Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat vinden jullie van deze rondreis??

Discussie gestart

Mariska77

Hallo allemaal,

graag wil ik jullie ons reisschema voorleggen. Dit is de eerste keer dat wij naar Amerika gaan en we hebben een aantal highlights toegevoegd aan de rondreis maar vinden het ook wel fijn om een paar dagen rustig aan te doen aan de kust. Dit gaat het hoogstwaarschijnlijk worden:

23 sept. Brussel-Los Angeles
24 sept. Barstow
25 sept. Las Vegas
26 sept. Las Vegas
27 sept. Death Valley
28 sept. Death Valley
29 sept. Bishop
30 sept. Oakhurst (Yosemite)
1 okt. Oakhurst (Yosemite)
2 okt.     Oakhurts (yosemite)
3 okt.     Sacramento
4 okt.     Sacramento
5 okt.     San Francisco
6 okt.     San Francisco
7 okt.     San Francisco
8 okt.     Monterey
9 okt.     Monterey
10 okt.   Morro Bay
11 okt.   Morro Bay
12 okt.   Los Angeles
13 okt.   Los Angeles
14 okt.   Los Angeles (bij airport ivm terugvlucht)
15 okt.   LA-Brussel     


Groetjes Mariska
#1 - 13-03-2009, 11:36 uur

Marianne

Hallo Mariska,

Voor een eerste keer naar het zuidwesten is dit niet een gebruikelijk rondje. Jullie laten veel parken (Grand Canyon, Bryce, Zion) liggen, en trekken tijd uit voor - in mijn ogen - wat minder interessante plaatsen zoals Barstow.
Ligt de vlucht al vast? Anders zou je kunnen overwegen om in Las Vegas te beginnen, want het stuk van LA naar Las Vegas is niet erg interessant. Als je wel begint in LA dan zou ik de tussenstop in Barstow eruit laten. Er is hier niets te beleven en je kunt makkelijk in 1 dag naar Las Vegas rijden.
Twee nachten Death Valley is misschien wat veel, maar dat hangt er van af wat jullie plannenn zijn. Het kan er nog erg heetr zijn in september, dus misschien is een middag en ochtend voldoende.
Als je naar Yosemite gaat zou ik accommodatie dichter bij het park gaan zoeken, vanuit Oakhurst is het 1,5 uur rijden naar Yosemite Village en in september zijn de dagen erg kort, dus dan hou je weinig tijd over voor het park zelf. Waarom niet in het pakr overnachten? Nu al reserveren is dan wel handig (je kunt altijd nog annuleren).
Sacramento ken ik niet, als jullie liever steden doen dan natuur is het misschien niet onaardig, maar anders zou ik toch eens kijken of je nog andere parken in je route op kunt nemen.
Het aantal overnachtingen aan de kust is aardig veel. Voor een dagje strand kun je beter rond LA of verder naar het zuiden gaan zitten.

Marianne
#2 - 13-03-2009, 11:50 uur

Hans B

Hallo Mariksa,
heeft steden jullie voorkeur of de natuur.
Als het steden is moet je dat zo houden, mocht het natuur zijn, zou ik de route iets anders indelen.
Hans
#3 - 13-03-2009, 15:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Mariska77

Bedankt voor de reacties tot nu toe. We houden van allebei wat: steden en natuur dus we dachten zo een goede balans te hebben. Plaatsen als Bishop en barstow hebben we toegevoegd om de ritten niet al te lang te maken maar dit is dus onze eerste verkenning van dit gebied dus alle tips zijn welkom!!
#4 - 13-03-2009, 15:36 uur

Hans B

Is het handig en nodig te starten en te eindigen in LA?
Heb je de tickets al gekocht?
Door niet een rondje te maken, kun je vaak wat meer en mis je weinig.
Voorbeeld:
SF - Yosemite - Monterey - LA - LV - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Phoenix.
Volgens mij zie je dan alles wat je de eerste keer zou willen zien.

succes met de planning, Hans



De route Monterey - LA geeft het kaartje niet langs de kustweg, maar was wel de bedoeling.
#5 - 13-03-2009, 18:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Benneke

leuke toer ,
voor de eerste keer ZEKER niet uitwijken naar Utah en z'n parken , ( sorry Hans )
echter , uw dagen Oakhurts en Sacramento zijn wat lang ,
profiteer er beter van om één of twee dagen  Sonama of Napa Valley te bezichtigen en wijn te gaan proefen , héél mooie natuur en leuke kleine steden , dit ligt net noorderlijk boven SFO ,
en te bereiken langs Hwy 80 richting Sacramento , wijngaarden zoals Sutter Home : http://www.sutterhome.com/   en Beringer : http://www.beringer.com/ zijn prachtige wijngaarden en hebben héél lekkere wijnen , dit is véél interessanter als twee dagen in Sacramento rond te hangen ,
je kan terug richting San Francisco door richting 101 te gaan , en gelijk in Petaluma de "outlet stores" mee te pakken , deze liggen vlak naast 101 en vlak bij de afrit , nette shopping en alle grote merken zijn er vertegenwoordigt , verder richting SFO rij je dan gelijk over de Golden Gate bridge  terug ,
'tis maar mijn gedacht ze ....

 
#6 - 17-03-2009, 02:36 uur
« Laatst bewerkt op: 17-03-2009, 02:38 uur door Benneke »

Mariska77

Hallo allemaal,

hartelijk dank voor al jullie reacties en tips, ze worden erg gewaardeerd! we hebben besloten om de reis zo voor het grootste gedeelte te houden omdat het een mooie combinatie is van strand en natuur en steden. We zijn zeker van plan om het niet bij deze ene reis te houden en doen volgende keer een ander gebied aan. We hebben de wine country aan de reis toegevoegd (bedankt Benneke voor de tips) we verblijven 3 nachten in clearlake Oaks en maar 1 nacht in Sacramento,

groetjes Mariska
#7 - 22-03-2009, 22:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15