Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat vinden jullie van deze route??

Discussie gestart

Lars

Beste Amerika-kenners,

Wij weten sinds 2 weken dat we naar de VS willen en hebben net een ticket geboekt!
Ook de hotels voor NY en LV zijn al geboekt. Nu nog een auto en een route
We hebben reisboeken gekocht en geleend en zijn dus druk met een reisschema.
Tot nu toe hebben we de volgende route:
za 1 sept Adam-NY (aankomst 12.00 u)
2  NY
3  NY-LV (aankomst 22 u)
4  LV
5  Gr Canyon
6  Page
7  Mon Valley
8 Capitol Reef
9 Bryce Canyon
10 Bryce Cany
11 Zion
12 Death Valley
13 Yosemite
14 Yos
15 SF
16 SF
17 Monterey
18 Santa Barbara
19 LA
20 LA
21 LA
22 vertrek LA
Het uitgangspunt is dat we veel willen zien maar niet iedere dag willen reizen:

We willen nog 1 dag LA inleveren om elders langer te blijven. Suggesties welkom!

Graag wat feed back op ons schema.

thnx Lars


#1 - 30-07-2007, 21:26 uur

Ine

Als je niet elke dag wilt rijden, zal je toch je schema wat moeten aanpassen. Niet alle wegen zijn 4-baans, je rijdt regelmatig over 2-baanswegen met o.a. veel bochten, hoogteverschillen en uiteraard meer toeristen die daar ook - soms wat langzaam - rijden....
Las Vegas-Gr. Canyon (met eventueel een bezoek aan Hoover Dam onderweg) is een lange rit en je hebt weinig tijd voor Gr. Canyon over.
Ook Zion-Death Valley is flink rijden, afhankelijk van waar in DV je gaat slapen.
Hetzelfde voor DV naar Yosemite, maar daar heb je de volgende dag gepland om het e.e.a. te doen.
Dus die extra dag(en?) moet je zeker aan de Gr. Canyon gebruiken.
#2 - 01-08-2007, 09:04 uur

USofA

ik denk dat 1 dag NY niet genoeg is  ;) (Ga ervan uit dat je de 1e dag in het ergste geval 's avonds in NY landt.)
Hier zou ik zeker 3 a 4 dagen voor nemen. Verder ziet het eruit alsof je erge haast hebt.

Je zou trouwens beter vanaf NY naar SF kunnen gaan of LA en dan de route naar Las Vegas nemen.
#3 - 01-08-2007, 11:45 uur

hanenontour

Hi,

Met deze route ben je heel veel onderweg en heel veel aan het rijden. Zoek een goede routeplanner op internet en zet daar de route in. Wanneer je het aantal miles in kilometers uitdrukt, zul je zien dat heel veel onderweg bent. Denk erom dat het ook nog vakantie is en dat je geen zin hebt om iedere dag vroeg te gaan rijden. Las Vegas moet je ook twee dagen voor uittrekken. Hoover Dam is leuk overdag, maar je moet toch wel 2 avonden even de strip op. Eigenlijk moet je geen dagen willen verliezen in New York. Of ervoor kiezen om daar min. 3 dagen te zijn of lekker doorvliegen en nog een keertje terugkomen. Succes!
#4 - 01-08-2007, 16:52 uur

Lars

NY is een must see voor ons.
op basis van reacties heb ik een nieuw schema gemaakt met iets minder verschillende parken.
Ik vind het wel lastig om een goede route maken, want de afstanden blijven enorm.
vooral om van Bryce canyon richting het westen te rijden. > 600 km naar Death Valley...
Maarja als je naar zuid frankrijk rijd rijden we wel 1400 km op 1 dag.

za 1 sept Adam-NY (aankomst 12.00 u)
2  NY
3  NY-LV (aankomst 22 u)
4  LV
5  LV- Gr Canyon 445 km
6  GC
7  GC- Bryce Canyon 464 km
10 Bryce Cany
11 BC- DV  621 km
12 DV-Mommoth Lake 301 km
13 Mommoth L-Yos 166 km
14 Yos
15 Yos-SF 304 km
16 SF
17 SF
18 SF- Monterey 191 km
19 Mont - Santa Barbara 401 km
20 Santa Barbara
21 SB -LA   152 km
22 vertrek LA

totaal 3050 km autorijden
#5 - 04-08-2007, 11:07 uur

Marianne

Hallo Lars,

Mooie route zo, dat zou ik zo houden. Misschien kun je nog wel wat schuiven met de verdeling, maar dat is wel persoonlijk natuurlijk. Zelf zou ik geen hele dag uittrekken voor Santa Barbara, en de extra dag gebruiken voor Zion. Je rijdt hier toch langs. Ik zou gaan voor 1 nacht Bryce en twee nachten Zion. Als je in bryce aankomt heb je nog tijd om het park bij zonsondergang te bekijken. Dan de volgende ochtend een wandeling (wanneer gaan jullie eigenlijk? het kan er erg warm zijn, maar in september kun je aan de rim al sneeuw hebben) en in de loop van de dag naar Zion rijden. Dezelfde dag een bezoek aan het visitor center brengen en de planning voor de volgende dag maken. Je hebt dan een hele dag in het park waar je erg veel korte en langere wandelingen kunt maken, en ook heerlijk kunt relaxen aan het water of bij de lodge.
Je hebt op die manier ook wat meer tijd voor de lange rit naar Death Valley. Een aanrader is de route via Las Vegas, Red Rock Canyon en Shoshone. Je komt dan langs Badwater, Artist Point en Devils Golfcourse. Een eindje de andere kant op heb je Zabriskie Point. De volgende dag de Sand Dunes en de Alabama Hills bij Lone Pine. Je zou nog iets verder door kunnen rijden dan Mammoth Lakes, maar op zich is het zo ook prima. Rijd in Yosemite niet direct naar de vallei maar neem ook tijd voor wat wandelingen langs de Tioga Road.

Marianne
#6 - 04-08-2007, 13:12 uur

Lars

Marianne bedankt voor je reactie.
wij gaan de 1e 3 september in september.

wat is er zo mooi aan Zion?
is het anders dan Bryce Canyon?
#7 - 04-08-2007, 13:32 uur

Marianne

Zion en Bryce zijn niet te vergelijken. Na al het rood van Bryce is Zion heerlijk groen. Bryce is prachtig, indrukwekkend en heel fotogeneik, maar Zion heeft water wat het veel levendiger maakt, en er zijn veel meer afwisselender wandelingen. Het voordeel van wandeklen in Zion is dat je eerst omhoog gaat - je zit in de Canyon - terwijl je bij Bryce eerst naar beneden loopt en dus  het moeilijkste deel op het laatst hebt.

Het zal begin september nog wel lekker zijn, maar 's nachts kan het in Bryce wel aardig afkoelen.

Marianne
#8 - 04-08-2007, 14:05 uur

DennisH

GC naar Bryce is een prachtige route (jaloers wordt hierzo) !! Zonder vergelijking de mooiste die ik heb gezien.
je kan over de 89 of de 89-A (Alternate) beide komen op hetzelfde uit.
Wij hebben de A genomen, je rijdt dan langs de Vermillion Cliffs. Echt mooi, hoewel er best mensen zijn die het gewoon een hoop rots vinden :D

Afhankelijk van het jaargetijde, je huurauto en je persoonlijke instelling kun je ook over de Cottonwood Canyon Road gaan, je gaat dan over een 4x4 pad dwars door het Staircase-Escalante National Monument heen. Voor je de route af moet is er een informatiepost waar je kan navragen of de route begaanbaar is.

http://www.americansouthwest.net/utah/grand_staircase_escalante/cottonwood_canyon_road.html
http://www.go-utah.com/Cottonwood-Canyon-Road/

Je kan er zelfs met een normale auto over maar een 4x4 wordt wel aangeraden.
Zou ik zeker doen, is een ervaring die je niet snel vergeet.

Extra overtuiging:
http://www.pbase.com/bcm79/cottonwood_canyon_road
#9 - 08-08-2007, 11:17 uur

BbimmerR

Ja is idd een mooie route zeg aan de foto's te zien!  :D
#10 - 08-08-2007, 14:10 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Freddytex

Hello Lars, ik vind het een heel mooie route.Ik heb eens de berekening gemaakt van de afstanden en rijtijden volgen de mogelijkheden ter plaatse   zonder plastijden,eten en dgl. Dit doe ik ook altijd met mapquest .com dan heb ik ook een plan van de route

za 1 sept Adam-NY (aankomst 12.00 u)
2  NY
3  NY-LV (aankomst 22 u)
4  LV
5  LV- Gr Canyon 445 km
Total Est. Time: 4 hours, 33 minutes     Total Est. Distance: 276.97 miles
6  GC
7  GC- Bryce Canyon 464 km
Total Est. Time: 5 hours, 17 minutes     Total Est. Distance: 290.42 miles
10 Bryce Cany
11 BC- DV  621 km
Total Est. Time: 6 hours, 28 minutes     Total Est. Distance: 394.68 miles
12 DV-Mommoth Lake 301 km
Total Est. Time: 3 hours, 54 minutes     Total Est. Distance: 205.12 miles
13 Mommoth L-Yos 166 km
Total Est. Time: 2 hours, 35 minutes     Total Est. Distance: 102.60 miles
14 Yos
15 Yos-SF 304 km
Total Est. Time: 3 hours, 48 minutes     Total Est. Distance: 189.87 miles
16 SF
17 SF
18 SF- Monterey 191 km
Total Est. Time: 1 hour, 59 minutes     Total Est. Distance: 112.14 miles
19 Mont - Santa Barbara 401 km
Total Est. Time: 3 hours, 57 minutes     Total Est. Distance: 237.79 miles
20 Santa Barbara
21 SB -LA   152 km
Total Est. Time: 1 hour, 35 minutes     Total Est. Distance: 95.08 miles
22 vertrek LA

totaal 3050 km autorijden

In elk geval succes met je reis
#11 - 08-08-2007, 20:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15