedonna is een super mooie omgeveving waar je bezoek zou kunnen brengen aan  Slide rock state park.
In Phoenix zit een een botanic garden waar ook super mooie cactussen staan. http://www.desertbotanical.org/
In Hollbrook staat het wig wam hotel daar hebben wij in 2005 geslapen, ervaring apart http://www.roadsideamerica.com/sights/sightstory.php?tip_AttrId=%3D10294
Misschien is het een idee om ipv petrefied forrest canyon de chelly te bezoeken, petrefied forest vonden wij erg tegen vallen en dit horen we van meer mensen.
Groetjes essie
#8 - 11-05-2007, 14:20 uur
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

Doortje

Hoi Hoi,
Wat je ook zou kunnen doen is van Phoenis richting Sedona naar Hollbrook rijden.
Sedonna is een super mooie omgeveving waar je bezoek zou kunnen brengen aan  Slide rock state park.
In Phoenix zit een een botanic garden waar ook super mooie cactussen staan. http://www.desertbotanical.org/
In Hollbrook staat het wig wam hotel daar hebben wij in 2005 geslapen, ervaring apart http://www.roadsideamerica.com/sights/sightstory.php?tip_AttrId=%3D10294
Misschien is het een idee om ipv petrefied forrest canyon de chelly te bezoeken, petrefied forest vonden wij erg tegen vallen en dit horen we van meer mensen.
Groetjes essie


Dank je voor de tips,

Sedona en omgeving gaan we vast wel tegenkomen als we vanaf Flagstaff terug gaan zakken naar Phoenix. We gaan dan wel naar Camp Verde, maar aangezien wij geen hotels boeken van te voren staan overnachtingen nog niet vast.

Canyon de Chelly, willen we zowiezo ook aan doen. We zijn een hele dag in Monument Valey of in ieder geval in die omgeving, dus tijd zat om het een en ander te zien of te wijzigen. Petrified Forrest zijn we ook nog niet helemaal zeker van.

Zoals het er nu uitziet gaan we zo'n 2230 km rijden, maar dit is alleen maar van plaats tot plaats berekend, waarschijnlijk zullen we onderweg nog wel leuke dingen tegenkomen die we dan ook willen bekijken.

Twee jaar geleden hebben we ca. 3500 km gereden dus er kan nog wel wat bij. Maar we willen het rondje gewoon niet te groot maken op voorhand.
#9 - 11-05-2007, 16:20 uur

vana

Tussen Camp Verde en Phoenix zou je de Apachetrail kunnen rijden. Dat is een schitterende route.
Wij hebben de route in 2006 gereden.
 Ons verslag kun je hier vinden (dag 3) : http://www.backtotheusa.web-log.nl/
en de foto's hier (dag 3) : http://www.pixagogo.com/2027635180

Ik vind het wel jammer dat je twee keer de route van Williams naar Las Vegas rijdt. Deze route is ongelooflijk saai!
Kun je de tweede keer niet langs Lake Havasu gaan?

Je zou ook de eerste keer  vanaf Camp Verde naar Petrified Forrest en Monument Valley kunnen gaan.En vervolgens  vanaf Monument Valley bovenlangs via Zion naar Las Vegas. Dan via de route 66 naar Grand Canyon en via Sedona naar Phoenix.

Je zou dan wel Tucson moeten laten schieten.

Marjon
#10 - 11-05-2007, 17:36 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

Doortje

Hoi Marjon,

Super bedankt. Het is idd wel waar wat je zegt. Twee keer dezelfde route is wel zonde als je maar zo kort hebt.

De apache trail ziet er geweldig uit. Ziet ernaar uit dat we Tuscon dan maar moeten laten schieten en dan, zoals ik eigenlijk al van plan was, bovenlangs naar Vegas rijden en dan via de route 66 terug en dan vanaf Flagstaff de Apache trail naar Sedona volgen.

Nogmaals bedankt, zo komen we er wel met een prachtige route.
#11 - 11-05-2007, 22:12 uur

allard

Ik zou in jouw geval ook LA en Tucson laten schieten. Ik denk je qua kilometers en tijd het meest efficiënt van je kostbare twee weken gebruikt maakt door te proberen je route binnen de driehoek Phoenix - Moab - Las Vegas te plannen.

Allard.
#12 - 12-05-2007, 13:06 uur

Doortje

Ik zou in jouw geval ook LA en Tucson laten schieten. Ik denk je qua kilometers en tijd het meest efficiënt van je kostbare twee weken gebruikt maakt door te proberen je route binnen de driehoek Phoenix - Moab - Las Vegas te plannen.

Allard.

LA gingen we zowiezo al niet doen.

Tucson hebben we laten vervallen. Moab moeten we nog even naar kijken, ik dank dat dat net te ver wordt,

We hebben nu het een en ander aangepast en gaan zeker de Apache trail rijden, als deze tenminste te doen is met een normale auto.
#13 - 12-05-2007, 14:20 uur
« Laatst bewerkt op: 12-05-2007, 15:39 uur door Doortje »

allard

...........Moab moeten we nog even naar kijken, ik dank dat dat net te ver wordt,

Dat hangt er van af hoe je rest van de route inkleed. Ik zie dat jullie relatief veel tijd stoppen in het traject GC-Las Vegas-Seligman-Flagstaff. Je rijd zelfs delen dubbel. Het landschap daar, geloof me, daar is echt geen r.. aan. Route66? Ik weet niet wat je er van verwacht maar wij vonden het maar een mengeling van weinig authenticiteit en veel opgeklopte verwachtingen. Maar goed, dat kan een ieder anders zien.

Allard
#14 - 12-05-2007, 16:41 uur

Kokopelli

Citaat

We hebben nu het een en ander aangepast en gaan zeker de Apache trail rijden, als deze tenminste te doen is met een normale auto.
Citaat

Het is wel te doen volgens mij, wij hebben hem wel gereden met een 4x4, dat is wel wat prettiger denk ik. Maar er reden genoeg "normale" wagens en zelfs campers over de trail. Het onverharde deel is redelijk breed, daar kunnen 2 auto's elkaar passeren. De smalle stukken (aan de kant van Phoenix) die door de bergen gaan zijn wel verhard.

en ja, wij vonden Route 66 geweldig, het is maar net wat je er van verwacht.
#15 - 13-05-2007, 11:34 uur
Lees hier ons verslag van 2009! Met een camper door het Zuidwesten.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15