Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wawona hotel of overnachten in El Portal?

Discussie gestart

Bianca Stripes & Stars

Hoi allemaal,

ik ga in september Yosemite bezoeken en ik twijfel een beetje over de overnachtingslocatie.
Zoals het nu staat heb ik twee overnachtingen in het Wawona hotel geboekt. Maar het is erg duur 228 euro ( in totaal voor 2 personen, 2 nachten)
(Dit kan ik nog annuleren)

Ik twijfel nu om de overnachtingen in El Portal te boeken. Dit is iets goedkoper, en qua afstand tot de village maakt het niet veel uit.

heeft iemand tips over wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt!

Ginamaria
#1 - 11-07-2011, 14:19 uur
Reis mee door Amerika! Blogs, Info, Tips & Roadtrip Tricks op www.stripesandstars.nl

Hans B

Het antwoordt van velen zal verschillend zijn i.v.m. eigen ervaring.
Ik zelf vindt het niet zo'n probleem om een stukje buiten het park te zitten.
Maar ook voor El Portal zul je tijdig moeten reserveren.

Denk ook even aan Laborday in september; dit jaar op 5 september.
Vele Amerikanen gaan er dan nog even een langweekend er tussenuit waardoor het heel erg druk kan zijn.
#2 - 11-07-2011, 15:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ik ben een voorstander van overnachten in het park, zeker in het hoogseizoen want anders heb je te maken met filerijden en volle parkeerplaatsen. In september heeft overnachten in het park ook voordelen omdat je dan niet in het donker weer naar je hotel hoeft te rijden. Maar Wawona ligt weliswaar in het park, maar niet gunstig voor de vallei. Het hangt er dan ook een beetje van af hoe je je tijd in Yosemite in wilt delen. En waar je vandaan komt en waar je naar toe gaat. Je zou ook 1 nacht Wawona (ziet er mooi uit maar is wel oud en eenvoudig) en 1 nacht El Portal kunnen doen.

Marianne
#3 - 11-07-2011, 18:40 uur

Steson

Wij hebben overnacht in El Portal in september vorig jaar en het is ons prima bevallen !!
Een mooie weg naar de vallei toe (en niet zo erg lang, valt reuze mee) en een prachtige lokatie aan de Merced River.
Wij hadden een River King Room en die was fantastisch ! De kamers zijn trouwens best groot en van alle gemakken voorzien (koffiezet, koelkast etc.). Het hotel zelf is ook goed voorzien van winkeltje, restaurant, pizzeria, lobby met internet, zwembaden en whirlpool etc.
Als je aan komt rijden lijkt het een lelijk blok beton, maar dat is maar de buitenkant.

Zo tegen zonsondergang de rotsen in de rivier opklimmen en van de zonsondergang, dat is echt magisch mooi !!


Uploaded with ImageShack.us
#4 - 12-07-2011, 19:41 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Bianca Stripes & Stars

Hoi allemaal,

bedankt voor de reacties.
Steson, ja het ziet er best mooi uit allemaal en klinkt ook goed.. bij Wawona is er weinig luxe en moet je de badkamer delen.
Marianne, dat is een goed idee.
Ik zal het bekijken .Heb je tips qua route? Eerst Wawona en de volgende dag El Portal?
we komen vanuit San Francisco. We hebben dan 2 overnachtingen in Yosemite en daarna 1 overnachting in Lee Vining. ( Graag willen we over de Tioga Pass rijden)

alvast bedankt :)

#5 - 13-07-2011, 12:38 uur
Reis mee door Amerika! Blogs, Info, Tips & Roadtrip Tricks op www.stripesandstars.nl

Hans B

Waar je overnacht, hangt van je eigen route af.
Wat ga je allemaal doen in Yosemite Valley.
Wil je de Panorama Trail wandelen vanag Glacier Point (±5-6 uur)?
Ga je ook naar de Mariposa Grove (reuzenbomen) in het zuiden.
Vanaf San Francisco is Yosemite in ongeveer 4 uur te bereiken.
Ook Oakhurst, 15 ml zuid, is misschien wel een optie.
#6 - 14-07-2011, 10:50 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Met 1 nacht Wawona en 1 nacht El Portal zou ik eerst van SF naar Wawona rijden, en daar de Mariposa Grove bezoeken. Dan de volgende dag bijvoorbeeld Glacier Point en de vallei en aan het eind van de dag naar El Portal rijden. De volgende dag heb je ook nog tijd voor de vallei en voor de Tioga road.

Je kunt ook nog kijken of er nog iets anders in het park vrij komt, maar dat zal of duurder of primitiever zijn. Of beide.

Marianne
#7 - 14-07-2011, 12:53 uur

bobo1975

Wij zaten in Oakhurst (oak tree bed and breakfast). Super B&B!!! Afstand tot village vrij ver, maar te doen. Kwartier rijden tot south entrance.
#8 - 17-07-2011, 20:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15