Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat te zien in LA?

Discussie gestart

BESNAG1

Tijdens ons verblijf in LA willen wij gedurende 1 dag LA bezichtigen (andere dagen zijn voor 2 pretparken!)
Zijn er mensen met tips wat zeker wel en wat zeker niet te bezoeken?
Natuurlijk Walk of fame, Hollywood Boulevard, Santa Monica
Alvast bedankt
 ;)
#1 - 08-08-2005, 23:27 uur
« Laatst bewerkt op: 08-08-2005, 23:28 uur door BESNAG1 »

Jez

Ik denk dat je er daar al een heel eind mee bent. Vergis je nl niet in de afstanden/reistijden in LA. Van Hollywood naar Santa Monica ben je makkelijk een uur onderweg.

Maar goed, andere tips:

Griffith Park met de Observation Tower, Venice Beach, JP Getty Museum, rondje Beverly Hills (hoewel ik dit niet zo bijzonder vind), Long Beach.
#2 - 08-08-2005, 23:41 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

SpaceAce

  • Een tour door een van de studios (NBC, WB e.d.), zie de website: http://www.seeing-stars.com/StudioTours/index.shtml
  • Zo dicht mogelijk bij het Hollywood Sign proberen te komen (door bijvoorbeeld de Hollywood Hills in te rijden). (maar daar had je al een topic over, zag ik ;) )
  • Sunset Boulevard
  • Rodeo Drive

#3 - 09-08-2005, 07:31 uur
« Laatst bewerkt op: 09-08-2005, 07:32 uur door SpaceAce »
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

sweatbox

De Observation Tower in Griffith Park is momenteel niet bereikbaar, under construction. Het park is wel toegankelijk. Je hebt hier een mooi uitzicht over de stad.

Als je van architectuur houdt is er een boel te zien. Veel art deco, zoals Union Station. Oude theaters en hotels uit de Laurel & Hardy tijd op Broadway (matige buurt). Moderne bouwwerken als de Walt Disney Concert Hall (Downtown).

Bij Downtown vind je ook El Pueblo, de plek waar Los Angeles ontstaan is. Dit is tegenwoordig een hotspot voor de spaanstalige bevolking.

Santa Monica is leuk door het strand, 3rd Str. Promenade (winkels) en de hoeveelheid restaurantjes. Vanuit Santa Monica is het een leuke wandeling naar Venice Beach.

Beverly Hills is leuk om door heen te rijden, meer niet.

De slechte buurten zijn, neem ik aan, wel bekend. Ga hier niet naar toe als je er niks te zoeken hebt.

Probeer niet te veel te willen, de stad is groot en druk. Maak keuzes en plan je route.
#4 - 09-08-2005, 08:30 uur

BESNAG1

De slechte buurten zijn, neem ik aan, wel bekend. Ga hier niet naar toe als je er niks te zoeken hebt.

Geen idee waar de slechte buurten zijn maar je zal ze wel herkennen denk ik als je er doorheen rijdt. Mocht je er weten laat het dan even weten waar ze zijn
#5 - 09-08-2005, 12:08 uur

sweatbox

Geen idee waar de slechte buurten zijn maar je zal ze wel herkennen denk ik als je er doorheen rijdt. Mocht je er weten laat het dan even weten waar ze zijn

Bijv. South Central, Watts, Compton, East LA, Inglewood, en stukken van Downtown.

Het is een grote stad. In hele grote delen is niks aan de hand. Net als in New York, Parijs of Londen moet je wel alert blijven en zoals de Amerikanen zeggen: Don't invite crime.
#6 - 09-08-2005, 13:11 uur

con

Kan iemand mij zeggen hoe ik het beste een route kan maken voor in L.A.? Wij komen van Anaheim en willen graag Hollwood Sign, Beverly Hills, Rodeo Drive, Walk of fame, Santa Monica en Warnerbros tour zien en doen. Wat is de beste volgorde?

Alvast bedankt
#7 - 09-08-2005, 20:26 uur

sweatbox

In een grote boog Los Angeles heen dus:

Hollywood sign > walk of fame > Beverly Hills, Rodeo Dr > Santa Monica

Bij Anaheim Interstate 5 richting San Francisco, noorden
Weg vervolgen op Highway 101 richting San Fransisco, noorden
Sunset of Santa Monica Blvd richting Santa Monica nemen

Waar is die Warner Bros tour?
#8 - 09-08-2005, 20:59 uur

con

Bedankt voor je route. Ik wil namelijk niet van het ene punt naar het andere rijden en dan achteraf blijkt dat ik beter anders had kunnen rijden. Warner Bros in Burbank.

#9 - 09-08-2005, 21:21 uur

schorp

Ik zou beginnen met de Warner Bros Tour, vervolgens via riverside drive, door griffith park naar Los Feliz Boulevard, deze rijden naar Western (gewoon Los Feliz Boulevard uitrijden (dit wordt Western Avenue, op Franklin rechtsaf) en naar Beachwood Drive, ga rechtsaf op Beachwood Drive en rijd een stuk naar boven, hier heb je een goed beeld van de Hollywood sign, take a pic en dan rijd je terug naar scenic drive, neem rechts naar gower en vervolgens south naar Hollywood Blvd. (neem rechts op Hollywood blvd.)  de sterren zie je all, rijd door naar Hollywood Highland center http://www.hollywoodandhighland.com/home.html, hier parkeer je auto, loop naar hollywood blvd en ga naar de Graumann's Chinese Theatre, je loopt over de sterren en bij de Chinese theatre zie je vinger en voetaf drukken, etc.  hierna rijd je via LaBrea Avenue naar Santa Monica Boulevard, (je gaat via Santa Monica Boulevard naar Beverly Hills (Rodeo Drive is een straat in Beverly Hills), je kunt je auto parkeren in een zij straatje, de winkels bekijken en of via Wilshire of SAnta Monica boulevards naar SAnta Monica toe (persoonlijk raad ik Wilshire Blvd aan, deze rijd door Westwood (studentenbuurt), rijd Wilshire Blvd. uit, brengt je aan de oceaan, parkeer de auto in een shopping mall en koop wat daar, loop naar het strand, ga naar SM pier en heb een goede tijd!!!!
#10 - 09-08-2005, 21:24 uur

sweatbox

Als je op deze wijze door Los Angeles rijdt hoef je niet bang te zijn dat je in een foute buurt terecht komt. Het is allemaal goed tot zeer luxe.

Om te parkeren kun je het beste quarters sparen. Er staan in Hollywood en Santa Monica nog van die ouderwetse parkeermeters die alleen kwartjes slikken.
#11 - 09-08-2005, 21:51 uur

Erika

Hoi, best kun jij een stadskaart van LA aanschaffen (bvb waar je je auto huurt), daar staan alle snelwegen op, best makkelijk maar LA is 24 uur DRUK en VOL! Eventueel de Queen Mary I bezoeken met rondleiding. ( tot 17uur open). Plan  niet te veel, ik heb bijna spijt dat de afsluiting van mijn vakantie was na alle mooie natuurparken en ruimte.
De Studio's zijn leuk(rondtour).
Erika
#12 - 10-08-2005, 09:33 uur

ejb

Wat ook leuk is, als je van natuur houdt (jawel in L.A.!) is om the Hollyridge trail te lopen je komt dan vlak bij het Hollywood sign. Om hier te komen rijdt je de Beachwood Drive tot het eind (je zal bordjes zien dat je via deze weg niet bij het Hollywood sign komt, maar daar moet je je dus niets van aan trekken). Aan het eind van de weg parkeren en omhoog lopen (wijst zich verder vanzelf).
Wij hadden helaas slecht weer en hebben dus niet de hele trail gelopen en konden het sign zelfs van dichtbij nauwelijks zien door de mist, maar bij mooi weer is dit zeker een aanrader!
#13 - 10-08-2005, 12:05 uur



con

Bedankt allemaal,nu weet ik tenminste hoe ik het beste kan rijden.

Con
#14 - 11-08-2005, 19:55 uur

BESNAG1

Bedankt voor jullie tips!
nog 2 weken en dan is het zover!!!!  ;D
#15 - 13-08-2005, 13:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15